Kyllä
@Nils Andersson 'illa ihan pointti on tuossa erätaukotarjoilukommentissa. Tuskin kukaan tulee hallille viiden tähden illalliselle, mutta toimintaa voisi silti kehittää monipuolisemmaksi ja pitää hinnat kohtuullisena, jolloin myös myynti voisi kasvaa.
Vielä pari kautta (?) sitten ilmeisesti ainakin osa hallin myyntipisteistä oli "erilaisia/yksityisten pitämiä"?, sillä mm. omalla vakkarikopillani E-katsomon kulmalla myytiin Viskaalin lihatuotteita ja juomavalikoimassa oli Coca-Cola Companyn tuotteita. Sittemmin kaikki myyntipisteet taisi muuttua junioritoiminnan ylläpitämiksi, jolloin myös kaikkien koppien valikoimat yhtenäistyivät ja juomavalikoimassa on vain Hartwallin tuotteet. Hyvä junioritoiminnalle, mutta valikoiman suppeus ei ole hyvä asia, varsinkin, jos se rajoittaa vielä uusien asioiden kokeilua.
Mahdollisuuksiahan tuotevalikoiman kehittämiseksi olisi vaikka kuinka paljon, ja siinä voisi hyödyntää myös näitä paikallisia tuottajia, vink vink. Perinteisen hallimätön ohessa voisi kokeilla myös jotain muunlaista pientä suolaista. Esimerkiksi oululainen Huovisen leipomo valmistaa pikkupurtavaksi sopivia wrappeja eri täytteillä, tulevat siitisti pakattuna pahvipakkaukseen, josta syöminen on helppoa. Tilattiin itse näitä yhteen tapahtumaan, saatiin edukkaalla hinnalla ja syöjät tykkäsivät.
Ruoan ympärille on myös helppo kehittää erilaisia teematapahtumia, jotka voivat toimia kivana lisähoukuttimena hallille tulemiseen. Ilmeisesti erilaiset teemaillat (perhepelit, pikkujoulut, halloween) ovat vetäneet enemmän väkeä hallille, kuin normipelit samoihin aikoihin. Esimerkiksi HIFK järjesti keväällä pleijareiden yhteydessä jonkinlaisia Street Food Festivaleja, ja nyt oli muuten hiljattain (toista kertaa?) ennen kauden alkua grillibileet Nordiksella yhdessä joukkueen ja fanien kanssa. (Bro
@Ishmael korjaa, jos nämä meni päin poronpyllyä.) Ei tarvii kopioida sitä, mitä muut tekee, mutta varmaan täällä meilläkin voisi jotain vastaavaa joskus kokeilla. Hyvä ruoka, parempi mieli.
Edit. Kirjoitusvirheitä...