Kaukoviisastelua – piilosanoja ja sanapiiloja

  • 60 549
  • 2 011

Kuinka vaikeita/helppoja piilosanoja mieluiten ratkaiset asteikolla 1-9?

  • Erittäin helppo, helppo, käytetty itsestäänselvyyksiä (1-2).

    Ääniä: 0 0,0%
  • Helpohko, jossa jokin twisti, mutta käytetty itsestäänselvyyksiä (3-4).

    Ääniä: 1 12,5%
  • Helppoa vaikeampi, vaikeahko, joka sisältää ei niin itsestäänselviä vihjeitä (5-6).

    Ääniä: 6 75,0%
  • Vaikea, todella vaikea, ei ole käytetty suoraan vastaukseen johdattavia vihjeitä

    Ääniä: 0 0,0%
  • Ihan sama, ei kiinnosta

    Ääniä: 1 12,5%
  • Muu, mikä?

    Ääniä: 0 0,0%

  • Äänestäjiä
    8
  • Poll closed .

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
No tulihan se sieltä kun vähän potkittiin... Nyt @CuJo#31 lla oli merkittävä vaikutus ratkaisuus ja vei minut oikean vähemmistön luo.

Vastaus; Kaarlo Maaninka

Yhtyeen jälkimmäinen = (Hortto) Kaalo
Jaakobin ensimmäinen = Ruuben = R => Kaarlo
Zimbabwen = maan
alkuperäiskansa = inka
Töttötöttöröö!!!! Oikea vastaus. Mutta eikö ollutkin hyvä?
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
No tulihan se sieltä kun vähän potkittiin... Nyt @CuJo#31 lla oli merkittävä vaikutus ratkaisuus ja vei minut oikean vähemmistön luo.

Vastaus; Kaarlo Maaninka

Yhtyeen jälkimmäinen = (Hortto) Kaalo
Jaakobin ensimmäinen = Ruuben = R => Kaarlo
Zimbabwen = maan
alkuperäiskansa = inka

Tämä siis oli sukupolvikysymys ja sitä kautta ikärasismia. Olen kuullut Hortto Kaalosta, mutta olen aina luullut kyseessä olevan olemassa sen niminen artisti. En siis tiennyt että se on yhtye.

Ja ei siinä varsinaista sherlockia tarvita, että yhdistää ravit ja romanit. Aika näennäistä apua siis meikäläiseltä.

Aikamoista jos tämä oli se ratkaisu. Olihan siinä se harhautuskin. @Unkka, vanha kettu!

Upeasti ratkaistu @Kauko Viisas! Ottaisin tämän kunniaksi yhden oluen jos sitä olisi jääkaapissa.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Helpotus että tämä ratkesi. Sitä aina miettii, että onko oikein rakentanut piilo
Oli, oli, semminkin kun sain ratkaistua sen ensimmäisenä, toki @CuJo#31 n avustuksella.

Toki yhtyeitä on kovin paljon, mutta loppuosa oli juuri sellainen kuin minäkin olisin voinut tehdä - saattanut joskus tehdäkin. Oliko tämä nyt esimerkki suutarin lapsista?
Voi olla. Olen nyt itseeni niiiin tyytyväinen tästä piilosanasta, ja sen ratkaisusta. Kaarlo Maaninka on todella minulle metkityksellinen urheilija, kuten E jo otaksui.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Helpotus että tämä ratkesi. Sitä aina miettii, että onko oikein rakentanut piilo

Voi olla. Olen nyt itseeni niiiin tyytyväinen tästä piilosanasta, ja sen ratkaisusta. Kaarlo Maaninka on todella minulle metkityksellinen urheilija, kuten E jo otaksui.
Jos haluaisin nusasta valomerkkiä, niin olisin ehkä sanonut, että Jaakobin ensimmäisen ensimmäinen (sikäli kun viitataan pelkkään kirjaimeen R). Mutta enpä nusase.

Liittyykö Maaninkaan jotain henkilökohtaisempaa vai muutoin osui aikoinaan oikeaan paikkaan ja aikaan? Luonnollisestikaan ei tarvitse vastata liian henkilökohtaisiin kysymyksiin.

Sain isältäni penskana Ron Clarken kuvan - paikanpäällä otetun. Unkka ehkä arvostaa.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Mikä hemmetti on ioof? Jotain ufokieltä?
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Älä nusase, tuntuu niin hyväntä, kun on laatinut itse oikean vaikean piilosanan. Erämaan Pikajunan näkeminen livenä, ei voi edes kuvitella . Kuka se rikkoi hänen ME:n?
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikä hemmetti on ioof? Jotain ufokieltä?
Tämä on vähän niin kuin se idea tässä piilosanassa, että piilotetaan, hämätään ja muutoinkin vaikeutetaan ratkaisun löytymistä erilaisin tavoin. Ufokielistä minulla ei ole kokemusta tai tietoa.

Vihjeen vihjehän oli:
Ioof = jutun ydin, lisää jotain ja kuulet jotain, sen jälkeen voit poistaa jotain ja lisätä sen esiintyjän, joka ei ole erityisen merkityksellinen
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Alien ojensi maitojuoman

Ratkaiskaapa joku äkkiä tämä helppo musiikkiin liittyvä "piilosana".
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Jonnet ei muista. Olisiko ollut "Paimenkoiran" nielaisee eläinten vapautusrintama

No kyllä minä sentään Lasse Virenin tiedän. En voi toki väittää muistavani aktiiviuran upeita olympiakultia. Kyseessä on kuitenkin suomalaisittain niin legendaarinen urheilija, samalla viivalla Paavo Nurmen kanssa.

On kuitenkin myönnettävä, että Ron Clarke piti käydä googlettamassa.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Esiintyjä sekoittuu ioofiin
Ioof = ydin, lisää jotain ja kuulet jotain, sen jälkeen voit poistaa jotain ja lisätä sen esiintyjän, joka ei ole erityisen merkityksellinen
Vastaukseni: Arabiemiirikunnat
ioof = veljeskunta
emiiri = korkea heimopäällikkö = esiintyjä
veljeskunnat miinus veljes plus arabiemiiri = Arabiemiirikunnat

Osuiko oikeaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös