Muistutan, että meidän lukkoonlyödyt kärkiketjut tekivät nolla maalia edellisessä kotipelissä (Koivistoisen maali av). Kyllä mä nyt ihan rohkeasti koittaisin Royta joko Hirvosen tai Pakarisen paikalla, nuo kaksi eivät tehneet mitään ihmeellistä edellisessä pelissä, eikä se Roy nyt siihen leviä, jos pelaa muutaman vaihdon enemmän. Enemmän se on puhki, kun Paajanen roiskii kiekkoa punaisen jälkeen päätyyn ja siinä kelataan ensin päätyyn ja sitten omiin. Siitähän se Roy edellisessä pelissäkin väsähti.
Ei sun mua tarvitse muistuttaa, olin paikalla ja näin ihan livenä, ettei HIFK tehnyt maalin maalia tasaviisikoin eikä useilla ylivoimillakaan :). Enkä mä noita koostumuksia päätä, yritin vain etsiä loogista syytä sille, miksei ketjuja nyt laitettu uuteen uskoon. Mun puolestani Roy voi pelata ihan miten vähän tai paljon tai kenen kanssa tahansa, jos vain jaksaa ja HIFK voittaa. Ei tässä muu auta kuin toivoa, että olisivat ehtineet Paajasen kanssa vaikka keskustella enemmän siitä, miten tulevat yhdessä pelaamaan.
Joku kirjoitti siitä, että on Salmelaisen syytä, että Roy liittyy vasta nyt joukkueeseen. Itse syytän hänen isäänsä. Ilmeisesti jäänyt kotona joitain asioita käymättä läpi. Roylla itsellään tuskin kuitenkaan asian kanssa mitään tekemistä, koska pelaajilla itsellään ei ole mitään valtaa, vaan menevät sinne, minne joku ymmärtää käskeä. Mehän emme tiedä, onko Roy ollut edes saatavilla Euroopan kaukaloihin aiemmin ja jos on, millä hinnalla. Royn kaltaisen pelaajan Salmelainen olisi hyvinkin kannattanut hankkia jo aiemmin, mutta voi olla, että juuri silloin ei ole ollut rahaa riittävästi käytössä. En tiedä. Pelaajabudjetin tietyt ehdollisuudet voivat näkyä tässäkin tai sitten HIFK:n on ollut pakko ottaa isompia riskejä, koska pleijareihin on kertakaikkiaan pakko päästä jo ihan taloudellisestakin näkökulmasta ajatellen. Muista syistä nyt puhumattakaan.
Sekin pitää muistaa, että pelikunto ja kondis yleisesti, ovat kaksi eri asiaa. Vaikka otteluja on enää tällä kaudella rajallinen määrä jäljellä, itse tervehdin ilolla, että otetaan ennemmin varman päälle kuin runtataan heti väkisin kaikki irti. Jeremy Dehner sanoo moi! Roylle on todellakin käyttöä loppukautta ajatellen, joten on hyvin tärkeää, ettei hän nyt ainakaan mitään rasitusvammoja saa riesakseen. Koska katsomossa istuvasta pelaajasta ei ole jengille mitään hyötyä. Joten isommassa kuvassa on parempi käynnistellä koneita ennemmin rauhallisesti kuin laittaa all in heti. Olisi täysin eri asia, jos Roy olisi siirtynyt pelattuaan jossain muualla ensin koko kauden.