En ota kantaa sen kummemmin tasa-arvokysymykseen noin niin kuin vakavissaan. Mutta Montrealiin on kautta historian liitetty vahva ranskankielisten suosiminen. Sitten palkataan Marie-Philip Poulin -niminen henkilö ja Jatkoajan otsikossa nostetaan esiin tasa-arvo.
Toki, kun kaksiosaisessa nimessä on sekä naisen että miehen etunimi niin otsikon ymmärrän.
Ja nyt otan kielen pois poskesta ja totean olevani IceMasterin kanssa täysin samaa mieltä.
Ottamatta kantaa yhtään mihinkään, tasa-arvoisinta olisi, jos henkilön sukunimi olisi ei-ranskankielinen. Tämmöinen hassuttelu tähän väliin. En ole lukenut kolumnia, koska en viitsi ja olen paha ihminen.
Ei parasta usein valita, mietitään nyt vaikka Jukka Jalosta kun NHL:ää mietitään. On ennakkoluuloja, että vitun eurooppalaiset, että naiset ei tiedä mitään. Ohoh, otin sittenkin kantaa. Ärsyttävää.
PS: luin jutun tai siis uutisen. Oli siinä ihan pointtinsa, että tasa-arvoisempaa, vaikka, kuten täällä on esitetty, voitaisiin puhua myös siitä frankofoniasta ja sen hulluuden asteesta, mutta oli tuokin ns. edistystä eikä nyt ollut puhe ranskalaishulluudesta vaan siitä että kuka palkattiin. Se oli uutisen aiheena.
Olen kyllä tyhmä ihminen. Minun on vaikea ymmärtää maailmaa, että oikeasti on kaikenlaista paskaa maailmassa.