obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Moi!

No niin. Jatkoajan artikkeleissa ilmoitetaan, jos niiden sisältö on maksettua sisältömarkkinointia. Se on ihan selvä homma ja perustoimintaa. Rehellisyyttä. Telian kanssa ei ole sellaista sopimus. Olemme kyllä kiinnostuneita Telian Liiga-operaatiosta puhtaasti journalistisesti. Kyse on aivan uudenlaisesta jutusta suomalaisen jääkiekon ja median historiassa, joten se on kiinnostava kahdelta kantilta: ilmiönä ja lisäksi pyrimme palvelemaan yleisöä kertomalla, miten Liigan saa näkymään Telian hilavitkuttimilla.

Jos Jatkoaika ei ole jonkun mielestä kritisoinut Teliaa riittävästi – joskus näinkin! – senkin aika tulee taatusti. Jos yhtiö ei esimerkiksi saa tekniikkaansa toimimaan sarjakauden alussa, mikä on aivan realistinen skenaario. Yleisön kannalta tietysti toivottavaa, että saa.

Lopuksi: minä olen päätoimittajana vastuussa kaikesta Jatkoaika-verkkolehden julkaisemasta sisällöstä. Ei toiminnanjohtaja. Jos haluaa kritisoida sisältöjä, sen voi kohdistaa minuun. Turhaa suomia osattomia.

Kuitenkin kiitos palautteesta! Tämä on hyvä kanava siihen.

- Antti, päätoimittaja
Sun näppiksessä Antti on caps rikki. Tai sitten törkeästi aliarvioit lukijoita tuolla korostuksella.
 
Fistauksessa on tärkeää muistaa nyrkkisäännöt

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Onhan ihan pirun sakeaa paskapuhetta, että noita verkkolehden artikkeleiksi naamioituja Telian mainoksia olisi samat Matit ja Antit kirjoittaneet ihan samanlaisina ilman olemassa olevaa mainostilan myyntiä, mutta uskon silti.

Mattihan tekaisi taannoin verkkolehden puolelle jutun, jonka aiheena oli tuo Telian maksama ketju.
Telia lupaa tuotteensa toimivan kauden alkaessa - "On ollut hienoa huomata, että meidän tekeminen todellakin kiinnostaa ja merkitsee paljon" - LIIGA - 19.02.2018 - Artikkelit - Jatkoaika.com - Kaikki jääkiekosta

Ja Mattihan puolustautui:

Ilmeisesti viittaat Telian tv-tuotetta käsitelleeseen artikkeliin. Kyse ei ole mainoksesta, vaan juurikin toimituksellisesta aineistosta. Telia ei ole maksanut kyseisen artikkelin julkaisemisesta, Telia ei ole vaikuttanut artikkelin sisältöön ja se on julkaistu journalistisin perustein.

Keskustelupalstalla oleva kehitysketju on toki osa kaupallista yhteistyötä. Keskustelupalsta ei luonnollisesti ole toimituksellista aineistoa.

- Matti Liljaniemi
Uskon myös, että kaikki nuo Teliasta kirjoitetut artikkelit olisi kirjoitettu samanlaisina ilman kaupallista yhteistyötäkin ja kyllähän näitä tämän tapaisia juttuja vastaavilla otsikoinneilla löytyy harva se päivä:
Kun jää vaihtuu katuun − Telia Street Hockey Tour jatkui Lempäälässä, liigapelaajia vilissyt NYR turnausvoittoon | Jatkoaika.com - Kaikki jääkiekosta

Se että kyseessä on juuri Telian sponsoroima turnaus on tietenkin ihan sattumaa.

Sellainkin tuli mieleen, että tälle uudemmalle Antille voisi olla paikallaan luetuttaa nuo viestinsä vaikka sillä vanhalla Antilla ennen LÄHETÄ VASTAUS -ruudun klikkaamista. Uskomatonta tajunnanvirtaa ovat nämä tämän ketjun viestit, ettei uskoisi jonkun maksaneen niiden kirjoittajan kirjallisista tuotoksista.
 
Sinettiseuravalmentaja Sihvonen: Päätoimittaja Antti Wennströmin pitää terästäytyä ja laittaa pihalle moderaattoreista kaiken maailman nörttipojat ja ottaa tilalle tormakoita lätkäjätkiä ja medialogiikan vastavuoroisuuden ymmärtäjiä

Toimitus

Jäsen
Verkkolehti ja keskustelupalsta ovat molemmat osa Jatkoaikaa. Toinen Suomen suurin jääkiekkoon erikoistunut journalistinen julkaisu, toinen Suomen suurin urheiluaiheinen keskustelupalsta. Eli samaa puulaakia ollaan.

Matti avasi hyvin tuota Telia-asiaa.

Street Hockey -turnauksessa meillä on partio paikalla taas huomenna Helsingissä. Haastattelemme siellä suomalaisia NHL-pelaajia ja teemme kuvareportaasin. Se ei liity Teliaan lainkaan. Haluamme vain, että Jatkoajassa on sloganimme mukaan "Kaikki jääkiekosta". On tossulätkää, esports-NHL:ää, harrastekiekkoa ja kaikenlaista muuta.

- Antti, päätoimittaja
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Verkkolehti ja keskustelupalsta ovat molemmat osa Jatkoaikaa. Toinen Suomen suurin jääkiekkoon erikoistunut journalistinen julkaisu, toinen Suomen suurin urheiluaiheinen keskustelupalsta. Eli samaa puulaakia ollaan.

Matti avasi hyvin tuota Telia-asiaa.

Street Hockey -turnauksessa meillä on partio paikalla taas huomenna Helsingissä. Haastattelemme siellä suomalaisia NHL-pelaajia ja teemme kuvareportaasin. Se ei liity Teliaan lainkaan. Haluamme vain, että Jatkoajassa on sloganimme mukaan "Kaikki jääkiekosta". On tossulätkää, esports-NHL:ää, harrastekiekkoa ja kaikenlaista muuta.

- Antti, päätoimittaja
Eli yhteistyö olisi hyvä mainita myös artikkeleissa?
 
Fistauksessa on tärkeää muistaa nyrkkisäännöt
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onkohan jotenkin mahdollista asetuksien kautta saada piilotettua tiettyjen "toimittajien" raapustamat uutiset ja kolumnit? Pärnäsen raapustukset niin täyttä paskaa, että tuosta on paha pistää kenenkään surkeammaksi.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Onko noita Jatkoajan Telia -mainoksia (uutisia) puitu missään muualla vielä esim. JSN:ssä? Ps. @obi-wan ainakin päätti testata. Hyvä niin, mutta aika kauan noita on kirjoitettu, enkä ole huomannut juuri noista mitään huomautusta/tuomiota missään.
Ei Telian kohdalta, vielä, kun nämä tulee aina jälkijunassa ja jonkun pitää asiasta ensin valittaa. Mutta jatkoaikahan jo kerran sai huomautuksen tuosta toiminnastaan, nyt siis meno on vain yltynyt ja Pärnänen vielä selittelee asiaa miten sattuu mustasta valkoiseksi.
MEN 2/2017: Markkinoinnin tunnistettavuus, toimituksellisen aineiston näköinen markkinointi - Kauppakamari
(linkki mainonnan eettisen neuvoston päätökseen jatkoajan piilomainonnan osalta)
Saas nähdä joko kohta paukkuu kovempaakin kuin huomautusta kun ei mene viesti perille.
 
"Montako kertaa Kunyk on tällä kaudella mahtunut EHT:lle mukaan? Ei kertaakaan." -VapaaehtoisGM perustelee Kerhon osiossa miksi Kunyk on huonompi pelaaja kuin Paajanen.
Ei Telian kohdalta, vielä, kun nämä tulee aina jälkijunassa ja jonkun pitää asiasta ensin valittaa. Mutta jatkoaikahan jo kerran sai huomautuksen tuosta toiminnastaan, nyt siis meno on vain yltynyt ja Pärnänen vielä selittelee asiaa miten sattuu mustasta valkoiseksi.
MEN 2/2017: Markkinoinnin tunnistettavuus, toimituksellisen aineiston näköinen markkinointi - Kauppakamari
(linkki mainonnan eettisen neuvoston päätökseen jatkoajan piilomainonnan osalta)
Saas nähdä joko kohta paukkuu kovempaakin kuin huomautusta kun ei mene viesti perille.
Eihän mainonnan eettinen neuvosto voi edes antaa huomautusta kovempaa ”tuomiota” eikä tuo huomautuskaan sido yhtään mihinkään. Vai olenko ymmärtänyt väärin?
 
Viimeksi muokattu:
RELEASE THE KRAKEN

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Eihän mainonnan eettinen neuvosto voi edes antaa huomautusta kovempaa ”tuomiota” eikä tuo huomautuskaan isäsi yhtään mihinkään. Vai olenko ymmärtänyt väärin?
En tarkoittanut viitata siihen että tuo toimielin sen kovemman paukkumisen toteuttaisi. Käsittääkseni kuluttaja-asiamies tuota minontaa valvoo.
 
"Montako kertaa Kunyk on tällä kaudella mahtunut EHT:lle mukaan? Ei kertaakaan." -VapaaehtoisGM perustelee Kerhon osiossa miksi Kunyk on huonompi pelaaja kuin Paajanen.

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
En kyllä ole lukenut Teliaan liittyviä juttuja Jatkoajan verkkolehdestä, mutta vähän nyt tuntuu kritiikin olevan turhaa itkemistä. Suomessa kuitenkin isoin ja seuratuin jääkiekkosarja on Liiga ja kyllä sen televisiointiin liittyvistä jutuista on ihan hyvä tehdä juttua. Sekä hyvistä että huonoista puolista. Kyllähän täällä on erikseen uutisoitu Khl:n näkymisestä Viasatilla yms. Nyt ei yllä olevassa kritiikissä tuntunut olevan kyllä mitään kunnollista sisältöä, lähinnä kesäisen sunnuntain annelikipua ja todennäköisin sille taitaa olla, että naapurilla on isompi ja parempi väline sarjan katsomiseen.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei nyt ehkä ihan tämän ketjun asiaa, mutta parempaakaan en löytänyt ja täällä on puhuttukin jo mainonnasta.

Hieman nimittäin ihmetytti kun klikkasin linkkiin vastatakseni Jatkoajan lukijatutkimukseen. Pari kysymystä arvioista ja lukutottumuksista, jota seurasi poikkeuksellisen pitkä litanja taustatietoja, jossa pitäisi kertoa yleensä kysyttyjen tietojen lisäksi mm. tulot, harrastukset, vedonlyönnistä, tehdyistä ostoksista, talouden koosta ja talouden hankintojen päättäjästä jne.

Aika vastenmielistä, että tuollainen markkinointi-/mainostutkimus/käyttäjien profilointi naamioidaan joksikin lukijatutkimukseksi, jolla "kehitetään toimintaa paremmaksi".
 
Viimeksi muokattu:

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Ei nyt ehkä ihan tämän ketjun asiaa, mutta parempaakaan en löytänyt ja täällä on puhuttukin jo mainonnasta.

Hieman nimittäin ihmetytti kun klikkasin linkkiin vastatakseni Jatkoajan lukijatutkimukseen. Pari kysymystä arvioista ja lukutottumuksista, jota seurasi poikkeuksellisen pitkä litanja taustatietoja, jossa pitäisi kertoa yleensä kysyttyjen tietojen lisäksi mm. tulot, harrastukset, vedonlyönnistä, tehdyistä ostoksista, talouden koosta ja talouden hankintojen päättäjästä jne.

Aika vastenmielistä, että tuollainen markkinointi-/mainostutkimus/käyttäjien profilointi naamioidaan joksikin lukijatutkimukseksi, jolla "kehitetään toimintaa paremmaksi".
On kyllä melkoinen lukijakysely... No, vastasin ainoastaan artikkeleihin ja juttuihin liittyviin kysymyksiin, valehtelin pakolliset kysymykset ja jätin muuten tyhjäksi. Tällaiseen markkinointikyselyyn en todellakaan vastaa muilta osin.
 
"Häviäjilla on usein selitys, voittajilla suunnitelma." -Vesa Rantanen

Golden AWe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charles Darwin
Ei nyt ehkä ihan tämän ketjun asiaa, mutta parempaakaan en löytänyt ja täällä on puhuttukin jo mainonnasta.

Hieman nimittäin ihmetytti kun klikkasin linkkiin vastatakseni Jatkoajan lukijatutkimukseen. Pari kysymystä arvioista ja lukutottumuksista, jota seurasi poikkeuksellisen pitkä litanja taustatietoja, jossa pitäisi kertoa yleensä kysyttyjen tietojen lisäksi mm. tulot, harrastukset, vedonlyönnistä, tehdyistä ostoksista, talouden koosta ja talouden hankintojen päättäjästä jne.

Aika vastenmielistä, että tuollainen markkinointi-/mainostutkimus/käyttäjien profilointi naamioidaan joksikin lukijatutkimukseksi, jolla "kehitetään toimintaa paremmaksi".
Eikö kielentutkimus tutki kieltä, sukupuolitutkimus sukupuolia jajaja lukijatutkimus tutki lukijoita? Tuossa kerrotaan, että "pyrimme tutkimaan, millaisia lukijamme ovat", ja sitten niin tekeminen kyrpii ja on huijausta. Ok.

On kyllä melkoinen lukijakysely... No, vastasin ainoastaan artikkeleihin ja juttuihin liittyviin kysymyksiin, valehtelin pakolliset kysymykset ja jätin muuten tyhjäksi. Tällaiseen markkinointikyselyyn en todellakaan vastaa muilta osin.
Lukijatutkimus. Ei lukijakysely.
 
Huom.! Tunt. rusk. puk. mies 145 mk, Aam. koit. pannu ja 4 las. mait. Per. ensi til.

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Lukijatutkimus. Ei lukijakysely.
Painoin kyllä linkkiä lukijakyselyyn, kuten linkittämässäni kuvassa sanotaan. Olisivat vain suoraa ilmoittaneet, että kyse on markkinointitutkimuksesta, niin ei olisi mitään ongelmaa. No, ei mitään uutta nykyisessä toiminnassa.
 

Liitteet

"Häviäjilla on usein selitys, voittajilla suunnitelma." -Vesa Rantanen

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuossa kerrotaan, että "pyrimme tutkimaan, millaisia lukijamme ovat", ja sitten niin tekeminen kyrpii ja on huijausta. Ok.
"Pyrimme tutkimaan, millaisia lukijamme ovat" ja vastausten pohjalta "kehitetään toimintaa paremmaksi". Kerropa vielä miten Jatkoaika kehittää toimintaansa paremmaksi tietämällä perheeni koon, vuositulot, mitä ostoksia olen tehnyt verkossa ja miten pelaan veikkauspelejä?

Eihän siinä mitään jos tutkimuksen tavoite olisi selkeästi ilmaistu, mutta tällainen on tyylitöntä että ensin ikään kuin muodon vuoksi kysytään pari palautekysymystä ja seuraavaksi pitkä liuta profilointikysymyksiä sitten ikään kuin taustatietoina,
 

Golden AWe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charles Darwin
"Pyrimme tutkimaan, millaisia lukijamme ovat" ja vastausten pohjalta "kehitetään toimintaa paremmaksi". Kerropa vielä miten Jatkoaika kehittää toimintaansa paremmaksi tietämällä perheeni koon, vuositulot, mitä ostoksia olen tehnyt verkossa ja miten pelaan veikkauspelejä?

Eihän siinä mitään jos tutkimuksen tavoite olisi selkeästi ilmaistu, mutta tällainen on tyylitöntä että ensin ikään kuin muodon vuoksi kysytään pari palautekysymystä ja seuraavaksi pitkä liuta profilointikysymyksiä sitten ikään kuin taustatietoina,
Antaahan tuo mahdollisuuden säätää juttutarjontaa lukijakunnan enemmistön paino huomioiden, tarjota sinulle sopivampaa mainontaa ja mainostuloilla pyörittää koko touhua. Ja siis sinulle ilmaiseksi, ja tuohon apuun osallistumisesta vapaaehtoiseksi. Veikkaus-kysymys todennäköisesti vaikuttaa Veikkauksen mainontaan.

Liite: paskoja nuo ilmaiset ämpärit
 

Liitteet

Huom.! Tunt. rusk. puk. mies 145 mk, Aam. koit. pannu ja 4 las. mait. Per. ensi til.

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Antaahan tuo mahdollisuuden säätää juttutarjontaa lukijakunnan enemmistön paino huomioiden, tarjota sinulle sopivampaa mainontaa ja mainostuloilla pyörittää koko touhua. Ja siis sinulle ilmaiseksi, ja tuohon apuun osallistumisesta vapaaehtoiseksi. Veikkaus-kysymys todennäköisesti vaikuttaa Veikkauksen mainontaan.

Liite: paskoja nuo ilmaiset ämpärit
Miten perhekoko tai vuosinansiot auttavat kohdistamaan juttutarjontaa?
 
Fistauksessa on tärkeää muistaa nyrkkisäännöt

Golden AWe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charles Darwin
Miten perhekoko tai vuosinansiot auttavat kohdistamaan juttutarjontaa?
Miksi kysymyspatterista juuri noiden kysymysten pitäisi auttaa kohdistamaan juttutarjontaa? Nuo valitsemasi kysymykset auttavat juttutarjontaa toiminnan mahdollistamisella.
 
Huom.! Tunt. rusk. puk. mies 145 mk, Aam. koit. pannu ja 4 las. mait. Per. ensi til.

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
KLaser, Hokki (+Kärpät)
Miten perhekoko tai vuosinansiot auttavat kohdistamaan juttutarjontaa?
Jos Jatkoajan lukijoista 90% tienaa vuodessa alle 10.000€ / vuosi, niin ehkei kannata tehdä juttua jonkun NHL pelaajan sijoitushistoriasta (taloussijoitukset) tai SMäLiigajoukkueen talouspuolesta, vaan parempi tehdä juttua jossa vaikka arvostellaan NHL-pelaajien komeimmat kaulatatuoinnit tai juttu jonkun Liigajoukkueen cheerleadereista.
 
- Teuvo Emil Ulos

Ylläpito

Administrator
Järjestämme vuosittain kaksi lukijatutkimusta. Olemme menetelleet näin nyt noin viimeisen viiden vuoden ajan.

Elo-syyskuussa ennen kauden alkua järjestettävässä tutkimuksessa olemme keskittyneet lukijoidemme kävijäprofiiliin. Myös tämän tutkimuksen yhteydessä kysymme kommentteja liittyen verkkolehden sisältöihin. Olemme kokeneet, että vuoden väli tällaisissa kysymyksissä olisi liian pitkä - haluamme tietää ennen kauden alkua, jos esille nousee joitakin tiettyjä teemoja.

Yleensä helmikuun paikkeilla olemme järjestäneet toisen lukijatutkimuksen, joka toteutetaan yhdessä ulkopuolisen tutkimusyrityksen kanssa. Tuossa tutkimuksessa mennään syvemmälle verkkolehden sisältöihin, eri sarjoihin, eri juttusarjoihin jne.

Molemmat tutkimukset ovat toimintamme kannalta tärkeitä ja välttämättömiä.

Tällä hetkellä käynnissä oleva lukijatutkimuksessa on tiettyjä markkinointitutkimuksen osia (kysymykset koskien vedonlyöntiä ja maksu-tv:tä). Pääasiallinen tarkoitus on kuitenkin meidän lukijakuntamme kävijäprofiili. Nämä tiedot ovat meille pakollisia mainosmyyntimme kannalta. Ilman niitä meidän olisi vaikea ellei mahdoton tehdä omaa myyntiämme, ja eri mainosverkostokumppanit vaativat näitä tietoja, jotta heidän kanssaan on mahdollista tehdä yhteistyötä.

Osa tutkimuksen antamista tiedoista ja trendeistä on meille tärkeää koko toimintamme kehittämisen kannalta (käyntiuseudet) ja täydentävät analytiikan kautta saatavia tietoja.

Joka tapauksessa olemme erittäin kiitollisia kaikille näihin kumpaankin vuosittaiseen tutkimukseen vastaaville lukijoillemme! Meillä on myös on ollut joka vuonna todella loistavat vastausprosentit näissä tutkimuksissa ja olemme saaneet tuhansia vastauksia.

Tämä on mielestämme selvä osoitus siitä, että lukijakuntamme on todella sitoutunutta ja suhtautuu tutkimuksiin positiivisesti - vaikka esimerkiksi tarjoamamme palkinnot nyt eivät niin arvokkaita valitettavasti olekaan.

Matti Liljaniemi
 

Fordél

Jäsen
Jaahas, melkoinen otsikkohirviö taas Jatkikselta: "Telian Liiga-hankkeesta paljastui jo sudenkuoppa – Yhtiö näyttää Liigaa Microsoftin hylkäämällä teknologialla". Eikö olisi riittänyt vähän ytimekkäämpi, kuten "Telia näyttää Liigaa vanhentuneella teknologialla" tai "Telia näyttää Liigaa Microsoftin hylkäämällä teknologialla". Oikeesti, ei tän nyt niin vaikeeta kuvittelisi olevan.
 
“The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence." - Charles Bukowski

Kaljuenkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miehitetty
Jätkät on kirjoittanut "kriittisen" jutun @Telia sta ja Silverlightistä. Loistavaa!

Tuosta Silverlightin vanhentuneisuudesta ollut keskustelua Telian ketjussa jo useamman kuukauden takaa.

Unohditte maininnan BREAKING jutustanne.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Veikkaisin, että ei ole kauheasti väliä mitä toimitus tekee. Joku jokatapauksessa itkee, että väärin tehty, myöhässä ja paska otsikko. Otsikointi on kyllä oikeasti taitolaji ja suurelle osalle toimittajistakin se on vaikeaa. Vaikeaa saada siis hyvä, asiaa kuvaava otsikko, mikä herättäisi mielenkiintoa jutun lukemiseen. Mutta mieluummin liian pitkä, kuin katso tissit, otsikko.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kummallista on, että Mikko Mäenpäästä kertova juttu on taas otsikoitu "tehopuolustaja"-kiertoilmauksella. Miksi?

Voisi nimittäin kuvitella, että klikkauksia tulisi jopa enemmän sellaiselle jutulle, jonka otsakkeessa reilusti kerrottaisiin, kenestä on kyse. Tällöin juttu olisi klikattava auki, jos tahtoisi lisätietoja esim. loukkaantumiseen johtaneesta tilanteesta tai ensimmäisistä ennusteista pelaajan poissaolon pituudesta.
 
1st: LEINO-JYLHÄ-HARMAJA
”Jumala on korvattu päiväkodeissa peikoilla, menninkäisillä, maahisilla, merirosvoilla, keijuilla yms. demoneilla.” -Wiherkoski
PLEASE DON'T DIE MANNSCHAFT!
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy