No eikö se ollut riittävä ihmeteko tehdä 18-vuotiaana tulokaspuolustajien uusi piste-ennätys ja pelata ensimmäiset MM-kisat heti SM-liigan tulokaskauden jälkeen? Mielelläni minä tuommoisia tarinoita kuulisin kirkossa luettavan JYP-kasvateista.
No eikö se ollut riittävä ihmeteko tehdä 18-vuotiaana tulokaspuolustajien uusi piste-ennätys ja pelata ensimmäiset MM-kisat heti SM-liigan tulokaskauden jälkeen? Mielelläni minä tuommoisia tarinoita kuulisin kirkossa luettavan JYP-kasvateista.
Ei minulle, että kehtaisin käyttää legenda-nimitystä yhdestäkään noista pelurista, mutta näemmä siihen riittää tuommoinen ihmeteko.
Se on kiva kuulla, että et kehtaa noista pelaajista käyttää legenda-nimitystä. Ihmetyttää vaan miten sitten kehtaat Risto Kurkista pitää JYP HT-legendana..
..jotenkin nimittäin Kurkisen ura JYPissa tuntuu kalpenevan Hytösen uralle:
Risto Kurkinen, pelasi 6-kautta JYPissa Sm-liigaa. Saavutuksena hopeaa keväällä 1989 ja pronssia 1993.
J-P Hytönen, ennen kautta 10-11 pelannut yhteensä 9-kautta JYPissa Sm-liigaa. Saavutuksena kultaa keväällä 2009 ja pronssia 2010.
Jos Kurkista voi sanoa JYP-legendaksi, niin voi suhteellisen helposti sanoa myös JP Hytöstä.
Kurkisella siis kuusi kautta JYPissä ja hän on legenda. Immonen ei ole ole sitä, kun pelannut "vain" viisi kautta. Siinä ohessa taisi voittaa mestaruuden, jos muistan oikein. Kaikki tyylillään kumminkin.
Nimenomaan juurikin näin!
Selvennän nyt omaa mielipidettäni, että ilman muuta Risto Kurkinen on yksi suurista JYP-legendoista siinä missä JP-Hytönen tai Jarkko Immonenkin.
Pottakamelin kuvaama "maailman turhin väittely" siis leimahti tuosta Köpin kommentista " en kehtaisi käyttää legenda-nimitystä yhdestäkään noista pelurista (Hytönen, Pihlman, Immonen, Vatanen)".
Jokaisella on omat kriteerinsä, jonka mukaan näkee pelaajat legendoina. Nämä ovat henkilökohtaisia mielipideasioita, joista toki voi kiistellä, mutta se on täysin turhaa.Voin tästä väitellä pitempäänkin, mutta mulle Immonen ei tule olemaan lähelläkään JYP-legendaa ja sitä asemaa mihin Hytönen voi ja todennäköisesti tulee nousemaan.
Joku raja näihinkin on vedettävä ja musta se on aika hyvä vetää ainaki lähtökohtaisesti siihen että on oma kasvatti, mitä Immonen ei ole.
Se pudottaa Immosen hyvin kauas näistä legenda ja paidanjäädytyspuheista.
Ja ei, en aliarvioi Immosta. Tärkeä (ehkä tärkein pelaaja) mestaruuden kannalta, mutta ei legenda. Eikä jäädytettävän numeron arvoinen.
Pihlmankin on pelannut ison osan urastaan tähän mennessä muualla, mutta sitä uraa on nyt vielä jäljellä, joten aika näyttää.
Vatanen, yksi kausi ja legenda? Never.
Jos jollain vielä mussutettavaa näistä, laittakaa yv:tä tai avatkaa oma ketju keskustelulle.
Köpin mielestä vaan tuntuu olevan niin, että hänen mielipiteensä on ainoa oikea ja täten väittely oli valmis.
Mielestäni missään nimessä ei tarvitse olla oma kasvatti ollakseen seuran legenda, ääriesimerkkinä tästä Otakar Janecký. Immonen on jo nyt jollain tapaa JYP-legenda, muttei vielä täysin. Jos tekee vielä paluun JYP-paitaan ja pelaa pari hyvää kautta, niin sitten kyseessä on täysiverinen JYP-legenda. Näin siis minun mielestäni.
Joku raja näihinkin on vedettävä ja musta se on aika hyvä vetää ainaki lähtökohtaisesti siihen että on oma kasvatti, mitä Immonen ei ole.
Jos ei mitään tapahdu, niin en ihmettelisi jos Pile haluaisi ottaa ns. keikkapestin JYPistä antaen näyttöjä ulkomaille kauden alussa. Eri asia on taas se, onko JYP kiinnostunut saamaan Pihlmania vain pariksi kuukaudeksi.
Vuosi vuodelta se vaan on todennäköisempää ollut, kun miehellä on entistä vähemmän ottajia. Nyt on NHL-urakin jo lopullisesti takana ja edellinen kausi ei ihan putkeen mennyt, niin luulisi hintalapun olevan kohdallaan. Ja kun ottaa vielä huomioon sen, että kausi on hyvin pian alkamassa ja mies on edelleen vapailla markkinoilla..Ei millään pahalla, mutta mistä tämä Eric Perrin-kortti on nyt taas kerran vedetty? Muistaakseni miehen perään on kuolattu näissä pelaajahankinta-ketjuissa nyt jo useampana vuonna. Ja voihan sitä kuolatakin, mutta kuinka todennäköistä oikeasti on että Perrin tulisi JYPiin? Itse en tähän oikein jaksa uskoa.
Ei millään pahalla, mutta mistä tämä Eric Perrin-kortti on nyt taas kerran vedetty? Muistaakseni miehen perään on kuolattu näissä pelaajahankinta-ketjuissa nyt jo useampana vuonna. Ja voihan sitä kuolatakin, mutta kuinka todennäköistä oikeasti on että Perrin tulisi JYPiin? Itse en tähän oikein jaksa uskoa.
Sen verran korjausta että Vänä itse olisi halunnut jäädä JYPiin. Vänttinen ei ilmeisesti sopinut JYPin suunnitelmiin.Alun pitäenkin arvelin, että pelillisesti suurin syy Vänttisen lähtöön oli halu päästä kokeilemaan siipiä kiekollisessa roolissa, millaista JYPissä ei ollut tarjolla. Veikkaan, että miehen motivaatio tulla takaisin 3.-4. ketjun av-ekspertiksi kiekkoja syömään on melkoisen alhainen.