Ikijokeri kirjoitti:
Raporttia lukiessani mietin vain, että onkohan tuo ihan oikeasti Eetu Huismanin kirjoittamaa tekstiä, kuten alhaalla väitetään?
Oikeasti sen kirjoitti Joksi Jaakkola, mutta Lintumäki sai kabinetissa nimen vaihdettua. Hymiöitä.
Ottelun tapahtumiin pääsin käsiksi vain radion ja jatkoajan kautta, joten tuomarointeihin ynnä muihin mieliä kuohuttaneisiin suhmurointeihin en ota kantaa. Sen sijaan minun silmiäni hivelee lukea (molempien joukkueiden fanien, ynnä Joksi-Huismanin) kuvauksia siitä, että HPK:n taktisesti järkevä peli teki jokerihyökkääjien pelistä tuskaisen. Se, kumpi ottelua lopunperin hallitsi, on minulle tässä vaiheessa merkityksetöntä, minulle riittää tieto siitä, että Kerho pysyi ottelussa mukana ja pystyi ajoittain painostamaan.
Omissa ennakkokaavailuissani laskin ottelusarjan mukailevan viime kevään HIFK-HPK -välieriä. Odotin toisin sanoen, että ainakaan ensimmäisessä areenapelissä Kerholla ei olisi mitään sanan sijaa, vaan Jokerit korjaisi selkeän kahden, kolmen maalin voiton. Sarjassa roikuttaisiin kotivoitoilla mukana ja vähä vähältä parannettaisiin peliä vieraissa. Nyt jos 5-5 -peli oli jo tässä vaiheessa näin hyvin kuosissa vieraskentällä, ei voi olla kysymättä, ovatko Sheddenin eväät jo syöty.
Kaiken tuon hykertelyn lomassa en suin surminkaan unohda sitä, että perjantaina Kerho on lähes pakkovoiton edessä, ja että sen voiton ottaminen tulee olemaan kaikkea muuta kuin helppoa.
Tuplalta haisee kaikesta huolimatta.
Rai.