Kenen tunnetun henkilön kanssa olet jutellut?

  • 56 702
  • 339

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Yksi ja ehkä kaikista hauskin unohtui. Miika Juntunen eli se entinen jalkapalloilija ja nykyinen valmentaja vai mikä lie.

Tamperelaisessa hotellissa olin kaverini kanssa ja Miika jonkun tyypin kanssa viereisessä huoneessa. Käytävällä törmättiin ja sen jälkeen kyllä nauroin Miikan jutuille jonkinaikaa ihan helvetisti.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Politiikka ja liike-elämä: Ahtisaaari, Holkeri, Sorsa, Matti Kekkonen, Aarne Saaarinen, Lasse Lehtinen, Pertti Voutilainen, Kauko Rastas, Elisabeth Rehn, Eero Heinäluoma, Paavo Arhinmäki, Arja Alho, Timo Soini, Sirpa Paatero,
Urheilu: Juha Mieto, Oddvar Braa, Virpi Kuitunen, Hannu Manninen, Jarkko Nieminen, Mika Kojonkoski, Sami Hyypiä, Börje Salming, Pekka Rautakallio, Veli-Pekka Ketola, Kari Makkonen, Lalli Partinen, Timo Susi, Seppo Repo, Erkki Lehtonen, Allan Measures, Juha Jokinen (selostaja)
Kulttuuri ym.: Esa-Pekka Salonen, Erik Tawaststjerna, Ari Puheloinen, Ismo Lappalainen, Raymond Ebanks, Jethro R. (kukapa ei olisi..)
 

Pekkis

Jäsen
Kesälomareissulla sattui samaan koneeseen, ja ihan vieriseen penkkiin erään lajin entinen pitkäaikainen maajoukkuevalmentaja. Tunnettiin kyllä jo entuudestaan, mutta olihan kerrassaan mukava keskustelu. Siinä kun matkan aikana juomia tilailtiin, niin alkoipa meheviä paljastuksia irtoamaan. Lento oli pitkä, mutta siltä se ei todellakaan tuntunut. Yksi parhaimmista keskusteluistani ikinä. Keskustelukaverini näytti tuntevan ison joukon julkisuuden urheiluvaikuttajista joista eräs oli vaimoineen siinä käytävän toisella puolella. Matkustelevat paljon yhdessä ja paljon tuntuvat tosiaan matkustelevan. Huikeita nimiä ja kertomuksia tippui tuon tuosta eikä jääkiekko noussut lajien arvostuksessa ihan sinne kärkipäähän. Hieno kokemus kerrassaan.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Eipä mulla montaa julkkiskohtaamista ole vyöllä, mutta Andy McCoyn ja Simo Frangenin kanssa käydyt pienet juttelut on jäänyt hyvin mieleen.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Eipä mulla montaa julkkiskohtaamista ole vyöllä, mutta Andy McCoyn ja Simo Frangenin kanssa käydyt pienet juttelut on jäänyt hyvin mieleen.

Mulla kans Andy. No Andyyn törmää väkisin näillä neliökilometreillä.

Jari Halonen. Jumalauta sen kanssa saa olla tarkkana että herra pysyy tyytyväisenä. Tämän vuoden kaunofinlandisteista oon ryypännyt kahden kanssa. En oo ihan varma oonko esittäytynyt Hurmeelle. M.A. Nummiselle mut esiteltiin joskus ja sirpisteltiin molemmat silmiä silleen ämaanummismaisesti. Jenni Haukion kanssa olemme esittäytyneet toki ja törmäiltiin joskus portaissa. Hi-hi, pääsi Jenniltä.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Cristiano Ronaldoa olen morjestanut ohimennen Ruotsissa livenä (no joo pysähdyin tuijottamaan) ja kysyin kuulumiset. Sitä en sitten tiedä onko kukaan teistä kuullut hänestä.
 
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, ManU, BM, RM, PuhtiPois
Toni Saksman, Simo Valakari ei vastannut. Mitä vittua minä täällä jahkaan - ei kukaan ole puhunut Ronaldoa suuremman Yksilön kanssa. Missä Trumpin kaverit?!
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Enkä ainoastaan jutellut, vaan istuin myös sylissä ja vedin parrasta. Joulupukki siis.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuka sitten on tunnettu henkilö ja mitä on jutteleminen? Spontaanein tapaus oli varmaankin kerran Hjördwall-areenalla paikallismatsissa, kun Riku Rantala istui sattumalta vieressäni. Siinä tuli sitten jauhettua välillä jotain perus-lätkämatsipaskaa ja kun en Madventuresia seurannut, ei heti edes leikannut, mistä tuo naama on tuttu.

Varmaan joskus on erinäisten artistien kanssa tullut vaihdettua sana, kun on keikan jälkeen ostanut levyä. Mainittakoon nyt aika äskettäin Astrid Swan G-Livelabissa. Mainitsin siinä samalla, kun se nimmaroi ostamaani levyä, että näin hänet ensimmäisen kerran livenä jo 2003 Mewin lämppärinä Tavastialla. Astrid itse ei muistanut koko keikkaa. Hitusen jo rupesin miettimään, olenko hallusinoinut koko tapahtuman, kun Tavastian historiasivullakaan ei ollut mainintaa tuosta lämmittelystä eikä googletuksellakaan löytynyt juuri mitään, mutta löytyi sentään "leikekirjastani" kyseisen keikan arvio Hesarista, joka vahvisti muistikuvani todeksi.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Enkä ainoastaan jutellut, vaan istuin myös sylissä ja vedin parrasta.
Ajattelin alkuun että olisi ollut aiemminkin mainittu Juha Mieto, koska kuvauksesi sopisi myös siihen. Tuo olisi tosin ollut hieman outoa.
 

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, HJK
Paavo Arhinmäen kanssa töölöläisessä baarissa huuhkajien fudismatsin jälkeen, laulaja Chisun olen neuvonut kerran oikeaan ratikkaan. Tumppi Varosen kanssa lätkämatsissa ja Remun kanssa festareilla.
Tunnetuin henkilö kenen kanssa olen jutellut lienee kuitenkin Frank Lampard, jonka kanssa turisin hetken aikaa Lontoossa Stamford Bridgen edustalla vuonna 2013.
 

cheap_shot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Jokerit, KäPa, Liverpool
Ruud Van Nistelrooyn kanssa kun herra pelasi Malagassa jokunen kausi takaperin. Samalla viikolla oli Malaga - Barcelona ottelu jossa Ruud ei ollut kyllä parhaiden vuosiensa vedossa, mutta legenda jokatapauksessa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mietitääs:

-Marco Hietalalle lokannut käsipäivää ja pari sanaa vaihtanut Tarotin keikan jälkeen
-Jone Nikulaa kätellyt Ankkarockissa
-Hannes Kapaselle olen myynyt makkaraa ja pari sanaa vaihdettu siinä
-Jari Kurrille sanoin joskus penskana "anna jätkä lippis"
-Esa Tikkasen kanssa jauhanut paskaa Pietarinkadun Oilersin jutuissa
-Juuso Riksmanin kanssa myöskin jauhettu työhön liittyvissä asioissa
-Sami Jauhojärven kanssa puhuttu puhelimessa
-Kuten myös Mikko Kivisen

Tossahan näitä. On siellä kuitenkin pari Stanley Cup -voittajaa ja yksi olympiavoittaja, lisäksi menestynyt rock-muusikko.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Jaahas... että tämmöinen ketju...

No, onhan tuota tullut juteltua yhden jos toisenkin nk. julkkiksen kanssa, mutta enimmäkseen tuolta urheilun ja politiikan puolelta.

En viitsi luetella erikseen esim. nykyisiä tai entisiä kiekkopelaajia, kun en heitä edes julkiksina pidäkään, mutta vino pino niitä on - no ehkä eräs kannattaa mainita, nimittäin maailmanmestaruuksia CCCP:n porukoissa voittanut Viktor Polupanov.

Valmentajista ainakin Tami, Nokka, Ara, Heikkilä, Kade (Suikkanen), Hannes Kapanen ja Jutin voisi lukea tähän joukkueenjohtajan ominaisuudessa - Jalosen Kari mm. kävi samaa koulua kanssani, jolloin häneen tutustuin.
Valmentajista puheenollen, olenpa muuten istunut sarjapelin aikana legendaarisen kuopiolaisen jalkapallovalmentajan, Martti Räsäsen, kanssa heidän vaihtopenkillään keskustellen heidän seuraavan vastustajansa Porin Jazzin heikkouksista ja vahvuuksista - KuPS voitti sitten Jazzin ;-)

Poliitikoista voisi mainita, että kerran vasten tahtoani jouduin istumaan samaan pöytään ja keskustelemaan Ahteen Matin kanssa - hän oli silloin TUL:n toiminnassa vahvasti mukana.
Ensitapaaminen Rajalan Lylyn kanssa taasen oli hupaisa: minä melkein tyrmäsin hänet legendaarisessa ravintola Albertissa Oulussa. Hän käveli ohitseni juuri kun selitin kaverilleni, miten kiertäjäkalvosintreeniä tehdään kumiliinalla ja pamautin Lylyä kyynärvarrellani suoraan otsaan. Olemme sittemmin keskustelleet muutenkin eikä hän ole muistanut koko asiaa ;-)
Minusta kansanedustajat eivät sinällään ole julkkiksia, jos eivät ole joko ennen olleet tai sitten olleet esim. ministereitä, joten en luettele heitä tässä erikseen, kun evvk...

Kulttuurin puolelta kirjailijoista ainakin Turusen Heikki, Joni Skiftesvik, Anna-Liisa Härkönen - esittävistä taiteilijoista ei ole niin lukua...

Ehkä yksi ajankohtaisimmista poliittisista henkilöistä voisi mainita Etyjin erityisedustaja Heikki Talvitien, joka tällä hetkellä toimii ymmärtääkseni Georgiassa. Olen tehnyt hänen taannoisen työnantajansa (WB) rahoittamassa projektissa töitä CIS-maissa ja ollut mm. kunnia illastaa hänen kanssaan privatisti Bukarestissa.
Tuohon listaan voinee lisätä urheilun puolelta Malisen Juhan ja politiikan puolelta nykyisen pääministerimme. Tosin, puolustuksekseni on todettava, ettei Sipilä aina ole ollut politiikassa mukana.
Kai tähän maailmanmestari, Olympiavoittaja pitää lisätä eli Iivo Niskanen.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ajattelin alkuun että olisi ollut aiemminkin mainittu Juha Mieto, koska kuvauksesi sopisi myös siihen. Tuo olisi tosin ollut hieman outoa.

Jos se on parrakas ja haisee vanhalle viinalle niin se on tavaratalon joulupukki. Jos se on parrakas ja haisee mämmille niin se on Juha Mieto.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Michael Monroe on ainut julkkis, kenen kanssa oon vaihdellut sanoja.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Varmaan kiekkoihmisistä Joe Thornton lienee niitä kuuluisimpia vaikka jopa Kale ja Br#79 löytyy listalta.

Tuossa aikasemmin joku kirjoitteli Esko Ahosta, tuntuu olevan melko tunnettu jopa nuorehkojen ihmisten keskuudessa edelleenkin. Joku aika takaperin herra oli eräässä perhemarketissa ostoksilla ja selfien ynnä kättelyn pyytäjää oli melkolailla jonoksi asti.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Slash.

Lisäksi kaikenlaisia pienempiä julkkiksia, kuten Suomen presidenttejä ja ministereitä sekä ulkomaalaisia ja kotimaisia rockmuusikoita ja näyttelijöitä. No, ehkä Mick Taylor pitää mainita vielä erikseen, kun on soittanut Rolling Stonesissa, vaikka nykyäänhän mies on persaukinen bluesäijä.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Blaze Bayley lienee maailmalla tunnetuin henkilö jonka kanssa on ihan oikeasti tullut jutusteltua enemmänkin kuin pelkät tervehtimiset. Siitä osastosta löytyisi varmaan isompaakin nimeä, mutta en laske jutteluksi.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Lehtisen Jeren kanssa eniten.
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sakke Pietilän, kun olimme molemmat tekemässä samaa lätkäpodcastia. Tarjosi jämät omista nakkispekkiksistään minulle.

Sakari Pietilä tuli joskus 90-luvulla syömään höyrymakkaraa Ratinan Shellillä pöytään, jossa jo istuin yksin saman evään äärellä. Totesi, että olemme näköjään molemmat ottaneet mausteiksi sinappia ja kurkkusalaattia ja, että niin se onkin parasta.

Noin muuten lista olisi ihan helvetin pitkä. Yli 13 vuotta taksinkuljettajana ja niissä hommissa tuli juteltua ja nähtyä vaikka mitä.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Pelle Miljoonan kanssa 1980-luvuna alussa Rukan juhannuksessa. Silloin Pelle oli kova sana ja juhannuksena isot kemut Rukalla, ei ole enää.
 

Snacilep

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Leijonat, Ukraina
Jääkiekkoilijoita:
-Antti Tyrväinen
-Janne Juvonen
-Severi Lahtinen
-Artturi Toivola
-Hannes Björninen

Muut:
-Jani Alkio
-Sebastian Waheeb
-Anne Mattila
-Kimmo Vehviläinen

Muita ei nyt tule mieleen.
 
Viimeksi muokattu:

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
"Nyt vittu sisään tai ulos, mutta se saatanan ovi kiinni" -kommenttini Ville Valolle, joka roikkui ravintola Ilveksen ovessa pakkasella. V.V. pyysi kohteliaasti anteeksi.
"Ja vitut!" -Olli Lindholm hehkutti Ässien varmaa voittoa Isomäen hallin pihalla. Blues voitti, olin siis oikeassa.
Seisoin myös kaverin vieressä, kun se kertoi Tony Halmeelle Hesperian yökerhossa, että "telkkarissa sä näytät tosi skrodelta, mut näin luonnossa sähän oot läski". Vein kaverin ja itseni äkkiä pois.
Kymmenen vuotta tuli hilluttua kiekkopiireissä ulkokehällä, joten silloin tuli tavattua "kaikki". Myös pitkä rupeama palveluammatissa Hki-Espoo -akselilla tuotti aika monta bongausta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös