Kauden 2010-2011 JYP, hankinnat

  • 209 946
  • 556
Tila
Viestiketju on suljettu.

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
En haluaisi olla ilonpilaaja, mutta NHL:ssä training campit alkavat kunnolla vasta ensi viikolla. Eli tässä mielessä on ihan täyttä utopiaa edes odotella ketään sopimuksen alaisia pelaajia siirtyvän mihinkään vähään aikaan. Eiköhän ne katso korttinsa siellä ensin.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Oikeasti, Michael Ryderin maininta tässä ketjussa on yhtä tyhjän kanssa. Tämä mies ei tule pelaamaan SM-liigaa. Sen voi jättää aivan omaan arvoonsa.

Olen edelleen myös enemmän tai vähemmän vastaan Pihlmanin signausta, vaikka rahatilannekin antaisi myöten. 8 kk kohta loukkaantuneiden kirjoissa, takana muutama peli tammikuun jälkeen. Mitä Pihlman tuohon joukkueeseen oikeasti toisi, ennenkuin on todella kunnossa, mihin voi mennä vielä kuukausia ja kuukausia?
 
Viimeksi muokattu:

Baldrick

Jäsen
Viestin omille pelaajille & junioreille, että kaveria ei jätetä vaikka ei aina elämä olisi ruusuilla tanssimista.

Tämä, sekä Tuomas Pihlman on myös vahvistus joukkueeseen saatuaan kuukaudessa-kahdessa pelivireensä kuntoon. Pesee puolikuntoisenakin Pesosen Harrin mennen tullen. Ja poffeja ajatellen, jos siis tulisi kauden kattavalla pahvilla, olisi suurenmoinen vahvistus. Korvaa osittain myös peliätekevää sentteriä viime kaudella esiintulleilla taidoillaan. Ja hänet on pakko signata jos ei paikkaa muualta kuin Suomesta meinaa löytyä, sillä en halua nähdä häntä koskaan vieraan joukkueen paidassa. Varsinkaan poffeissa sitten pelivireessä ollessaan tiputtamassa JYPiä mahdollisesti jatkosta. PTHYI!
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä Pihlman tuohon joukkueeseen oikeasti toisi, ennenkuin on todella kunnossa, mihin voi mennä vielä kuukausia ja kuukausia?

Ei mitään, meillähän on huippuntoisia pelureita D-teamista.
Asiaan. Miksi pelaisi puolikuntoisena, eiköhän se nyt kuntoon tule. Kaikkihan on joskus toipilaana. Pihlman on ihan oikeasti pelimies, eikö ole jäänyt nimi mieleen.
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ritola#24 kirjoitti:
4Miksi pelaisi puolikuntoisena, eiköhän se nyt kuntoon tule. Kaikkihan on joskus toipilaana. Pihlman on ihan oikeasti pelimies, eikö ole jäänyt nimi mieleen.

Aivan, ja veikkaanpa että Pihlman puolikuntoisenakin tekisi Sm-liigassa kelpo tehot. Kumminkin herra painellut viimeiset kolme kautta täällä lähes piste per peli tahdilla. Ja edelleenkin kysytään, että mikä estää Pihlmania pääsemästä huippuvireeseen. Ikää miehellä 27-v, JYPistä löytyisi tutut ketjukaverit viime kaudelta sekä valtakunnon parhaimmistoon kuuluva valmennus. Eiköhän R.D joukkoineen saisi Pihlmanin hurjaan iskuun, vaikka kaveri aloittaisi kautensa vasta esim. marras-joulukuussa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin no jos nykyjoukkuetta katsoo niin meillä on jo nyt melko laadukkaat laiturit joten laitureita ei nyt välttämättä tähän hätää ainakaan tarvitse. Tällähetkellä meinaa vain olla että kuka ruokkii noita laitureita?

Onko tässätilanteessa järkeä maksaa melko kalliille puolikuntoiselle palaajalle sen sijaan että etsisi vaikka sen sentterin? Todennäköisesti vaikka pihlman pelaisi hieman halvemmalla kuin ehkä moneen muuhun joukkueseen pyytää olisi silti joukkueen kalleimpia pelaajia ellei jopa kallein, toki koko kauden palkkaa ei tarvitsisi maksaa, mutta kuitenkin . Itse en vain näe kovin kannattavana JYP:n kannalta tätä hommaa ja sen takia varmaankin JYP ei ole viellä sopimusta tehnyt kun riskialtis hankinta olisi olkoonkin vaikka katsoo edellisiä kausia kuinka.

Itse vain en näe siis niin paljon positiivistä jos Pihlman jatkaisi, mielummin juuri tässävaiheessa kautta sentteriä kaivattaisiin vaikka tottakai Pihlman loppukaudesta vahvistaisikin laituriosastoa tai sitten ei..
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Onko tässätilanteessa järkeä maksaa melko kalliille puolikuntoiselle palaajalle sen sijaan että etsisi vaikka sen sentterin? Todennäköisesti vaikka pihlman pelaisi hieman halvemmalla kuin ehkä moneen muuhun joukkueseen pyytää olisi silti joukkueen kalleimpia pelaajia ellei jopa kallein, toki koko kauden palkkaa ei tarvitsisi maksaa, mutta kuitenkin.
Olisiko kuitenkaan kallis? Koska Pihlman itsekin varmasti tietää että on tulossa pahan loukkaantumisen jälkeen takaisin jolloin pitää olla antamassa näyttöjä seuraavaa kautta silmällä pitäen. Ja kun tuon tietää itsekin niin tuskin hinnoittelee itseänsä kovinkaan kalliiksi pelaajaksi. Varsinkin jos oman kotikaupunkinsa joukkueessa pelaisi loppukauden kestävällä sopimuksella.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pihlman ei todennäköisesti olisi kovinkaan kallis ja myös henkisesti erittäin tärkeä mies. Loppukaudesta varmasti olisi jo kovassa iskussa pelillisestikin. Lisäksi muistakaapa Pilen pelinrakentelutaidot viime kaudelta, ei sen aina tarvitse olla sentteri joka rakentaa. Pile osaa nykyään muutakin kuin tykitellä maaleja.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Aivan, ja veikkaanpa että Pihlman puolikuntoisenakin tekisi Sm-liigassa kelpo tehot. Kumminkin herra painellut viimeiset kolme kautta täällä lähes piste per peli tahdilla. Ja edelleenkin kysytään, että mikä estää Pihlmania pääsemästä huippuvireeseen.

Olipa siitä puolikuntoisesta Pihlmanista paljon hyötyä playoffseissa...eikö?

Sitä ei mikään estä, mutta kuinka kauan siinä oikeasti menee? 8 kuukautta nyt jo pois pelikunnosta, onko sitä nyt tarpeen muistutella miten Tuppuraisen kohdalla kävi kun mies oli 4 kk sivussa?

Ammattilaisurheilu on ammattilaisurheilua, jätetään ne talvisota-meiningit muualle.

Pihlström, Sopanen, Louhivaara, Tuppurainen, Virtanen, Pesonen, Riska, Sipiläinen.
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olipa siitä puolikuntoisesta Pihlmanista paljon hyötyä playoffseissa...eikö?

Sitä ei mikään estä, mutta kuinka kauan siinä oikeasti menee? 8 kuukautta nyt jo pois pelikunnosta, onko sitä nyt tarpeen muistutella miten Tuppuraisen kohdalla kävi kun mies oli 4 kk sivussa?

Ammattilaisurheilu on ammattilaisurheilua, jätetään ne talvisota-meiningit muualle.

Pihlström, Sopanen, Louhivaara, Tuppurainen, Virtanen, Pesonen, Riska, Sipiläinen.
Jos Pihlman vielä pystyy pelaamaan niin toivotan Jyppiin tervetulleeksi. joskus kuitenkin on palattava, jos ei ura ole paketissa. Tuppuraisen tapausta ei kannata kuitenkaan suoraan verrata, koska ovat erilaisia pelaajia. Jos pelejä tarvitaan alle vaikka neloskentässä aluksi niin ihan sama. Olen erittäin valmis miehen ottamaan mukaan enkä heitttämään helevettiin. Pitääkö tästä edes keskutella??? Oma kasvatti jne. Onko meillä niin kova rosteri että Pihlman ei sinne mahdu.

edit.

Nuo listaamasi pelimiehet eivät ole Pihlmanin tasoisia pelaajia. Sopanen??? 0 peliä Jypin paidassa.
 
Viimeksi muokattu:

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olipa siitä puolikuntoisesta Pihlmanista paljon hyötyä playoffseissa...eikö?

Sitä ei mikään estä, mutta kuinka kauan siinä oikeasti menee? 8 kuukautta nyt jo pois pelikunnosta, onko sitä nyt tarpeen muistutella miten Tuppuraisen kohdalla kävi kun mies oli 4 kk sivussa?

Pihlman ei valitettavasti tainnut olla pleijareissa edes puolikunnossa, ehkä noin yks viidesosa kunnossa.

Oot käyttänyt jo aika monta kertaa tota Tuppurainen korttia, kun vertailet kavereiden loukkaantumishistoriaa. Tilanne nyt vaan ei satu olemaan ihan niin simppeliä matematiikkaa. Ensinnäkin Pihlmanin peli ei ole koskaan perustunut äärimmäisen nopeaan liikkeeseen kuin Tuppuraisen, toisekseen herrojen vammat eivät olleet identtisiä, ja kolmannekseen Pihlman parhaimmillaan on MM-tason pelaaja ja Tuppurainen korkeintaan kehnon Eurohockey-turnauksen pelaaja. Saattaa muuten olla, että urheiluhistoriassa on joku tehnyt parempiakin come-backkeja pelikentille loukkaantumisen jälkeen kuin Jani Tuppurainen.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pihlman on loistava, ehdottomasti yksi liigan kovimmista hyökkääjistä - siis jos liigaan meinaa vielä tällä kaudella jäädä. Oikeastaan ainoa kerta milloin respectit vähän tippui, oli viime kauden alku. Suoraan sanoen, vaikka pinnojakin tuli aina silloin tällöin, niin silti Pile oli JYPin paskin hyökkääjä. Harmitti oikein Asplundin puolesta. Sitten kun peli-ilme (ja oikeat ketjukaverit: J-P ja Opa) löytyi, niin se olikin sitten yhtä lentoa. Mutta jotenkin jäi viime kaudesta - varmaan muillakin kuin minulla - sellainen vaikutelma, että Pilen kone käynnistyy hitaasti. Niin tai näin - tosipelit alkaa sitten keväällä ja jos meillä silloin olisi rosterissa peli-intoa täynnä oleva hyväkuntoinen Pile, niin minun puolesta Seppänen voisi siihen tarkoitukseen muutaman ylimääräisen lantin sijoittaa.

Huomio on kuitenkin nyt tuossa Lintukankaan Keisarin laittamassa huhussa. Iso pommi pamahtaa? Tynillä viisi kiloa dynamiittia mukana kun Virtasen Jonnen kolmen vuoden jatkopahvi julkistetaan? Jotakin tällaista monet varmaan pelkää. Toivottavasti edes jotakin tapahtuisi.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Huomio on kuitenkin nyt tuossa Lintukankaan Keisarin laittamassa huhussa. Iso pommi pamahtaa? Tynillä viisi kiloa dynamiittia mukana kun Virtasen Jonnen kolmen vuoden jatkopahvi julkistetaan? Jotakin tällaista monet varmaan pelkää. Toivottavasti edes jotakin tapahtuisi.

Heh heh tuskin, mutta ei kai tuo niin hirveääkään olisi? Jonne on kuitenkin parantanut kokoajan ja uskoisin että miehestä on revittävissä vielä paljon irti, itse ainakin toivon hänelle jatkopahvia.

Sitten mahdolliseen uuteen hankintaan, toivottavasti se on sentteri sillä laiturilla ei me oikein mitään tehdä. Meillä on kuitenkin jo nyt liigan parhaimmistoa olevat laiturit, joten aika kova miehen pitäisi olla mikäli sinne änkisi. Hyvää sentteriä siis toivoen, joku Markku Tähtinen sieltä kuitenkin tulee...
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
No onkos sillä Perinillä vielä sopimusta mihinkään? Olisi, ainakin minun mielestä iso pommi jos tulisi takaisin Jypiin!
Ei taida Perrinillä olla sopparia mihinkään. Nythän on vapaana Perrinin ja Tähtisen lisäksi myös Ville-Vesa Vainiola, joka ei kyennyt lunastamaan sopimusta IFK:n kanssa. Toivottavasti jos sieltä joku tosiaan tulee, se olisi jo ennestään laadukas kaveri ei läpimurtoa odottava pelaaja, tai alisuorittaja...
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Varmaa lienee kuitenkin se että joko tiistaina vähän tuuletellaan ja heitellään ylävitosia JYPin kannattajien keskuudessa tai sitten mutistaan pettymystään täällä palstalla.

Mutta sen verran voin sanoa että jos sieltä joku tulee, niin tuo pelaaja on sentteri eikä mikään tulevaisuuden lupaus vaan jo meriittinsä ansainnut.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta sen verran voin sanoa että jos sieltä joku tulee, niin tuo pelaaja on sentteri eikä mikään tulevaisuuden lupaus vaan jo meriittinsä ansainnut.

Joukkueessa on jo niin paljon nuoria ja lupaavia pelaajia, ettei sellaisia ole enää tarvetta hankkia. Saapas nähdä tuleeko ketään vai ei...jännät paikat.
 

Baldrick

Jäsen
Tällähetkellä meinaa vain olla että kuka ruokkii noita laitureita?

Tai sitten Pile voisi ruokkia Makkosta ja ehkäpä molemmat voisivat saada pelin pyörimään.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse oon ainakin tyytymätön jos tiistaina ei julkaista vähintään kolmikon Perrin, Ryderi ja Pihlmanin sopimuksia. Siihen pääle vaadin viellä vähintään Jonnelle 3 vuoden jatkopestiä. Muuten kyllä tuun kiromaan tänne foorumille tiistaina, että turhaa meteliä pidettiin tuosta radiolähetyksestä :)
 

LaRock

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen kuullut varmasta lähteestä, että Pihlmanin, Perrinin ja Ryderin sopimukset julkaistaan tiistaina. Joukkue näyttää sen jälkeen tältä:

Tuomas Pihlman - Eric Perrin - Michael Ryder
Jani Tuppurainen - J-P Hytönen - Antti Pihlström
Antti Virtanen - Jussi Makkonen - Vili Sopanen
Ossi Louhivaara - Filip Riska - Jari Jääskeläinen

Ihan hyvältä näyttää, varsinkin liigatasolle. Näillä pelaajilla taistelisimme koti-edusta, ja mahdollisesti voisimme haastaa Kärpät, HIFK:n ja Jokerit. Yhä kuitenkin pelottaa se, ettei joukkue kestäisi yhtään loukkaantumista. Materiaali ei ole näilläkään pelaajilla tarpeeksi laaja, ja jos joku pelaajista loukkaantuu, olemme hyvinkin kusessa kun tosi pelit alkavat.

EDIT:
Mä taas olen kuullut, että nää hassuttelut alkaa mennä jo himpun verran yli...

Viestini olikin juuri kannanotto tähän aiheiseen. Mielestäni aika turhaa spekuloida joillakin mainituilla pelaajilla, varsinkin kun tiistaina olemme kaikki viisaampia. Joten malttia, malttia.
 
Viimeksi muokattu:

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen kuullut varmasta lähteestä, että Pihlmanin, Perrinin ja Ryderin sopimukset julkaistaan tiistaina. Joukkue näyttää sen jälkeen tältä:

Mä taas olen kuullut, että nää hassuttelut alkaa mennä jo himpun verran yli...

Taidan itsekkin tulla vinkumaan tiistaina, kun ketään ei tule. Tai sitten joku tulee ja olen iloinen, mistä näitä tietää.
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
0 peliä JYPin paidassa = huonompi kuin Pihlman? Fanilasit ovat juurtuneet päähän ilmeisen vahvasti.

Markus arvotaa Sopasta enemmän kuin Pihlamania??? Varmasti jos olet vilin kaveri, mutta mieti nyt asiaa hetki. Molemmat ovat hienoja pelimiehiä, mutta minulla on Jyp lasit päällä, koska olen Jypin kannattaja. Sopanen ei ole minun mielstäni suuri Jyp pelaaja vielä. Kuten värilaseissani Pihlman on.

Edit.

Et ymmärtänyt muutenkaan jutun pointtia. Pihlman pelasi muutaman huonohkon vaihdon vakavan loukkaantumisen jälkeen. Sairaabakteerista polvessa voi saada vaikka tekonivelen. Nyt se teilataan jämäpelaajana ulos ja ollaan näyttämässä ovea. Sopimuksen tarjoamisesta täällä puhutaan että ei tässä tarvita mitään patrioottihenkeä. Joukkueurheilussa arvostetaan, että ei hylätä loukkaantumisen takia. Käsittääkseni Pihlman ei ihan täysi kusipää ole. Sitten luetellaan miten kovia laitureita meillä on jo. Näin nopeasti sitä unohdetaan, miten Pihlman viime kaudella oli joukkueen kantava voima, kun "nousu" viime kauden pohjalta aloitettiin tai miten tärkeä palanen oli mestaruusjoukkueessa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös