Tämä taitaa ollaSuunnilleen planeetan ja alkuperäisasukkaan välissä
Heti osui ja upposi. Helppoahan tämä ammattilaisille on!Tämä taitaa olla
Planeetta = maa, suunnilleen = n, alkuperäisasukas = inka eli Maaninka
Ammattilaisille? Latiakaan saanut tästä.Heti osui ja upposi. Helppoahan tämä ammattilaisille on!
Kala ui
Napsija oli oiva löytö, mutta tuna on minulle paremmin tunnettu tonnikalana, joka myös ui - vihjeenä olisi voinut olla myös kalakala.Snappertuna
Snapper = napsijakala
Tuna = esimerkiksi brittiläinen tai amerikkalainen (taistelu)laiva
Minä ajattelin, että se jälkimmäinen olisi ollut jotain muuta kuin (tonni)kala. Ajattelin, että oli liian ilmeinen.Napsija oli oiva löytö, mutta tuna on minulle paremmin tunnettu tonnikalana, joka myös ui - vihjeenä olisi voinut olla myös kalakala.
Yleensä ajattelen liian monimutkaisesti yksinkertaisia juttuja, mutta nyt on ilmennyt, että joissain tapauksissa yksinkertaisia asioita pitääkin miettiä monimutkaisesti.Minä ajattelin, että se jälkimmäinen olisi ollut jotain muuta kuin (tonni)kala. Ajattelin, että oli liian ilmeinen.
Voi näitä näköjään ajatella liian monimutkaisestikin, yleensä menee juuri päinvastoin.
No ensimmäisenä tulee mieleenPielessä ensimmäinen saari.
En valitettavasti hakenut tätä.No ensimmäisenä tulee mieleen
Särkisalo koska onhan se pielessä jos on särk
HalifaxLaitetaan vuoden vaihtumisen kunniaksi yksi piilosana ilmoille. Kaupunki ulkomailla.
Hellyydenosoitus yhdistyy tietoliikenneteknologiaan
Täsmälleen oikein. Nuorten MM-kisoja katsellessa tuli tällainen mieleen.Halifax
Kokeillaan...Pielessä ensimmäinen saari.
Nyt oli erittäin hieno, mutta ei. Kannattaa lähteä pielestä mutta tarkkuutta paikallissijaan.Kokeillaan...
Iniö
Pieli = heraldinen kuvio esimerkiksi vaakunassa (Iniön vaakunassa on tosin kaksi pieltä)
Ensimmäinen = I(i)
Saari = ruotsiksi ö
Tämä jäi ratkaisematta. En laittanut silloin näitä mihinkään muistiin niin nyt piti vähän miettiä ja ratkaista oma piilosana itse. Kyseinen entinen kunta on Pirkanmaalla.Nyt oli erittäin hieno, mutta ei. Kannattaa lähteä pielestä mutta tarkkuutta paikallissijaan.