Kaupat, waiverit ja uudet sopimukset 2018–2019

  • 800 894
  • 2 283
Tila
Viestiketju on suljettu.

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Miten se nyt menee hukkaan, kun on nykyisen lapun päättyessä on 26-vuotias ja kun siitä tekee 8-vuotisen, niin se käsittää sitten ikävuodet 26-34. Voihan se seuraavakin olla suhteessa yhtä edullinen, jos ei napostele vaatia.

Voihan se olla, oletus kuitenkin on, että seuraava sopimus tulee prosentuaalisesti olemaan huomattavasti isompi ja jos Pantterien matka etenee ylöspäin niin tuossa vaiheessa pitäisi contenderi olla, mikä sitten satuttaa kun sopimuksen alkupäässä se prosentuaalinen osuus katosta on suurempi kuin, jos oltaisiin vanhan sopimuksen lopussa. Uuden sopimuksen lopussa taas ikää alkaa olemaan jo sen verran, ettei välttämättä isoa etua tulla saamaan kun cappi nousee.

Vähän pienemmässä kaavassa samaa asiaa pyöriteltiin Kucherovin kanssa, toki Tampa oli pakotettu tuohon, mutta aika kovaa valuuttaa olisi Kucherov nyt jollain 6m lapulla ja vielä 5 vuoden ajan. Tuota 8v diiliä se Kucherovikin kuitenkin kovasti halusim
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Valtaosalle tähän ketjuun kirjoittajista lienee selvää se, että palkat ajan myötä nousevat inflaation mutta varsinkin capin nousun myötä. Itse lähinnä vain hupailin sillä, miten erilaista laatua voi saada miljoonan verran halvemmalla hitillä Barkovilla vrt. Hayes/Nylander. Toki huippupelaajia kaikki, mutta ehkei kuitenkaan samalla viivalla. No, tosiaan muutaman vuoden päästä tason pysyessä samana tai todennäköisemmin nousevan tulee Sasha tekemään aika kovan sopparin, kuten myös MacKinnon ja kumppanit.

Tämä oli myös oma pointtini liittyen Hayesiin. Varmasti palkat nousee ja tämä on pelin henki, mutta kovin on absurdin näköinen palkkanauhojen ero Barkovilla ja Hayesilla.

Hayes kyllä saattaa parantaa pelillisesti ja myös pistesarakettaan. Kyllä tästä silti jää sellainen BilleBeino fiilis.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Jvr ja hänen seitsemän miljoona kaudessa tulee katoamaan Seattleen parin vuoden päästä.

n. 27 joukkuetta taitaa tällä hetkellä laskea sen varaan että Seattle ottaa juuri heidän cap-ongelmansa käsistään. Kyllähän näitä tullaan työsululla tai vähintään lakkouhan varjolla saatujen compliance buyoutin voimista varmaan jonkun verran putsaamaan.

Palkkakuilut top6 hyökkääjien (ja top4 pakkien) ja bottom6 hyökkääjien välillä alkaa pikkuhiljaa oleen sietämättömiä ja loppua kasvulle ei näy. Hyppy kolmosketjusta kakkosketjuun alkaa olemaan 5 miljoonan luokkaa. Kaikki capin nousuista saatava hyöty käytetään sinne topkutoseen ja nuoret EL-sopparilla vetävät tai ynnämuut vielä breikkiään odottavat jäävät nuolemaan näppejään. Jännä nähdä ottaako NHLPA tähän mitään kantaa vai onko vaan ok tämä kehitys.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets

Oranssia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MLSE
Nylander ja Matthews saivat mitä halusivat, samoin Tavares sai arvokkaan sopimuksen. Miksi Marner ei vaatisi samaa?
Ansaitseeko Marner mielestäsi olla koko NHL:n kallein laitahyökkääjä?
Ja jos ei 8x11m kelpaa kotikylän pojalle niin kyllä Leafsin ehdottomasti kannattaa ne 4 ykköskierroksen varausta ottaa vastaan, kyllä siellä joku jengi Marnerille maksaa.
Noilla varauksilla sitten pakki/pakkeja sisään.
 

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
Ansaitseeko Marner mielestäsi olla koko NHL:n kallein laitahyökkääjä?
Ja jos ei 8x11m kelpaa kotikylän pojalle niin kyllä Leafsin ehdottomasti kannattaa ne 4 ykköskierroksen varausta ottaa vastaan, kyllä siellä joku jengi Marnerille maksaa.
Noilla varauksilla sitten pakki/pakkeja sisään.

Ei siinä ole ansaitsemista kyse. Se ei ole tyhmä joka pyytää, vaan joka maksaa. Aivan kuten Nylanderin kohdalla.
 

444

Jäsen
En ymmärrä mitä haet tällä. Sinusta Tavares ja Matthews saivat arvokkaat sopimukset, mutta Marnerin ei kannata tyytyä samaan. Ymmärsinkö oikein?
Marnerin, aivan kuten kenen hyvänsä muunkin, kannattaa aina pyytää enemmän kuin mitä tarjotaan. Ihan kuin vaikka sinun tai minun mennessä työhaastatteluun. Sitä kutsutaan neuvottelemiseksi. En minä siinä vaiheessa mieti, mitä joku toinen vähän vastaavasta työstä saa.
 
Marnerin, aivan kuten kenen hyvänsä muunkin, kannattaa aina pyytää enemmän kuin mitä tarjotaan. Ihan kuin vaikka sinun tai minun mennessä työhaastatteluun. Sitä kutsutaan neuvottelemiseksi. En minä siinä vaiheessa mieti, mitä joku toinen vähän vastaavasta työstä saa.

Tietenkin, ymmärrän tämän oikein hyvin. Kenties Marnerin leiri on pyytänytkin vaikkapa 100 miljoonaa 8 vuodesta, kuka tietää. En vain ymmärtänyt mihin @Merovingi viestillään viittasi.
 

Oranssia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MLSE
Ei siinä ole ansaitsemista kyse. Se ei ole tyhmä joka pyytää, vaan joka maksaa. Aivan kuten Nylanderin kohdalla.
Nylanderin sopimus ei ole niin ylihintainen kuin valtaosa uskoo, ylihintaa noin 500k mutta kuitenkin.. Tavaresin sopimusta voidaan perustella kokemuksella ja sillä että mies on näyttänyt tasonsa ja kuuluvansa NHL:n maalintekijöiden eliittiin, Matthewsin sopimuksen voi perustella pelipaikalla, organisaation keulakuvana olemisena sekä ensimmäisten kausien maalien määrällä vaikka pelannut suuren osan ajasta Hymanin, Marleaun ja Kapasen kanssa..
Miten Marner voi yhden tykkikauden jälkeen tuolla pelipaikalla jättää hyväksymättä 8x11m tarjouksen? Tuo on viimeinen tarjous minkä itse olisin Dubasin saappaissa valmis hyväksymään, ja jos ei löydy yhteistä säveltä niin sitten vaan offersheetin kautta varausvuorot taskuun.
Sikäli sääli koska itse todella tykkään Marnerin pelityylistä, intohimosta ja uhrautumisesta..
Omasta mielestäni olisi myös paras vaihtoehto seuraavaksi kapteeniksi, mutta ymmärrän silti että Torontolla ei ole varaa maksaa LAITAHYÖKKÄÄJÄLLE +11m kaudessa.
Uskon että tässä on seassa myös mediapeliä kuten Torontossa lähes aina on ja Marner löytää Leafsin kanssa molempia tyydyttävän sopimuksen lopulta.
Itse veikkaan että sopimus tulee olemaan lopulta 5x10m ja ettei sopimuksen syntyä tarvitse odottaa joulukuulle tänä vuonna.
 

Tornados

Jäsen
Minulla on ollut koko ajan sellainen ajatus, että Marner haluaa vähintään saman kuin Matthews jos sopimusten kesto on sama. Lisäksi Marner tietää, että Toronto haluaa saada sopimuksen nopeasti solmittua ja yrittää tätä varmasti hyödyntää palkkaneuvotteluissa.
 

God #88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, #88, Saipa
Nylanderin sopimus ei ole niin ylihintainen kuin valtaosa uskoo, ylihintaa noin 500k mutta kuitenkin.. Tavaresin sopimusta voidaan perustella kokemuksella ja sillä että mies on näyttänyt tasonsa ja kuuluvansa NHL:n maalintekijöiden eliittiin, Matthewsin sopimuksen voi perustella pelipaikalla, organisaation keulakuvana olemisena sekä ensimmäisten kausien maalien määrällä vaikka pelannut suuren osan ajasta Hymanin, Marleaun ja Kapasen kanssa..
Miten Marner voi yhden tykkikauden jälkeen tuolla pelipaikalla jättää hyväksymättä 8x11m tarjouksen? Tuo on viimeinen tarjous minkä itse olisin Dubasin saappaissa valmis hyväksymään, ja jos ei löydy yhteistä säveltä niin sitten vaan offersheetin kautta varausvuorot taskuun.
Sikäli sääli koska itse todella tykkään Marnerin pelityylistä, intohimosta ja uhrautumisesta..
Omasta mielestäni olisi myös paras vaihtoehto seuraavaksi kapteeniksi, mutta ymmärrän silti että Torontolla ei ole varaa maksaa LAITAHYÖKKÄÄJÄLLE +11m kaudessa.
Uskon että tässä on seassa myös mediapeliä kuten Torontossa lähes aina on ja Marner löytää Leafsin kanssa molempia tyydyttävän sopimuksen lopulta.
Itse veikkaan että sopimus tulee olemaan lopulta 5x10m ja ettei sopimuksen syntyä tarvitse odottaa joulukuulle tänä vuonna.
Miksei laitahyökkääjälle ole varaa maksaa? Minä ainakin olen erittäin tyytyväinen, että Chicago on maksanut Kanelle 10,5m jo vuosia
 

Torsti56

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stars, Blue Jackets
Miksei laitahyökkääjälle ole varaa maksaa? Minä ainakin olen erittäin tyytyväinen, että Chicago on maksanut Kanelle 10,5m jo vuosia
Ei laitahyökkääjät yleensä tuollaisia hintoja kisko. Sentteristä vielä ymmärrän mutta Marner on sellsinen max. 10 miljoonan pelaaja. Sitten kun herra on opetellut aloittamaan ja sijoittumaan kuin sentteri niin huolisin 11 miljoonaa.
 

Oranssia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MLSE
Miksei laitahyökkääjälle ole varaa maksaa? Minä ainakin olen erittäin tyytyväinen, että Chicago on maksanut Kanelle 10,5m jo vuosia
Laitahyökkääjälle ei ole varaa maksaa, koska keskikaistalla on kaksi yli 11m arvoista pelaajaa useaksi tulevaksi kaudeksi, eikä Marner ole 11m arvoinen vaikka Tavares ja Matthews ovat.
 

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Marner haluaa sen verran kun muutkin.
Jos ei Toronto maksa niin joku muu maksaa. Sehän se on homman pointti.

Ei kai siinä sen enempää draamaa ole vaikka moni täällä vetää itkupotkuraivaria.
Vinkuminen mutku 1 RW maksaa sen verran kuuluu noihin videopeleihin.
 

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
En ymmärrä mitä haet tällä. Sinusta Tavares ja Matthews saivat arvokkaat sopimukset, mutta Marnerin ei kannata tyytyä samaan. Ymmärsinkö oikein?

Tavares ja Matthews saivat arvokkaat sopimukset, niin miksi Marnerin pitäisi tyytyä samaan? Tapaus Nylander osoitti, että kannattaa pelata kovaa kovaa vastaan. Muut ovat saaneet hyvät ja arvokkaat sopimukset, joten miksi Marnerin pitäisi antaa alennusta?
 

Oranssia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MLSE
Marner haluaa sen verran kun muutkin.
Jos ei Toronto maksa niin joku muu maksaa. Sehän se on homman pointti.

Ei kai siinä sen enempää draamaa ole vaikka moni täällä vetää itkupotkuraivaria.
Vinkuminen mutku 1 RW maksaa sen verran kuuluu noihin videopeleihin.
Jos Kasperi Kapanen haluaisi saman verran kuin muutkin niin olisiko sekin sulle ok?
En tiedä suuntasitko tuon ”itkupotkuraivari” -vuodatuksesi minulle, mutta en omasta mielestäni ole sen enempää täällä mistään vinkunut? Torontolla pelkästään win-win mahdollisuuksia, jos siis mottipäisen sopimuksen maksaminen jätetään pois vaihtoehdoista; joko Marner tekee sellaisen sopimuksen minkä noilla näytöillä on ansainnut, tai sitten Toronto saa neljä ykköskierroksen varausta..

Tavares ja Matthews saivat arvokkaat sopimukset, niin miksi Marnerin pitäisi tyytyä samaan? Tapaus Nylander osoitti, että kannattaa pelata kovaa kovaa vastaan. Muut ovat saaneet hyvät ja arvokkaat sopimukset, joten miksi Marnerin pitäisi antaa alennusta?
Jos Marner antaisi alennusta niin vuositienestit olisivat 9m ja 10m välillä..
Nylander sai sen arvoisen sopimuksen minkä ansaitsi näytöillään, Tavares otti alennuksen tullessaan Torontoon, Matthews sai tasoonsa nähden oikean kokoisen sopimuksen, miksi Marnerille pitäisi mielestäsi maksaa enemmän kuin mitä hänen arvonsa on?
 

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
Nylander sai sen arvoisen sopimuksen minkä ansaitsi näytöillään, Tavares otti alennuksen tullessaan Torontoon, Matthews sai tasoonsa nähden oikean kokoisen sopimuksen, miksi Marnerille pitäisi mielestäsi maksaa enemmän kuin mitä hänen arvonsa on?

Mikä tämä oletus on, että minusta Marnerille pitäisi maksaa enemmän kuin hänen väitetty arvonsa on? En missään vaiheessa ole ottanut kantaa siihen mikä on Marnerin arvo. Ainoastaan siihen, miksi Marner pyytää niin paljon.
 

viljelmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Habs
Edler teki 2x6 millin sopimuksen Canucksin kanssa. Pakit hupenee UFA-markkinoilta eli Gardiner tulee saamaan kovan diilin. Kun tuo palkkakaton raja, varmaan tänään, vahvistetaan, niin luulisi tapahtuvan senkin suhteen treidejä. Tietenkin varaustilaisuudessa perinteisesti on muutenkin nähty treidejä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Siis Marnerhan haluaa saman liksan kuin Matthews eli 11,634 miljonaa. Kuulema ei kiinnosta mitä muut laiturit tai Tavares tienaa vaan kokee olevansa yhtä arvokas kuin Matthews. Mielenkiintosta nähdä miten Dubas tän asian sitten hoitaa, mutta oma veikkaus on että Marner tulee saamaan 11,616 miljonaa. Enkä usko että Marnerin tarvii katsomossa istua Nylanderin tapaan joulukuulle saakka vaan Dubas myöntyy tällä kertaa ennen kauden alkua.
 

viljelmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Habs
Siis Marnerhan haluaa saman liksan kuin Matthews eli 11,634 miljonaa. Kuulema ei kiinnosta mitä muut laiturit tai Tavares tienaa vaan kokee olevansa yhtä arvokas kuin Matthews. Mielenkiintosta nähdä miten Dubas tän asian sitten hoitaa, mutta oma veikkaus on että Marner tulee saamaan 11,616 miljonaa. Enkä usko että Marnerin tarvii katsomossa istua Nylanderin tapaan joulukuulle saakka vaan Dubas myöntyy tällä kertaa ennen kauden alkua.

Jos Rantanen saisi 12 milliä kaudessa -sopparin, niin alkaisikohan Marneria kiinnostamaan mitä muut saa?
 
Tavares ja Matthews saivat arvokkaat sopimukset, niin miksi Marnerin pitäisi tyytyä samaan? Tapaus Nylander osoitti, että kannattaa pelata kovaa kovaa vastaan. Muut ovat saaneet hyvät ja arvokkaat sopimukset, joten miksi Marnerin pitäisi antaa alennusta?

Onko tuollainen 8x11 miljoonaa sitten sinusta alennuksen antamista?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös