Mainos

Keskustelua lentomatkailusta

  • 697 509
  • 3 484

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Kaikenlaisia palveluja myydään lupauksilla asianajajista yms, itsekin olen näin tehnyt. Se ei tarkoita sitä, että mitään lakitoimistoja on oikeasti olemassa.

Olet myynyt palveluita lupauksilla olemattomista asianajajista yms? Vai tarkoititkohan jotain muuta tuolla kirjoituksellasi?
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Reissusta palanneena jäin pohdiskelemaan lentolippujen halpoja hintoja.

Miten ihmeessä voi olla liiketaloudellisesti kannattavaa kuskata asiakas Helsingistä Balille edestakaisin n.600€:n hintaan? Jotenkin tuntuisi ettei kyllä yhtään mitenkään. Toki tuo on monimutkainen yhtälö,lentoyhtiöillä on monenlaisia eri reitteihin perustuvia strategioitaan. Halpaa silti on.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Reissusta palanneena jäin pohdiskelemaan lentolippujen halpoja hintoja.

Miten ihmeessä voi olla liiketaloudellisesti kannattavaa kuskata asiakas Helsingistä Balille edestakaisin n.600€:n hintaan? Jotenkin tuntuisi ettei kyllä yhtään mitenkään. Toki tuo on monimutkainen yhtälö,lentoyhtiöillä on monenlaisia eri reitteihin perustuvia strategioitaan. Halpaa silti on.

Tätä miettinyt monta kertaa myös. Toki matkan mittakaava eri jne mutta kuitenkin: Tku-Gdn-Tku 19,98€. Pääsi vähän päivääkin valitsemaan. Miten hemmetissä tuosss on järkeä? Ja juu, ostin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tätä miettinyt monta kertaa myös. Toki matkan mittakaava eri jne mutta kuitenkin: Tku-Gdn-Tku 19,98€. Pääsi vähän päivääkin valitsemaan. Miten hemmetissä tuosss on järkeä? Ja juu, ostin.

Tuo perustuu osaltaan lisämyyntiin. Hämmästyttävän moni ostaa jonkun sämpylän ja ties mitä puolentoista tunnin lennolla. Itsekin ostan aina olutta, vaikka joskus on omat juomat. Kerran ostin Ryanairilta jonkun helvetin raaputusarvan.

Toinen on se, että koneet on usein todella täynnä eli kalliitakin lippuja on myyty.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Tuo perustuu osaltaan lisämyyntiin. Hämmästyttävän moni ostaa jonkun sämpylän ja ties mitä puolentoista tunnin lennolla. Itsekin ostan aina olutta, vaikka joskus on omat juomat. Kerran ostin Ryanairilta jonkun helvetin raaputusarvan.

Toinen on se, että koneet on usein todella täynnä eli kalliitakin lippuja on myyty.

Tottakai. Mutta saa siinä myydä sämpylää ja haaleaa Heinekeniä ennenkuin tuossa voi päästä edes omilleen. Toisaalta, Wizzair ilmeisesti tekee ihan ok tulosta joten win-win. Lisäksi melko uudet ja siistit koneet ja kokemuksen mukaan yleensä aina ajoissa joten mikä ettei?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Edellisiin liittyen samaa olen miettinyt itsekin. Kävimme juuri perheenä Alpeilla, lento Geneveen pompulla Münchenistä. Liput edestakaisin yhteensä 450, suora lento Müncheniin olisi tuonut pari sataa lisää kokonaisuuteen. Jatkolento SwissAirin uudehkolla Bombardierilla, väljät istuimet, välipalatarjoilu, joten ei paha juttu, vaikka mennen ja tullen jouduimmekin kaksi tuntia odottelemaan. No, sai jaloitella ja syödä kunnolla. Mutta edullista, kyllä. Tuli puhetta kaverin kanssa, ja hän totesi, että ei tuo nyt kovin edullista ollut, ennen kuin tajusi, että kyseessä oli tosiaan koko perheen lentojen hinnat.

Ensi viikolla 19,90 hintainen menopaluu Kaunasiin. Halpaa todellakin, mutta hyödynnän, vaikka vähän ilmasto-omatunto meinaa soimata. Kompensoin jättämällä väliin halvat tarjoukset Berliiniin ja Lontooseen ja tekemällä kesän kolmannen reissun autolla. No ei vaines, pakko kyllä myöntää, että liha on heikko tällaisten hintojen edessä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Edellisiin liittyen samaa olen miettinyt itsekin. Kävimme juuri perheenä Alpeilla, lento Geneveen pompulla Münchenistä. Liput edestakaisin yhteensä 450, suora lento Müncheniin olisi tuonut pari sataa lisää kokonaisuuteen. Jatkolento SwissAirin uudehkolla Bombardierilla, väljät istuimet, välipalatarjoilu, joten ei paha juttu, vaikka mennen ja tullen jouduimmekin kaksi tuntia odottelemaan. No, sai jaloitella ja syödä kunnolla. Mutta edullista, kyllä. Tuli puhetta kaverin kanssa, ja hän totesi, että ei tuo nyt kovin edullista ollut, ennen kuin tajusi, että kyseessä oli tosiaan koko perheen lentojen hinnat.

Ensi viikolla 19,90 hintainen menopaluu Kaunasiin. Halpaa todellakin, mutta hyödynnän, vaikka vähän ilmasto-omatunto meinaa soimata. Kompensoin jättämällä väliin halvat tarjoukset Berliiniin ja Lontooseen ja tekemällä kesän kolmannen reissun autolla. No ei vaines, pakko kyllä myöntää, että liha on heikko tällaisten hintojen edessä.
Mistä noita diilejä bongailet ja kuinka paljon käytät aikaa niiden etsimiseen? Kuulostaa kyllä hyviltä hinnoilta.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ensi viikolla 19,90 hintainen menopaluu Kaunasiin. Halpaa todellakin, mutta hyödynnän, vaikka vähän ilmasto-omatunto meinaa soimata. Kompensoin jättämällä väliin halvat tarjoukset Berliiniin ja Lontooseen ja tekemällä kesän kolmannen reissun autolla. No ei vaines, pakko kyllä myöntää, että liha on heikko tällaisten hintojen edessä.
Eikö kannattaisi lentää pidemmäksi aikaa jonnekin Keski-Eurooppaan ja kiertää siellä vaikka junalla ja käyttää aikaa tutustumalla paikkoihin kunnolla? Opettajana sulla ei liene ajasta pulaa? Ei tarvitsisi yön yli nukkua jossain bussissa, kun on kamala kiire siirtyä paikasta toiseen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mistä noita diilejä bongailet ja kuinka paljon käytät aikaa niiden etsimiseen? Kuulostaa kyllä hyviltä hinnoilta.
Nämä esimerkit tulivat eteen lentodiileistä Facebookin kautta, tosin tuohon Geneven lentoon sain hilattua hintaa hiukan alaspäin kun kävin heidän linkkinsä kautta hiomassa päivämääriä. Aina usein nimittäin saattaa löytyä vielä tarjousta paremmat hinnat jos on varaa joustaa päivissä. Käsittääkseni FB syöttää noita usein vierailtuja sivuja feediin tiheämmin, mutta oli miten oli, aika hyvin olen sitä kautta kartalla, että Berliiniin pääsee loppukesästä 59e edestakaisin, New Yorkiin talvella 249 käsimatkaravaroilla ja WizzAir avaa ensi kesänä reitin Georgiaan.

Toinen hyvä on Omio, jolla sovittelen usein reissujen sisäisen raide- ja lentoliikenteen. Sillä kun saa ostettua suoraan aika monen firman liput sovelluksen sisällä ja eri vaihtoehtoja on helppo vertailla. Hintavissa tapauksissa teen tuplatsekkauksen vielä firman omilta sivuilta ja lentojen osalta Skyscannerilla/Momondolla.

Jos joku tietty paikka on vailla päivämääräjoustoa kohteena, käytän incognito-tilaa ja tarkastan hinnat eri viikonpäivinä. Tuuripeliä sitten, mitä löytyy ja tuleeko lähdettyä ollenkaan, ajan käytön kanssa sama juttu - joskus tulee tusattua tuntikaupalla turhan vuoksi, joskus puoli-ilmaiset liput ovat mailissa vartin päästä siitä, kun kännykän avasin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mistä noita diilejä bongailet ja kuinka paljon käytät aikaa niiden etsimiseen? Kuulostaa kyllä hyviltä hinnoilta.

Useinhan tämä on erittäin aikaavievää puuhaa vaan hauskaa ja sitähän voi tehdä myös työajalla. Joskus huomaa kyllä kuinka menee koko ilta johonkin tutkimustyöhön.

WizzAir avaa ensi kesänä reitin Georgiaan.

Mitä ihmettä onko siis Suomesta tulossa reitti Kutaisiin. Se on kyllä kovassa nosteessa, tuli käytyä siellä maaliskuussa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eikö kannattaisi lentää pidemmäksi aikaa jonnekin Keski-Eurooppaan ja kiertää siellä vaikka junalla ja käyttää aikaa tutustumalla paikkoihin kunnolla? Opettajana sulla ei liene ajasta pulaa? Ei tarvitsisi yön yli nukkua jossain bussissa, kun on kamala kiire siirtyä paikasta toiseen.
Tuo aikapula on suhteellista - lomaa on kieltämättä hyvin, mutta koska työt venyvät muun vuoden aikana usein yli järjellisen määrän, tulee kesällä otettua menetetty vapaa-aika takaisin ja lopulta reilu kaksi kuukautta kuluu aika nopeasti.

Mutta tuohon varsinaiseen pointtiin, en siis ole nukkunut reissujeni aikana kuin yhden yön kulkuvälineessä, sekin München-Berliini -välillä DB:n ykkösluokassa. Olen yksinmatkoillani lentänyt yleensä yhteen paikkaan josta kiertänyt eri puolilla tai tehnyt päiväretkiä. Tänä vuonna pysyn lyhyemmän reissuni yhdessä paikassa, tosin zoomailin kyllä päiväretkimahdollisuudet tarkkaan - Berliini bussilla ei kiinnosta, Valko-Venöjälle ei pääse ilman viisumia junalla, Vilna voisi olla potentiaalinen.

Noin ylipäätään pidän siirtymistä. Kaupunkilomat erikseen, Tukholmaa ja Berliiniä olen kolunnut jo paljon ja molempiin tulen palaamaan vielä useasti. Yksin tykkään kuitenkin katsella paikkoja päällisin puolin, keräillä kokemuksia ja fiiliksiä, ihmetellä aikatauluja sekä maksaa hiukan siitä, että pääsen ykkösluokkaan raiteilla. Perheen kanssa tämä kaikki tuo turhaa stressiä, koska lapset varsinkaan eivät saa kiksejä em. jutuista. Vaimon kanssa taas on hauskempi jakaa yhteisiä kiinnostuksenkohteita ja tehdä juttuja, jotka yksin ovat tylsempiä, kuten illalliset, kulttuuri ja tietysti seksi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Useinhan tämä on erittäin aikaavievää puuhaa vaan hauskaa ja sitähän voi tehdä myös työajalla. Joskus huomaa kyllä kuinka menee koko ilta johonkin tutkimustyöhön.
Oma luonteeni saa jonkinmoista tyydytystä jo tässä vaiheessa matkaa. Tykkään organisoinnista, joten kai se jotain sellaista on, kun saa päivät, hinnat ja kohteet natsaamaan. Aikaa tosiaan joskus menee, mutta niin menee moneen muuhunkin asiaan.

Mitä ihmettä onko siis Suomesta tulossa reitti Kutaisiin. Se on kyllä kovassa nosteessa, tuli käytyä siellä maaliskuussa.
Jep, sama paikka taisi olla. Ensi kesänä tosiaan.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Tallinnasta taitaa päästä Kutaisiin jo syyskuusta lähtien.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Mikäs on teillä "lentomatka jota en unohda"? Mä sain vuonna 1999 bonuksen ja päätin käyttää tämän taivaasta tippuneen rahan lentolippuihin Bangkokiin. Päätin maksaa myös kaverin lennot, koska tämä puhuu thai-kieltä kuin natiivi ja on lisäksi entinen thainyrkkeilyn ammattilainen. Siis opas, tulkki ja henkivartija samassa persoonassa.
Halvimmat liput sai silloin Intia-Keskuksesta Yrjönkadulta. Lipussa luki Helsinki-Sofia-Bkk. Oikeasti reitti oli Helsinki-Kiova-Sofia-Djibouti-Colombo-Bangkok. Yhtiö oli Balkan Air, koneena vanha Iljushin. Mun penkissä ei enää ollut pehmusteita, kaikki veti hulluna röökiä ja kaljaa ja näin kun lentoemo tirvaisi matkustajaa nyrkillä. Syy tuntematon.
Djiboutissa oltiin viisi tuntia kentällä koneessa, ulos ei päässyt. Lämpötila oli hullun korkea, koska ilmastointi ei pelannut. Syy moiseen ei selvinnyt. Djiboutista mun viereen tuli tumma kaveri, ei ollut yhteistä kieltä. Hän aina tilasi lisää kaljaa ja antoi ne mulle. Syy tuntematon. Lopuksi hän otti kahvin ja kaatoi sen kiehuvana mun munille. Oli vahinko. Sen jälkeen en ole lähtenyt reissuun vaaleissa housuissa.
Columbon kentällä oli viiden metrin välein turvatarkastus. No vuoden päästä se asema räjäytettiin. Vessassa eriöön tunki paikallisia assistenteiksi. Heitin ulos kopista.
Itse matka vei reilut kaksi vuorokautta.
Paluumatkalla laskeuduttaessa Kiovaan eivät pyörät tulleet alas. Vasta kun polttoaine oli vähissä ja lentoemot itkivät pyörät alkoivat toimia.
Muuten kyllä ihan mahtava reissu.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Tuo perustuu osaltaan lisämyyntiin. Hämmästyttävän moni ostaa jonkun sämpylän ja ties mitä puolentoista tunnin lennolla. Itsekin ostan aina olutta, vaikka joskus on omat juomat. Kerran ostin Ryanairilta jonkun helvetin raaputusarvan.

Toinen on se, että koneet on usein todella täynnä eli kalliitakin lippuja on myyty.

Voi olla lisämyyntiä joillain reiteillä mutta Balille jonne lennettiin Dohan kautta,kaikki kuului lipun hintaan. Jos olisi oikein janoinen tuossa olisi 15h:n aikana juonut melkein gintoniceja ja viskipaukkuja tuon lipun hinnan edestä.

Koneet Dohassa Balille täynnä mutta Helsingistä Dohaan ei aivan. Edelleen menee yli ymmärryksen noin halvat hinnat. Vielä upuusilla Airbus 350 ja Boeing 777-300ER koneilla sai matkaa taittaa. Jalkatila todella iso ja viihdetarjonta omilla ruuduilla erinomaista. Qatar Airways oli firma,todella ylellistä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Koneet Dohassa Balille täynnä mutta Helsingistä Dohaan ei aivan. Edelleen menee yli ymmärryksen noin halvat hinnat. Vielä upuusilla Airbus 350 ja Boeing 777-300ER koneilla sai matkaa taittaa. Jalkatila todella iso ja viihdetarjonta omilla ruuduilla erinomaista. Qatar Airways oli firma,todella ylellistä.

Kai yksi syy on sekin, että kuitenkin haetaan jonkunlaista kokonaispalvelua. Eihän joukkoliikennettäkään busseilla kannattaisi ajaa joskus sunnuntai-iltana, mutta se on pakko tai ei olisi koko sopimusta saanut.

Jos joku reitti ei joillain lennoilla tuota voittoa, niin ei sitä silti heti lopeteta. Nythän sinäkin mainostat täällä kyseistä lentoyhtiötä ja joku on jo varamaassa lentoja.

Tietenkään kannattamattomia reittejä ei voi loputtomiin olla, mutta varmaankin niitä kokonaiskuva huomioiden kannattaa joskus lentää. Se kai kuitenkin eniten ratkaisee mitä on joka kuartterin jälkeen viivan alla.

Uskoisin myös joitain reittejä myytävän polkuhintaan olettamuksella, että myöhemmin niistä saa sitten parempaa hintaa. Monet asiat tuottavat aluksi tappiota kääntyen myöhemmin voitolliseksi.

Tokihan noin sinänsä ei ole juuri huonompaa bisnestä kuin lentoyhtiön omistaminen. Ei se sattumaa ole kuinka niitä tulee ja menee.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Rahdista ja kalliimman luokan lipuista se lentoyhtiön kate tulee. Karjaluokka kulkee siinä siivellä, jotta saadaan edes osa kuluista kuitattua.
Esimerkiksi Finnairin tietyillä Aasian reiteillä, kuten Hong Kongiin, rahti on ainakin aiemmin tuonut parhaan katteen. Osittain tästä syystä Finnair käyttää Airbuseja, koska niihin mahtuu enemmän rahtia kuin Boeingin vastaavan kokoisiin koneisiin. Tästä syystä Finnairilla on matkatavaroiden painorajakin pienempi kuin useimmilla yhtiöillä.
Qatar Airways taasen tuottaa tappiota johtuen nopeasta laajenemisesta. Siellä avataan ja lopetetaan reittejä jatkuvasti, kunnes löydetään kannattavia kohteita.
Itsekin lensin keväällä Hki-Doha-Saigon ja BKK-Doha-Hki hintaan 560€. Qatar myy bisnes-luokankin lippuja hämmentävän halvalla siihen nähden, että kaikilla reiteillä/koneilla ei ole ollenkaan First Classia, josta ne suuret rahat tulevat.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Tuossa kun oli puhetta noista exit-paikoista niin olen ihmetellyt kuinka usein minulle moinen paikka osuu. Ja siis ilman että itse siihen rahalla itseni tungen. Lennän ehkä 2-4 Euroopan sisäistä meno-paluulentoa vuodessa (yleensä Norski tai Finski) ja karkeasti arvioiden noin puolessa legeistä järjestelmä arpoo minulle exit-paikan. Matkustan aina pelkällä käsimatkatavaralla ja teen käytännössä aina check-innin joko edellisenä iltana netissä tai viimeistään kentällä automaatilla.

Olen 52-vuotias "tavis" aina arkivaatteissa ja mittaa on 187/95. Eli en ole mikään pätkä mutten mikään hongankolistajakaan. Puhun ok englantia ja kuullun ymmärtäminenkin lienee kunnossa koska teen myös asiakastyötä jonkin verran. Otan yleensä jotain purtavaa ja kyytipojaksi joko oluen tai sellaisen pienen viinipullon (18,75cl?).

Jotenkin tuntuu että ihmeen usein osun tuohon exit-paikalle. Ei siinä, kyllä se minulle passaa hyvin. Kerran minut jopa siirrettiin tuollaiselle paikalle kun kävi ilmi että kyseisellä paikalla oleillut arabi ei osannut mitään matkustamohenkilökunnan kieltä.

Onko mahdollista että lentoyhtiöillä voi olla joku "suosikkilista" jolle kuulun? Eli jos exit-paikkoja ei mene kaupaksi niin Konsta määrätään vapaaehtoiseksi tarvittaessa kiskomaan hätäuloskäytävän ovea irti?
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
https://simpleflying.com/cebu-pacific-airbus-order/
Linkin takaa löytyy esimerkki yhtiöstä, joka lentää halvalla täysillä koneilla (Eli tässä tapauksessa A330:een on tungettu huimat 460 jakkaraa) ja ottaa tuottonsa suurimmaksi osaksi turistiluokan lipuista.
Esimerkkinä Dubai-Manila-Dubai (9,5h/suunta) maksaa käsimatkatavaroiden kanssa noin 150€. 20 kilon ruumalaukunkin kanssa alle 200e.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onko mahdollista että lentoyhtiöillä voi olla joku "suosikkilista" jolle kuulun? Eli jos exit-paikkoja ei mene kaupaksi niin Konsta määrätään vapaaehtoiseksi tarvittaessa kiskomaan hätäuloskäytävän ovea irti?

Nimenomaan teknisesti olisi erittäin helppoa pitää tuollaista järjestelmää eikä siitä mitään kummoisempia kulujakaan tulisi. Muutama IF-lauseke sinne tänne ja jos on taas tämä tyyppi, niin hän saa tuon paikan ELSE laita se jonnekin keskipaikalle. Tälläisen mahdollisesta olemassaolosta ei vain kukaan kerro.

Samalla tavalla kuin Pohjois-Koreasta saadaan tietoa parhaiten loikkareitten kautta, niin saataisiin tietää, jos joku firmasta lähtenyt puhuisi suunsa puhtaaksi.

Lentoyhtiöt haluaa pitää kiinni toisista matkustajista ja joitain eivät haluaisi ollenkaan, mutta ilman kohua olisi huonoa pisnestä jättää karjalippu myymättä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sitä luulisi, että useimmat asiat on jo nähty, mutta ei näköjään. Skyscanner kertoi yhden hinnan lentoyhtiön omalta sivustolta varatessa ja päätin tarttua siihen, vaikka se oli kuusi euroa kalliimpi kuin samalla listalla olevat hämäräpuljut. Mitä vähemmän välikäsiä sitä parempi, jos tulee ongelmia. Eihän kukaan tahallaan kuseta eikä jonkun matkatoimiston koneet putoa useammin kuin jonkun toisen.

Homma meni siinä kohtaa erikoiseksi, kun täsmälleen samalla sivustolla on parin kympin ero hinnassa täsmälleen samalle lennolle. Molemmat oli booking.airserbia.com.

Markkinointi toimii niin, että eri linkkejä seuraamalla saa eri alennuksia, mutta yrittäisitte edes vähän naamioida tätä. Eihän Citymarketissakaan ole eri kassajonoissa eri hinta samalle tuotteelle.

Kieltämättä joskus olisi valmis maksamaan lisähintaa lyhyemmistä jonoista, mutta se on eri ketjun asiaa se.
 

Grafix

Jäsen
Lueskelin juuri useampiakin juttuja valmisteilla olevasta Berliinin Brandenburgin lentokentästä. Melkoisen erikoinen meno näyttää olevan siellä päin.

Miedosti kohta 10 vuotta myöhässä, 6 miljardia käytetty, eikä avaamisesta takeita. Joku Lufthansan kiho jo jossain arveli, että kompleksi tultaisiin purkamaan avaamatta lainkaan ja uusi siihen tilalle. Tuskin kuitenkaan, liian monet kasvot menisivät.

Viimeisimmän narinalistan pohjalta löytyi vielä miedot 500 000 isompaa tai pienempää asiaa jotka tulee korjata. Erityishuomiona mm terminaaleihin asennetut liian lyhyet rullaportaat. Että mitenkä tuo voi olla mahdollistakaan.

Myös kaikki näyttötaulut on jo kertaalleen vaihdettu vaikka niitä ei ole oikeasti kertaakaan edes käytetty. Valojakaan ei kuulemma softaongelmien vuoksi voi sammuttaa. Siellä siis loimottaa vuodesta toiseen tyhjät nurkat.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Lueskelin juuri useampiakin juttuja valmisteilla olevasta Berliinin Brandenburgin lentokentästä. Melkoisen erikoinen meno näyttää olevan siellä päin.

Onko tästä jotain uutta tietoa. Tässäkin ketjussa on toki asiaa puitu, viimeksi ehkä parisen vuotta sitten tai milloin ikinä. Tämä onkin taas päässyt vähän unohtumaan, kun ei mikään näytä etenevän. Ajattelin viestin koskevan tätä:

"Boeing 737 MAX -koneen ohjelmistokehitystä ulkoistettiin matalapalkkaisille koodaajille"

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...ettiin-matalapalkkaisille-koodaajille/7466510
 

roottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Oltiin lasten ja vaimo kanssa viime viikolla kokemassa Ranskan helteitä Montpellierissä. Lento ensin Charles de Gaullille ja jatkolento lähti Orlystä.

Kuten jo aikaisemmin todettiin niin matkatavarat pitää ottaa cdg:ltä mukaan.

Bussi Orlyyn lähtee sitten terminaalin 2E alatasolta ja Finnair tulee terminaaliin 2D.

Kolmen tunnin vaihtoaika oli aika täpärä, sillä Orlyssä oltiin portilla koneen lähtöaikaan kun Pariisin kehäteillä on ruuhkaa. Päästiin kuitenkin kyytiin.

Matkatavarat eivät ehtineet kyytiin ja toimittivat oman laukkuni hotellille samana iltana. Vaimon ja lasten laukku tuli vasta seuraavana päivänä.

Air France kompensoi matkatavaroiden myöhästymistä 100€ per laukku välttämättömien tavaroiden hankinnassa kuitteja vastaan.

Turvatarkastuksissa minä jouduin lapputestiin niin Helsingissä kuin Orlyssä menomatkalla.

Paluumatkalla vaihto oli cdg:llä, joten laukut siirtyivät suoraan.

Turvatarkastuksessa taasen vanhempi poika otettiin lapputestiin ja vaimo vartaloskanneriin.

Niin ja kuumaa oli, +44°C
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oltiin varaamassa lentoja Helsinki-Amsterdam-Hong Kong-Cebu, niin missään vaiheessa ei kysynyt passien numeroita kun yleensä eu:n ulkopuolella kysytään?

Lentoyhtiönä Cathay Pacific, vai kirjoteitaanko ne kun tekee netissä lähtöselvityksen?

Ping @pernaveikko, tiiäks.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös