Tuossa saunassa tuli mietittyä tätä valkea kevät -teemaa. Ymmärrän, että nykyisillä lipunhinnoilla ei ehkä saada änärityyliin koko halliin vilkkuvia rannekkeita, liinoja, paitoja tai mitä muita ne siellä jakaakaan kaikille lipunostaneille. Ja vaikka me oululaiset osataan helposti olla tunnustamatta väriä, väittäisin että osasyy valkean kevään mustaan värimassaan johtuu ehdottomasti seurastakin. Ollaan kymmenen kuukautta vuodesta niin musta-keltainen jengi ja sitten yhtäkkiä kauden kliimaksissa tehdään täyskäännös brändiin ja muututaan valkoiseksi. Ymmärrän myös, että se tuo markkinamielessä paljon uusia mahdollisuuksia, mutta se että hallia ei olla saatu valkoiseksi on aika pitkälti myös Kärppien vastuulla. Kuinka moni on valmis ostamaan 25e pleijari t-paidan, varsinkaan sellaista jonka vois laittaa tarvittaessa toppatakin päälle. En minä ainakaan. Kuinka moni olisi valmis maksamaan 5e paidasta? Minä ainakin.
Noh, kuinka tuo voisi toimia:
Seura tekee sponsori(e)n kanssa diilin, että saatte näkyvyyttä, kun hankitte xx tuhatta paitaa kärppälogolla etupuolella ja sponsori(e)n logoilla takapuolella. Hox. Sponsorien määrä minun visiossa max 1-4, niin ei tartte tehä mitään tilkkutäkkiä, jossa se valkoinen värikin hukkuu.
Siitä sitten paitaa myyntiin hallille ja ääs marketteihin 5e kipale. Tarpeeks ison paian ku ostaa nii paian voi heittää vaikka sen toppatakin päälle. Tuohan ei estä edelleen myymästä huivia sekä kalliimpaa (laadultaan parempaa) ja sponsoritonta paitaa ja mitä lie muita romppeita.
Takuuvarmasti saatais sitä valkoista väriä kaukalonlaidalle nykyistä paremmin. Saa toteuttaa ensi keväänä, jos tätä valkoinen kevät -teemaa ollaan vielä jatkamassa.