Kauden 2010-2011 JYP, hankinnat

  • 209 946
  • 556
Tila
Viestiketju on suljettu.

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sen verran korjausta että Vänä itse olisi halunnut jäädä JYPiin. Vänttinen ei ilmeisesti sopinut JYPin suunnitelmiin.
Mikäs se oli se Vänttisen naiskuvio, mistä joku juorusi keväällä täällä palstoilla? Tyttökaverin perässä Tampereelle - tuollaista kuului jo kauan ennen kuin Vänän uusi sopimus julkistettiin ja ennen kuin Pakkipari uutisoi noista Vänän "potkuista".
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Mikäs se oli se Vänttisen naiskuvio, mistä joku juorusi keväällä täällä palstoilla? Tyttökaverin perässä Tampereelle - tuollaista kuului jo kauan ennen kuin Vänän uusi sopimus julkistettiin ja ennen kuin Pakkipari uutisoi noista Vänän "potkuista".
Siis varmaankin se syy miksi Vänä juuri Tampereelle lähti eikä minnekään muualle oli juurikin tuo hänen tyttöystävänsä opiskelut Tampereella. Mutta se miksi ylipäätänsä joutui muualle lähtemään oli JYPin päätös, ei Vänttisen.

No joo, mutta silloin kun JYP päätöksensä teki ei varmasti ollut mitään tietoa näistä nykyisistä loukkaantumisista.
 

Diifens

Jäsen
Siis varmaankin se syy miksi Vänä juuri Tampereelle lähti eikä minnekään muualle oli juurikin tuo hänen tyttöystävänsä opiskelut Tampereella. Mutta se miksi ylipäätänsä joutui muualle lähtemään oli JYPin päätös, ei Vänttisen.
Onko se joukkueen vai pelaajan päätös, jos joukkueen tarjoama sopimussumma ei riitä pelaajalle vaan pelaaja haluaa enemmän kuin mihin joukkue ei pysty/halua venyä?
Eli Vänttinen halusi Tampereelle, mutta olisi jäänyt Jyväskylään, jos olisi saanut ison palkankorotuksen. JYP taas ei halunnut maksaa Vänttisen vaatimaa summaa, joten Vänä pakkasi kamansa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Onko se joukkueen vai pelaajan päätös, jos joukkueen tarjoama sopimussumma ei riitä pelaajalle vaan pelaaja haluaa enemmän kuin mihin joukkue ei pysty/halua venyä?
Eli Vänttinen halusi Tampereelle, mutta olisi jäänyt Jyväskylään, jos olisi saanut ison palkankorotuksen. JYP taas ei halunnut maksaa Vänttisen vaatimaa summaa, joten Vänä pakkasi kamansa.
Niin, no kyllä mun mielestä A-junnusopparin tarjoaminen Vänttiselle oli kyllä varsinainen takamuksen vilautus armottomalle taistelijalle. Mutta jokainen voi kyllä tehdä omat johtopäätöksensä tuosta.

Nyt mennään kuitenkin tätä päivää ja nuo edellä mainitut ajat ovat jo kaukana takana. Uskon edelleen vakaasti että näillä lähdetään kauteen ellei jotain ihan odottamatonta mahdollisuutta tule yllättäen eteen. Varsinkin Ikonen on kyllä oman paikkansa kokoonpanossa ansainnut. Tai ainakin mahdollisuuden näyttää osaamistaan.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Tosiaan Perrin alkaa olemaan joka kautinen fantasiahaku, mutta silti jossain määrin realistinen huhu. Perrin on pelannut JYPissä ja kaikki organisaation sisällä tietää miehen tason, joten eiköhän Erkkiä kiinnosta tuollakin ikää vielä mestaruudesta pelaaminen.

Vänttistä alkaa olemaan jo ikävä. Miehen voisi huoletta istuttaa nyt kakkosen keskelle sen aikaa kun JP on sairastuvalla ja sen jälkeen siirtää kolmoseen. Ei pysty käsittämään seurajohtoa, miksi päästi Vänän kävelemään. Mennyt on mennyttä ja nyt on vain yksinkertaisesti pakko elää nykyisen tilanteen kanssa. Mahdollisesta hankinnasta kumminkin sen verran, että jos jotain tutkaillaan, niin sen pitää olla pelimies ala Perrin. Keikkamiehiä ala Uusikartano yms, ei tarvita. Sen roolin hoitaa D:n miehet kyllä.
 

Diifens

Jäsen
Niin, no kyllä mun mielestä A-junnusopparin tarjoaminen Vänttiselle oli kyllä varsinainen takamuksen vilautus armottomalle taistelijalle.
No ei nyt kuitenkaan junnusopparia, muttei myöskään ykkösketjun sopparia. Koska eihän Vänttinen ollut mikään ykkössentteri eikä oikein kakkossentterikään vaikka todella upea pelaaja onkin. Toisaalta Ikonen ja kumppanit pystyvät tai heidän pitää pystyä pelaamaan kolmossentterin roolia tällä kaudella JYPissä. Siihen rooliin Vänttinen taisi vain olla liian kallis ja ylempiin ketjuihin (l. pisteidentekijäksi) miehestä ei ollut.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Perrin voisi olla kallis, mutta toisaalta sen tuomat etuudet olisivat myös taloudellisesti hyödyllisiä. Todennäköisesti nimenä jo Perrin olisi sitäluokkaa että jopa joku sponsori lähtisi mukaan hänen hankintaan ja maksaisi osan kuluista.

Toiseksi se kasvattaisi viellä jonkinverran kausikorttimyyntiä ja toisi ainakin ensimmäisiin peleihin lisää katsojia ja todennäköisesti pienenä nosteena koko kauden aikana. Lisäksi vaikka fanitavaramyynti Suomessa melko pientä niin myös paitojen ym.. myyneistä tulisi rahaa takaisin. Pääle sitten viellä mahdolliset aitiomyynit ja muut tulot.

Lisäksi juurikin nyt kun pelaajien vaihtuvuus on ollut niin pientä niin yksi iso fisu saisi Jyväskylän sekaisin ja nosteen takaisin. Nyt itse ainakin pelkään, että pientä nukahdusta tulee ja jääkiekko ei ole Jyväskylässä aina enää niin suurta kun ollaan jo kerran voitettu mestaruus ja kerran oltu kolmansia ja miehet on samoja. Miksi joku tavallinen tallaaja lähtee katsomaan siis enää matsia kun mikään ei ole vaihtunut? Veikkaan siis itse että jos näillä miehillä lähdetään kauteen katsojaluvuissa tulee aika rajujakin laskuja joissakin peleissä ellei joukkueen menestys nyt ole jotain superhyvää.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
No ei nyt kuitenkaan junnusopparia, muttei myöskään ykkösketjun sopparia. Koska eihän Vänttinen ollut mikään ykkössentteri eikä oikein kakkossentterikään vaikka todella upea pelaaja onkin. Toisaalta Ikonen ja kumppanit pystyvät tai heidän pitää pystyä pelaamaan kolmossentterin roolia tällä kaudella JYPissä. Siihen rooliin Vänttinen taisi vain olla liian kallis ja ylempiin ketjuihin (l. pisteidentekijäksi) miehestä ei ollut.
Ei kun kirjaimellisesti vastaavaa sopparia mitä yleisesti A-junnuille tarjotaan. Eli se oli vain nimellinen sopimustarjous ja selkeä signaali pelaajalle ettei hänen palveluksiaan ensi kaudella tarvita.

Mutta tosiaan, nyt on varsinkin Ikosella näyttöpaikkaa tarjolla. Jos nyt tuohon joku uusi sentteri hankittaisiin, niin jos molemmat miehet eli Ikonen ja Asplund on terveinä niin pitäisin Ikosen silti kokoonpanossa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Perrin voisi olla kallis, mutta toisaalta sen tuomat etuudet olisivat myös taloudellisesti hyödyllisiä. Todennäköisesti nimenä jo Perrin olisi sitäluokkaa että jopa joku sponsori lähtisi mukaan hänen hankintaan ja maksaisi osan kuluista.

Toiseksi se kasvattaisi viellä jonkinverran kausikorttimyyntiä ja toisi ainakin ensimmäisiin peleihin lisää katsojia ja todennäköisesti pienenä nosteena koko kauden aikana. Lisäksi vaikka fanitavaramyynti Suomessa melko pientä niin myös paitojen ym.. myyneistä tulisi rahaa takaisin. Pääle sitten viellä mahdolliset aitiomyynit ja muut tulot.

Lisäksi juurikin nyt kun pelaajien vaihtuvuus on ollut niin pientä niin yksi iso fisu saisi Jyväskylän sekaisin ja nosteen takaisin. Nyt itse ainakin pelkään, että pientä nukahdusta tulee ja jääkiekko ei ole Jyväskylässä aina enää niin suurta kun ollaan jo kerran voitettu mestaruus ja kerran oltu kolmansia ja miehet on samoja. Miksi joku tavallinen tallaaja lähtee katsomaan siis enää matsia kun mikään ei ole vaihtunut? Veikkaan siis itse että jos näillä miehillä lähdetään kauteen katsojaluvuissa tulee aika rajujakin laskuja joissakin peleissä ellei joukkueen menestys nyt ole jotain superhyvää.
Samanlaisia ajatuksia itselläkin Perrinin hankkimiseen liittyen. Vaihtuvuuden saaminen näinkin "ison" pelaajan merkeissä olisi äärimmäisen iso ja tärkeä juttu. Vieläpä kun kyseessä olisi ulkomaalainen ja kovasti töitä tekevä pelaaja, niin kyllä se vähentäisi tuntuvasti pelaajien laiskottelun vaaraa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Pientä huhun tynkää. JYP ja Pihlman ovat tuon huhun mukaan tehneet yhden vuoden jatkosopimuksen. Jäämme odottamaan virallista tietoa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pientä huhun tynkää. JYP ja Pihlman ovat tuon huhun mukaan tehneet yhden vuoden jatkosopimuksen. Jäämme odottamaan virallista tietoa.
Tämä olisi kyllä se viimeinen piristysruiske juuri kauden alun kynnyksellä. Itse ainakin olen ikionnellinen, mikäli Pile jatkaa vielä yhdenkin kauden.

Onko kellään muuten tietoa Pilen nykykunnosta? Eli milloin on jälleen pelikuntoinen.
 

Baldrick

Jäsen
Olisiko siinä se tarvittava lenkki? Perrin omaa mahtavat hyökkäykselliset avut ja täten Makkoselle voisi antaa puolustusvastuuta enemmän, kun Perrin olisi Hytösen kanssa se toisen hyökkäävän ketjun sentteri.

Luulenpa, että Makkonen on liian kallis puolustussuuntaan ja sitten vielä koko kauden porukka vikisee, kun ei tule tarpeeksi tehoja ja kaikkien mielestä turha hankinta, kun hankittiin tekemään maaleja, muttei niitä edes tee, koska on laitettu alempiin ketjuihin.

Tosin eipä siinä, sillä kyllähän jokaisella täällä mällit pöksyihin pärähtäisi, jos tulevan kauden 1-3 ketjujen sentterikolmikko olisi Hytönen, Perrin, Makkonen. Sittenhän tietenkin kuvioihin astuu tapaus Pihlman. Perrin jos hankitaan, en jaksa uskoa, että on rahaa Pileen ja hänelle varmaan loukkaantumisen johdosta ei paljoa ole kyselyitä tullut muualta kuin Suomesta, enkä halua häntä nähdä koskaan minkään muun joukkueen paidassa, NEVÖ!

Kyllähän tuohon yksi Eerikki kelpaisi, mutta täytyy miettiä, ettei se kassa kauaa ole pohjaton. Toivottavasti Seppänen junailee asiat silleensä, että tuossa syssymmällä meillä on sekä Pile, että Perrin. Vitja siinähän sitä vasta oltaisiin.
 
Viimeksi muokattu:

RuuhkaTukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, sympatiaa Jokereille
Kiekkokeskisuomalaisesta löytyvässä JYP - AIK ottelun raportissa, todetaan että Hytönen on sivussa loka-marraskuulle ja että keskushyökkääjän kalastamiseksi verkot ovat kuulemma jo vesillä. Lähdettä tuossa ei kuitenkaan mainita, ilmeisesti siinä on kyseessä toimittajan spekulaatio.

Vai onko?

Minun mielestäni voitaisiin aivan hyvin lähteä näillä miehillä kauteen ja katsoa jos tarvetta ilmenee myöhemmin. Toisaalta hankinta olisi hyvä tehdä nyt jos siihen aiotaan päätyä, että saataisiin ketjut rakennettua kuntoon, jotta koko paletti ei mene uusiksi Hytösen paluun seurauksena.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Minun mielestäni voitaisiin aivan hyvin lähteä näillä miehillä kauteen ja katsoa jos tarvetta ilmenee myöhemmin. Toisaalta hankinta olisi hyvä tehdä nyt jos siihen aiotaan päätyä, että saataisiin ketjut rakennettua kuntoon, jotta koko paletti ei mene uusiksi Hytösen paluun seurauksena.
Täysin samaa mieltä tästä. Nyt olisi hyvä antaa nuorille aito näytönpaikka. Siellä on mm. Ikonen joka oikeasti ansaitsee hyvän näytönpaikan liigatasolla.

Toisaalta, jos se hankinta aiotaan tehdä niin nyt ennen kauden alkua on se aika milloin kannattaa uutta sopimusta uudelle pelaajalle raapustaa. Miksikö? Ensinnäkin valinnanvaraa on enemmän ja oletusarvoisesti silloin hinnatkin ovat alemmat. Kun kausi on jo käynnissä, pelaajia on sopimuksenalaisena huomattavasti enemmän ja kun tarjontaa on vähemmän, uskoisin että palkkapyynnöt saattaisivat olla hitusen korkeammat. Lisäksi olisi enemmän aikaa uudelle pelaajalle sopeutua joukkueeseen (ja mahdollisesti liigan pelityyliin).

Itse kyllä, näillä tiedoilla mitä mulla on, lähtisin kauteen näillä pelaajilla. Vaikka riskihän se tietysti sekin on kuten olen jo aikaisemmin tässä ketjussa maininnut.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse kyllä, näillä tiedoilla mitä mulla on, lähtisin kauteen näillä pelaajilla. Vaikka riskihän se tietysti sekin on kuten olen jo aikaisemmin tässä ketjussa maininnut.

Itse taas ajattelisin että jos nyt on joku sopiva pelaaja kiikarissa niin ehdottomasti sopimusta vain. Ei kuitenkaan mitään paniikkihankintaa tässävaiheessa tarvita ja hinta/laatusuhde pitää osua kohdalleen.

Tarve on juurikin tässävaiheessa kautta kun Hytönen on viellä sivussa, mutta myös sen jälkeen. Lisäksi tuskin kaikki sentterit pysyvät koko kautta ehjänä joten lisälaajuus ei ole pahasta, varsinkin kun Lahti on niin pitkään sivussa. Varmasti myös yhden sentterin tultua ainakin Ikoselle löytyy jotain roolia joukkueesta sen sijaan Asplund ei ainakaan harjoitusotteluissa ole pysynyt muiden tahdista joten hyvä vaan tekee D teamissa isossa roolissa pelaaminen.

Toisaalta ei tässä nyt hengen hätä ole jos sentteriä ei saada, mutta se toisi kyllä paljon apuja hyökkäykseen eikä tarvitsisi peluttaa esimerkiksi Jonne Virtasta sentterinä( toki pelannut hyvin sitä roolia).

Kaikki myös riippuu siitä mikä on joukkueen tulevaisuuden suunitelma. Mitä tehdään esimerkiksi ensikauden jälkeen jos Hytönen, Pihlström, Vatanen ym.. lähtee ulkomaille , kun sopimuksia on katkolla? annetaanko suoraan D teamin miehille isompaa roolia jo nyt seuraavia kausia silmällä pitäen vai mennäänkö myös jatkossa samoilla miehillä/ ostetaan lisää pelaajia.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä tehdään esimerkiksi ensikauden jälkeen jos Hytönen, Pihlström, Vatanen ym.. lähtee ulkomaille , kun sopimuksia on katkolla?
Kultakauden jälkeenhän D-Teamin ja oman juniorituotannon ulkopuolelta ei taidettu tehdä yhtään hankintaa. Tänä kesänä tehtiin yksi ostos: Vili Sopanen. Okei, tämä on tietenkin hieman harhaista sillä kausien aikana on tullut pelaajia, joista osa on pysynyt (Viitanen, Pihlström, Makkonen) ja osa mennyt (Noronen, Kantee, Kariya). Niin tai näin, muihin seuroihin verrattuna pelaajaliikenne on ollut todella vähäistä Jyväskylässä RDn aikana. Hytönen, Pihlström ja Vatanen kuuluvat ehdottomasti liigan parhaimpiin pelaajiin, mutta käsittääkseni tilanne on sama ihan jokaisella liigajoukkueella: hyvät pelaajat viedään aina käsistä ja uutta on hankittava tilalle. Toivottavasti D-pelaajista (lähinnä ehkä Pesonen, Jormakka, Ikonen, Poukkula) löytyy tulevaisuuden runko-/huippupelaajia. Ja toivottavasti samalla ollaan muiden joukkueiden tapaan aktiivisia pelaajamarkkinoilla. Minä vaan satun olemaan niitä katsojia, joita aina kiinnostaa nähdä uutta verta jäällä (enkä viittaa nyt Jonne Virtaseen...).
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Kultakauden jälkeenhän D-Teamin ja oman juniorituotannon ulkopuolelta ei taidettu tehdä yhtään hankintaa. Tänä kesänä tehtiin yksi ostos: Vili Sopanen.
Tuohon taitavat kuulua myös Jonne Virtanen ja varauksin Joni Myllykoski. Varauksin siksi, että ennestään tuttu mieshän Myllykoski on, vaikka omasta pojasta ei olekaan kyse.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös