Pisin Kääpiö 186cm
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
OT: Minä olen terveydenhoitopalvelujen säännöllinen käyttäjä, ja vankkumaton yksityisen sektorin terveydenhuollon kannattaja. Tämän johtopäätöksen olen tehnyt puhtaasti asiakaskokemusteni perusteella, asioituani sekä yksityisellä että julkisella puolella useasti ja pitkään. Yksityisellä puolella asiakas saa palvelua suht nopeasti eikä asiakkaalle vittuilla. Julkisella puolella palvelua saa odottaa ja anoa hartaasti, ja vittuilua tulee joskus kerkeästi kaupan päälle. Jälkimmäisen kohdalla olen törmännyt pariin iloiseen poikkeukseenkin, mutta edellisen kohdalla takuuvarma taso on pitänyt aina ja joka tilanteessa.Tyttöystävä on lääkäri, ja hän on vankkumaton julkisen sektorin kannattaja mitä tulee terveydenhuoltoon. Nämä johtopäätökset hän on tehnyt puhtaasti työssä kokemansa perusteella.
Edellä mainitusta huolimatta pidän julkista terveydenhoitoa hyvin tarpeellisena, mutta yksistään sen varassa ainakaan oman perheeni asiat eivät hoituisi mitenkään järkevästi. Nykyisellä tehokkuustasolla toimiva julkinen terveydenhoito syö hirmuisesti verovaroja, ja kuinka paljon se söisikään jos palvelutaso olisi edes tyydyttävällä tasolla. Jonota kuusi tuntia sairaan lapsen kanssa päivystysjonossa ja tunne itsesi hölmöksi. Jonota pari vuotta huonossa hapessa leikkausjonossa sekä epätietoisena asioiden etenemisestä ja tunne verorahasi kusetetuksi.
Mennäkseni takaisin keskustelun teemaan, ainakin julkisen terveydenhuollon käyttäjälle on verratonta etua siitä että ruokakaupat ja osa muistakin kaupoista olisi auki joka päivä ja mielellään mahdollisimman kauan. Julkisten kanssa asioidessa saa aina varautua siihen että aikaa palaa kuin vanjoilla paperossia.