Hulluhan se on joka ei jotakin tarjoa.
3. Eri kulma.
Iisoppi
3. Eri kulma.
Hyvä yritys, mutta ei.Koitetaan jotain tuohon Pielessä ensimmäiseen saareen.
Viljakkala
Pitää varmaan alkaa yksitellen luettelemaan noita entisiä Pirkanmaan kuntia, että osuisi oikeaan:).Hyvä yritys, mutta ei.
Hyvä yritys, mutta ei.Pitää varmaan alkaa yksitellen luettelemaan noita entisiä Pirkanmaan kuntia, että osuisi oikeaan:).
Kokeillaan toista:
Luopioinen (Luopio = pielessä, koska luopiolla on jossakin vaiheessa elämää mennyt pieleen), i (roomalainen numero I) ja nen on jollakin jännällä tavalla saari.
Kiitos yrittämisestä.Anteeksi @Patarouva , olen miettinyt pääni hajalle näitä ratkaisemattomia. Mutta ei ne minulle aukea millään. Pirkanmaan entiset kunnat olen käynyt läpi ja kahlannut Suomen kukkivat kasvit läpi. No onpahan tullut kasvioppia, kiitos.
Pielessä ensimmäinen saari.
Sieltä tuli oikea vastaus!Kylmäkoski
Kylki = pieli
Mä = minä = ensimmäinen sijamuoto
Kos = (Kreikan) saari
En nyt täysin, minä on tarkemmin ajateltuna ensimmäinen persoonapronomini. No, äidinkieli nyt ei ole mikään varsinainen vahvuusalueeni.No arvelin kanssa Kylmäkoskea, mutta @CuJo#31 osasi selittää nuo kaikki. 10 pistettä ja papukaijamerkki hänelle.
Sitten meitä on kaksi:).En nyt täysin, minä on tarkemmin ajateltuna ensimmäinen persoonapronomini. No, äidinkieli nyt ei ole mikään varsinainen vahvuusalueeni.
Näissä mennään välillä lievemmin säännöin.En nyt täysin, minä on tarkemmin ajateltuna ensimmäinen persoonapronomini. No, äidinkieli nyt ei ole mikään varsinainen vahvuusalueeni.
Hip hurraa! Oikein meni.Hip hei!!!
Suopursu. Suklaa on Susu, pankki on op ja sumerilaisten on ur.
Ei valitettavasti. Helpotan vielä, se loppu on ihmisen nimitys. Itse kasvi kasvaa rannikolla.Heitetään vielä veikkaus neloseen:
Neidonkenkä. Neidot on neitoja ennen avioliittoa ja häissä joskus laitetaan vanhoja kenkiä auton perään roikkumaan.
Oikea vastaus!10. Kirjopillike. Pesu voi olla Kirjo-pesu, pilli viheltää (jos puhalletaan) ja keskiviikko (ke) on kolmas päivä viikossa.
Ei ihan. Neljä viimeistä oikein. Siihen neljään viimeiseen kun lisäät eteen jonkin funktion lyhenteen niin saat tavallisen elintarvikkeen ja siihen vielä neljä kirjainta alkuun niin muodostuu koko kasvi. Kyseinen kasvi on myös erään eteläisen kaupunkimme nimikkokasvi.4. Isosappi