Kato, lisää mainoksia uutisina
Kai Matti sentään on Telialta neuvotellut niin hyvän korvauksen, että tämä perseenmyynti on sen häpeän arvoista.
Kato, lisää mainoksia uutisina
Kai Matti sentään on Telialta neuvotellut niin hyvän korvauksen, että tämä perseenmyynti on sen häpeän arvoista.
Olisi mielenkiintoista tietää millainen diili jatkoajalla ja Telialla mahtaa olla. En muista milloinkaan aikaisemmin Jatkoajan toimineen näin muita medioita kohtaan. Tietysti selkeästi maksettuja mainoksia on nähty Sanomankin toimesta, mutta nämä Teliaa koskevat uutiset ja kolumnit taitavat kohta kääntyä heitä vastaan - ainakin foorumistien keskuudessa.
Moi!
No niin. Jatkoajan artikkeleissa ilmoitetaan, jos niiden sisältö on maksettua sisältömarkkinointia. Se on ihan selvä homma ja perustoimintaa. Rehellisyyttä. Telian kanssa ei ole sellaista sopimus. Olemme kyllä kiinnostuneita Telian Liiga-operaatiosta puhtaasti journalistisesti. Kyse on aivan uudenlaisesta jutusta suomalaisen jääkiekon ja median historiassa, joten se on kiinnostava kahdelta kantilta: ilmiönä ja lisäksi pyrimme palvelemaan yleisöä kertomalla, miten Liigan saa näkymään Telian hilavitkuttimilla.
Jos Jatkoaika ei ole jonkun mielestä kritisoinut Teliaa riittävästi – joskus näinkin! – senkin aika tulee taatusti. Jos yhtiö ei esimerkiksi saa tekniikkaansa toimimaan sarjakauden alussa, mikä on aivan realistinen skenaario. Yleisön kannalta tietysti toivottavaa, että saa.
Lopuksi: minä olen päätoimittajana vastuussa kaikesta Jatkoaika-verkkolehden julkaisemasta sisällöstä. Ei toiminnanjohtaja. Jos haluaa kritisoida sisältöjä, sen voi kohdistaa minuun. Turhaa suomia osattomia.
Kuitenkin kiitos palautteesta! Tämä on hyvä kanava siihen.
- Antti, päätoimittaja
esim. JSN:ssä?
Siis Telialla ja Jatkoajalla on kyllä yhteistyötä. Tällä hetkellä lähinnä juuri tuon keskustelupalstaketjun verran. Mutta se ei liity verkkolehden sisältöihin. Jos sellaista tulee, niissä artikkeleissa ilmoitetaan asiasta rehellisesti.
Ei mulla ole halua puhua sakeaa.
- Antti, päätoimittaja
Moi!
No niin. Jatkoajan artikkeleissa ilmoitetaan, jos niiden sisältö on maksettua sisältömarkkinointia. Se on ihan selvä homma ja perustoimintaa. Rehellisyyttä. Telian kanssa ei ole sellaista sopimus. Olemme kyllä kiinnostuneita Telian Liiga-operaatiosta puhtaasti journalistisesti. Kyse on aivan uudenlaisesta jutusta suomalaisen jääkiekon ja median historiassa, joten se on kiinnostava kahdelta kantilta: ilmiönä ja lisäksi pyrimme palvelemaan yleisöä kertomalla, miten Liigan saa näkymään Telian hilavitkuttimilla.
Jos Jatkoaika ei ole jonkun mielestä kritisoinut Teliaa riittävästi – joskus näinkin! – senkin aika tulee taatusti. Jos yhtiö ei esimerkiksi saa tekniikkaansa toimimaan sarjakauden alussa, mikä on aivan realistinen skenaario. Yleisön kannalta tietysti toivottavaa, että saa.
Lopuksi: minä olen päätoimittajana vastuussa kaikesta Jatkoaika-verkkolehden julkaisemasta sisällöstä. Ei toiminnanjohtaja. Jos haluaa kritisoida sisältöjä, sen voi kohdistaa minuun. Turhaa suomia osattomia.
Kuitenkin kiitos palautteesta! Tämä on hyvä kanava siihen.
- Antti, päätoimittaja
Käsittääkseni Jatkoaika (tai muutkaan ei-mediakonserneihin kuuluvat verkkolehdet) ei ole Julkisen sanan neuvoston jäsen.
Ilmeisesti viittaat Telian tv-tuotetta käsitelleeseen artikkeliin. Kyse ei ole mainoksesta, vaan juurikin toimituksellisesta aineistosta. Telia ei ole maksanut kyseisen artikkelin julkaisemisesta, Telia ei ole vaikuttanut artikkelin sisältöön ja se on julkaistu journalistisin perustein.
Keskustelupalstalla oleva kehitysketju on toki osa kaupallista yhteistyötä. Keskustelupalsta ei luonnollisesti ole toimituksellista aineistoa.
- Matti Liljaniemi
Verkkolehti ja keskustelupalsta ovat molemmat osa Jatkoaikaa. Toinen Suomen suurin jääkiekkoon erikoistunut journalistinen julkaisu, toinen Suomen suurin urheiluaiheinen keskustelupalsta. Eli samaa puulaakia ollaan.
Matti avasi hyvin tuota Telia-asiaa.
Street Hockey -turnauksessa meillä on partio paikalla taas huomenna Helsingissä. Haastattelemme siellä suomalaisia NHL-pelaajia ja teemme kuvareportaasin. Se ei liity Teliaan lainkaan. Haluamme vain, että Jatkoajassa on sloganimme mukaan "Kaikki jääkiekosta". On tossulätkää, esports-NHL:ää, harrastekiekkoa ja kaikenlaista muuta.
- Antti, päätoimittaja
Ei Telian kohdalta, vielä, kun nämä tulee aina jälkijunassa ja jonkun pitää asiasta ensin valittaa. Mutta jatkoaikahan jo kerran sai huomautuksen tuosta toiminnastaan, nyt siis meno on vain yltynyt ja Pärnänen vielä selittelee asiaa miten sattuu mustasta valkoiseksi.Onko noita Jatkoajan Telia -mainoksia (uutisia) puitu missään muualla vielä esim. JSN:ssä? Ps. @obi-wan ainakin päätti testata. Hyvä niin, mutta aika kauan noita on kirjoitettu, enkä ole huomannut juuri noista mitään huomautusta/tuomiota missään.
Ei Telian kohdalta, vielä, kun nämä tulee aina jälkijunassa ja jonkun pitää asiasta ensin valittaa. Mutta jatkoaikahan jo kerran sai huomautuksen tuosta toiminnastaan, nyt siis meno on vain yltynyt ja Pärnänen vielä selittelee asiaa miten sattuu mustasta valkoiseksi.
MEN 2/2017: Markkinoinnin tunnistettavuus, toimituksellisen aineiston näköinen markkinointi - Kauppakamari
(linkki mainonnan eettisen neuvoston päätökseen jatkoajan piilomainonnan osalta)
Saas nähdä joko kohta paukkuu kovempaakin kuin huomautusta kun ei mene viesti perille.
En tarkoittanut viitata siihen että tuo toimielin sen kovemman paukkumisen toteuttaisi. Käsittääkseni kuluttaja-asiamies tuota minontaa valvoo.Eihän mainonnan eettinen neuvosto voi edes antaa huomautusta kovempaa ”tuomiota” eikä tuo huomautuskaan isäsi yhtään mihinkään. Vai olenko ymmärtänyt väärin?
Ei nyt ehkä ihan tämän ketjun asiaa, mutta parempaakaan en löytänyt ja täällä on puhuttukin jo mainonnasta.
Hieman nimittäin ihmetytti kun klikkasin linkkiin vastatakseni Jatkoajan lukijatutkimukseen. Pari kysymystä arvioista ja lukutottumuksista, jota seurasi poikkeuksellisen pitkä litanja taustatietoja, jossa pitäisi kertoa yleensä kysyttyjen tietojen lisäksi mm. tulot, harrastukset, vedonlyönnistä, tehdyistä ostoksista, talouden koosta ja talouden hankintojen päättäjästä jne.
Aika vastenmielistä, että tuollainen markkinointi-/mainostutkimus/käyttäjien profilointi naamioidaan joksikin lukijatutkimukseksi, jolla "kehitetään toimintaa paremmaksi".
Ei nyt ehkä ihan tämän ketjun asiaa, mutta parempaakaan en löytänyt ja täällä on puhuttukin jo mainonnasta.
Hieman nimittäin ihmetytti kun klikkasin linkkiin vastatakseni Jatkoajan lukijatutkimukseen. Pari kysymystä arvioista ja lukutottumuksista, jota seurasi poikkeuksellisen pitkä litanja taustatietoja, jossa pitäisi kertoa yleensä kysyttyjen tietojen lisäksi mm. tulot, harrastukset, vedonlyönnistä, tehdyistä ostoksista, talouden koosta ja talouden hankintojen päättäjästä jne.
Aika vastenmielistä, että tuollainen markkinointi-/mainostutkimus/käyttäjien profilointi naamioidaan joksikin lukijatutkimukseksi, jolla "kehitetään toimintaa paremmaksi".
On kyllä melkoinen lukijakysely... No, vastasin ainoastaan artikkeleihin ja juttuihin liittyviin kysymyksiin, valehtelin pakolliset kysymykset ja jätin muuten tyhjäksi. Tällaiseen markkinointikyselyyn en todellakaan vastaa muilta osin.