Mainos

Kehitysideoita ottelutapahtumaan ja muuhun toimintaan

  • 407 159
  • 2 198

Yeap

Jäsen
Muistelenko väärin vai eikö näitä joku vuosi sitten vielä näytettykkin screeniltä? Mikä lie ollut syy että jätetty pois.
Kyllä näytettiin, tosin tuosta on voinut vierähtää jopa 10 vuotta. Kukahan on tämän kuningasidean takana, että otetaan ko. palvelu pois?

Muistan sen aina kun oli jokin yllätystilanne screenillä, vaikkapa Jokerit tappiolla Saipalle, sai se aikaan yleisössä taputuksia.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Muistan sen aina kun oli jokin yllätystilanne screenillä, vaikkapa Jokerit tappiolla Saipalle, sai se aikaan yleisössä taputuksia.
Hah! Huvittavaa, mutta omalla tavallaan hienoa. Ässien peleissä voinut myös havaita samaa, mikäli yleisö saa tietoonsa lukon olevan tappiolla, tällöin joko huudetaan joukkueen nimeä, joka lukkoa vastaan sillon pelasi, tai vain "raaumaaa".
Pikkutuhma on pikkukivaa.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Otsikon kohtaan "muu toiminta" viitaten:

KÄRPPÄKAUPPA:
- Rasmus Kupari, Ville Leskinen eikä myöskään Atte Ohtamaa pelaa tällä kaudella Kärpissä, mutta niin vain kuvat möllöttävät nettisivuilla.
- Onko "Playoffs 2019" T-paidan hinta edelleen 25€? Näköjään muutkin "ValkeaKevät"-tuotteet on normaaleilla hinnoilla. Kauppa ilmeisesti käy tosi hyvin, kun ei tarvitse hintoja alentaa?

KÄRPPIEN KOTISIVUT:
- Historia-osastoon olisi mukava saada joukkuekuvapäivityksiä. Luulisi löytyvän digitaalisessa muodossa ihan joka vuoden joukkueista. Ainakin 2000-luvun joukkueista.
- Onko MC Kärpät Fin edelleen aktiivinen? Ainakaan linkki ei toimi.

Nämä on pikkujuttuja, mutta luulisi nyt Armon vuonna 2019 organisaation palkkalistoille kuuluvan vähintään pari kaveria, jotka näistä huolehtii? Tälle puuhastelulle nauraa kaikki. Joo, tulosta tehdään ja kavereitten kanssa saunotaan ja siinä omassa pikku kuplassa kaikilla on mukavaa, mutta ei hyvää päivää sentään.
 

Aho#5

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ois kyllä aika päivittää noi pelipaidatkin ja tuoda vaikka se kolmas lauantai kotipelipaita (punainen) mukaan. Vaan eihän semmoset asiat toimiston väkeä kiinnosta. Pelataan 10v samoilla paidoilla joissa mainokset vaan vaihtuvat.
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
En osta yhtäkään fanipaitaa ennen kuin mainokset on niistä otettu pois. Olisipa komeaa kantaa pk-seudulla Kärppien paitaa, missä ei ole mainoksia, logo iso ja brodeerattu sekä numero sekä nimi ommeltuna paitaan kiinni. Nyt en suostu toimimaan ilmaisena kävelevänä mainospuuna. Ja seura voisi vähän yrittää skarpata noiden mainosten kanssa, muutenkin. Joo joo saadaan tuloja mikä on todella hienoa, mutta eikö jo muista rahavirroista tulevilla summilla voisi vähän vähentää mainosten määrää. Yhtenäinen ilme joukkueelle (samat mainokset kaikille pelaajille), fanipaidoista mainoksettomat (ne maksaa kuitenkin 100e ja on täynnä mainoksia) sekä kolmospaidaksi tuo punainen kotona pelattavia lauantai pelejä varten. Lisäksi maalibiisi vaihtoon! UGH olen puhunut, Kärpät saa toimia!
 

Laskisset

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Neliön muotoinen keskiympyrä näköjään saatu ympyräksi. Kärppien Instagram-stoorystä kuva keskiympyrän kokoisesta kärppälogosta. Mielestäni oikeinkin hyvännäköinen, eikä peliä katsellessa tv:n välityksellä edes häirinnyt nuo ledi mainokset.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: JPL

Wiesellike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks & Kärpät
Muut joukkueet julkaisevat uusia pelipaitoja, mutta Kärppiä ei kiinnosta. Hämmentävää ja turhauttavaa, miten noin iso ja ammattimainen seura voi olla noin pihalla näissä asioissa.

EDIT. Ja pelipaidoissa ärsyttää vielä se, että aina kun tulee paita, jonka haluaa kuten punainen kolmospaita viime kaudelta tai toissa kauden ulkoilmapaita, niin se hinnoitellaan niin, ettei tavallinen kannattaja sitä osta tai myyntiin päästetään niin pieni erä, ettei sitä ehdi ostamaan. Olisin ostanut nuo molemmat, jos ne olisivat olleet saatavilla 100-150e haitarissa. Sama pätee myös oikeaan pelipaitaan, jos se tehtäisiin kunnolla. Enkä varmasti olisi ainoa. Mutta Kärpille näköjään riittää, että raha tehdään sponsoreilla ja lipputuloilla. Muuhun ei riitä sitten kiinnostus.
 
Viimeksi muokattu:

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Neliön muotoinen keskiympyrä näköjään saatu ympyräksi. Kärppien Instagram-stoorystä kuva keskiympyrän kokoisesta kärppälogosta. Mielestäni oikeinkin hyvännäköinen, eikä peliä katsellessa tv:n välityksellä edes häirinnyt nuo ledi mainokset.

Tuo mainosten vaihtuminen ei häiritse, kun vaihto tapahtuu tuollaisella siirtymällä eli punainen pohjaväri ei räpsähdä kerrasta siniseksi jne.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Jäämainokset tosiaan vaihtuivat sulavammin kuin ennen, mutta vievät ne kyllä edelleen huomiota pois itse pääasiasta eli pelistä.

En kyllä ymmärrä miksi niitä mainoksia ei voi vaihtaa vain pelikatkoilla. Tulisi käytännössä sama lopputulos, mutta vähemmällä vitutuksella.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Jäämainokset tosiaan vaihtuivat sulavammin kuin ennen, mutta vievät ne kyllä edelleen huomiota pois itse pääasiasta eli pelistä.

En kyllä ymmärrä miksi niitä mainoksia ei voi vaihtaa vain pelikatkoilla. Tulisi käytännössä sama lopputulos, mutta vähemmällä vitutuksella.
Itsellä kyllä pysyi focus pelissä eilen, niitä mainoksia tuli ihmeteltyä enemmänkin tauoilla. Siihen kun ottaa vielä huomioon että tämä oli vasta toinen peli missä tämä uusi keskiympyrä on käytössä niin ihan hyvä tuosta varmasti tulee kauden aikana.
 

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
... mutta vievät ne kyllä edelleen huomiota pois itse pääasiasta eli pelistä.
Itsellä taas oli oikeastaan täysin päinvastainen vaikutus, TeliaTV:stä katsottuna toki. Varsinkin erien loppua kohden, kun jäälle alkoi kertyä hilettä, noiden keskiympyrässä ja siniviivojen vieressä olevien näyttömainosten näkyvyys hiipui niin paljon, että huomasin itseni ihmettelevän kuinka kiinteät mainokset näkyivät jopa paremmin kuin nuo.

Mutta meitähän on tunnetusti moneen junaan. Joitakinhan saattaa häiritä katsomossa tapahtuva liikehdintäkin kesken pelin. Liekö siinä syy, miksi Raksilassa istutaan kuin kirkon penkillä nykyään. (hymiö)

Oma rehellinen mielipiteeni on kyllä se, että tässä(kin) asiassa on taas tehty kärpäsestä härkänen. Toisaalta en ole vielä saanut tilaisuutta katsastaa noita livenä, joten tv-kuvaan mulla ei ole vertailukohtaa.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Minä tässä nyt puutun erätaukojen evästarjoiluun.
Unohtakaa jo sellaiset 8 euron hampurilaiset, ei kukaan ole illalliselle tullut - halvempaa vaihtoehtoa tiskiin, hamppari on muuten hyvä juttu.
Toinen asia on kärkkärin ohella höyrymakkara, se on höyryllä lämmitetty ja siksi vetinen lötky.
Ottakaa oppia Niiralan montusta jossa väki paistaa ulkona makkaraa avotulella ja tuo lämpölaatikoissa erätauolle myyntiin.
Ihan eri saundi - oppikaa siitä. Jos näitä ehdotuksia ei voi toteuttaa, niin ainakin isommat tuopit !
 
Viimeksi muokattu:

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, tehtaan takuu
Ottakaa oppia Niiralan montusta jossa väki paistaa ulkona makkaraa avotulella ja tuo lämpölaatikoissa erätauolle myyntiin.
No tuo nyt olisi jo vähän outoa.

Sitäpaitsi onhan siellä jo halvempiakin vaihtoehtoja hot dogin ja makkaran muodossa. Vastaavasti voit olla ottamatta mitään, jos et illalliselle mene halliin - ei maksa mitään.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
No tuo nyt olisi jo vähän outoa.

Sitäpaitsi onhan siellä jo halvempiakin vaihtoehtoja hot dogin ja makkaran muodossa. Vastaavasti voit olla ottamatta mitään, jos et illalliselle mene halliin - ei maksa mitään.

Juu, tarkoitin vaan, että höyryllä lämmitetty grillimakkara ei ole niin hyvä kuin kaasugrillissä paistettu, se on rapsakkaan maukas.
Söisin toki hampurilaistakin, einestyyppinen riittää joka voisi olla 3,50 niinkuin hodari.
Eihän Raksilassa nälkään kuole mutta mukava olisi jotakin uutta ja kohtuuhintaista maiskutella.
Ei vakava asia, mutta kun kehitysideoita kysyttiin, niin nälkä se on tauolla...
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Kyllä @Nils Andersson 'illa ihan pointti on tuossa erätaukotarjoilukommentissa. Tuskin kukaan tulee hallille viiden tähden illalliselle, mutta toimintaa voisi silti kehittää monipuolisemmaksi ja pitää hinnat kohtuullisena, jolloin myös myynti voisi kasvaa.

Vielä pari kautta (?) sitten ilmeisesti ainakin osa hallin myyntipisteistä oli "erilaisia/yksityisten pitämiä"?, sillä mm. omalla vakkarikopillani E-katsomon kulmalla myytiin Viskaalin lihatuotteita ja juomavalikoimassa oli Coca-Cola Companyn tuotteita. Sittemmin kaikki myyntipisteet taisi muuttua junioritoiminnan ylläpitämiksi, jolloin myös kaikkien koppien valikoimat yhtenäistyivät ja juomavalikoimassa on vain Hartwallin tuotteet. Hyvä junioritoiminnalle, mutta valikoiman suppeus ei ole hyvä asia, varsinkin, jos se rajoittaa vielä uusien asioiden kokeilua.

Mahdollisuuksiahan tuotevalikoiman kehittämiseksi olisi vaikka kuinka paljon, ja siinä voisi hyödyntää myös näitä paikallisia tuottajia, vink vink. Perinteisen hallimätön ohessa voisi kokeilla myös jotain muunlaista pientä suolaista. Esimerkiksi oululainen Huovisen leipomo valmistaa pikkupurtavaksi sopivia wrappeja eri täytteillä, tulevat siitisti pakattuna pahvipakkaukseen, josta syöminen on helppoa. Tilattiin itse näitä yhteen tapahtumaan, saatiin edukkaalla hinnalla ja syöjät tykkäsivät.

Ruoan ympärille on myös helppo kehittää erilaisia teematapahtumia, jotka voivat toimia kivana lisähoukuttimena hallille tulemiseen. Ilmeisesti erilaiset teemaillat (perhepelit, pikkujoulut, halloween) ovat vetäneet enemmän väkeä hallille, kuin normipelit samoihin aikoihin. Esimerkiksi HIFK järjesti keväällä pleijareiden yhteydessä jonkinlaisia Street Food Festivaleja, ja nyt oli muuten hiljattain (toista kertaa?) ennen kauden alkua grillibileet Nordiksella yhdessä joukkueen ja fanien kanssa. (Bro @Ishmael korjaa, jos nämä meni päin poronpyllyä.) Ei tarvii kopioida sitä, mitä muut tekee, mutta varmaan täällä meilläkin voisi jotain vastaavaa joskus kokeilla. Hyvä ruoka, parempi mieli.

Edit. Kirjoitusvirheitä...
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kyllä @Nils Andersson 'illa ihan pointti on tuossa erätaukotarjoilukommentissa. Tuskin kukaan tulee hallille viiden tähden illalliselle, mutta toimintaa voisi silti kehittää monipuolisemmaksi ja pitää hinnat kohtuullisena, jolloin myös myynti voisi kasvaa.

Vielä pari kautta (?) sitten ilmeisesti ainakin osa hallin myyntipisteistä oli "erilaisia/yksityisten pitämiä"?, sillä mm. omalla vakkarikopillani E-katsomon kulmalla myytiin Viskaalin lihatuotteita ja juomavalikoimassa oli Coca-Cola Companyn tuotteita. Sittemmin kaikki myyntipisteet taisi muuttua junioritoiminnan ylläpitämiksi, jolloin myös kaikkien koppien valikoimat yhtenäistyivät ja juomavalikoimassa on vain Hartwallin tuotteet. Hyvä junioritoiminnalle, mutta valikoiman suppeus ei ole hyvä asia, varsinkin, jos se rajoittaa vielä uusien asioiden kokeilua.

Mahdollisuuksiahan tuotevalikoiman kehittämiseksi olisi vaikka kuinka paljon, ja siinä voisi hyödyntää myös näitä paikallisia tuottajia, vink vink. Perinteisen hallimätön ohessa voisi kokeilla myös jotain muunlaista pientä suolaista. Esimerkiksi oululainen Huovisen leipomo valmistaa pikkupurtavaksi sopivia wrappeja eri täytteillä, tulevat siitisti pakattuna pahvipakkaukseen, josta syöminen on helppoa. Tilattiin itse näitä yhteen tapahtumaan, saatiin edukkaalla hinnalla ja syöjät tykkäsivät.

Ruoan ympärille on myös helppo kehittää erilaisia teematapahtumia, jotka voivat toimia kivana lisähoukuttimena hallille tulemiseen. Ilmeisesti erilaiset teemaillat (perhepelit, pikkujoulut, halloween) ovat vetäneet enemmän väkeä hallille, kuin normipelit samoihin aikoihin. Esimerkiksi HIFK järjesti keväällä pleijareiden yhteydessä jonkinlaisia Street Food Festivaleja, ja nyt oli muuten hiljattain (toista kertaa?) ennen kauden alkua grillibileet Nordiksella yhdessä joukkueen ja fanien kanssa. (Bro @Ishmael korjaa, jos nämä meni päin poronpyllyä.) Ei tarvii kopioida sitä, mitä muut tekee, mutta varmaan täällä meilläkin voisi jotain vastaavaa joskus kokeilla. Hyvä ruoka, parempi mieli.

Edit. Kirjoitusvirheitä...

No kylläpä oli hyvin kirjoitettu holynordicilta - kiitos:) Ensinnäkin hieno juttu jos junioritoiminta hallitsee koko luukkupalettia, hyvään kassaan myynti menee. Hienoa.
Silti systeemin päällikkö voisi vuosittain ryhmänsä kanssa suunnitella ja piristää valikoimaa. Eihän se "näin on aina tehty" menttaliteetti voi olla pysyvä vaikka olemmekin lihikseen ja kärkkäriin totuttu ja se hyväksytty, koska emme paremmasta tiedä. Minäkin maksan yli 700 euroa runkosarjan kausikorttipaikasta, voin toki huippukiekon lisäksi toivoa huippupalvelua.
Ei muutokset tarvitse olla isoja eikä kallista gourmeeta, vaan hyvillä ideoilla saavutetaan kohtuuhintaista äijämättöä eri kuosissa.
 
4

444

Ruoan ympärille on myös helppo kehittää erilaisia teematapahtumia, jotka voivat toimia kivana lisähoukuttimena hallille tulemiseen. Ilmeisesti erilaiset teemaillat (perhepelit, pikkujoulut, halloween) ovat vetäneet enemmän väkeä hallille, kuin normipelit samoihin aikoihin. Esimerkiksi HIFK järjesti keväällä pleijareiden yhteydessä jonkinlaisia Street Food Festivaleja, ja nyt oli muuten hiljattain (toista kertaa?) ennen kauden alkua grillibileet Nordiksella yhdessä joukkueen ja fanien kanssa. (Bro @Ishmael korjaa, jos nämä meni päin poronpyllyä.) Ei tarvii kopioida sitä, mitä muut tekee, mutta varmaan täällä meilläkin voisi jotain vastaavaa joskus kokeilla. Hyvä ruoka, parempi mieli.
Noita street foodeja on tosiaan jo muutama vuosi järjestetty aina silloin tällöin, ja ne jos mitkä tuovat kyllä ihan uutta säpinää tuohon perus mättöshittiin. Ei ne toki ole lähelläkään samaa tasoa kuin jollain festareilla, mutta silti miljardi kertaluokkaa parempia kuin hallin perinteiset nakkimukit. Alkuaikoina noissa oli aina mukana myös jokin trubaduurihommeli, mutta sen heikkous oli sijoittelu suoraan safkamestan viereen, jolloin tilaaminen oli vähän haastavaa ja syödessä ei tiennyt mitä työntää korviin.
Kauden grillietkot ovat myös olleet jonkin aikaa käytössä, ja siellä on tosiaan ollut myös joukkuetta paikalla. Itse en ole noissa käynyt, joten en osaa enempää niistä sanoa.

Varsin hyvin on poro @holynordic kartalla verivihulaisen toiminnasta, ei mennyt lainkaan päin bronpyllyä. Eiku miten päin se meni.

Universaalina mutuna voisin sanoa, että kaikilla paikkakunnilla pystyttäisiin toisinaan tuomaan otteluiden yhteyteen paljon yleisölle maistuvaa tapahtumaa ja kekkeriä melkoisen pienellä vaivalla. Ei sen tarvitse olla monimutkaista eikä edes mitenkään juhlavaa, mutta jotain mikä erottuu siitä harmaasta perustiistaista. Moni kuitenkin maksaa kausikortistaan huomattavia summia, joten olisi varsin kohteliasta tarjota heille muutakin kuin nakkimukin jonotusta erätauolla.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Paikallisia juttuja vois kokeilla kyllä, jos eivät myy, niin sitten poistaa vaan listoilta, ei se sen kummempaa ole.
Tässä voisi vaan tukea paikallisisa leipomoita ja pienyrittäjiä. Antaisi mahdollisuuden oululaiselle pienellekkin yritystoiminnalle.
Oululaisia rieskarullia jne...ei yhtään hullumpaa...
 

Petr Vousky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jakaahan tuolla se yksi autovuokraamo ilmaisia makkaroita pari kolme kertaa vuodessa, kai se sentään kompensoi kallista normimätön hintaa. Oikeasti, eihän tästä ole kuin muutama vuosi kun kioskeihin ilmestyi vaihtoehtoja makkaran ja hodareiden lisäksi. Em. uudet paikalliset vaihtoehdot olisivat tosiaan hieno lisä tarjontaan. Toisaalta tosin kauppaostoksille eikä kiekkomatsiin ei kannata lähteä tyhjällä mahalla...
Hallilla kuultua myös: "Hitto, kun paino vaan nousee, pitäis alkaa liikkua enemmän." Seuraavaksi puhuja liikkuu nakkijonoon ja palaa takaisin sinappia valuva lihis ja iso tuoppi kolajuomaa mukanaan
 

Humuli71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Niemelä ikuisesti
Ois kyllä aika päivittää noi pelipaidatkin ja tuoda vaikka se kolmas lauantai kotipelipaita (punainen) mukaan. Vaan eihän semmoset asiat toimiston väkeä kiinnosta. Pelataan 10v samoilla paidoilla joissa mainokset vaan vaihtuvat.
Olen kuullut, että tällä kaudella saattaisimme jopa nähdä kolmannet pelipaidat, jotka eivät ole mustat tai valkoiset...
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Täynnä mainoksia joten kukaan ei osaa kertoa mikä väri sieltä alta löytyy?
Virkkunenhan on nero! Mainoksia kolmessa kategoriassa: ykköskategoria = musta tilkkutäkki, kakkoskategoria = valkoinen tilkkutäkki ja nytt uutuutena kolmoskategorian tilkkutäkki mikroyrityksille myytäväksi. Osakkeenomistajat taputtavat karvaisia käsiään, kun Virkkunen jakaa osinkoja tilikauden päätteeksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös