Hei,
Jatkoaika on ottanut kantaa Valko-Venäjän kisoihin liittyviin ristiriitaisuuksiin niiden järjestämispäätöksestä asti. Samalla lailla olemme välittäneet tietoa myös itse kiekkotapahtumasta.
Itse kisat järjestetään esimerkillisissä olosuhteissa. Se ei kuitenkaan poista Lukašenkaan ja hänen hallintoonsa liittyviä ristiriitoja yhtään minnekään. Suomalaisina voimme onneksi kirjoittaa kyseisistä ongelmista ja vaikkapa hänen ympärilleen kietoutuneesta selkääntaputtelukulttuurista hyvinkin vapaasti, kuten tässä kyseisessä kahden jutun setissä.
Kiitos palautteesta,
Antti Wennström
Päätoimittaja
antti.wennstrom@jatkoaika.com
Ymmärrän kyllä jatkoajan asennoitumisen, tämä pois minusta. Tiedän myös mikä tilanne on Valko-Venäjällä, jos joku ei tiedä niin mielestäni se kertoo paljon enemmän, kuin se että jatkoaika asiaan puuttuu. Tarkoitukseni ei ollut kyseenalaistaa ihmisoikeusasioita, vaan ilmaista se että on muitakin tapoja kertoa asioista. Minä, hyi minä, jopa miellän että kisoilla voi olla todella monelle paikkakunnalla asuvalle hotellille, niiden työntekijöille, prostituoiduille, viinakaupoille, baareille jne. oikeasti elämään positiivinen vaikutus. Haluan nähdä pintaa syvemmälle, että miten MM jääkiekko, niin paska maa kuin Valko-Venäjä diktatuurina onkin, niin voi oikeasti olla myös positiivinen asia. Kai minä vain ole naiivi tälläisten asioiden suhteen.
Minä ymmärrän myös, että ihmisoikeuskysymyksiin halutaan puuttua, tässä ei ole mitään pahaa! Ei todellakaan, tästä suorastaan peukkua. Odotan jo innolla jatkoajan matkaa Pohjois-Koreaan tutkimaan jääkiekkomaajoukkueen hienojen esitysten taustoja... [/sarkasmi] tuskin vaan juttua tulee ihan heti.
Pointtinani on vain se että eiköhän kaikki tiedä jo tuon maan tilanteen, tälläinen no sanotaan vaikka suoraan että vittuilu Lukasenkalle ei muuta mitään, se ei kerro meille mitään uutta, vaan on vain vittuilua. En vain ymmärrä miksi jatkoajan toimituksen pitää syyllistyä moiseen. Minä ennemmin olisin lukenut sen syväluotaavan selvityksen vaikka "kisojen harmaa puoli" nimen alla niistä prostituoiduista, baareista ja nälkäpalkollisista, kuin että otetaan itse yksi ottelu ja Lukasenkan tekemiset jäällä kohteeksi.
Ilmeisesti myös luin jutun jotenkin väärin, kun en tajunnut tai löytänyt siitä myöskään puolia missä Lukasenka olisi kuulutettu syöttäjäksi tai tekijäksi tässä "selkääntaputtelu kulttuurissa", ymmärtääkseni Lukasenka kävi vetämässä diktaattorina höntsää, omassa höntsä porukassaan, toista höntsäporukkaa vastaan, eikä siellä kuulutettu Lukasenkaa tekemään jokaista maalia tms. vaan hän kävi pelaamassa jääkiekkoa. Mikä tässä ylittää uutiskynnyksen, jos siis mitään tuollaista ei tapahtunut, vaan hän vain oli yksi pelaajista, olkoon taidoiltaan vaikka kuinka huono. En minäkään tekisi juttua kenenkään muun ns. amatöörin pelitaidoista misään lajissa, en vain näe miten tämä liityy ihmisoikeuksiin, edelleen jos siellä ei kuulutettu Lukasenkaa maalintekijäksi ja pakotettu ihmisiä hurraamaan ja taputtamaan joka kerta kun Luksenka tuli jäälle tai muka teki maalin. Jos mies oikeasti tykkää jääkiekosta, niin eikö voitaisi vain hyväksyä se ja antaa hänen pelata tasollaan?
Ehkä en vain ymmärrä ja en ymmärrä yhtään enempää saatuani toimituksen vastauksen. Vian täytyy olla lukijassa, koska tälläistä olette kuitenkin päättäneet julkaista.