Oliko noi Pastan näytöt nyt ennen sopparia hirveästi parempia? Eikös Nylander myös pelaa vähemmän ylivoimalla?
Ei ne paljoa ollut soppariteko hetkellä paremmat, toki Pastalla ensimmäisellä tykkikaudella 70 pojoo, joista puolet maaleja. Nylanderilla kaksi 60 pojon kautta, joista n. 20 maaleja. Noitahan voi sitten arvottaa miten vain, maaleilla on enemmän arvoa kuin syötöillä ja tietenkin pisteitäkin oli enemmän Pastalla. Pastalla ensimmäinen tykkikausi, suonenveto vai suunta tästäkin ylöspäin? Nylander antanut tasaiset näytöt edelliseltä kausilta, kuinka paljon taso nousee tehollisesti? Kapanen pystynyt tekemään samaan tahtiin tehoja kuin Nylle samalta paikalta, mikä on loppuunsa Nylanderin "oma panos" Matthewsin vieressä tehoihinsa?
Minä en henkilökohtaisesti kyseenalaista luettelemia pointtejani, vaan esitin niitä vain Aessille Pastan ja Nylanderin sopimusta vertailaessa, mitkä siihen voi vaikuttaa.
Mukava kuulla kattavat perustelut tälle! Eikä nyt vedetä Pastan sopimusta tähän, se sopimus on aivan liian pieni.
Vastasin larzzonin "markkinahintainen" kommenttiin, kun hän vertasi sitä Pastrnakiin. Koska jos Pastrnakin soppari on pienempi kuin Nylanderin, silloin Nylander on ylihintainen. Tosin ei nuo Nylanderin näytöt ole niin kiistamattomat, että jätkä ihan seitsemän miljoonan arvoinen on. Mun mielestä ihan validi pointti, että Kapanen vetää tällä hetkellä samoilla tehoilla samalla paikalla. Se on mun mielestä ihan kyseenalaistettava pointti, faktana en mitään väitä.
Sanotaan vaikka näin: Ei seitsemän miljoonan pelaaja juuri nyt, mutta ei kaukana. IMO potentiaalisista Nylanderista voi maksaa tuon summan, kuten yleensäkkin nuorista. Ei tuo sopimus missään vaiheessa hinta/laatusuhteeltaan ongelma tule olemaan, joskin Leafsille se voi muuten olla.