Kenttäkoostumukset kaudella 2022–2023

  • 304 487
  • 2 960

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Jou jou. Entä jos.

Vadheterhan - Jättebra - Fittitsiisti
Wow - Yey

Vadnånsin - Påriktikt - Jagtrorinte
Såbra - Tufft

Görmål - Täältätulee - Enannaperiks
Haistavittu - Heureka

Annankaikkeni - Vittumäteensen - Aiontehdäsen
Etvitussa - Ehkäpystyn

Todellakaanikinä
Noehketvitussa
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ykkösketju voi olla ihan toimiva, en dumaisi sitä ainakaan vielä. Sen sijaan kun mietitään kahta viimeisintä ketjua, jotka ovat siis muodossa Hirvonen-Väänänen-Seppälä ja Tallberg-Paajanen-Åsten, niin hirveästi en odottaisi sieltä apuja ongelmista suurimpaan, eli maalintekoon. Äärimmäisen kaukana on ajatus neljällä sylinterillä käyvästä kokonaisuudesta. On myös sanomattakin selvää, ettei alakerran kiekollinen taso riitä tukemaan joukkueen hyökkäyspelaamista.

Edelleen vituttaa niin ettei veri kierrä kun katsoo tätä rosteria, mutta rikkinäinen levy jne, joten en pui aihetta tämän enempää.

Ei ollut nelssonista apuja maalinteon ongelmiin, kuten aivan oikein hienosti tiesitkin.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Hienoa voitto ja kiva pitkästä aikaa hymyillä kiekon vuoksi. Sarjakärki nurin ja ihan kelpoesityksellä. Taposeen joukkuekin luottaa selkeesti.

Alkaa vaan kiristää uudestaan kun miettii hetkenkin kuinka järkyttävän kapealla pakistollakin mennään vielä, vaikka runkosarjan puoliväli näkyy horisontissa jo. Ainostaan Salmi pois ja pakiston materiaali tuo (sisältäen Luhangan ja Rantsukan siis). Kiva toki että Luhanka onnistui maalinteossa, muuten kyllä aika pihalla. Ihan jees Rantakarin sentään eilen pelaa, ensimmäistä kertaa taisi olla? Mutta luotto vähäistä häneen kyllä valitettavasti.

Jos nyt Tobbe tehdään sitten niin, että kun sitä sentteriä ei näytä löytyvän, niin teet ensisijaisesti jonkun oikein hyvän pakkihankinnan. Mieluiten heti, kiitos.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@douppi , yksi vaihtoehto on toki se, että et murehdi etukäteen asioita, mihin et voi vaikuttaa :). Eilinen osoitti, että pelaajan ei tarvitse onnistua täydellisesti, vaan ainoastaan riittävän hyvin, jotta joukkue voittaa. Ja se kai lienee tärkeintä?

Sarjakärki kaatui solidilla pelillä. Sarjakärjen veskari on huikeassa tikissä illasta toiseen, mutta niin vain HIFK:n onnettomat ja kädettömät surkimukset saivat tehtyä hänelle neljä maalia. Yllättävän moni on nyt viime aikoina onnistunut maalinteossa useammin kuin alkukaudesta ja niitä maaleja on tullut samoille hemmoille. Voisiko se sitten kuitenkin mennä niin, että onnistumiset ruokkivat onnistumisia :)?
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
@douppi , yksi vaihtoehto on toki se, että et murehdi etukäteen asioita, mihin et voi vaikuttaa :). Eilinen osoitti, että pelaajan ei tarvitse onnistua täydellisesti, vaan ainoastaan riittävän hyvin, jotta joukkue voittaa. Ja se kai lienee tärkeintä?

Sarjakärki kaatui solidilla pelillä. Sarjakärjen veskari on huikeassa tikissä illasta toiseen, mutta niin vain HIFK:n onnettomat ja kädettömät surkimukset saivat tehtyä hänelle neljä maalia. Yllättävän moni on nyt viime aikoina onnistunut maalinteossa useammin kuin alkukaudesta ja niitä maaleja on tullut samoille hemmoille. Voisiko se sitten kuitenkin mennä niin, että onnistumiset ruokkivat onnistumisia :)?

Heh joo, näinhän se. Siviilissä onnistuu hyvin, mutta kiekkossa elän kyllä kevättä jo syksyllä :) Se vaan hemmetti pitää materiaalin sillon riittää kovien kaatoon 4 kertaa poffsarjassa kerran jos toisenkin.

Mä oon jo asennoitunut siihen, että ketjumme tulee olemaan jatkossakin melkosta sillisalaattia ylhäältä alas. Eli tarkottaa laitureita keskellä ja sellasia härveleitä muutenkin että monelle tulisi edes mieleen yhdistellä. Eli olen tavallaan jättänyt sen hyökkäyksen "stressaamisen" vähemmälle. Sieltä sitten tulee positiivisiakin yllätyksiä kuten eilinen Hirvonen -Seppälä duo.

Samoin on veskarit. Mennään Taposella loppuun ja toivotaan ettei loukkaannu. Onneksi on niin nuori että paikat kestävät yleensä paremmin kun vähän vanhemmalla veskarilla (kopukopukop, ettei uutta saikkua enää tule). Mutta tuo on pakisto on niin käsittämättömän ohut, että sille täytyy tehdä jotain ja äkkiä. Miettikää että kaikki terveenä niin meillä on just se 7 pakkia. Eli ei rotaatiota ollenkaan ja mennään marraskuun loppua. Siis mitä v.... Tobias oikeesti :o Parempi olla nyt hyviä pakkivirityksiä menossa, sillä esimerkiksi Luhangan pitäisi lähtökohtaisesti olla rotaatiossa maalistaan huolimatta. Rantakari nyt menköön tuolla ja yllättäköön jatkossa positiivisemmin kun ennen taukoa.

Toivottavasti office toimii eikä tätä merkillistä radiohiljaisuutta enää kestä pitkään.
 
Viimeksi muokattu:

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Myönnetään, että Åsten pelasi eilen hyvin ja on tilastojen valossa tehnyt sitä jo jonkin aikaa, minulla kesti hetken aikaa tämä tunnustaa. Luhankakin pelasi ihan ok pelin.

Oliko meillä tosiaan eilen kolmen sentterin ketju Hirvonen-Seppälä-Väänänen? Ainakin Hirvosen toisen maalin aikaan nämä olivat kentällä. Erikoinen ketju, miksei jos toimii mutta kun senttereistä on pulaa, voisi kuvitella, että Hirvosesta olisi enemmän hyötyä jossakin toisessa ketjussa.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi olla, että Hirvosta vielä kokeillaan keskellä, mutta syksyn ensimmäiset pelit – jotka hän veti keskellä – viittasivat kyllä siihen, että hänestä saadaan hyöty parhaiten irti laidalla. Jo se, että Pakarista peluutettiin lopulta ennemmin keskellä kuin Hirvosta, ilmensi valmennuksen jakavan tuon näkemyksen. Seppälän eilinen esitys (kaksi suoraan maaliin johtanutta suoritusta laiturin paikalla) myös antoi viitteitä siitä, että hänkin saattaa olla hyödyllisempi laidalla kuin keskellä.

Kyllähän tuonne tasonsa osoittanut umpisentteri pitäisi saada... tällä hetkellä sellaisia ovat Koivistoinen, Paajanen ja ehkä Väänänen. En tiedä milloin IFK:n sentteriosasto ilman mitään loukkantumisia on viimeksi ollut näin ohut.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilisen pelin jälkihaastatteluissa kävi ilmi, että Seppälä ja Hirvonen ovat pelanneet vuosia samassa jengissä. Jos en ihan väärin kuullut, oliko peräti 6-7 vuotta? Seppälä itse totesi, että kyllä hän tietää, missä Hirvonen kentällä menee. Ja siltä se kyllä näyttikin. Kemiajutut ovat joskus kummallisia, näkeehän sen joistain pariskunnistakin, jotka ovat ulkopuolisten mielestä jotenkin vähän ”outo pari”, mutta saattavat olla kaikkien suureksi ihmetykseksi onnellisesti vuosikymmeniä yhdessä. Seppälä ja Hirvonen ovat varmasti kasvaneet ”samojen prinsiipien alaisuudessa” tärkeissä kehitysvaiheissa, joten onko se sittenkään suuri ihme, että homma rokkaa. Otanta on tosin äärimmäisen pieni, mutta tuskin tuo nyt taustoihin nähden täysin sattumaakaan on.

Mulle on se ja sama, vaikka kaikki pelaajat olisivat koulutukseltaan pakkeja, mukaan lukien maalivahti, kunhan peli kulkee. Ja eilen kulki. Lauantaina on sitten taas kokonaan uusi päivä. Kouvola, heikosti kotonaan pelannut KooKoo, satoja HIFK-kannattajia ja Megamatka… Mikä muka voisi mennä pieleen?
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä muka voisi mennä pieleen?
Toivottavasti ei mikään :). Kovat odotukset, että tästä se lähtee ja tule @BOL samaan bussiin mun ja pojan kanssa. Voidaan spekuloida matkalla keskenään vielä enemmän kuin täällä annetaan(olen edelleen posi puolella), olisi kiva taas vaihtaa mielipiteitä, matka menee myös nopeammin... ps. sain muuten rikepisteen täällä vko sitten(vkon melkein myöhässä) hupsuteltuani sun viestin avain sanoilla... vaikka kerroin selkeästi, että olin muuttanut sun viestiä(modet huomioivat sen), peukutin modeja, mutta olihan se hauska kokonaisuus.... :)
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivottavasti ei mikään :). Kovat odotukset, että tästä se lähtee ja tule @BOL samaan bussiin mun ja pojan kanssa. Voidaan spekuloida matkalla keskenään vielä enemmän kuin täällä annetaan(olen edelleen posi puolella), olisi kiva taas vaihtaa mielipiteitä, matka menee myös nopeammin... ps. sain muuten rikepisteen täällä vko sitten(vkon melkein myöhässä) hupsuteltuani sun viestin avain sanoilla... vaikka kerroin selkeästi, että olin muuttanut sun viestiä(modet huomioivat sen), peukutin modeja, mutta olihan se hauska kokonaisuus.... :)

Kiitos tarjouksesta, mutta en ole lähdössä reissuun, kun sattui samalle ajankohdalle muuta. Mutta teillä on pojan kanssa varmasti mukava matka.

En tiedä rikepisteistäkään mitään, mutta ei mua varmaan haittaa, jos viestiäni muokataan, ellei nyt sisältö muutu olennaisesti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hegu

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos tarjouksesta, mutta en ole lähdössä reissuun, kun sattui samalle ajankohdalle muuta. Mutta teillä on pojan kanssa varmasti mukava matka.

En tiedä rikepisteistäkään mitään, mutta ei mua varmaan haittaa, jos viestiäni muokataan, ellei nyt sisältö muutu olennaisesti.
Lue n.10pv vanha mun viesti(ehkä ma ilta 7.11.), jossa hassuttelin sun viestiä ottaen sieltä ydin sanat mukaan. Siellä oli se totuuuden siemen ja sillä mukamas hassuttelin ja kuten modet totesi, että olin kertonut selkeästi muuttavani sun viestiä... sain siitä rikepisteen vaikka tiesin, että naurat sille pitkälle viestillesi, josta keräsin sanat :)
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Mietittiin keskiviikkona kaverin kanssa mahdollisuutta, että Toronto olisi toivonut Hirvosen peluutusta laidalla? Ei me mistään mitään tiedetä. Kunhan arvaillaan.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Missä Salin on? Ei kai vaan ole mitään loukkaantumista hänellä?
 

Dimas_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, #87, ManU, CR7, Seattle Seahawks
Missä Salin on? Ei kai vaan ole mitään loukkaantumista hänellä?
HIFK:n sivuilla lukee Salin (2 viikkoa) eli varmaan jotain pientä siellä on. Toisaalta otti juoksumatolla skabaa Halttusen kanssa just Stadikalla IG-Storyissa niin ihmeelliseltä tuntuu.
 
J

Just-Ice-Hockey

Kokoonpano IFK:n sivuilta kopioituna

MAALIVAHDIT

30 Roope Taponen
40 Waltteri Ignatjew (varalla)

HYÖKKÄÄJÄT

10 Kristian Vesalainen – 31 Eetu Koivistoinen – 81 Iiro Pakarinen
74 Julius Nättinen – 51 Juha Jääskä – 54 Sebastian Dyk
33 Roni Hirvonen – 44 Miro Väänänen – 78 Jesse Seppälä
18 Teemu Tallberg – 13 Otto Paajanen – 45 Micke Åsten
24 Aleksanteri Kaskimäki

PUOLUSTAJAT

11 Ilari Melart – 55 Kasper Kotkansalo
83 Einari Luhanka – 57 Johan Motin
42 Eddie Larsson – 52 Otso Rantakari

Loukkaantuneet: Olli Palola (day-to-day), Niilo Halonen (1-2 viikkoa), Otto Salin (2 viikkoa)
 

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
Kokoonpano IFK:n sivuilta kopioituna

MAALIVAHDIT

30 Roope Taponen
40 Waltteri Ignatjew (varalla)

HYÖKKÄÄJÄT

10 Kristian Vesalainen – 31 Eetu Koivistoinen – 81 Iiro Pakarinen
74 Julius Nättinen – 51 Juha Jääskä – 54 Sebastian Dyk
33 Roni Hirvonen – 44 Miro Väänänen – 78 Jesse Seppälä
18 Teemu Tallberg – 13 Otto Paajanen – 45 Micke Åsten
24 Aleksanteri Kaskimäki

PUOLUSTAJAT

11 Ilari Melart – 55 Kasper Kotkansalo
83 Einari Luhanka – 57 Johan Motin
42 Eddie Larsson – 52 Otso Rantakari

Loukkaantuneet: Olli Palola (day-to-day), Niilo Halonen (1-2 viikkoa), Otto Salin (2 viikkoa)
Edelleen sitä mieltä, että Bear Beachgaryn pitäisi olla pois kokoonpanosta. Salinia ja kunnossa olevaa Palolaa kaivataan takas asap!! Mielenkiintoista nähdä milloin Vesalainen saa juonesta kiinni - vai saako ollenkaan.
 

StadiForEver

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan puolustus ihan vitsi kun siellä on Rantakari ja Luhanka pelaavassa kokoonpanossa.
Vaikka Salin pelaa, niin kyllä sinne yksi huippupakki tarvitaan ja nopeasti.
Silloin saadaan noi kaksi poppareille.
Tosin harvoin kaikki on terveenä, niin mieluusti kaksi pakkia.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Onhan puolustus ihan vitsi kun siellä on Rantakari ja Luhanka pelaavassa kokoonpanossa.
Vaikka Salin pelaa, niin kyllä sinne yksi huippupakki tarvitaan ja nopeasti.
Silloin saadaan noi kaksi poppareille.
Tosin harvoin kaikki on terveenä, niin mieluusti kaksi pakkia.
Ja Salinhan varmaan lähtee junnukisoihin, joten aivan liian ohkaisella mennäään pakiston suhteen. Toistaiseksi on käynyt tuuri, kun ei ole isompia loukkaantumisia ollut, mutta sekin päivä voi tulla ja sitten ollaankin todellisissa ongelmissa ellei tuonne ketään hankita.
 

444

Jäsen
Piti oikein käydä katsomassa, että kukas tämä tämmöinen Ignatjew on. Liigan sivuilta löytyi tilasto: 5 ottelua pelattuna viime kaudella, näistä 3 voittoa ja 3 tappiota. Myönnän, että olen juonut tänään 1/3 oluttölkillistä, mutta uskallan silti väittää, että jokin tässä matematiikassa ei toimi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös