Väitit että Garteigin suhteen suunnitelma toimi hyvin, joka on epätosi väittämä. Garteigin osalta valittu taktiikka (tai pikemminkin strategia), ja ylipäänsä maalivahtien peluutuksen osalta valittu strategia, ei suinkaan osoittautunut oikeaksi, vaan nimenomaan vääräksi. Vituttaa vieläkin, että hänen kautensa päättyi loukkaantumiseen, mutta yhtälailla vituttaa, että kauden aikana peluutettiin itsepäisesti maalivahtia, joka ei ollut parhaimmillaan, ja siitä johtuen hävittiin monta peliä.
Sinä siis väität, että HIFK hävisi pelejä vain siksi, että Garteig oli maalissa? Minä väitän, että HIFK hävisi, koska ei pelannut joukkueena tarpeeksi hyvin. Se on ihan kiistaton fakta, että HIFK hävisi erityisesti kauden alussa enemmän Garteigin ollessa maalissa kuin Halosen. Enkä ole muuta koskaan väittänytkään, tietenkään. Mutta aikamoinen puusilmä saa olla, jos väittää, että jokainen tappio johtui yksinomaan vain siitä, että Garteig oli maalissa. Sinä voit toki väittää, että HIFK olisi voittanut jokaisen pelin Halosen ollessa maalissa, mutta uskallan rohkeasti olla 100%:n varma, ettei niin olisi tapahtunut. Sellainenkin vaihtoehto on olemassa, että maalivahteja peluutettiin niin kuin peluutettiin, koska sen katsottiin olevan parempi nimenomaan Haloselle. On hyvinkin mahdollista, että Garteig olisi päässyt parempaan torjuntavireeseen jo aiemmin, jos hän olisi pelannut enemmän kuin joka toisen pelin. Mutta tätäkään emme saa koskaan tietää. Jälkikäteen voimme todeta, että valittu strategia ei hyvin suurella todennäköisyydellä ollut kenenkään etu.
Tämä valittu strategia johti myös kakkosmaalivahdin huonoon vireeseen sekä saattoi myös edesauttaa ykkösmaalivahdin loukkaantumista.
No, nyt on niin kova väite, että luen mielelläni tähän perustelut.
Vaikuttaa vähän siltä, että sinua kiinnostaa käydä läpi vain sellaisia asioita, joissa voit sanoa olevasi oikeassa, mutta kun olet väärässä nämä ovat läpikäytyä ja historiaa joita et koe mielekkäänä käydä läpi.
Minä voin käydä läpi ihan minkälaisia asioita itse haluan. Mikäli olen ollut väärässä, ei minulle tuota vaikeuksia myöntää sitä. Nyt en ihan tarkalleen ottaen tiedä, missä olen ollut väärässä, mutta epäilemättä joskus on sellaistakin sattunut. Suurin osa asioista täällä keskusteltavista asioista vain on sellaisia, ettei niihin ole puhdasta oikeaa tai väärää vastausta. Pitäisikö täällä siis pitää jotain listaa, milloin on ollut oikeassa ja milloin väärässä? Ja koskeeko se kaikkia vai vain niitä, joiden mielipiteet poikkeavat sinun mielipiteistäsi?
Et muuten ole vieläkään vastannut näihin kysymyksiin:
liittyen siis näihin väittämiisi:
kun olin toukokuussa sanonut, että AB:n korvaaminen jollain yhtä hyvällä tulisi olemaan erittäin vaikeaa, tyhmää ja jopa silmälumetta joka lopulta jätetään tekemättä. Kuka oli taas oikeassa?
Pahoittelen, etten ole vastannut esittämiisi kysymyksiin, on mennyt kokonaan ohi, kun on muutakin elämää. Mutta selkeästi asia on jäänyt sinua vaivaamaan ja mahtavaa, että jaksoit kaivaa 1,5 kk takaisia viestejä. Yleisesti ottaen koko tämä pätkä on sellaista "WTF-osastoa". Minä siis kirjoitin näin (pätkä ei näy omassa lainauksessani):
"Missä on sanottu, että AB jätetään korvaamatta, eikä hankita enää yhtään sentteriä? Mahdollista se toki on, koska elämässä melkein mikä tahansa on lopulta mahdollista, mutta en kyllä mitenkään pidä sitä todennäköisenä. Jos näin kuitenkin jostain syystä tapahtuu, lupaan haukkua Salmelaisen alimpaan helvettiin, mikäli sillä on negatiivisia seurauksia joukkueen peliesityksille. Mikäli joukkue sattuisi kuitenkin voittamaan mestaruuden, skippaan haukkumiset. Sen sijaan kirjoitan erillisen kiitoskirjoituksen hänelle, koska hän on ollut suuri visionääri."
Ja sinä vastaat minulle tänään, 10.9.2022 näin:
"Jätettiinkö AB korvaamatta?
Eikö hankittu enää yhtään sentteriä?
Haukuitko siis Salmelaisen alimpaan helvettiin?"
No, tässä vastineeni, tänään 10.9.2022. Olisin vastannut samalla tavalla myös heinäkuussa.
- Toistaiseksi ei ole hankittu AB:n profiilin tai minkään muunkaanlaista sentteriä, mutta se ei tarkoita sitä, että sellaista/sellaisia ei enää missään vaiheessa hankittaisi. Aikaa vahvistaa joukkuetta on helmikuun loppuun asti.
- Miksi olisin haukkunut Salmelaisen alimpaan helvettiin? Nyt on syyskuu. Sinä olet itse omassa päässäsi tehnyt jonkinlaiset aikarajat, milloin sinun mielestäsi joukkueen pitää olla valmis. Minun maailmassani korvaaja voi tulla myös kesken kauden, mieluiten toki heti, kun oikeasti akuutti tarve on realisoitunut. Verorajan merkityksen ymmärrän myös, erityisesti nyt, kun euro on heikko suhteessa dollariin ja jos hankinta tulee Pohjois-Amerikasta, kuten usein ovat tulleet. Haukut tulee kyllä kauden jälkeen, jos HIFK kaatuu siihen sentterivajeeseen. Kirjoitin tosin myös, että
"haukut tulee, mikäli sillä on negatiivisia seurauksia joukkueen peliesityksille", mutta tämän jätit sujuvasti boldaamatta, koska se ei oikein nyt sovi sun agendaasi.
Voit toki tuuletella omaa voittoasi jossain omassa päässäsi olevassa "Olen oikeassa"-kilpailussa ja kruunata itsesi vaikka mestariksi. Oikeassa maailmassa on paljon kysymyksiä odottamassa vastauksia ja lopulliset vastaukset saadaan vasta keväällä 2023. Siinä välissä tulee olemaan paljon kaikenlaista paskaa ja päivänkakkaroita, joista riittää juttua.