Kommentti: Otteluvalvoja hiljensi räyhäävän Tuokkolan - SM-LIIGA - 11.02.2015 - Kolumnit - Jatkoaika.com - Kaikki jääkiekosta
Niin, voisi tämän kai laittaa moneenkin ketjuun, mutta menköönolkoon tässä. Eli hirveetä paskaa nyt on mielestäni ja mieleni pahoittunutkin miltei olen. Puheenvuorona eräänä hyvä varmaan tämäkin, mutta ennen kuin aiheesta tämänsuuntaisia ja -sävyisiä juttuja voisi ihanneyhteiskunnassa toimittaa, pitäisi maailma ja Jatkoaika olla tunnettu myös kriittisestä suhtautumisestaan tätä hyvävelikerhoa kohtaan, jossa kaikenmaailman seniilit vielä jääkiekossa mukana roikkuvat ääliöt saavat selkiä pestä. Paska ammatti olla varmaan otteluvalvoja, mutta olisivat edes hiljaa, jos ei ole muuta sanottavaa kuin puolustella tuomareita ja verkostoa. Totuuden nimissä täytyy sanoa, että tämä jutimainen ryhmä on kumminkin viimeisen kymmenen vuoden aikajaksona vähän kohottanut mielestäni profiiliaan ja lehdistötilaisuudessa ollut tavallaan asiallistakin kommenttia, mutta toisaalta, itse jos vastaisin erotuomaritarkkailusta, kieltäisin tällaiset paskat seniilit vastauspuolusteluautomaatit moisista lehdistötilaisuuksista, tekevät enimmäkseen vaan hallaa lajille ja sen selänpesupiirille.
Erotuomaritarkkailija... - Voi vittu. Ja tässä kolumnikyhäelmässä pyritään luomaan kuvaa kuinka siellä on nokkelaa kaveria duunissa ja kitisijät on kitisijöitä tällaisine avautumisineen kuten oma vastineeni tässä. Ja niin kauan kuin kriitikot ovat minun tasoa, tästä ammattiryhmästä (vai mikävitun -kunta se tuon kolumnin mukaan nyt olikaan) joku osa jengistä saattaa vielä luulla, että nämä paikkakuntakohtaiset jutilat tekevät hyvääkin duunia. Suurelle junttiyleisölle tämä kunta kumminkin esittäytyy pitteekäyttääasiallistakieltä -kuntana. Mutta jos tämä jatkisjuttu on päänavaus tuleville kriittisillekin kannanotoille, silloin tulen olemaan iloinen ja surullinen saadessani lukea lisää selänpesuasioista ja siitä sellasesta, kyl sä tiiät.
Pahimpina ja ärsyttävimpänä ilmenemismuotona (mutta täysin harmittomana) tietysti nämä keskustelupalstan otteluketjugurut jotka tappelevat oliko joku taklaus puhdas tai jäähy oikeutettu vai nou ja vetävät itselleen suotuisassa tilanteessa esiin lehdistötilaisuudesta erotuomaritarkkailija-argumenttikortin todeten että kyllähän tuokin puolsi minun näkemystä, ja toisena hetkenä ollaankin hiljaa.
Olepa Jatkoaika hyvä ja tee monipuolisia juttuja tästä aiheesta, silloin tämäkin juttu näyttäytyy hyvänä. Jos tämä on ainoa tai sellaiseksi siis tulisi jäämään, uskon että toimituksessa oltaisiin päästy johonkin verkoston selänpesuasteelle.
Linkittämäni osoite käsittelee siis ylläesittämääni mielipidettä selänpesijöistä lehdistötilaisuuksista ja heihin kohdistuvaa suhtautumista eri tiloissa. Ei oo helppo duuni varmaan ei, mutta miksi heitä pitää olemassa edes olla, kun kabinetitkin on keksitty.