Jääskä on pelannut erittäin kokonaisvaltaista sentteripeliä, joten ymmärrän, ettei keskikaistaan ole tarve juuri nyt kajota. Varsinkin jos/kun tuota hyvin toiminutta ykköskenttää ei haluta rikkoa. Itse olisin vaihtanut Hirvosen ja Royn paikkoja, mutta ymmärrän myös sen, että laajuutta tarvitaan. Kentällisiä ehditään kyllä myös viilata vaikka jo ottelun aikana jos tarvetta ilmenee.
Mitä tulee Palolaan, niin hän on antanut näyttöjä tällä kaudella jo 21 ottelussa ollen ensimmäistä lukuunottamatta jokaisessa niistä aivan surkea. Halttunen sentään näyttää siltä, että hän yrittää vaikka onkin ollut tehoton ja lisäksi hänen peluuttamisensa on myös rahan laittamista pankkiin ensi kautta silmällä pitäen. Varsinkin siinä vaiheessa kun Dyk palaa kokoonpanoon, niin en näe Palolalle tarvetta edes rotaatiossa. Täysin yliarvostettu pörrääjä myös silloin kun teki pisteitä.
Viestisi alusta olen samaa mieltä. Koko kausi vedetty melkein joka peliin valtaosa ketjuista uuteen uskoon ja sitten on ihmetelty, kun on vähän jähmeää menoa. Pidemmällä tähtäimellä se voi toki olla ihan viisastakin ja täytyy kyllä nostaa valmennukselle kylmäpäisyydestä ja uskosta omaan tekemiseen hattua, että tekivät sitä omaa hommaansa, vaikka peli ei toiminutkaan ja pinnoja valui ohi liian paljon. Jos peli nyt oikeasti napsahti oikeille urilleen loppukautta ajatellen, näistä alkukauden ketjukokeiluista voi olla vielä paljon hyötyä. Itse en ihan kylmäpäinen olisi uskaltanut olla. Mun mielestäni on tärkeintä, että Roy ajetaan jengiin sisään nyt siltä paikalta, mikä hänelle on kaikkein ominaisin. Hyvä alku hänelle olisi nyt tosi tärkeä. Pelatkoon vaikka maalissa, jos on Taposta parempi :).
Toisesta kappaleesta olen näyttöjen antamisen suhteen eri mieltä. Palola loukkaantui 22.10.22 ja ehti pelata vain nelisen minuuttia. Sitä ennen oli toki vetänyt liian monta peliä kiikareilla, mutta annan sen verran siimaa, että koko jengi oli tuolloin ihan kassalla ja kun huomioidaan, että hänestä oli tulossa isä ensimmäistä kertaa elämässään, ymmärrän, että ei varmaankaan pystynyt olemaan ihan niin johtava pelaaja kuin odotettiin. Loukkaantumisensa jälkeen Palola on sitten pelannutkin kokonaiset 7 Liiga-peliä, joista 6:nnen ja 7:nnen pelin välillä oli kokonainen kuukausi. Kyllä mä katsoisin vielä tämän Palola-kortin ehdottomasti, koska kokemus on keväällä valttia.
Näihin isyys-juttuihin liittyen voisi vielä lisätä, että eipä ehkä tarvitse ihmetellä Paajasenkaan kohdalla, miksi on ollut vähän tukkoista syyskaudella. Heille nimittäin syntyy kaksoset, joiden laskettuaika on toukokuun puolivälin tietämillä, mutta koska kaksoset harvemmin jaksavat venailla täyteen aikaan, pleijariaikaan Paajasella voi olla vähän muita ja henkilökohtaisesti tärkeämpiä kiireitä kuin Kannu-jahti. Varpajaiset toivottavasti pidetään torilla yhdessä fanien kanssa ja vauvelit kylpevät Kannussa. Nokitetaan Lahden viime viikonlopun "tyylikkäät" Unelmahäät ja Pastori Silli kastaa kaikki edareiden kauden aikana syntyneet lapset Kannussa. Ja jos Pastori Silli ei pääse, mä voin toimia korvaajana.