Miksi pitäisi palvella jotain satunnaislukijaa sen kustannuksella, että joku aiheesta oikeasti kiinnostunut jää vaille infoa otsakkeessa? Jotain satunnaislukijaa ei varmaan edes kiinnosta jakeallenit ja jimikuroset, joten samantien ne nimet voisi mainita otsikossa, jotta se, joka on kiinnostunut saisi sen tiedon siitä. Jos sitä tietoa ei voi siihen otsikkoon laittaa, niin klikkihuoraukselta haiskahtaa.
Tämä on hyvä, perustavaa laatua oleva kysymys. Siksi, että satunnaiskiekkolukija ja hc-lukija ovat lähtökohtaisesti samanarvoisia. Sinun mielestäsi vain Jake Allenista tai St. Louis Bluesista kiinnostunut lukee Jake Allen -uutisen, siis nämä otsikon avainsanat. Minun mielestäni uutisen voi ja saa lukea myös yleisesti jääkiekosta kiinnostunut, sellainen joka haluaisi tietää enemmän joukkueesta ja sen pelaajista, sellainen joka tietää Bluesin muttei sitä kuka Allen on, ja niin edelleen. Heitäkin on, ja todellisuudessa enemmän kuin luuletkaan.
Itse kuulun hc-poteroon, joka on kiinnostunut Jake Allenista ja St. Louis Bluesista. Luen Jake Allenista Blues-blogista tai pamerikkalaisilta verkkosaiteilta. Pitääkö JA:n NHL-otsikon siis olla vain minunlaiselleni nahilawisserille™ suunnattu, vai myös vähän isommalle tai toisenlaiselle osalle?
Mikä ei edelleenkään tarkoita sitä, että siinä pitää lukea vain oho, mömmöm, tuomarilta tippui kalsarit ja teemulla on tällaiset autonavaimet. Se tarkoittaa että otsikon voi tehdä "a teki sopimuksen b:n kanssa" ja välillä saman asian vähän luovemmin. Pidemmän päälle sisältö ja kokonaisuus ratkaisee enemmän. Veikkaan, että siinä Jatkoajalla riittää nyt ja tulevaisuudessa eniten ylläpidettävää ja kehitettävää.
Pääosana tarkoitin pääosaa aktiivisesti jääkiekkoa seuraavista ihmisistä. En niinkään pääosaa jokaisesta kaduntallaajasta.
Niin minäkin. Meillä on vain erilainen käsitys siitä, miten suuri, miten verkossa käyttäytyvä tai millainen se suurin osa jääkiekkoa seuraavista on.
Vertaa:
1) Jake Allen ja Blues jatkosopimukseen
2) Jake Allen - lupaavalle Blues-vahdille jatkosopimus
3) Lupaavalle Blues-vahdille jatkosopimus
1) Jimi Kuronen OHL:ään
2) Jimi Kuronen - suomalainen puolustajalupaus OHL:ään
3) Lupaava suomalaispuolustaja siirtyy OHL:ään
Mun mielestäni kakkosvaihtoehdot olisivat näistä ehdottomasti parhaita: ei "klikkihuorausta", vaan asialliset ja informatiiviset otsikot.
Minun mielestäni 1 ja 3 ovat varteenotettavia otsikoita, joista kumpikaan ei ole absoluuttisesti toistaan parempi. Kakkosversio on heikosti muotoiltu.
Jatkis taistelee klikkauksista amppareissa sun muualla paskamedian juttujen kanssa. Ihan niin kuin urheilussakin, jos kaikki kilpailijat douppaa, niin silloin pitää itsekin doupata tai putoaa pois.
Eivät kai kaikki Jatkoajan lukijat kuitenkaan vain otsikoiden kautta tule?