Kenttäkoostumukset kaudella 2023–2024

  • 291 178
  • 2 869

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meinasin lisätä toisessa ketjussa vitsillä, että Taponen aloittaa vaikka läppää olo koko viesti, mutta silti tuntui vähän liioitetulta jopa siihen. Onpa surullinen kokoonpano.
 

En gång IFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hienoa että Lädä taas messissä. Sund puolestaan sitten taas klesana?...

Edit: Toki myös voi olla ihan vain kipeänä, ei tähän vuodenaikaan yllättäisi.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Raskin kohdalla ei voi ainakaan sanoa, että olisi saanut paljon peliaikaa parhaiden kanssa. Joutuu monikäyttöisyytensä takia aina uhriksi.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Toisaalta nyt on niin paljon kaikenlaista pöpöä liikkeellä koronaa myöten, ettei muutama sairauspoissaolo ole mikään suuri ihme.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Silleen vähän ehkä itse turhaan negailin, että kaksi ensimmäistä hyökkäyskentällistähän ovat paperilla ihan timanttia. Ikävä vaan, että kakkonen muodostuu kolmesta alisuorittajasta. Lähtökohtaisesti ykköseltä voi tänään odottaa tehoja. Kakkoselta voi toivoa tehoja ja kaksi jälkimmäistä ovat rampoja ankkoja.

Taposen kohdalla IFK:n taktiikka tuntuu olevan se, että kun tiputaan hevosen selästä, niin uudestaan ratsaille. Silloin kun on tippunut useamman kerran putkeen, niin voisi miettiä hetken taukoa. Missä muualla kaksi nollapeliä putkeen pelannut maalivahti ei aloita?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Kale

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Nyt ois jollain mesta lunastaa Ikosen kiintiö yv-tontti. Cmoon joku!

Ostan sadalla tonnilla Tejsalia. Ei, kyllä minulle kelpaa myös Rask tai Pakarinen, kunhan nyt joku näistä rightin puolen kavereista saisi osuttua Georgen namupasseista.

Tänään etenkin on YV:t ja AV:t isossa roolissa. Nykylätkässä muutenkin, mutta ehkä korostetusti nyt kun on liigan paras YV vastaan liigan paras (?) AV, ja toisinpäin meidän YV:ssä on rutkasti parannettavaa.

Taposella kauden kovin paikka, nyt näytä meille Tapsa miten kylmät hermot sinulla onkaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Melart ei pelaa huomenna, niin tuo "day to day" alkaa olla kyllä yksi saatananmoinen vitsi. Mun mielestä termi viittaa siihen, että poissaolon arvioitu kesto on päivissä, ei viikoissa saatikaan kuukausissa. Varsinkin kun määrittelemättömään poissaoloon löytyy jo entuudestaan "toistaiseksi"-status.

Tällaisella viestinnällä luodaan myös aiheettomia odotuksia sidosryhmien suuntaan.
Mun mielestä day-to-day tarkoittaa, että päivä kerrallaan mennään ja arvioidaan tilanne. Sanakirjakin antaa termille day-to-day suomennoksen 'päivittäin'. Ihniskeho on siitä jännä juttu, että sen toipumista erilaisista sairauksista tai loukkaantumisista ei voi täsmällisesti arvioida. Pelaajienkin välillä on eroja, vaikka olisi sama vaiva kyseessä.

Ei näitä kannata ottaa varmoina lupauksina ja suuttua, jos/kun arvio muuttuu ja paluu kaukaloon venyy. En todellakaan usko, että kyseessä olisi faneille tai muille sidosryhmille vittuilu. Minkä takia seura menettelisi niin? Ketä se hyödyttäisi? Seurankin kannalta olisi parasta, että pelaaja pääsisi nopeasti takaisin askiin, mutta välillä tulee takapakkia ja toipumisennustetta joudutaan päivittämään yhä uudelleen ja uudelleen.
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Ostan sadalla tonnilla Tejsalia. Ei, kyllä minulle kelpaa myös Rask tai Pakarinen, kunhan nyt joku näistä rightin puolen kavereista saisi osuttua Georgen namupasseista.

Tänään etenkin on YV:t ja AV:t isossa roolissa. Nykylätkässä muutenkin, mutta ehkä korostetusti nyt kun on liigan paras YV vastaan liigan paras (?) AV, ja toisinpäin meidän YV:ssä on rutkasti parannettavaa.

Taposella kauden kovin paikka, nyt näytä meille Tapsa miten kylmät hermot sinulla onkaan.
Itse luulen että Lehterä vaihtaa puolta ja esim Vesalainen on vetäjän paikalla.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ostan sadalla tonnilla Tejsalia. Ei, kyllä minulle kelpaa myös Rask tai Pakarinen, kunhan nyt joku näistä rightin puolen kavereista saisi osuttua Georgen namupasseista.

Tänään etenkin on YV:t ja AV:t isossa roolissa. Nykylätkässä muutenkin, mutta ehkä korostetusti nyt kun on liigan paras YV vastaan liigan paras (?) AV, ja toisinpäin meidän YV:ssä on rutkasti parannettavaa.

Taposella kauden kovin paikka, nyt näytä meille Tapsa miten kylmät hermot sinulla onkaan.

Väitän että Lehterä pyörittää ylivoimaa vasemmalta tänään ja olisi pyörittänyt vaikka Ikonen pelaisi.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
En todellakaan usko, että kyseessä olisi faneille tai muille sidosryhmille vittuilu. Minkä takia seura menettelisi niin? Ketä se hyödyttäisi? Seurankin kannalta olisi parasta, että pelaaja pääsisi nopeasti takaisin askiin, mutta välillä tulee takapakkia ja toipumisennustetta joudutaan päivittämään yhä uudelleen ja uudelleen.
Kai tuolla jonkun lipunostajakandidaatin kiinnostukseen saattaa olla merkitystä, että onko kapteeni mahdollisesti mukana seuraavassa pelissä vai onko hän varmuudella sivussa esimerkiksi seuraavat 2-4 viikkoa? Toisin sanoen, onko tuote, josta olet maksamassa, mahdollisesti laadukkaampi vai varmuudella vähemmän laadukas. Olisi myös mielenkiintoista tietää, että miten day-to-day poikkeaa toistaiseksi-statuksesta jos näistä ensimmäinenkin voi kestää lähes kuukauden.

Mutta nythän Melart on mukana, joten kaikki hyvin. Toivottavasti Sundilla ja Ikosella ei ole kyse flunssaa kummemmasta.
 
Viimeksi muokattu:

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Väitän että Lehterä pyörittää ylivoimaa vasemmalta tänään ja olisi pyörittänyt vaikka Ikonen pelaisi.
No, ainakin kaikki, jotka ovat toivoneet ettei Ikonen olisi yv:ssä, voivat olla tyytyväisiä.
Sitten jotkut voivat olla tyytyväisiä, jos Hovinen vaihdetaan maaliin ajassa 13 min. 0-3 tilanteessa.
Ja vieläpä jos Teissala ei tee maaliakaan.
Nelos- ja kolmosketjua en kyllä ymmärrä ollenkaan, enkä itse asiassa muitakaan, enkä Jääskän peluutusta laidassa, enkä Raskin paikkaa tuossa ketjussa.
 

MaV

Jäsen
Mun mielestä day-to-day tarkoittaa, että päivä kerrallaan mennään ja arvioidaan tilanne. Sanakirjakin antaa termille day-to-day suomennoksen 'päivittäin'. Ihniskeho on siitä jännä juttu, että sen toipumista erilaisista sairauksista tai loukkaantumisista ei voi täsmällisesti arvioida. Pelaajienkin välillä on eroja, vaikka olisi sama vaiva kyseessä.
Tuotahan day-to-day yleensä tarkoittaa Pohjois-Amerikan urheilussa. Siellähän sitten vielä loukkaantuneiden listat jotka vaikutta pelaajamäärärajoituksiin, joten tuollainen niiden ulkopuolella oleva määritelmä on tarpeellisempi. Viestintää voisi mielestäni parantaa sillä, että ei käyttäisi englanninkielisiä termejä, koska silloin tulee turhaan tulkinnanvaraisia tilanteita. Toki day-to-day voisi olla ihan ok, jos oltaisiin ympäristössä, jossa kerrotaan myös mikä vamma on poissaolon syynä. Meillä tietysti tilanne on erilainen ja ihmisten terveystietoja kerrotaan vain tarpeellisilta osin.
 

F#21

Jäsen
Pelas useamman pelin yhdessä ennen loukkaantumista ja ne pelit taidettiin enimmäkseen voittaa.
Pitkä on muisti itsellä sitten. Tosin jäi tuossa yhdessä vaiheessa näkemättä useampi peli.

Hyvä siis, kerta kokemusta on taustalla. Muistin siis itse heidän pelanneen vain alivoimalla kimpassa. Lindbohm on ollut Salinin parin ja Melart Martinin.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä luotan tällä hetkellä Väänäseen enemmän tuossa kolmosen keskellä, kuin Ikoseen. Miro saa paljon savea täällä, mutta minun mielestäni kyseessä on hyvin aliarvostettu tapaus.

Työteliäs, ihan hyvän pelikäsityksen ja lapaset omaava pelaaja, joka on mielestäni kärsinyt myös hieman ketjukavereistaan.

Nyt olisi jonkinasteista näytön paikkaa tarjolla.
 
Viimeksi muokattu:

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä luotan tällä hetkellä Väänäseen enemmän tuossa kolmosen keskellä, kuin Ikoseen. Miro saa paljon savea täällä, mutta minun mielestäni kyseessä on hyvin aliarvostettu tapaus.

Onko sulla näkemyksesi tueksi mitään dataa?

Mietin, että löytyykö mistään tilastoita mitään kohtaa, joka tukisi tuota näkemystä? Tai onko maksimaalinen potentiaali Väänäsellä kovempi?

Motinhan on esim sylkykuppi täältä, mutta tilastoista löytyy monta kohtaa, joilla voi edes teoriassa näyttää toteen muuta. Mietin että onko Ikonen/Väänänen vertailussa yhtäkään.

Löysin yhden: Väänänen on tehnyt maalin tällä kaudella.

Löysin toisen: Aloitusprosentti on Väänäsellä 61 ja Ikosella 57,5. Tosin aloitusmäärissä on kauhea ero, joten en pidä tätä oleellisena.
 
Viimeksi muokattu:

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Minkä takia seura menettelisi niin? Ketä se hyödyttäisi?

Kenties ihan vain lyhytnäköisyys. Halutaan myydä nekin 100-150 lippua, jotka jäisivät myymättä jos ostaja tietäisi ettei kapteeni Melart ole pelikunnossa. Tietenkin tällaisella toiminnalla syödään seuran uskottavuutta ja lainataan ne lipputulot tulevaisuuden potentiaalisista lipputuloista, jotka tällaisen toiminnan myötä heikkenevät.

Tai sitten ihan vain lapsenuskoinen usko ja toivo ihmeparantumisiin. Halutaan ylläpitää toivoa, vaikka se ei olisi perusteltua eikä realistista.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko sulla näkemyksesi tueksi mitään dataa?

Mietin, että löytyykö mistään tilastoita mitään kohtaa, joka tukisi tuota näkemystä.

Mitä näkemyksistäni tarkoitat?

Normaalisti käytän näkökykyäni sen päättelemiseen, onko pelaaja hyvä vai huono. Toki muut faktat sitten edistyneistä tilastoista.

Miron PPG oli viime kaudella 0,33. Se on mun mielestä nepalin sentteriltä varsin mainio lukema. Tällä kaudella toki kärsinyt loukkaantumisista, ja se on näkynyt myös peliesityksissä. Toivottavasti todistaa epäilyt vääriksi - siitä ollaan varmaan samaa mieltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös