Kenen tunnetun henkilön kanssa olet jutellut?

  • 56 714
  • 339
Ulkomaisista tunnetuimmat omalla kohdalla lienevät Dennis Rodman, Bill Gates ja Bill Clinton.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Aika usean henkilön kanssa olen sanoja vaihtanut. Positiivisesti mieleen on jäänyt Sergei Fedorov ja Janni Hussi.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiekkoilijoita ja futareita on niin pirusti, etten jaksa listata. Tunnetuimpina nyt varmaan Ville Peltonen, Mikael Granlund ja Teemu Selänne. Muista kuin urheilijoista tulee pikaisesti mieleen puolen tusinaa entistä Salkkari-näyttelijää, Sami Hedberg, Ilari Sahamies ja silloinen tasavallan presidentti Tarja Halonen, jolle myin kupin kahvia vuonna 2009.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Viime kerran kun TPS voitti mestaruuden niin lähdin Järvenpäästä kuskiksi kaverille joka on on kovan luokan TPS-fani viemään häntä Turkuun juhlimaan TPS:n mestaruutta samana iltana kun TPS sen mestaruuden vei. No toinen kaverini lähti vielä mukaan muuten vain ryyppäämään. No kaverini juhlivat TPSn mestaruutta pilkkuun asti jonka jälkeen seurueemme lähti ylittämään turun toria kohti kebabbilaa ja jostain syystä tämä TPS-fani ja vieläpä auton omistaja eksyi meistä. No emme löytäneet häntä enää mistään joten päätimme yöpyä autossa jos tämä sankari aamulla jostain löytyisi. Ei löytynyt eikä vastannut puhelimeen. No eikun siitä aamukahville/kaljalle johonkin turkulaiseen olutravintolaan. No saimme sitten sankarimme kiinni, hän oli eksynyt meistä eikä ollut löytänyt autoa enää mistään (oli torin vieressä parkissa...) ja tämän takia liftannut rekan kyyydissä stadiin ja mennyt aamujunalla takas Järvenpäähän. No eikus siitä sitten kaverini kanssa Uuteen apteekkiin koska tämä kaverini on sarkaan sarjan Reijo Mäki -fani ja halusi käydä tässä legendaarisessa paikassa oluella. Kaverini sai oluen käteensä uudessa apteekissa ni eikös Reijo Mäki pamahda sisään ja tarjoa kierroksen koko baarille kun juuri oli saanut uuden kirjansa lähetettyä kustantajalle. Siinä sitten juteltiin Reijo Mäen kanssa pari tuntia ja syykin siihen miksi olemme Turussa aamuoluella. Sanotaan että Reijo Mäki nauroi jonkin verran meidän selitykselle.

-Tinke
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Peter Nymanin kanssa on tullu käytyä hyvää ja analyyttista keskustelua futiksesta ja lätkästä. Tää oli niihin aikoihin, kun Helsinki Garden projekti oli ensimmäisiä kertoja uutisotsikoissa.

Vähän oli ennakkoluuloja, että kun miehellä on julkisuudessa niin mukavan ja hauskan miehen maine, niin ajattelin, että siviilissä hän on varmaan täys kusipää. Väärässä olin.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Saku Koivu, Jere Lehtinen, Rasmus Ristolainen, Artturi Lehkonen ja aika monta muuta vähemmän tunnettua jääkiekkoilijaa ja/tai jääkiekkopersoonaa joita ei nyt viitsi listaamaan alkaa. Mainitaan muualta nyt ainakin Alex Stubb, Sanni Grahn-Laasonen ja Kari Mäkinen.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Paavo Lipposen, Lauri Ihalaisen, Juhani Rehulan, Jutta Urpilaisen, Paavo Arhinmäen, Jyrki Kataisen, Arto Bryggaren, Jyrki Ahon, Kim Hirschovitsin, Teemu Ramstedtin ja Pate Mustajärven. Varmasti paljon muitakin. Ketä nyt kukakin pitää tunnettuna.

Ai niin; Paavo Väyrysen kanssakin olen jutellut sen verran että kysyi minulta tiedänkö missä on vessa.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Janni Hussi.
Olen erittäinen kateellinen.
Ja asiaan. Antti Kaikkosen kanssa useampaan kertaan töiden lomassa. Teemu Selänteenkin kanssa olen muutaman sanan kakarana vaihtanut. Ja ainiin. Timo Soinia olen komentanut ja hän totteli. Lasketaanko se?
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
J-P Vuorinen on ollu mun lätkävalmentajana :D

Ei kyllä mitään muistikuvia keskusteluistamme. Todennäköisesti hän vain huusi, että tule vaihtoon sieltä.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Joku tämäntyylinen ketju on mun mielestä jo olemassa tai ainakin olen johonkin ketjuun jo näistä kirjoitellut.

Juha Veijosen kanssa olen useampaankiin kertaan jutellut. Juha on jopa käynyt mun luona kylässä ja saunottukin on yhdessä ja se on läheisintä ja rehellisintä mitä kenenkään kanssa tehdä voi.

Kari ja Miitta Sorvalin kanssa oli mukavat keskustelut joskus baarissa.

Kuitenkin itselleni mieleisimmät keskustelut liittyvät musiikkiin ja monenkin muusikon kanssa olen keskustellut, mutta mieleen ovat jääneet Pauli Hanhiniemi, Pelle Miljoona, Eero Hyyppä ja muut JJS:n jäsenet. Samuli Putro ja Jukka Takalokin ovat saaneet nauttia seurastani.

Jääkiekkoilijoita nyt on vaikka kuinka monta, mutta Marko Tuulola ja maailmanmestari sekä ala-asteen luokkakaverini Marko Palo muistuvat parhaiten mieleeni.

Poliitikoista pikkuserkkuni jaakko Kalela oli iso pieni mies.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Elviksen kanssa juteltiin tossa Karhupuistossa viime viikolla. Sano, että Priscilla söi salassa kalaa.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Tuli tuolta toisesta ketjusta mieleen, että varmaan sitten se Arttu Wiskari. Tai sitten Sami Hedberg - silloin olin vaan niin saatanan soosissa etten tiedä voiko sitä oikein laskeakaan :-|
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Jere Lehtinen, Jari Kurri, Raimo Summanen, Timo Jutila, Kari Jalonen, Erkka Westerlund, Hannu Aravirta, Jukka Rautakorpi, Jussi Tapola, Kalervo Kummola, Jukka Jalonen, Jussi Ahokas, Kimmo Leinonen, Pentti Lindegren, Rauli Urama jne. jne.

Monen valmentajan kanssa olen saunonutkin joten lienen se kuuluisa saunakaveri.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kohta alkaa palsta kaivata ketjua Oletko tunnettu henkilö.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ikimuistoisin hetki koettu ehdottomasti Esko Ahon kanssa jutellessa. Olin ehkä 22 vuotta ja takana oli ollut todella railakas perjantai kun perhe päätti viedä minut serkkuni 3-vuotissynttäreille. Siinä sitten puhallellessa ovesta sisään päästyäni tajusin että Ahon Eskohan se on siellä voileipäkakun kimpussa. Siinä sitten jutusteltiin niitä ja näitä ja samalla selvisi että tätini on siis naimisissa Eskon pojan kanssa.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Lasse Lehtisen. Kertoi lähtevänsä Indonesiaan kalaan.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Juhani Tammisen, kehui kovasti minua.

Itselleni kävi sama, mutta Tauskin kanssa. Mixu Paatelaisen Faijan kanssa juttelin pitkään lähinnä paperiteollisuuden diibadaabaa ja hänen jatkettuaan matkaa eräs henkilö sanoi kuka ko tyyppi oli. Totesin siihen että jaahas.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Jaahas... että tämmöinen ketju...

No, onhan tuota tullut juteltua yhden jos toisenkin nk. julkkiksen kanssa, mutta enimmäkseen tuolta urheilun ja politiikan puolelta.

En viitsi luetella erikseen esim. nykyisiä tai entisiä kiekkopelaajia, kun en heitä edes julkiksina pidäkään, mutta vino pino niitä on - no ehkä eräs kannattaa mainita, nimittäin maailmanmestaruuksia CCCP:n porukoissa voittanut Viktor Polupanov.

Valmentajista ainakin Tami, Nokka, Ara, Heikkilä, Kade (Suikkanen), Hannes Kapanen ja Jutin voisi lukea tähän joukkueenjohtajan ominaisuudessa - Jalosen Kari mm. kävi samaa koulua kanssani, jolloin häneen tutustuin.
Valmentajista puheenollen, olenpa muuten istunut sarjapelin aikana legendaarisen kuopiolaisen jalkapallovalmentajan, Martti Räsäsen, kanssa heidän vaihtopenkillään keskustellen heidän seuraavan vastustajansa Porin Jazzin heikkouksista ja vahvuuksista - KuPS voitti sitten Jazzin ;-)

Poliitikoista voisi mainita, että kerran vasten tahtoani jouduin istumaan samaan pöytään ja keskustelemaan Ahteen Matin kanssa - hän oli silloin TUL:n toiminnassa vahvasti mukana.
Ensitapaaminen Rajalan Lylyn kanssa taasen oli hupaisa: minä melkein tyrmäsin hänet legendaarisessa ravintola Albertissa Oulussa. Hän käveli ohitseni juuri kun selitin kaverilleni, miten kiertäjäkalvosintreeniä tehdään kumiliinalla ja pamautin Lylyä kyynärvarrellani suoraan otsaan. Olemme sittemmin keskustelleet muutenkin eikä hän ole muistanut koko asiaa ;-)
Minusta kansanedustajat eivät sinällään ole julkkiksia, jos eivät ole joko ennen olleet tai sitten olleet esim. ministereitä, joten en luettele heitä tässä erikseen, kun evvk...

Kulttuurin puolelta kirjailijoista ainakin Turusen Heikki, Joni Skiftesvik, Anna-Liisa Härkönen - esittävistä taiteilijoista ei ole niin lukua...

Ehkä yksi ajankohtaisimmista poliittisista henkilöistä voisi mainita Etyjin erityisedustaja Heikki Talvitien, joka tällä hetkellä toimii ymmärtääkseni Georgiassa. Olen tehnyt hänen taannoisen työnantajansa (WB) rahoittamassa projektissa töitä CIS-maissa ja ollut mm. kunnia illastaa hänen kanssaan privatisti Bukarestissa.
Tuohon listaan voinee lisätä urheilun puolelta Malisen Juhan ja politiikan puolelta nykyisen pääministerimme. Tosin, puolustuksekseni on todettava, ettei Sipilä aina ole ollut politiikassa mukana.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Krisse Salminen ja Kari Sihvonen.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Patrick Sharp on varmasti tunnetuin. Olin MM-kotikisojen aikaan kassapoikana kaupassa, joka oli Kanadan ja Jenkkien pelaajien hotellin lähellä. Sharp jutteli erittäin sydämellisesti kanssani hetken aikaa.

Sakke Pietilän, kun olimme molemmat tekemässä samaa lätkäpodcastia. Tarjosi jämät omista nakkispekkiksistään minulle.

Kolmen Paratiisihotellikilpailijan kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös