Keskustelu Suomen joukkueesta ja sen peliesityksistä alle 20-vuotiaiden MM-kisoissa 2016–2017

  • 115 903
  • 678
Tila
Viestiketju on suljettu.

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Luulen, että tässä on aikalailla kupletin juoni. Siellä on nuorilla jätkillä Ahon,Puljun ja Laineen jäljiltä varmaan aikamoiset paineet, koska rima on vedetty ihan hitusen korkealle. Kaikilla on varmaan kauhea kiima näyttää ja siihen kun vetää vastakohdaksi Rautakorven tavan tukahduttaa pelaajien henkilökohtaiset vapaudet kaukalossa, niin tulos on tämä.

Ja jos vielä ajattelee sitä aspektia, että scoutit tuijottaa ja pitäisi näyttää, niin samalla Rautakorven ääni taustalla huutaa päinvastaista. Ei ole helppoa.

Aika hyvä oppitunti Rautakorvelle. Tapolahan oppi nopeasti, että kyseessä on pelaajien peli. Toivottavasti myös Rautakorpi ottaa opikseen. Kova kolhu Rautakorven uraan.

Tämän kirjoituksen voisi kehystää Jääkiekkoliiton huoneentauluksi. Syy ei ole tosiaan kokonaan Rautakorven, mutta riski sen ainoan tuntemansa pelitavan puskemisesta Latvia-tappioihin asti tuli liian suureksi.

Tikin termiä lainaten "lasten jääkiekko" on erilaista kuin aikuisten.

Jos pelaajista puhutaan, niin esimerkiksi Juolevi ei ole vielä urallaan saavuttanut niin paljon, että toimiaan voi täysin sulattaa.

Muille kuin lainaamalleni Tappara-faneille sanon, ettei tästä kannata silti tehdä keppihevosta selittelyille Jukan osattomuudesta fiaskoon.

Rautakorpi voi hyvin menestyä Tapparassa, mutta saattaa tämä madaltaa kynnystä poistuakin tarvittaessa.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Näkyy aika hyvin tässäkin tapauksessa sama asenne mistä olen muutamassa eri yhteydessä kirjoittanut. Eli pelaajien asenne nykyisin on se "mulle nyt ja heti" sekä "mä olen maailman keskipiste". Siis kun koko vastuuta sysätty pelaajiston toimestakin valmentajille tai suhtauduttu vain turnaukseen oman statuksen nostamisena.

Ei nyt kuitenkaan yleistetä liian rankasti. Kaikki pelaajat eivät ole samanlaisia. Ja jos olen täysin rehellinen niin terve itsekeskeisyys on huippu-urheilijalle ihan hyvä ominaisuus.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Ei nyt kuitenkaan yleistetä liian rankasti. Kaikki pelaajat eivät ole samanlaisia. Ja jos olen täysin rehellinen niin terve itsekeskeisyys on huippu-urheilijalle ihan hyvä ominaisuus.

Itsevarmuus kyllä, itsekeskeisyys ei mikään välttämätön ominaisuus.

Ja ei, en tarkoittanut kaikkia pelaajia. Vaan yleisesti vaan vallalla olevaa kehitystä mihin suuntaan pelaajien asenne mennyt. Jos vertaa vielä 10-vuotta sitten ei tarvinut 16-vuotiaana vielä olla "tähti", vaan oli valmis tekemään töitä ja kehittymään. Nyt pitäisi jo melkein olla punainen matto ja kaiken mennä oman mielen mukaan.

Toki tuolla asenteella on lyhyt tie, mutta kyllähän näitä pelaajia enenemissä määrin on ollut esillä eri yhteyksissä.

Huono valmentaja/valmennus on huonoa valmennusta/huono valmentaja, mutta siitä huolimatta pelaajien pitäisi pyrkiä tekemään parhaansa ja pelata joukkueelle. Tavoite on kuitenkin voittaa pelejä ja pärjätä, kun kerran maajoukkueessa pelataan. Silloin jos valmentaja/valmentajat on vääriä/väärä, niin sen puinnin aika ei ole kesken turnauksen tai pelien.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Nuorten joukkueessa vallitsee nyt iloinen ja vapautunut tunnelma kun pääsivät Rautakyrpästä eroon. Vielä kun saataisiin tämä kahvakiekon jäänne houkuteltua takaisin Tapparaan. Aina saa toivoa..
 

Snaibeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...
Joka tapauksessa jos katsot, miten tämä kersalauma kapteeninsa johdolla suolasi oman päävalmentajan, joka ei minkään hävettävän pelin jälkeen heittänyt joukkuetta bussin alle vaan tarjosi sinne itsensä ja myös joutui ja kiitoksena tämä apinalauma laittaa päävalmentajan pihalle?
...

Tämä oikeastaan alleviivaa Rautakorven ja muun johdon epäonnistumista työssään eli johtamisessa. Tuntuu kuin he eivät olisi varautuneet ollenkaan siihen, että autoritaarisella tyylillä ei enää automaattisesti saakaan joukkuetta yhtenäiseksi. Vaikuttaa myös, että ajattelivat yllä olevan keskustelun tapaan, että itseluottamus tarkottaisi itsekkyyttä. Ja peli-ilo, jopa hymyily pelkästään itselle pelaamista ja laiskuutta.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Tämä oikeastaan alleviivaa Rautakorven ja muun johdon epäonnistumista työssään eli johtamisessa. Tuntuu kuin he eivät olisi varautuneet ollenkaan siihen, että autoritaarisella tyylillä ei enää automaattisesti saakaan joukkuetta yhtenäiseksi. Vaikuttaa myös, että ajattelivat yllä olevan keskustelun tapaan, että itseluottamus tarkottaisi itsekkyyttä. Ja peli-ilo, jopa hymyily pelkästään itselle pelaamista ja laiskuutta.

Toisaalta onko se samalla esimerkki pelaajien huonosta kyvystä suhtautua turnaukseen ammattimaisesti?
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Näkyy aika hyvin tässäkin tapauksessa sama asenne mistä olen muutamassa eri yhteydessä kirjoittanut. Eli pelaajien asenne nykyisin on se "mulle nyt ja heti" sekä "mä olen maailman keskipiste". Siis kun koko vastuuta sysätty pelaajiston toimestakin valmentajille tai suhtauduttu vain turnaukseen oman statuksen nostamisena.
Aika rohkeaa esittää tämmöisiä lausuntoja jonkinlaisina faktoina, jos ei ole television välityksellä välittynyttä mielikuvaa syvempää kontaktia näihin ihmisiin. Johan ne jossain antiikin Kreikan aikoina sitä paheksui miten nuoriso on pilalla. Tai no, ei sekään mitään faktaa ole, mutta semmoista ne väittää....
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Tää on vähän maan tapa joten turha siitä on itkeä. Itse olen todistanut yhden mediapelittömän sarjan, Kärpät-Tappara 2014-2015. Se oli rehellinen alusta loppuun ja siihen ei liittynyt minkäänlaista porua kummaltakaan puolelta missään vaiheessa.

Tästä syystä Rautakorven kättelemättömyys oli lapsellista, ihan vastaavasti hän valittaa jokaisesta tuomiosta tuomareille. Aikanaan kun Makkonen oli Rautakorven kakkosena, hänen tehtävänään oli ilmeisesti jatkuva rutina tuomareita kohtaan.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Aika rohkeaa esittää tämmöisiä lausuntoja jonkinlaisina faktoina, jos ei ole television välityksellä välittynyttä mielikuvaa syvempää kontaktia näihin ihmisiin. Johan ne jossain antiikin Kreikan aikoina sitä paheksui miten nuoriso on pilalla. Tai no, ei sekään mitään faktaa ole, mutta semmoista ne väittää....

No lähteenä on pelaajien haastattelut ja asenne niissä. Ei vain kisoissa. Miten muuten voisi tehdä mitään analyysiä mistään jos ei voisi käyttää pelaajien omaa sanomista lähteenä?

Eli käytännössä siis esim. NHL-seurojen haastattellessa pelaajia ennen draftia ei haastatteluita voi pitää minään mittarina pelaajien luonteesta, koska eivät tunne pelaajia paremmin?

Jos siis jonkun henkilön omaa sanomista ei voi pitää minkäänläisenä mittarina henkilön luonteesta/ajatusmaailmasta, niin mikä sitten on se mittari? Asut yhdessä? Nukut yhdessä?

Tuntuu täysin absurdilta, jos henkilön omaa tekstiä ei voisi millään tavalla käyttää minkäänläisenä mittarina henkilön luonteesta.

Edelleen en puhu kaikista pelaajista ja vain näistä kisoista. Vaan yleisesti valtavasti kasvanutta asennetta siihen miten 16-vuotiaana jo pitäisi olla liigassa "varma paikka" tai muuten lähdetään pois seurasta.
 

Foxtrot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avoimet sarjat
Nyt, kun Vehviläinen jatkaa edelleen, on ainakin selvää, että maalivahtivalinnasta on vastannut koko ajan Näykki. Onko valinta oikea vai väärä, paha sanoa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
No lähteenä on pelaajien haastattelut ja asenne niissä. Ei vain kisoissa. Miten muuten voisi tehdä mitään analyysiä mistään jos ei voisi käyttää pelaajien omaa sanomista lähteenä?
No on tää nyt "vähän" mutkien suoriksi ajamista kun tällä tavalla yleistät. Kaikenlaista soutajaa meitä tänne on aina mahtunut, niin se on aina mennyt, mutta että kaikki pelaajat olisivat jotain itsekeskeisiä kusipäitä? Jos ei nyt kumminkaan? Miten niiden sitten siellä pitäisi käyttäytyä ja mitä on ollut tämä vääränlainen asenne haastatteluissa josta puhut?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
No on tää nyt "vähän" mutkien suoriksi ajamista kun tällä tavalla yleistät. Kaikenlaista soutajaa meitä tänne on aina mahtunut, niin se on aina mennyt, mutta että kaikki pelaajat olisivat jotain itsekeskeisiä kusipäitä? Jos ei nyt kumminkaan?

Kuten jo sanoin. En puhu kaikista. Vaan ainoastaan siitä, että yleistynyt asenne, mutta tämä heijastuu toki koko yhteiskunnasta. Siis se "heti mulle kaikki" asenne. Ja itsekeskeisyyden kasvaminen. Eli tästä johtuen jo tälläisiä pelaajiakin on enemmän, valitettavasti.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, KiPa-90, KuPS, Valioliiga ja NHL yleisesti
Mitäs Juolevi on mennyt sitten möläyttämään? En ole mistään löytänyt juttua. Voisiko joku asiasta tietävä kertoa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kuten jo sanoin. En puhu kaikista. Vaan ainoastaan siitä, että yleistynyt asenne, mutta tämä heijastuu toki koko yhteiskunnasta. Siis se "heti mulle kaikki" asenne. Ja itsekeskeisyyden kasvaminen. Eli tästä johtuen jo tälläisiä pelaajiakin on enemmän, valitettavasti.
Voi se olla joo mahdollista. Mutta huippu-urheilu on tässä mielessä sen verran terve ympäristö, että se kyllä näpäyttää sormille tälläisestä aika äkkiä. Et siis pysty etenemään urallasi, jos ei tämä juttu korjaudu vaan siellä on pakko tehdä hommia paljon, jos meinaa menestyä. Siltikään en tohtisi lähteä pelkkien haastattelujen perusteella arvioimaan että löytyykö näiltä pelaajilta sitä. Ja vaikka ei löytyisi niin heidän oma ongelmahan se on?

Monilla vanhemmilla ihmisillä rupeaa ilmenemään jossain vaiheessa elämäänsä tarve korostaa jotenkin omaa kuviteltua paremmuuttaan nuorempiin ihmisiin ja tämä on yleensä se tapa jolla se ilmenee. Tuomitseminen ja halveksuminen vailla oikeastaan minkäänlaisia kunnollisia perusteita. En ole oikein koskaan tajunnut tuota.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Olen teoriassa samaa mieltä siitä että nykynuoriso on pilalla mutta näissä U20 kisoissa on se twisti, että nämä ovat näyteikkunoita NHL scouttien sydämiin. Siksi kuvittelisin että kenelle tahansa kiekkoilijan alulle jonka haave on pelata taalaliigassa niin oma menestys kisoissa on tärkeämpää kuin joukkueen menestys.

Tehdäkö ratkaisu joka edistää joukkueen etua vai ottaa riski jolla itse voin nousta parrasvaloihin? Monelle tuo on kompakysymys.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Mitäs Juolevi on mennyt sitten möläyttämään? En ole mistään löytänyt juttua. Voisiko joku asiasta tietävä kertoa.

Tätä minäkin olen täällä yrittänyt kysellä. Jotain referaattia noista sanomisista olisi mukava lukea.
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Carolina Hurricanes
Ei valmennusta vastaan kapinointi rajoitu ainoastaan nuoriin. Minulle on jäänyt muistikuva, että World Cupissa 2004 Niinimaa valitti Summasen valmennustyylistä, ja Vancouverin olympialaisissa 2010 mm. Teemu Selänne julkisesti kritisoi Jukka Jalosen pelitapaa mediassa kesken turnauksen.

Monilla vanhemmilla ihmisillä rupeaa ilmenemään jossain vaiheessa elämäänsä tarve korostaa jotenkin omaa kuviteltua paremmuuttaan nuorempiin ihmisiin ja tämä on yleensä se tapa jolla se ilmenee. Tuomitseminen ja halveksuminen vailla oikeastaan minkäänlaisia kunnollisia perusteita. En ole oikein koskaan tajunnut tuota.

Teininä kirjoitin monta sketsiä, jossa ikäihmiset kovasti paheksuvat nuoria sanamuodoin, että nykynuoriso on pilalla ja ennen kaikki oli paremmin, ja ironisesti nämä kritisoijat käyttäytyivät itse koppavasti, ylimielisesti, halveksuvasti ja ennakkoluuloisesti nuoria kohtaan. Viestinä tässä on, että nuorison näennäinen kunnioituksen puute vanhempia ihmisiä kohtaan voi johtua ihan efektistä "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan".

En ymmärrä kitinää siitä, että Kasper Björkqvist hymyilee valokuvassa, kun hänet palkitaan hävityn Ruotsi-pelin jälkeen Suomen parhaana pelaajana. Mukamas tämä todistaa, että Kasper pelaa vain itselleen. On paiskinut peleissä hommia ja ollut taistelutahtoinen duunari. Teki yhden kerran hölmön taklauksen, mutta kompensoi sitä iskemällä maalin samassa ottelussa. Olen saanut kuvan, että Björkqvist on luonteeltaan hieman samanlainen kuin Puljujärvi siinä mielessä, että hymyilee aina ja suhtautuu positiivisesti asioihin. Olisiko hänen sitten pitänyt palkitsemistilanteessa vääntää naama norsunv:lle ja tirauttaa krokotiilinkyyneleitä?
 
Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Täällä jotkut ovat sanoneet, että pelaajien kapinointi valmentajaa vastaan olisi jotenkin junnujoukkueille tyypillistä, ja että aikuisten joukkueissa eli ammattilaisjoukkueissa sellaista ei yleensä tapahtuisi. Ihan varmasti tapahtuu. Useimmat muistavat varmasti Niinimaan kiukuttelut maajoukkueessa, ja kyllähän liigajoukkueidenkin kriiseissä kiertää aina huhuja, että pelaajat pelaavat valmentajaa ulos. Viimeksi näin huhuttiin tänä syksynä KooKoon kohdalla, kun Mattilan kanssa kauden alku meni perseelleen. Ero lienee siinä, että ammattilaisjoukkueissa valmentajan pallia osataan heiluttaa paljon ovelammin, eikä kapinointia viedä tietenkään julkisuuteen. Näitä tapahtuu varmasti, mutta emme vain kuule niistä ainakaan mitään virallista kautta.

Minuakin kiinnostaisi nähdä ne Juolevin kommentit, joita täällä jotkut paheksuvat. Ja vaikka en Rautakorvesta pidäkään, ja ihmettelen miehen mainetta jonain messiaana, kun tilillä on lähinnä finaalitappioita, niin ei hän ole yksin syyllinen. Rautakorpi oli selvästi väärä valinta tähän projektiin, mutta hänet valitsivat jotkut muut. Ensisijaisesti nämä tahot ovat vastuussa nähdystä mahalaskusta.

EDIT: @EmeraldSapphire ehtikin jo mainita muutamat aikuisten puolen kiukuttelut.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tsekki-ottelun tilastokertymää:

Suomi - Tsekki 1-2
Maalintekoyritykset:
Yhteensä yritykset: 22-32
Laatupaikat 7-11
Maalit 1-2

Tasakenttäpaikat: 18-28 (laatu 5-9)
YV-paikat: 4-4 (laatu 2-2)
AV-paikat: 0-0
Suomi - Tanska 2-3
Maalintekoyritykset:
Yhteensä yritykset:45-10
Laatupaikat: 19-6
Maalit 2-3

Tasakenttäpaikat: 28-28 (laatu 16-3)
YV-paikat: 15-5 (laatu 2-3)
AV-paikat: 2-0 (laatu 1-0)

Eihän tällaista lopputulosta voi kuin ihmetellä. Eriskummallisin ikinä tilastoimani ottelu.
Ruotsi-ottelun tilastokertymä:

Suomi - Ruotsi 1-3
Yhteensä yritykset: 34-20
Laatupaikat 13-9
Maalit 1-3

Tasakenttäpaikat: 20-20 (laatu 6-9)
YV-paikat: 14-0 (laatu 7-0)
AV-paikat: 0-0
Henkka kun on näitä tilastoinut jo varsin kauan ja koska minulla ei ole mitään syytä epäillä näiden tilastojen paikkansapitävyyttä, toki jotain prosentteja voidaan laskea virhemarginaaliin, niin iso kuva on silti se sama. Suomi pelasi Rautakorven valmennuksessa aivan hyvät kisat ja valmennuksen syyllistäminen on lähinnä naurettavaa. Yksittäisessä ottelussa voi huonompikin voittaa. Kyllä siellä saisi ensisijaisesti pelaajat katsoa peiliin, eikä ulista mistään valmennuksesta. On aika uskomatonta, että oikeasti nuoret kaverit, jotka pelaa tuolla elämänsä kovimmassa paikassa, eivät pysty myöntämään, että se vika voisi olla itsessä, vaan heitetään se oma koutsi sinne bussin alle. Mediahan heitti Rautakorven sinne jo ennen kuin ensimmäistäkään peliä oli ehditty pelata, mutta että oikeasti leijonapaitaa kantavat jätkät kehtaa, niin se on aika uskomatonta. Saati sitten jääkiekkoliitto, jolta tosin en pidä tätä tempausta minään muuna kuin sinä samana saatanan pelleilynä mitä se on jo vuosia ollut.

Valmentaja kantaa vastuun, kyllä. Mutta se Rautakorpi ei vaan voi laittaa noista paikoista sitä kiekkoa sisään. Se on sen pelaajan vastuulla se ja jos meinaa tulla varatuksi hyvällä numerolla, niin mikään selittely mistään mailan puristamisista ja paineista on ihan turhaa. Nimen omaan sellasia jätkiä ne sinne änäriin haluaa, jotka kovassa paineessa ja mediarummutuksessa pistää sitä limppua rysään. Sinne ei tarvita yhtään mammanpoikaa, se kilpailu on veristä ja siellä ei tollasia hyvällä katsella. Siellä on 100 muuta jonossa tulossa viemään sun pelipaikkasi, jos ei kerran hermo kestä.
 
Viimeksi muokattu:

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Saattaa myös olla, että meidän parantuneella pelaajatuotannollamme on jotakin sen kanssa tekemistä, että löytyy sitä itsevarmuutta vaikka sitten välillä liikaakin. En ainakaan itse haikaile mihinkään tihonovilaisiin kökkötraktori-aikoihin, jossa pelaajan tulee olla jonkinlainen aivoton robotti. Ei tietenkään ole hyvä jos joukkue kapinoi, mutta edelleenkään meillä ei ole tiedossa juuri mitään tosiseikkoja siitä, mitä siellä konkreettisesti on tapahtunut. Pitäisin aika keskeisenä osana valmentajan perusammattitaitoa, että hän pystyy pitämään joukkueen käsissään ja jos ei pysty niin sitten on jotain pahasti vialla tälläisellä valmentajalla.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Onhan tuolla sellaista yleistä tyytyttömyyttä ollut. Ymmärsin mm. että päävalmentaja ei ole käynyt ollenkaan P-Amerikassa katsastamassa pelaajia? Onko tuo yleistä, että se ulkoistetaan kokonaan?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
(Off-topic: Juu Karsinta-Jukka veti kisat täysin vihkoon, se lienee selvä. Sääliksi käy ja voipa tulla vaikea vuosi 2017-18, etenkin kun Tappara marssinee täysin suvereeniin mestaruuteen tällä kaudella. Voimia maakuntaan, koska paineet saattavat olla kovatkin.)

Itse olen yrittänyt seurata Eeli Tolvasen esityksiä. Kaverilla on nyt yksi syöttöpiste ja noin neljä laukausta parhaista sektoreista, joista yksikään ei ole uponnut. En millään maalaisjärjellä voi ymmärtää, ettei Tolvanen ole yv:ssä ollut laukojan paikalla kertaakaan. Eelillä lienee tuon porukan ylivoimaisin laukaus ja kyky maalintekoon? Ihan vi**n outoa - vrt. Laine vuosi sitten, jolloin paikat pelattiin hänelle. Ihan vain kylmän rauhallisesti, eikä tämän asian ymmärtämiseen käsittääkseni tarvitse mitään huippu-urheilujohtajien titteleitä.

Juolevi ja Saarijärvi ovat olleet pelillisesti kyllä kauheita pettymyksiä näissä kolmessa matsissa. Johtajuus? Ei lupaa kyllä hyvää herrojen tulevalle uralle, ei. Välimäki ja Brörkqvist ovat ainoat Suomen joukkueesta, joilla näyttäisi munat olevan.

Kysymys: tuleeko nämä karsintamatsit yli puolen miljardin Yleltä vaiko ei? Jos ei, niin haistakaa Yle taas kerran iso kukka.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
(Off-topic: Juu Karsinta-Jukka veti kisat täysin vihkoon, se lienee selvä. Sääliksi käy ja voipa tulla vaikea vuosi 2017-18, etenkin kun Tappara marssinee täysin suvereeniin mestaruuteen tällä kaudella. Voimia maakuntaan, koska paineet saattavat olla kovatkin.)

Itse olen yrittänyt seurata Eeli Tolvasen esityksiä. Kaverilla on nyt yksi syöttöpiste ja noin neljä laukausta parhaista sektoreista, joista yksikään ei ole uponnut. En millään maalaisjärjellä voi ymmärtää, ettei Tolvanen ole yv:ssä ollut laukojan paikalla kertaakaan. Eelillä lienee tuon porukan ylivoimaisin laukaus ja kyky maalintekoon? Ihan vi**n outoa - vrt. Laine vuosi sitten, jolloin paikat pelattiin hänelle. Ihan vain kylmän rauhallisesti, eikä tämän asian ymmärtämiseen käsittääkseni tarvitse mitään huippu-urheilujohtajien titteleitä.

Juolevi ja Saarijärvi ovat olleet pelillisesti kyllä kauheita pettymyksiä näissä kolmessa matsissa. Johtajuus? Ei lupaa kyllä hyvää herrojen tulevalle uralle, ei. Välimäki ja Brörkqvist ovat ainoat Suomen joukkueesta, joilla näyttäisi munat olevan.

Kysymys: tuleeko nämä karsintamatsit yli puolen miljardin Yleltä vaiko ei? Jos ei, niin haistakaa Yle taas kerran iso kukka.
Ymmärsin, että ainakaan joka vuosi noita ei ole televisioitu ollenkaan?

Siis missään. Ei edes kalustoa paikalla.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ymmärsin, että ainakaan joka vuosi noita ei ole televisioitu ollenkaan?

Siis missään. Ei edes kalustoa paikalla.

Ok, eli ollaan sitten parhaassa mahdollisessa tapauksessa satunnaisten striimien varassa. Kiitos vastauksesta. Ja hyvää uutta vuotta JA:n kirjoittajille sekä myös toimitukselle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös