Keskustelua Jatkoajan kolumneista ja artikkeleista

  • 1 150 877
  • 6 799

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Niin paitsi, että vuonna 2023 valmistuu lopullinen tutkimus siitä, miten rokote toimii eläviin ihmisiin.

Hyvä kirjoitus Jatkoajalta ja Juusolta. Pakko arvostaa. Noin sen kuuluukin mennä.
Minkälainen kohderyhmä viittaamaasi tutkimukseen sisältyy? Ikä, sukupuoli, etnisyys, asuinolosuhteet, perus-sairaudet huomioiden. Kun - elävät ihmiset- ovat aika iso ryhmä.
Suomessa tutkimus näyttää konkretian kautta väitteitä siitä, että vain noin 10 tapausta 3 miljoonasta kahdesti rokotetusta ovat vaatineet teho-hoitoa. Antanee jotain suuntaa rokotteen tehosta vakavan tautimuodon hoitoon.
Ja viel yks kysymys, mikä on mainitsemasi "se", jonka kuuluu arvostamasi kirjoittajan kirjoituksen mukaisesti mennä?
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin paitsi, että vuonna 2023 valmistuu lopullinen tutkimus siitä, miten rokote toimii eläviin ihmisiin.

Hyvä kirjoitus Jatkoajalta ja Juusolta. Pakko arvostaa. Noin sen kuuluukin mennä.
Kyllä, virkistävää kirjoitusta kaiken rokotehypetyksen seasta. Katsellaan, sano.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Tunkkaista paskaa kaiken muun mediasekoilun seassa. Katsellaan, sano.

Rokotteen, joka on käynyt läpi kaikki normaalit testi- ja lupaprosessit ja jonka toimivuudesta on olemassa tuhansia vertaisarviotuja tutkimustuloksia, redusoiminen "kokeelliseksi" on tarkoituksellisesti tai tahattomasti tiedevastaista.

Lisäksi vihjailu rokotteiden toimimattomuudella Israelin datan perusteella toi oksennuksen maun suuhun, koska Israelin data nimenomaan osoittaa, että rokotteet toimivat. Mediassa toki levisi naurettavan huonon tilastotulkinnan (tässä tapauksessa n.k. base rate fallacy) takia misinformaatiota asiasta, joka näköjään elää sitkeästi tietyissä piireissä huolimatta siitä että se on nimenomaan misinformaatiota eli kansankielisesti paskaa.


Suoraan sanottuna vituttaa tuo Kokkosen kirjoitus ja se, että sitä käsitellään artikkelina.

Tämän enempää en toki ala väittelemään tiedevastaisten näkemysten kanssa.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ihmettelen Kokkosen ajatusta siitä, että olisi jotenkin väärin, että jääkiekkoilijat suosittelevat rokotteen ottamista. Jumalauta, meillehän telkkarimainoksissakin sanotaan, että ota rokote. Miksi jääkiekkoilija ei saisi rohkaista muita?

En haluaisi mennä näihin arvailuihin, mutta ymmärtääkseni Kokkonen on aika nuori poika vielä ja omien kokemusteni perusteella tuossa ikäryhmässä on jostain syystä helvetisti näitä rokoteskeptikkoja ja muita salaliittoteoreetikkoja.

Laiska ja huonosti argumentointu kirjoitus. Harmi, että tälläistä julkaistaan Jatkoajassa.
 

Kental

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Hävetkää. Katsokaa jenkkeihin tai, mikä pahinta, Brasiliaan jos kiinnostaa mitä tällaisen poliittisesti latautuneen postfaktuaalisen horinan syöttäminen ihmisille voi saada aikaan.

Jos lääketieteelliset neuvot eivät ole jääkiekkoilijoiden ydinalaa, niin ei äärioikeistolaisen aivopesun ja suurta inhimillistä kärsimystä aiheuttaneen (ja myös jääkiekkoyhteisöä lamauttaneen) pandemian pitkitysyrityksen pitäisi olla jääkiekkoaiheisen sivuston ydinalaa senkään vertaa.
 
Jatkoajan toimituksesta löytyy myös toisenlainen näkemys tähän Liigan rokotekeskusteluun. Matti Liljaniemi kirjoitti kolumnin, jossa kertoo mielipiteensä, kun taas tämä nyt viimeksi julkaistu Juuso Kokkosen mielipide oli oikein artikkeli. Jälkimmäisen siis pitäisi perustua enemmän faktoihin, kuin omaan mielipiteeseen.

 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Eipä tiennyt olisiko pitänyt itkeä vai nauraa tuota Kokkosen rokonatekstiä lukiessa. Aivan käsittämätöntä harkintakyvyn pettämistä Jatkoajalta päästää moista sontaa seulan läpi kaiken viimeisen puolentoista vuoden aikana tapahtuneen jälkeen, ja tällaisten tekstien ja asenteiden levittäminen on vain omiaan lyömään bensaa liekkeihin oman elämänsä anoturtiaisten fantasiointien suhteen ja hidastamaan sitä kautta yhteiskunnan normiformiin - jos sellaista enää on - pääsemistä. Kokkosella on selkeä ja itsevarma tyyli sekä tapa käsitellä kiekkoon liittyviä asioita jutuissaan, mutta tämän äärellä tuli välittömästi sellainen fiilis että nyt haukattu ihan liian iso pala kakkua ja lähdetään julistamaan asioista, joista ei olla oikein kärryillä. Sellaista nuoren pojan "minä tiedän kyllä"-kukkoilua, jolle on toki aikansa ja paikkansa, mutta ei tällaisen aiheen parissa.
 

IceMaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trashers, Flyers
Tuuli Määttä tykittää taas. Onko Jatkoajalle olemassa vaihtoehtoista mediaa?

Liian usein luulen lukevani Kansan Uutisten jääkiekkosivuja, enkä lätkämediaa, jossa jääkiekko on painopisteessä. Kauas on tultu vuosituhannen alusta..
 

Veri

Jäsen
Yhteiskuntakritiikiksi verhottua rokotusvastausuutta kahden artikkelin verran. Rokotuspassia ja yleisörajoituksia käytetään tässä keppihevosena peittämään ilmiselvää rokotusvastaisuutta. Kärkkäinenkö alkanu sponssaamaan jatkista vai miksi näitä täällä julkaistaan?

Päätoimittajahan tästä on vastuussa lopulta ja voi vielä korjata ehkä tilanteen. Veikkaanpa vaan että päätoimittaja on itse myös rokotekriittinen ja harkinta pettänyt, kiukku otti vallan ja unohtui, että tämän piti olla lätkämedia. Hämmästyttävän alas vajonnut Jatkoaika. Uskottavuus tuhoutui hetkessä ja tässä vedetään vuosien työ pöntöstä alas.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Aiemmin mä olin päättänyt olla klikkaamatta juttua, jos otsikko antoi olettaa tekstin Oinosen kirjoittamaksi. Noiden rokotevastaisten oksennusten kirjoitusten jälkeen mä päätin, että pidän nyt pienen tauon mistään noista uutisista, kolumneista, artikkeleista ja mitä näitä nyt onkaan. Ihan sama miten otsikoitu, mikä aihe, kuka on kirjoittanut tai mistä näkökulmasta homma on kirjoitettu. Mä en todellakaan aio omilla klikeilläni tukea sellaista alustaa, joka vetelee viimeisen 1,5 vuoden aikana koetun jälkeen tuolla linjalla.

Pitäkää tunkkinne, nyt joku järki näihin juttuihin.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Mä jatkan nyt nimimerkin @Toimitus täggäämistä. Ihan vaan koska mä haluan saada selvyyden siihen miksi julkaistaan suoraan artikkeli, ei kolumni, missä puhutaan paskaa?

Jos te siellä toimituksessa ”uskallatte” julkaista tuonkaltaista soopaa, niin pitäisi olla munia myös puolustaa tuota ja vastata syytöksiin. Tässä ei ole kyse mistään mielipiteestä rokotuksia vastaan tms., vaan siitä että Kokkonen valehtelee.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mä jatkan nyt nimimerkin @Toimitus täggäämistä. Ihan vaan koska mä haluan saada selvyyden siihen miksi julkaistaan suoraan artikkeli, ei kolumni, missä puhutaan paskaa?

Jos te siellä toimituksessa ”uskallatte” julkaista tuonkaltaista soopaa, niin pitäisi olla munia myös puolustaa tuota ja vastata syytöksiin. Tässä ei ole kyse mistään mielipiteestä rokotuksia vastaan tms., vaan siitä että Kokkonen valehtelee.
Aivan turhaan jatkat, koska @Toimitus tai päätoimittaja @Jani Mesikämmen eivät tule koskaan vastaamaan tällaisiin hankaliin ja ikäviin kysymyksiin. Ainoastaan mukavat palautteet huomioidaan.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker

Kental

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Aiemmin mä olin päättänyt olla klikkaamatta juttua, jos otsikko antoi olettaa tekstin Oinosen kirjoittamaksi. Noiden rokotevastaisten oksennusten kirjoitusten jälkeen mä päätin, että pidän nyt pienen tauon mistään noista uutisista, kolumneista, artikkeleista ja mitä näitä nyt onkaan. Ihan sama miten otsikoitu, mikä aihe, kuka on kirjoittanut tai mistä näkökulmasta homma on kirjoitettu. Mä en todellakaan aio omilla klikeilläni tukea sellaista alustaa, joka vetelee viimeisen 1,5 vuoden aikana koetun jälkeen tuolla linjalla.

Pitäkää tunkkinne, nyt joku järki näihin juttuihin.

Jeps. Oinosen kasuaalin antisemitistisen Bettman-artikkelin ja puuttuneen anteeksipyynnön jälkeen tätä tuli jo harkittua, mutta nyt toteutin: selainkirjanmerkit siirtyi etusivulta suoraan keskustelupalstalle. Sikäli kun se nyt ketään kiinnostaa. Mutta ei vain tämän suuntaiset politisoitumiset maistu, ja tämä disinformaatio vielä vähemmän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös