Kenttäkoostumukset kaudella 2022–2023

  • 304 791
  • 2 960

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joukkueen varmaan paskin pakki Melart, ai saatana miten pihalla jotkut on.

Melartin menetys näkyi jo viime pelissä kun kaikki Lukon pelaajat ajeli IFK:n maalille surutta ja sai muutenkin kiekon pysymään IFK:n alueella, kunnes salama maalit vei kovimman kiihkon Lukkolaisilta.

Jääskän menetys massiivinen, toivottavasti ei aikaisempi vamma ole toistunut uudestaan.

Kova kamppailu tulee, en kyllä uskolla vetoo lyödä tästä matsista, Lukko tulee ainakin all in.

Saas nähdä miten IFK?

Lukon all in vaihe saattaa hyytyä veskarin ensimmäiseen imaisuun. Jos tässä meinataan pärjätä jatkossakin, niin ei yksittäisillä poissaoloilla saisi olla juuri mitään vaikutusta.
 

Incognito

Jäsen
Älä jaksa edes esittää, että ymmärtäisit mua enempää jääkiekosta. Melartin harhasyöttöjä ei ollenkaan ikävä, mä en ole mikään tosifani, mä en jaksa alkaa parkua huonon peruspakin poissaoloa puhumattakaan selitellä sen turvin yhtään mitään. Täysin turha pelaaja tällä hetkellä. Melart on ollut yksi nolo reppana jäällä alkukauden jälkeen ehkä 40 matsia.

Totuuden siementä on sanoissasi siinä, että on ollut kiekollisesti heikohko alkukauden tasoon nähden, mutta oman alueen kulmaväännöissä ja oman maalin edessä kullan arvoinen pelaaja. Ei se minusta ollut yllättävää, että kolmannessa pelissä ilman Melartia Lukko sai tähän asti pahimman paineen IFK:n päätyyn.
 

Kara

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Dyk on ollut ihan pirteä, mutta olisin silti mielummin nähnyt Paajasen ykkösessä. Hän on kuitenkin aito sentteri ja Pakarinen olisi näin ollen saanut jatkaa laidalla, joka on hänelle sopivin paikka. Mutta eiköhän Lukko kaadu tälläkin kokoonpanolla.
Ehkä valmennus ajatteli, että Seppälä on vielä liian kokematon johtamaan 3. Ketjua.
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Älä jaksa edes esittää, että ymmärtäisit mua enempää jääkiekosta. Melartin harhasyöttöjä ei ollenkaan ikävä, mä en ole mikään tosifani, mä en jaksa alkaa parkua huonon peruspakin poissaoloa puhumattakaan selitellä sen turvin yhtään mitään. Täysin turha pelaaja tällä hetkellä. Melart on ollut yksi nolo reppana jäällä alkukauden jälkeen ehkä 40 matsia.
Asia selvä, no onneksi puuttuu niin voin levollisemmin mielin katsoa illan matsia.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olen ihan tosissani. HIFK:n hyökkäyspelaamisessa ei muutenkaan ole mitään hienoja hyökkäyspelin rakenteita joten yhden voimahyökkääjän puuttuminen jo valmiiksi voimahyökkääjiä pursuavasta HIFK:sta on ihan minimaalinen. Ymmärrän, että yritetään etukäteen keksiä tekosyitä miksi tulee turpaan. Jos tänään tulee takkiin niin syy ei ole Melart tai Jääskä, toki siihen on helppo tuudittautua.
Mä olen kova maalaamaan piruja seinille, mitä IFK:hon tulee. Mutta väitän kyllä, että kahden ensimmäisen kentän pysyminen ehjänä on edellytys pärjäämiselle. Toki yhden pelin voi voittaa toisenlaisellakin kokoonpanolla, mutta ei tämä nyt mahdollisuuksia millään lailla paranna.

Varsinaisesti tekosyitä ei ole tarvis keksiä, tasaisiahan nämä pelit on olleet ja etenkin viimeisessä Lukko tuntui saaneet juonesta aika hyvinkin kiinni, mutta maalivahtipeli ratkaisi IFK:lle. Joka tapauksessa toivotaan parasta pienestä näkemyserosta huolimatta!
 

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
Jos Pakarinen on siirretty ykkösen keskelle, niin menen antamaan Vilellle litsarin. Ollaanko kertaakaan voitettu, kun näin ollaan toimittu? Menetetään tämän hetken kuumin laituri ja kenttä ei toimi pätkääkään. Miksi ei Väänänen siihen senaksi ja Åsten nelosen keskelle, Teissala laitaan. Esim.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Next Man Up. Tänään odotan IFK:lta vahvaa alkua... jollaista ei vielä tässä sarjassa ole nähty. Sarja olisi hyvä saada poikki tänään – vaivaiset saisivat kaivattua lepoa/aikaa parantua. Tämän sarjan seuraava peli sen sijaan tulisi todella nopeasti heti huomenna ja Lukko pääsisi kotiotteluunsa varmasti fiilis korkealla.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Klassisesti avausmaalin merkitys jommalle kummalle joukkueelle sarjan katkopaikassa on tänään isossa roolissa. HIFK:lle, niin se kipsaa Lukkoa ja Lukolle, niin se se antaa voimaa punnertaa vielä 3-0 tappiotilanteesta jatkopeleihin.

Sarjan katko HIFK:lle olisi paikallaan, mutta Jääskän & Melartin poissaolot ovat sieltä tärkeimmästä päästä, joten puntit tältä osin hieman tasoittuvat. Se on vain varmaa, että omat hermot ovat kotikatsomossa jälleen kerran kireällä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Omana veikkauksena on, että Jääskä on pelannut koko ajan pienen vamman kanssa ja se ei tulisi kestämään mahdollisia back to back pelejä. Siispä, lepää tänään. Jääskä ei ole ollut niin kovassa vireessä näissä peleissä kontra runkosarja, joten se puhuisi vamman puolesta.
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Omana veikkauksena on, että Jääskä on pelannut koko ajan pienen vamman kanssa ja se ei tulisi kestämään mahdollisia back to back pelejä. Siispä, lepää tänään. Jääskä ei ole ollut niin kovassa vireessä näissä peleissä kontra runkosarja, joten se puhuisi vamman puolesta.
Jotain tämänlaista itsekkin epäilen, takareisi vammat olivat mun yleisimmät vaivat urheilussa ja ne on vittumaisii. Vie tehot ja itseluottamuksen ku pelkää et ainakun runttasee kunnolla niin paukahtaako paikat, ei kiva.

Nyt ei kannata ottaa riskiä just mahdollisia back to back pelejä varten.
 

T.J.R

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Flyers
Klassisesti avausmaalin merkitys jommalle kummalle joukkueelle sarjan katkopaikassa on tänään isossa roolissa. HIFK:lle, niin se kipsaa Lukkoa ja Lukolle, niin se se antaa voimaa punnertaa vielä 3-0 tappiotilanteesta jatkopeleihin.

Sarjan katko HIFK:lle olisi paikallaan, mutta Jääskän & Melartin poissaolot ovat sieltä tärkeimmästä päästä, joten puntit tältä osin hieman tasoittuvat. Se on vain varmaa, että omat hermot ovat kotikatsomossa jälleen kerran kireällä.
Asia on tismalleen näin. Arvaappa kuinka paljon jännitti viime kotipelissä hallilla? Tänään tuskin kauheasti sen vähempää. Me napataan se voitto tänään lukemin 6-1 ja eka erä IFK:lle 3-0 ylivoimaisen esityksen jälkeen. Maalit tekee Nättinen, Pakarinen sekä Rantakari. Tarkoittaa myös sitä, että Pakarinen saa neljännen voittomaalin putkeen itselleen.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Itse näen Teissalassa tänään myös mahdollisuuksia. Tuoreet jalat ovat ennenkin nousseet arvoonsa pudotuspeleissä ja se Teissalan tikkaaminen voi aiheuttaa harmia Lukolle. Kaikki on tietysti pitkälti Teissalan korvien välistä kiinni. Toivottavasti tuo oikeita asioita tänään jäälle.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Ei ole Marko "peura ajovaloissa" Virtasen porukalla mitään palaa tänään.
5-1 tai 5-2 päättyy.
Jäkyllä tai ilman.
Katseet voidaan kohti Jussi "sormikoukku-Jussi" Tapolan joukkuetta.
Se onkin jo aavistuksen kovempi haaste matkalla finaaleihin.
Tässä tauolla ehditään saada kaikki toipparitkin terveeksi.

Sulta on verbi hukassa. Minusta katseita ei vielä voida, mutta jos ei tänään niin kenties jo huomenna voidaan.

Dyk on ollut ihan pirteä, mutta olisin silti mielummin nähnyt Paajasen ykkösessä. Hän on kuitenkin aito sentteri ja Pakarinen olisi näin ollen saanut jatkaa laidalla, joka on hänelle sopivin paikka. Mutta eiköhän Lukko kaadu tälläkin kokoonpanolla.

Minä olisin mielummin laittanut Väänäsen ykkösen keskelle. Paajanen on liian hidas tuohon, vaikka onkin piristynyt pudotuspeleihin. Väänäsellä siinä keskellä ei tarvitsisi laittaa Pakarista keskelle (toki hän pystyy sentteripeliin mutta hänestä on huomattavasti enemmän hyötyä laidalla) eikä myöskään rikkoa Paajanen-Dyk kaksikkoa jotka ovat heränneet.

Vesalainen-Väänänen-Pakarinen
Hirvonen-Koivistoinen-Nättinen
Teissala-Paajanen-Dyk
Tallberg-Seppälä-Åsten
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Sulta on verbi hukassa. Minusta katseita ei vielä voida, mutta jos ei tänään niin kenties jo huomenna voidaan
Kappas, kääntää/siirtää jäi laittamatta. Se on tässä iässä vähä tällaista, ku ilman laseja koittaa luurin ruudulle tekstiä virkata :)
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Teissalalla luulisi olevan näyttöhaluja ja toisaalta – vaikka kaveri viettää aina ison osan pelistä jään pinnassa – hänen "temperamenttinen" luonteensa sopinee pudotuspeleihin. Vaarana tietysti on yliyrittämisen kääntyminen sooloiluksi kiekon kanssa.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
vaikka kaveri viettää aina ison osan pelistä jään pinnassa
Samaan kiinnittänyt huomiota. On kova poika kaatuilemaan.
Vrt. vaikkapa Hirvonen, joka ei kaadu käytännössä koskaan.
Se näyttää omaan silmään sellaselta alibi-tsempiltä. Että kauheesti koittaa sähistä, mut sit se kiekko karkaa ja kundi menee nurin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katkaisupelit on vaikeita niin sanotaan, mutta Lukko jätti kyllä viime pelissä itsestään niin alistuneen kuvan että välillä tuntui kuin ei taisteltaisi playoff-sarjan kiinnityksestä ollenkaan. Se jotenkin tiivistyi Karjalaisen av-maaliin. Lukko pääsi kahden maalin päähän ja aikaa oli reilusti yli vitonen. Siitä huolimatta ei minkäännäköistä buustia joukkueelle ja vaisut tuuletukset.

Lukkoa vastaan IFK kestää parin profiilipelaajan poissaolon. Mutta jos tänään on taas tiukkaa, voipi olla että tää on se peli missä pomput kääntyy Lukolle.

Oma arvio on että Lukko ei lamastaan nouse. Härkää pannukakulla on melko perverssin tuntuinen ateria, mutta täytyyhän sitä maistaa. Ei ole ennen tullut vastaan. Mut onneksi Vesalainen on kaikkiruokainen.

Playoffien alla olin vielä vakuuttunut että Dykin olisi parempi lähteä muihin maisemiin kauden jälkeen vaikka sopimusta on. Kelkka oli uudestaan helppo kääntää nyt Stadin keväässä, koska olen aina digannut Dykistä. Olen silti positiivisesti erittäinkin yllättynyt että Sebu teki comebackin. Auttaa joukkuetta joka vaihdossa. Tehoja jos mietitään niin kauden 2019-2020 käyttämistä vertailukohtana ei ole tänä päivänä enää mielekästä. Siinä oli ehkä pientä suonenvetoa, mutta vierellä oli myös Teemu Turunen, jonka sen kauden ylivoimaisuus oli samaa luokkaa 2011-2012 MG:n kanssa, ja toisinaan Dyk pääsi nautiskelemaan Jesse Saarisen tarjoiluista, joka silloin vielä oli liigan taitavimpia ja ovelimpia pelaajaruuhkista tyhjään tilaan syöttäjiä. Nyt Dyk on yleismies, ja tehot ovat seurausta nöyrästä työnteosta.

Mielenkiintoista on nähdä mitä Teissala keksii. Mestari Paajanen on odotetusti parantanut playoffeihin, niin kuin oikeastaan koko jengi.

Mutta eiköhän ratkaisu nähdä osastolta Vesa Laine, Här Kä & Pannu Kakku.

YV:kin on alkanut näyttämään paremmalta. Mutta pitää sinne vielä jotain uusia juttuja keksiä. Peltonen, Kibe & Murphy olivat urallaan ”ihan ok” yv-pelaajia. Luulisi kikkapankista vielä löytyvän. Miksi ei kokeilla NHL:ssä nykyään yleisesti käytettyä taktiikkaa että sama koostumus yrittää koko kakkosen? Korjatkaa jos olen väärässä mutta mulla on käsitys että useimmat liigajengit vaihtavat koostumuksen minuutin kohdalla noin niin ku yleensä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Kilpimuuri menee entistä enemmän kasaan, kun Jääskä ja Melart ovat poissa rosterista. Tämän sanonnan lanseerasi Rantakari ennen keskiviikon ottelua. Reilu 3 h ja pikkumusta putoaa jäähän.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Samaan kiinnittänyt huomiota. On kova poika kaatuilemaan.
Vrt. vaikkapa Hirvonen, joka ei kaadu käytännössä koskaan.
Se näyttää omaan silmään sellaselta alibi-tsempiltä. Että kauheesti koittaa sähistä, mut sit se kiekko karkaa ja kundi menee nurin.
Mun molemmat kundit 3-4 vuotiaina on pelannu säbää aina tolleen. Ensin joku syöttö, veto, pikku poikkari kähinä tai töniminen ja sit tsemppi kaatuminen ja sitten taas höpinää töttöröön ja energiaa riittää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös