Keskustelua Jatkoajan kolumneista ja artikkeleista

  • 1 221 057
  • 6 936

Toimitus

Jäsen
Moi!

No niin. Jatkoajan artikkeleissa ilmoitetaan, jos niiden sisältö on maksettua sisältömarkkinointia. Se on ihan selvä homma ja perustoimintaa. Rehellisyyttä. Telian kanssa ei ole sellaista sopimus. Olemme kyllä kiinnostuneita Telian Liiga-operaatiosta puhtaasti journalistisesti. Kyse on aivan uudenlaisesta jutusta suomalaisen jääkiekon ja median historiassa, joten se on kiinnostava kahdelta kantilta: ilmiönä ja lisäksi pyrimme palvelemaan yleisöä kertomalla, miten Liigan saa näkymään Telian hilavitkuttimilla.

Jos Jatkoaika ei ole jonkun mielestä kritisoinut Teliaa riittävästi – joskus näinkin! – senkin aika tulee taatusti. Jos yhtiö ei esimerkiksi saa tekniikkaansa toimimaan sarjakauden alussa, mikä on aivan realistinen skenaario. Yleisön kannalta tietysti toivottavaa, että saa.

Lopuksi: minä olen päätoimittajana vastuussa kaikesta Jatkoaika-verkkolehden julkaisemasta sisällöstä. Ei toiminnanjohtaja. Jos haluaa kritisoida sisältöjä, sen voi kohdistaa minuun. Turhaa suomia osattomia.

Kuitenkin kiitos palautteesta! Tämä on hyvä kanava siihen.

- Antti, päätoimittaja
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Moi!

No niin. Jatkoajan artikkeleissa ilmoitetaan, jos niiden sisältö on maksettua sisältömarkkinointia. Se on ihan selvä homma ja perustoimintaa. Rehellisyyttä. Telian kanssa ei ole sellaista sopimus. Olemme kyllä kiinnostuneita Telian Liiga-operaatiosta puhtaasti journalistisesti. Kyse on aivan uudenlaisesta jutusta suomalaisen jääkiekon ja median historiassa, joten se on kiinnostava kahdelta kantilta: ilmiönä ja lisäksi pyrimme palvelemaan yleisöä kertomalla, miten Liigan saa näkymään Telian hilavitkuttimilla.

Jos Jatkoaika ei ole jonkun mielestä kritisoinut Teliaa riittävästi – joskus näinkin! – senkin aika tulee taatusti. Jos yhtiö ei esimerkiksi saa tekniikkaansa toimimaan sarjakauden alussa, mikä on aivan realistinen skenaario. Yleisön kannalta tietysti toivottavaa, että saa.

Lopuksi: minä olen päätoimittajana vastuussa kaikesta Jatkoaika-verkkolehden julkaisemasta sisällöstä. Ei toiminnanjohtaja. Jos haluaa kritisoida sisältöjä, sen voi kohdistaa minuun. Turhaa suomia osattomia.

Kuitenkin kiitos palautteesta! Tämä on hyvä kanava siihen.

- Antti, päätoimittaja

Eikös Matti joskus jostain päätöksestä sanonut että se on vain mielipide? Vai muistanko väärin?

Telialla ja Jatkoajalla on varmasti jotain vaihdantaa jo pelkästään tuon oman vastailuketjun kautta. Muun väittäminen vaikuttaa paskapuheelta
 

Toimitus

Jäsen
Siis Telialla ja Jatkoajalla on kyllä yhteistyötä. Tällä hetkellä lähinnä juuri tuon keskustelupalstaketjun verran. Mutta se ei liity verkkolehden sisältöihin. Jos sellaista tulee, niissä artikkeleissa ilmoitetaan asiasta rehellisesti.

Ei mulla ole halua puhua sakeaa.

- Antti, päätoimittaja
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Siis Telialla ja Jatkoajalla on kyllä yhteistyötä. Tällä hetkellä lähinnä juuri tuon keskustelupalstaketjun verran. Mutta se ei liity verkkolehden sisältöihin. Jos sellaista tulee, niissä artikkeleissa ilmoitetaan asiasta rehellisesti.

Ei mulla ole halua puhua sakeaa.

- Antti, päätoimittaja

Onko Jatkoajan verkkolehti ja keskustelupalsta eri hallinnon alla vai samaa "puulaakia"
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Moi!

No niin. Jatkoajan artikkeleissa ilmoitetaan, jos niiden sisältö on maksettua sisältömarkkinointia. Se on ihan selvä homma ja perustoimintaa. Rehellisyyttä. Telian kanssa ei ole sellaista sopimus. Olemme kyllä kiinnostuneita Telian Liiga-operaatiosta puhtaasti journalistisesti. Kyse on aivan uudenlaisesta jutusta suomalaisen jääkiekon ja median historiassa, joten se on kiinnostava kahdelta kantilta: ilmiönä ja lisäksi pyrimme palvelemaan yleisöä kertomalla, miten Liigan saa näkymään Telian hilavitkuttimilla.

Jos Jatkoaika ei ole jonkun mielestä kritisoinut Teliaa riittävästi – joskus näinkin! – senkin aika tulee taatusti. Jos yhtiö ei esimerkiksi saa tekniikkaansa toimimaan sarjakauden alussa, mikä on aivan realistinen skenaario. Yleisön kannalta tietysti toivottavaa, että saa.

Lopuksi: minä olen päätoimittajana vastuussa kaikesta Jatkoaika-verkkolehden julkaisemasta sisällöstä. Ei toiminnanjohtaja. Jos haluaa kritisoida sisältöjä, sen voi kohdistaa minuun. Turhaa suomia osattomia.

Kuitenkin kiitos palautteesta! Tämä on hyvä kanava siihen.

- Antti, päätoimittaja

Sun näppiksessä Antti on caps rikki. Tai sitten törkeästi aliarvioit lukijoita tuolla korostuksella.
 

Toimitus

Jäsen
Verkkolehti ja keskustelupalsta ovat molemmat osa Jatkoaikaa. Toinen Suomen suurin jääkiekkoon erikoistunut journalistinen julkaisu, toinen Suomen suurin urheiluaiheinen keskustelupalsta. Eli samaa puulaakia ollaan.

Matti avasi hyvin tuota Telia-asiaa.

Street Hockey -turnauksessa meillä on partio paikalla taas huomenna Helsingissä. Haastattelemme siellä suomalaisia NHL-pelaajia ja teemme kuvareportaasin. Se ei liity Teliaan lainkaan. Haluamme vain, että Jatkoajassa on sloganimme mukaan "Kaikki jääkiekosta". On tossulätkää, esports-NHL:ää, harrastekiekkoa ja kaikenlaista muuta.

- Antti, päätoimittaja
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Verkkolehti ja keskustelupalsta ovat molemmat osa Jatkoaikaa. Toinen Suomen suurin jääkiekkoon erikoistunut journalistinen julkaisu, toinen Suomen suurin urheiluaiheinen keskustelupalsta. Eli samaa puulaakia ollaan.

Matti avasi hyvin tuota Telia-asiaa.

Street Hockey -turnauksessa meillä on partio paikalla taas huomenna Helsingissä. Haastattelemme siellä suomalaisia NHL-pelaajia ja teemme kuvareportaasin. Se ei liity Teliaan lainkaan. Haluamme vain, että Jatkoajassa on sloganimme mukaan "Kaikki jääkiekosta". On tossulätkää, esports-NHL:ää, harrastekiekkoa ja kaikenlaista muuta.

- Antti, päätoimittaja

Eli yhteistyö olisi hyvä mainita myös artikkeleissa?
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onkohan jotenkin mahdollista asetuksien kautta saada piilotettua tiettyjen "toimittajien" raapustamat uutiset ja kolumnit? Pärnäsen raapustukset niin täyttä paskaa, että tuosta on paha pistää kenenkään surkeammaksi.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Onko noita Jatkoajan Telia -mainoksia (uutisia) puitu missään muualla vielä esim. JSN:ssä? Ps. @obi-wan ainakin päätti testata. Hyvä niin, mutta aika kauan noita on kirjoitettu, enkä ole huomannut juuri noista mitään huomautusta/tuomiota missään.
Ei Telian kohdalta, vielä, kun nämä tulee aina jälkijunassa ja jonkun pitää asiasta ensin valittaa. Mutta jatkoaikahan jo kerran sai huomautuksen tuosta toiminnastaan, nyt siis meno on vain yltynyt ja Pärnänen vielä selittelee asiaa miten sattuu mustasta valkoiseksi.
MEN 2/2017: Markkinoinnin tunnistettavuus, toimituksellisen aineiston näköinen markkinointi - Kauppakamari
(linkki mainonnan eettisen neuvoston päätökseen jatkoajan piilomainonnan osalta)
Saas nähdä joko kohta paukkuu kovempaakin kuin huomautusta kun ei mene viesti perille.
 
Ei Telian kohdalta, vielä, kun nämä tulee aina jälkijunassa ja jonkun pitää asiasta ensin valittaa. Mutta jatkoaikahan jo kerran sai huomautuksen tuosta toiminnastaan, nyt siis meno on vain yltynyt ja Pärnänen vielä selittelee asiaa miten sattuu mustasta valkoiseksi.
MEN 2/2017: Markkinoinnin tunnistettavuus, toimituksellisen aineiston näköinen markkinointi - Kauppakamari
(linkki mainonnan eettisen neuvoston päätökseen jatkoajan piilomainonnan osalta)
Saas nähdä joko kohta paukkuu kovempaakin kuin huomautusta kun ei mene viesti perille.

Eihän mainonnan eettinen neuvosto voi edes antaa huomautusta kovempaa ”tuomiota” eikä tuo huomautuskaan sido yhtään mihinkään. Vai olenko ymmärtänyt väärin?
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Eihän mainonnan eettinen neuvosto voi edes antaa huomautusta kovempaa ”tuomiota” eikä tuo huomautuskaan isäsi yhtään mihinkään. Vai olenko ymmärtänyt väärin?
En tarkoittanut viitata siihen että tuo toimielin sen kovemman paukkumisen toteuttaisi. Käsittääkseni kuluttaja-asiamies tuota minontaa valvoo.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
En kyllä ole lukenut Teliaan liittyviä juttuja Jatkoajan verkkolehdestä, mutta vähän nyt tuntuu kritiikin olevan turhaa itkemistä. Suomessa kuitenkin isoin ja seuratuin jääkiekkosarja on Liiga ja kyllä sen televisiointiin liittyvistä jutuista on ihan hyvä tehdä juttua. Sekä hyvistä että huonoista puolista. Kyllähän täällä on erikseen uutisoitu Khl:n näkymisestä Viasatilla yms. Nyt ei yllä olevassa kritiikissä tuntunut olevan kyllä mitään kunnollista sisältöä, lähinnä kesäisen sunnuntain annelikipua ja todennäköisin sille taitaa olla, että naapurilla on isompi ja parempi väline sarjan katsomiseen.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei nyt ehkä ihan tämän ketjun asiaa, mutta parempaakaan en löytänyt ja täällä on puhuttukin jo mainonnasta.

Hieman nimittäin ihmetytti kun klikkasin linkkiin vastatakseni Jatkoajan lukijatutkimukseen. Pari kysymystä arvioista ja lukutottumuksista, jota seurasi poikkeuksellisen pitkä litanja taustatietoja, jossa pitäisi kertoa yleensä kysyttyjen tietojen lisäksi mm. tulot, harrastukset, vedonlyönnistä, tehdyistä ostoksista, talouden koosta ja talouden hankintojen päättäjästä jne.

Aika vastenmielistä, että tuollainen markkinointi-/mainostutkimus/käyttäjien profilointi naamioidaan joksikin lukijatutkimukseksi, jolla "kehitetään toimintaa paremmaksi".
 
Viimeksi muokattu:

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Ei nyt ehkä ihan tämän ketjun asiaa, mutta parempaakaan en löytänyt ja täällä on puhuttukin jo mainonnasta.

Hieman nimittäin ihmetytti kun klikkasin linkkiin vastatakseni Jatkoajan lukijatutkimukseen. Pari kysymystä arvioista ja lukutottumuksista, jota seurasi poikkeuksellisen pitkä litanja taustatietoja, jossa pitäisi kertoa yleensä kysyttyjen tietojen lisäksi mm. tulot, harrastukset, vedonlyönnistä, tehdyistä ostoksista, talouden koosta ja talouden hankintojen päättäjästä jne.

Aika vastenmielistä, että tuollainen markkinointi-/mainostutkimus/käyttäjien profilointi naamioidaan joksikin lukijatutkimukseksi, jolla "kehitetään toimintaa paremmaksi".

On kyllä melkoinen lukijakysely... No, vastasin ainoastaan artikkeleihin ja juttuihin liittyviin kysymyksiin, valehtelin pakolliset kysymykset ja jätin muuten tyhjäksi. Tällaiseen markkinointikyselyyn en todellakaan vastaa muilta osin.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ei nyt ehkä ihan tämän ketjun asiaa, mutta parempaakaan en löytänyt ja täällä on puhuttukin jo mainonnasta.

Hieman nimittäin ihmetytti kun klikkasin linkkiin vastatakseni Jatkoajan lukijatutkimukseen. Pari kysymystä arvioista ja lukutottumuksista, jota seurasi poikkeuksellisen pitkä litanja taustatietoja, jossa pitäisi kertoa yleensä kysyttyjen tietojen lisäksi mm. tulot, harrastukset, vedonlyönnistä, tehdyistä ostoksista, talouden koosta ja talouden hankintojen päättäjästä jne.

Aika vastenmielistä, että tuollainen markkinointi-/mainostutkimus/käyttäjien profilointi naamioidaan joksikin lukijatutkimukseksi, jolla "kehitetään toimintaa paremmaksi".

Eikö kielentutkimus tutki kieltä, sukupuolitutkimus sukupuolia jajaja lukijatutkimus tutki lukijoita? Tuossa kerrotaan, että "pyrimme tutkimaan, millaisia lukijamme ovat", ja sitten niin tekeminen kyrpii ja on huijausta. Ok.

On kyllä melkoinen lukijakysely... No, vastasin ainoastaan artikkeleihin ja juttuihin liittyviin kysymyksiin, valehtelin pakolliset kysymykset ja jätin muuten tyhjäksi. Tällaiseen markkinointikyselyyn en todellakaan vastaa muilta osin.

Lukijatutkimus. Ei lukijakysely.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Lukijatutkimus. Ei lukijakysely.

Painoin kyllä linkkiä lukijakyselyyn, kuten linkittämässäni kuvassa sanotaan. Olisivat vain suoraa ilmoittaneet, että kyse on markkinointitutkimuksesta, niin ei olisi mitään ongelmaa. No, ei mitään uutta nykyisessä toiminnassa.
 

Liitteet

  • Screenshot_20180813-144233~2.png
    Screenshot_20180813-144233~2.png
    21,9 KB · kertaa luettu: 497

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuossa kerrotaan, että "pyrimme tutkimaan, millaisia lukijamme ovat", ja sitten niin tekeminen kyrpii ja on huijausta. Ok.

"Pyrimme tutkimaan, millaisia lukijamme ovat" ja vastausten pohjalta "kehitetään toimintaa paremmaksi". Kerropa vielä miten Jatkoaika kehittää toimintaansa paremmaksi tietämällä perheeni koon, vuositulot, mitä ostoksia olen tehnyt verkossa ja miten pelaan veikkauspelejä?

Eihän siinä mitään jos tutkimuksen tavoite olisi selkeästi ilmaistu, mutta tällainen on tyylitöntä että ensin ikään kuin muodon vuoksi kysytään pari palautekysymystä ja seuraavaksi pitkä liuta profilointikysymyksiä sitten ikään kuin taustatietoina,
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
"Pyrimme tutkimaan, millaisia lukijamme ovat" ja vastausten pohjalta "kehitetään toimintaa paremmaksi". Kerropa vielä miten Jatkoaika kehittää toimintaansa paremmaksi tietämällä perheeni koon, vuositulot, mitä ostoksia olen tehnyt verkossa ja miten pelaan veikkauspelejä?

Eihän siinä mitään jos tutkimuksen tavoite olisi selkeästi ilmaistu, mutta tällainen on tyylitöntä että ensin ikään kuin muodon vuoksi kysytään pari palautekysymystä ja seuraavaksi pitkä liuta profilointikysymyksiä sitten ikään kuin taustatietoina,

Antaahan tuo mahdollisuuden säätää juttutarjontaa lukijakunnan enemmistön paino huomioiden, tarjota sinulle sopivampaa mainontaa ja mainostuloilla pyörittää koko touhua. Ja siis sinulle ilmaiseksi, ja tuohon apuun osallistumisesta vapaaehtoiseksi. Veikkaus-kysymys todennäköisesti vaikuttaa Veikkauksen mainontaan.

Liite: paskoja nuo ilmaiset ämpärit
 

Liitteet

  • Screenshot_2018-08-13-16-26-49.png
    Screenshot_2018-08-13-16-26-49.png
    236 KB · kertaa luettu: 436

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Antaahan tuo mahdollisuuden säätää juttutarjontaa lukijakunnan enemmistön paino huomioiden, tarjota sinulle sopivampaa mainontaa ja mainostuloilla pyörittää koko touhua. Ja siis sinulle ilmaiseksi, ja tuohon apuun osallistumisesta vapaaehtoiseksi. Veikkaus-kysymys todennäköisesti vaikuttaa Veikkauksen mainontaan.

Liite: paskoja nuo ilmaiset ämpärit

Miten perhekoko tai vuosinansiot auttavat kohdistamaan juttutarjontaa?
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Miten perhekoko tai vuosinansiot auttavat kohdistamaan juttutarjontaa?

Miksi kysymyspatterista juuri noiden kysymysten pitäisi auttaa kohdistamaan juttutarjontaa? Nuo valitsemasi kysymykset auttavat juttutarjontaa toiminnan mahdollistamisella.
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Miten perhekoko tai vuosinansiot auttavat kohdistamaan juttutarjontaa?
Jos Jatkoajan lukijoista 90% tienaa vuodessa alle 10.000€ / vuosi, niin ehkei kannata tehdä juttua jonkun NHL pelaajan sijoitushistoriasta (taloussijoitukset) tai SMäLiigajoukkueen talouspuolesta, vaan parempi tehdä juttua jossa vaikka arvostellaan NHL-pelaajien komeimmat kaulatatuoinnit tai juttu jonkun Liigajoukkueen cheerleadereista.
 

Ylläpito

Administrator
Järjestämme vuosittain kaksi lukijatutkimusta. Olemme menetelleet näin nyt noin viimeisen viiden vuoden ajan.

Elo-syyskuussa ennen kauden alkua järjestettävässä tutkimuksessa olemme keskittyneet lukijoidemme kävijäprofiiliin. Myös tämän tutkimuksen yhteydessä kysymme kommentteja liittyen verkkolehden sisältöihin. Olemme kokeneet, että vuoden väli tällaisissa kysymyksissä olisi liian pitkä - haluamme tietää ennen kauden alkua, jos esille nousee joitakin tiettyjä teemoja.

Yleensä helmikuun paikkeilla olemme järjestäneet toisen lukijatutkimuksen, joka toteutetaan yhdessä ulkopuolisen tutkimusyrityksen kanssa. Tuossa tutkimuksessa mennään syvemmälle verkkolehden sisältöihin, eri sarjoihin, eri juttusarjoihin jne.

Molemmat tutkimukset ovat toimintamme kannalta tärkeitä ja välttämättömiä.

Tällä hetkellä käynnissä oleva lukijatutkimuksessa on tiettyjä markkinointitutkimuksen osia (kysymykset koskien vedonlyöntiä ja maksu-tv:tä). Pääasiallinen tarkoitus on kuitenkin meidän lukijakuntamme kävijäprofiili. Nämä tiedot ovat meille pakollisia mainosmyyntimme kannalta. Ilman niitä meidän olisi vaikea ellei mahdoton tehdä omaa myyntiämme, ja eri mainosverkostokumppanit vaativat näitä tietoja, jotta heidän kanssaan on mahdollista tehdä yhteistyötä.

Osa tutkimuksen antamista tiedoista ja trendeistä on meille tärkeää koko toimintamme kehittämisen kannalta (käyntiuseudet) ja täydentävät analytiikan kautta saatavia tietoja.

Joka tapauksessa olemme erittäin kiitollisia kaikille näihin kumpaankin vuosittaiseen tutkimukseen vastaaville lukijoillemme! Meillä on myös on ollut joka vuonna todella loistavat vastausprosentit näissä tutkimuksissa ja olemme saaneet tuhansia vastauksia.

Tämä on mielestämme selvä osoitus siitä, että lukijakuntamme on todella sitoutunutta ja suhtautuu tutkimuksiin positiivisesti - vaikka esimerkiksi tarjoamamme palkinnot nyt eivät niin arvokkaita valitettavasti olekaan.

Matti Liljaniemi
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös