Iso etu norjalaisella on myös automaattinostojen maksuttomuus ulkomailla.Itse käytän vain Norwegianin korttia, koska Danske laskuttaa 2 euron laskutuslisän joka kuukausi, vaikka kaiken maksaisi ajallaan pois. Norjalaisella ei mitään kuluja. 120 euron arvosta olisi cashpointseja, saatanpa tänä kesänä käyttää ne pois.
Ja valuuttamaksujen provisio on kilpailukykyinenIso etu norjalaisella on myös automaattinostojen maksuttomuus ulkomailla.
Pariisissa toukokuun lopussa onnistuivat hukkaamaan laukkuni ja viikko lennon jälkeen se tuli vasta kotiin. Muutenkin kyseinen kerta oli ensimmäinen kokemus Pariisista (Charles de Gaulle). Oli vaihtokenttänä jenkkilennolla, jossa laukku olisi pitänyt saada Air Francelta Finnairille samalla lipulla. Siinä missä esimerkiksi Amsterdamissa on yleensä riittänyt 15-20 minuuttia vaihtoon, ei tuolla meinannut 1,5 h riittää. Busseilla terminaaleista toiseen, sekavia opasteita, turvatarkastuksien epämääräisyyksiä jne. Tuolla kun kyseltiin kolmen tunnin vaihtoa toiselle kentälle, niin voi olla mielenkiintoinen operaatio.
Muutenkin koko Air Francen suoritus Detroit-Pariisi välillä oli surkea. Vähän huonoa ruokaa, töykeä palvelu, osa kuulutuksista vain ranskaksi ja B787-koneen penkit olivat aivan järkyttävät istua. Aikaisemmin olen Atlantin yli lentänyt Finnairilla, British Airwaysilla, Deltalla ja KLM:llä. Ei mitään valitettavaa näistä. Se surkea käsitys, mikä on ranskalaisten kanssa toimimisesta työelämässä jatkui myös lennolla. Pitää välttää viimeiseen asti....
Todellakin. Ei enää ikinä Air Francea ellei ole ihan ainoa mahdollinen.
Meillä sentäs laukut löytyi ja vaihtoaikakin riitti kun kone oli myöhässä kolmisen tuntia.
Onko jengillä kokemusta Etihad Airways lentoyhtiöstä? Parin viikon päästä pitäisi ko. firman koneella lentää Aasiaan. Qatar Airways on kokeiltu jo ja hyväksi havaittu, joten odotukset myös Etihadia kohtaan ovat kohtuu korkealla.
Ja taas huumetestiin. Olisiko jollain oikeaa tietoa millä arvalla nämä vedetään. Parta on, mutta en ole motoristi.
Ja taas huumetestiin. Olisiko jollain oikeaa tietoa millä arvalla nämä vedetään. Parta on, mutta en ole motoristi.
Samahan tuo sinänsä on, kun ainoastaan ehkä joskus oli jotain opiskeluaikoina.
Mitä tapahtuu EU-lennolla, jos tietokone keksii näyttää jotain. Nautin tässä hieman olutta, se on vain niin naurettavaa kuinka yhdessä aineessa saa lennellä minne haluaa.
Ja taas huumetestiin. Olisiko jollain oikeaa tietoa millä arvalla nämä vedetään. Parta on, mutta en ole motoristi.
Samahan tuo sinänsä on, kun ainoastaan ehkä joskus oli jotain opiskeluaikoina.
Mitä tapahtuu EU-lennolla, jos tietokone keksii näyttää jotain. Nautin tässä hieman olutta, se on vain niin naurettavaa kuinka yhdessä aineessa saa lennellä minne haluaa.
Parta voi olla yksi syy, matkatavaroiden puute on toinen. Lisäksi ennakkoseulonta taitaa tarttua (jonkun parametrin mukaan) erikoiseen lentoreittiin; kansalaisuus/lähtö- & kohdemaa Ja vielä, tarkastajat aistivat matkustajan olemuksesta, että tämä jännittää tarkastukseen joutumista.Ja taas huumetestiin. Olisiko jollain oikeaa tietoa millä arvalla nämä vedetään.
Samoin. Viimeisestä kymmenestä lennosta kahdeksalla ”päässyt” ”satunnaiseen” testiin. Broidini on samanlainen, se on Intin palkkalistoilla, joten on siinä on ”vapaudu vankilasta”-kortti jos jotain olisikin. Ja on muuten ollutkin. Mutta miksi meidän on valittu, ihmetyttää.Mä oon taas joka vitun kerta siinä räjähdeaineseulassa joka vedetään käsittääkseni myös satunnaisotannalla. Jotain epärehellistä lienee habituksessani.
Ja taas huumetestiin. Olisiko jollain oikeaa tietoa millä arvalla nämä vedetään..
Mikä tämä huumetesti siis on ja miten se suoritetaan? Vai tarkoitatko sitä räjähdeainetestausta? En jaksa uskoa että sillä testillä testataan huumeita. Tai jos testataan niin aika huonosti toimii jos ei vaan kerätä jotain statistiikkaa.
Noilla lapuilla pyyhitään sormet ja varpaat. Mistä sen toisaalta tietää mitä ne etsii.
Itse olen joutunut neljällä viimeisellä lentokerralla huumetesteihin. Jos en itseäni tuntisi, voisin kyllä ulkonäön puolesta luokitella itseni jonkin sortin huumetyypiksi.
Onko ne muuten vielä metallinpaljastimia vai mitä kun mennään turvatarkastuksesta läpi? Piippaa nimittäin aina kohdallani, ja tästä seuraa pikatestaus huumeista. Ei ne enää metallinpaljastimella tuon lisäksi tutki.
Onko joku muuten kuullut koskaan tai törmännyt mediassa juttuun että noiden laitteiden avulla olisi joku potentiaalinen isku saatu estettyä?
Tietysti aktiivisesti testejä teetättämällä säilyy myös turvatarkastajien rutiinitaso ja väsyttävän ruuduntuijotuksen sijaan fokus pysyy paremmin työssä. Onko joku muuten kuullut koskaan tai törmännyt mediassa juttuun että noiden laitteiden avulla olisi joku potentiaalinen isku saatu estettyä?
Olen sellaisen huhun kuullut, että se systeemi hälyttää random ihmisen kohdalla, vaikka ko. matkustajalla ei mitään kiellettyä mukana olisikaan. Mutta mistä näitä tietää.. tärkeintä on se, että hetken aikaa saa olla turvatarkastuksen hauskin tyyppi ja heittää hupaisa pommivitsi, notta kaikki muut jonottajat ymmärtävät miun hienon huumortajun.En muista kuulleeni, mutta se on tiedossa oleva asia, että softa aina joskus heittää pyssyn kuvan tai jonkun siihen ruutuun niin saadaan pidettyä tarkastajat hereillä. Sitten vain klikkaa sen pois.
En muista kuulleeni, mutta se on tiedossa oleva asia, että softa aina joskus heittää pyssyn kuvan tai jonkun siihen ruutuun niin saadaan pidettyä tarkastajat hereillä. Sitten vain klikkaa sen pois.
Noilla lapuilla pyyhitään sormet ja varpaat. Mistä sen toisaalta tietää mitä ne etsii.
Nyt ollaan Luxairin kyydissä. SASin softa ei löytänyt samalla lipulla olevaa jatkolentoa, mutta ihana tyttö löysi samantien omalta koneeltaan helposti.
Vielä on kait kuitenkin heikkouksia systeemissä, "undercover" testaajat onnistuvat viemään kaikenlaista kamaa turvatarkastusten läpi. Toki tulokset ovat parantuneet ajan myötä.Onko joku muuten kuullut koskaan tai törmännyt mediassa juttuun että noiden laitteiden avulla olisi joku potentiaalinen isku saatu estettyä?