Minua ainakin ärsyttää suunnattomasti lukea artikkeleita, jotka keskittyvät kertomaan mitä minun tulisi ajatella asioista, sen sijaan että kertoisivat mitä on tapahtunut ja jättäisivät mielipiteen muodostamisen yksilön omalle vastuulle. Oinosen artikkeleissa toistuu hyvin usein kaava "ajattele tavalla X tai olet paha ja halveksuttava ihminen, piste", mikä on omiaan provosoimaan lukijoita.
No se on sitä puhumaani kriittisyyttä, jolla pyritään vaikuttamaan lukijaan. Herättämään jotain ajatuksia ja fiiliksiä varsinkin niissä, jotka eivät ole aina eri kulmia pohtineet. Mutta jos lukija on asioista perillä tai ei ole kiinnostunut, niin kyllähän se voi provoilulta tuntua. On nimittäin sellaisiakin puheenvuoroja luettu, ettei Oinosen tekstiä ole ymmärretty, jolloin on nähty melkoisia vihanpurkauksiakin. Leukava voisi sanoa, että osa jutuista on juuri sitä, mitä kritiikin kuuluukin olla. Toki jos minä olen tässä paasatessani nyt jonkinlaiseen lankaan mennyt, niin se on sitten kokonaan eri stoori :D