Kaupunki nimeltä Turku

  • 225 687
  • 1 277

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mihin tämä sana olisi poistunut kauniista kielestämme. En ole ainakaan kuullut niin käyneen.
Asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä. Ja vastatakseni itselleni, ei näytä google mapsin perusteella olevan kapakkaa paikassa, missä oletin sen olevan. Voi se olla jossain ihan muuallakin. Lieventävä asianhaara olkoon se, että olin siellä viimeksi n. 25 vuotta sitten.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Mihin tämä sana olisi poistunut kauniista kielestämme. En ole ainakaan kuullut niin käyneen.

Räkälöiksi minä monia noista kutsun. Tuon Daily Newsin ohi kuljen lähes päivittäin ja edustalla varsin räkäinen tunnelma näin kesäaikaan.

Komppaukseni vielä Semafori-kehuille. Sijaintikaan ei kovin syrjäinen ole, eli ei mikään aivan kaamein lähiö tuo alue. Logomoon jos keikalle on menossa, on tuossa mukava poiketa. Ja tosiaan, saa hieman laajemmin oluita. Fox taitaa tuossa hieman suppeampi olla.

Härkämäki-Jyrkkälä -akselia ei ole mainittu. Joku tuttuni taannoin kehui Härkämäen Iloista Härkää kunnoltaan siistiksi paikaksi.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Vieläkös Puutorin laidalla on se räkälä, minkä nimeä en muista? Mun nuoruudessa lähiöpubeja kutsuttiin siis räkälöiksi.

Tarkoittanet tanssiravintola Elli & Gunnar nimeä tottelevaa viihdepesäkettä?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tarkoittanet tanssiravintola Elli & Gunnar nimeä tottelevaa viihdepesäkettä?
Eikun siitä pari ovea vasemmalle muistaakseni. EG taisi olla siinä kulmassa. En ole koskaan käynyt. Kuka näki?
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vieläkös Puutorin laidalla on se räkälä, minkä nimeä en muista? Mun nuoruudessa lähiöpubeja kutsuttiin siis räkälöiksi.

Puutorin laidalla on ollut vuosien varrella jos jonkinlaista baariviritelmää. On ollut Petsari pubia, Bavariaa yms. Kaikkien nimiä en edes muista, vaikka hoodeilla asuin 43 ensimmäistä vuottani. Yksi kuitenkin on ja pysyy, eli Sir Okkes' Beerhouse osoitteessa Aninkaistenkatu 12, Puutorin välittömässä läheisyydessä. Okkes on perustettu joskus 1990-luvun alkuvuosina ja taitaa olla yksi vanhimpia turkulaisia baareja samalla paikalla, samalla nimellä ja samoilla omistajilla. Itse Okkehan jäi jokunen vuosi sitten eläkkeelle, mutta toinen alkuperäisistä omistajista, Joksa pyörittää firmaa edelleen. Tuolla on joskus tullut istuttua hyvinkin paljon, mutta kuutisen vuotta sitten muutettuani vähän kauemmas, on käymisetkin jäänyt vähemmälle. Toki visailemassa tuolla edelleen käyn.
Paikka aukeaa joka päivä klo 9 ja jukeboksikin löytyy, mutta sipsejä kummoisempaa syötävää ei enää vuosiin. Joskus sieltä sai lihapullia, lihistä yms. pubiruokaa, mutta nykyään siis ei. Eikä kyllä ole mikään räkälä, vaikka ulospäin vähän nukkavierulta näyttääkin. Hyvä mesta, suosittelen.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Paikka aukeaa joka päivä klo 9 ja jukeboksikin löytyy, mutta sipsejä kummoisempaa syötävää ei enää vuosiin. Joskus sieltä sai lihapullia, lihistä yms. pubiruokaa, mutta nykyään siis ei. Eikä kyllä ole mikään räkälä, vaikka ulospäin vähän nukkavierulta näyttääkin. Hyvä mesta, suosittelen.

Puutori ei sano mitään, mutta tälläistä yrittäjyyttähän sitä mielellään tukisi. Ehkä tässä meillä on voittaja minne menen lämmittelemään räntäsateisena aamuna.

Räkälä ei ole itseisarvo vaan nukkavieru voisi olla juurikin oikea termi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
No ainakin Turku pysyy valtakunnalisestikin otsikoissa tuon surkean tekeleen vuoksi. Ehkä joku jopa lähtee sitä katselemaan ja nauramaan paikanpäälle.

Turisteillehan tästä tuskin on juurikaan haittaa. Jos ei pääse, niin sitten keksii jotain muuta.

Vaan onhan tämä melkoista, jos tästä oli tarkoitus tulla joillekin kaupunkilaisille joukkoliikenneväline.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Turisteillehan tästä tuskin on juurikaan haittaa. Jos ei pääse, niin sitten keksii jotain muuta.

Vaan onhan tämä melkoista, jos tästä oli tarkoitus tulla joillekin kaupunkilaisille joukkoliikenneväline.

Joo kunhan sitten alkaisi toimia, kun vanhan lääninvankilan hotelli ja kylpylä avautuvat. Panimoahan tuolla on jo.
 

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers & 76ers. ManU. Pioneer DJ
Auttakaas nyt vähän kun täysin tumpelo olen tuon joukkoliikenteen suhteen. Eli tarkoitus päästä Runosmäestä Siljan satamaan. Mihin kohtaan se bussi jää keskustassa ja mistä lähtee satamaan?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Auttakaas nyt vähän kun täysin tumpelo olen tuon joukkoliikenteen suhteen. Eli tarkoitus päästä Runosmäestä Siljan satamaan. Mihin kohtaan se bussi jää keskustassa ja mistä lähtee satamaan?

18 tulee Runosmäestä T83 pysäkille keskustaan. Jatkat samalla puolen katua ja risteyksen yli pysäkille T89 josta lähtee bussi nro. 1 satamaan.
 

Liitteet

  • EAE4C9E6-307A-448B-97DE-31F7479912C4.jpeg
    EAE4C9E6-307A-448B-97DE-31F7479912C4.jpeg
    121,3 KB · kertaa luettu: 320

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Polliisi on jostain syystä tutkinut jonnin verran turkulaista taksibisnestä, todennut että pääosin asiat ovat kunnossa.
Eli yksittäistapaus lienee tämä, kommunikaatioprobleemi, josta kertoo mm. IS:
Turun satamasta keskustaan tilattu taksi kiersi naapurikunnan kautta ja maksoi 80 euroa – matka päättyi kovaan riitaan ja käsien heilumiseen

Suomalaisten taksikuskien kielitaito on vieläkin rajallinen, luultavasti suhari luuli kiertoajelua toivotun. Eivätkä Turun poliisitkaan taida osata kuin ruotsia tahi englantia. Opetelkaa suomea tekin, perhana.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Arvostan myös, että festarimme on loppuunmyyty taas. Esiintyjäkaarti on suuresti toki osastoa evvk. En viitsi yhden esiintyjän takia maksaa ja siirtyä tuonne ryysikseen.

Tosin ilahduin suuresti myös, kuinka paljon matkailu- ja ravintolapalvelumme tästä tapahtumasta hyötyvätkään. Näkeehän tuon myös ytimen markettien hyllyistä.

Rumban jutusta tällainen pätkä:

"Ruisrockin suurista kävijämääristä hyötyy festivaalin teettämän selvityksen perusteella koko Varsinais-Suomi. KTT Aki Koposen, KTT Elias Oikarisen ja FT Jukka Vahlon tekemän selvityksen mukaan vuoden 2018 festivaalikävijät kuluttivat Turun alueella kokonaisuudessaan n. 18,2 miljoonaa euroa.
Kaupungissa vierailevat ulkopaikkakuntalaiset käyttivät Turun matkailu- ja ravintolapalveluihin yhteensä yli kaksi miljoonaa euroa. Tänä vuonna loppuunmyydyn festivaalin ohella tapahtuvan kulutuksen odotetaan olevan samaa suuruusluokkaa."
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Arvostan myös, että festarimme on loppuunmyyty taas. Esiintyjäkaarti on suuresti toki osastoa evvk. En viitsi yhden esiintyjän takia maksaa ja siirtyä tuonne ryysikseen.
Somessa tuli vastaan vuoden 1996 esiintyjiä: Blur, Pulp, ZZ Top, Neil Young & Crazy Horse, Rage Against the Machine, Red Hot Chili Peppers, Kent, Jackson Browne ja Grant Lee Buffalo

Ei tiedä itkeäkö vaiko nauraa, kun vertaa nykyajan Ruissiin. Itse olin tuona viikonloppuna katsomassa Lynyrd Skynyrdiä Järvenpäässä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Somessa tuli vastaan vuoden 1996 esiintyjiä: Blur, Pulp, ZZ Top, Neil Young & Crazy Horse, Rage Against the Machine, Red Hot Chili Peppers, Kent, Jackson Browne ja Grant Lee Buffalo

Ei tiedä itkeäkö vaiko nauraa, kun vertaa nykyajan Ruissiin. Itse olin tuona viikonloppuna katsomassa Lynyrd Skynyrdiä Järvenpäässä.

Juu, tämäpä juuri. Toisaalta, kuunteleeko sitten tuo junnumpi osasto rokimpaa musiikkia. Ikärajaton festari kun on, taitaa sen nuoremman väen saada paikalle tuolla nykytarjonnalla. En tiedä, kunhan spekuloin.

Taidan itse löytää itseni myöhemmin naapurikunnastamme, jossa festareilla edes hitusen rokimpaa.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Somessa tuli vastaan vuoden 1996 esiintyjiä: Blur, Pulp, ZZ Top, Neil Young & Crazy Horse, Rage Against the Machine, Red Hot Chili Peppers, Kent, Jackson Browne ja Grant Lee Buffalo

Ei tiedä itkeäkö vaiko nauraa, kun vertaa nykyajan Ruissiin. Itse olin tuona viikonloppuna katsomassa Lynyrd Skynyrdiä Järvenpäässä.
Noina kultaisina rokki-vuosina Ruisrock lipun pystyi hyvin ostamaan juhannuksen jälkeen eikä päiväliput usein ollut edes loppuunmyytyjä. Nykyään jos lauantaina alueelle mielii, niin pääsiäisen aikoihin on aktivoiduttava ja lipustakin saa maksaa tuplahinnan. Voi olla että maailma ja ihmisten musiikkimieltymykset on muuttuneet kun paskaahan siellä esitettävä musiikki on, kun ei skebat vingu ja tuplabasarit pauku.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Vielä kun rock-musiikissa tapahtuisi jotain jännää ja merkittävää, mutta ei. Mistä näiden nuorten pitäisi tarkalleen ottaen innostua? Bändeistä, jonka jäsenten keski-ikä lähenee 80 ikävuotta, vai bändeistä, jonka edelliset merkittävät levyt on tehty ajalla ennen Kekkosen kuolemaa? Grunge ja 90-2000-luvun taitteen brittirock oli jotain mikä edellisen kerran on hieman keikuttanut venettä, sen jälkeen rockista on valitettavasti tullut ummehtuneisuudessaan johonkin Leninin mausoleumiin verrattavissa oleva nostalgiatrippi, joka ei millään tavalla voi puhutella tämän hetken nuorisoa. Ja kuten täällä palstallakin hyvin huomataan, hirttäytymällä epätoivoisesti menneeseen pidetään huoli siitä, ettei näin tapahdu vastakaan.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Noina kultaisina rokki-vuosina Ruisrock lipun pystyi hyvin ostamaan juhannuksen jälkeen eikä päiväliput usein ollut edes loppuunmyytyjä. Nykyään jos lauantaina alueelle mielii, niin pääsiäisen aikoihin on aktivoiduttava ja lipustakin saa maksaa tuplahinnan. Voi olla että maailma ja ihmisten musiikkimieltymykset on muuttuneet kun paskaahan siellä esitettävä musiikki on, kun ei skebat vingu ja tuplabasarit pauku.

Varmaan tarvitsisi olla jokin täysin rokkiin painottunut festari, mutta ne kunniat taitaa mennä Tuskalle ja Rockfesteille (yms.) tänä päivänä. Stratovariushan on nyt viikonloppuna Apollossa. Kerääköhän sinne sitä vanhempaa väkeä, joka kaipaa sitä vanhaa Ruisrockiakin? Tiedä tuosta. Kaupunkifestarimme DBTL:kin oli ennen hieman rokimpaa, nykyään varsin iskelmää. Tosin hyvin myi tuokin viime vuonna, vaikka itkua riitti.
 

Laiska pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miten se on niin vaikeata tajuta, että musiikkimaailmassa ”muoti muuttuu”, eikä mikään raskaampi musiikki ole ollut valtavirtaa vuosiin? Kuunnelkaapa tovi vaikka Ylex:ää, jonka kohderyhmää ovat nuoret aikuiset, aika paljon siellä pyörii nimenomaan nämä Ruisrockinkin neverheard & evvk-tason artistit. Eiköhän nekin ajat taas tule, kun nuorisoa kiinnostaa taas isosti kitaroinnit ja tuplabasarit, tää ei vaan oo vielä se vuosi, tuskin ensi vuosikaan.
 
Olen tuomassa Turkuun 18.7. reilu 100 tanskalaista BIF fania. Onko turkulaisilla palstaveljillä ehdottaa pubia, josta pyydän tarjouksen spessuhinnoista?
Kriteerit paikalle: 100+ asiakaspaikkaa, terassi jossa voi tupakoida ja sijainti ydin keskustassa. Pubiruoka plussaa muttei välttämätöntä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Olen tuomassa Turkuun 18.7. reilu 100 tanskalaista BIF fania. Onko turkulaisilla palstaveljillä ehdottaa pubia, josta pyydän tarjouksen spessuhinnoista?
Kriteerit paikalle: 100+ asiakaspaikkaa, terassi jossa voi tupakoida ja sijainti ydin keskustassa. Pubiruoka plussaa muttei välttämätöntä.

Varoaika aikas lyhyt ajatellen, että täällä tapahtuu yhtä jos toista. Tuolloin täällä tapahtumista on ainakin kansainväliset suurmarkkinat, joten porukkaakin on hieman paikalla. Lisänä kaikki remonttimme saa allekirjoittaneen unohtamaan, mitkä paikat täällä enää palvelee.

Mutta siis Panimoravintola Kouluhan on täynnä mahdollisuuksia. Tuosta alottaisin rohkeasti.
 
Varoaika aikas lyhyt ajatellen, että täällä tapahtuu yhtä jos toista. Tuolloin täällä tapahtumista on ainakin kansainväliset suurmarkkinat, joten porukkaakin on hieman paikalla. Lisänä kaikki remonttimme saa allekirjoittaneen unohtamaan, mitkä paikat täällä enää palvelee.

Mutta siis Panimoravintola Kouluhan on täynnä mahdollisuuksia. Tuosta alottaisin rohkeasti.
Tänks. Kokeilen tuota. Teerenpelistä sain jo tarjouksen mutta en ollut siihen tyytyväinen.
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen tuomassa Turkuun 18.7. reilu 100 tanskalaista BIF fania. Onko turkulaisilla palstaveljillä ehdottaa pubia, josta pyydän tarjouksen spessuhinnoista?
Kriteerit paikalle: 100+ asiakaspaikkaa, terassi jossa voi tupakoida ja sijainti ydin keskustassa. Pubiruoka plussaa muttei välttämätöntä.

Mitenkäs tuo Aussie Bar? Kylläkai tuonne heittämällä 100 ihmistä menee sisällekin jos sattuu huonompi keli. Linkki Aussi Barin sivuille: Turku - Aussie Bar
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen tuomassa Turkuun 18.7. reilu 100 tanskalaista BIF fania. Onko turkulaisilla palstaveljillä ehdottaa pubia, josta pyydän tarjouksen spessuhinnoista?
Kriteerit paikalle: 100+ asiakaspaikkaa, terassi jossa voi tupakoida ja sijainti ydin keskustassa. Pubiruoka plussaa muttei välttämätöntä.
Hunter's Inn on ainakin laatukriteereillä mitaten Turun terävintä kärkeä. Pieni terassi löytyy, kaljavalikoima on laaja ja kyökissä valmistuu ainakin wingsejä. Sijainti aivan ydinkeskustassa.

En tosin tiedä, mahtuuko sinne 100 ihmistä kerralla, vaikkei nyt mikään pieni pubi olekaan. Hintataso on hieman normaalia korkeampi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös