Kauden 2007-2008 Valmennuskuviot

  • 53 270
  • 206
Tila
Viestiketju on suljettu.

Daemon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Juventus, FC Slayer
Rautakorven ja Dufvan "kieltäytymiset" olisivat toteutuessaan parhaita uutisia sitten Moravecin nimeämisen. Hiukan "iloisemman" "pelikirjan" miehiä on oltava saatavilla, joko omasta takaa tai sitten muualta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kaskilahden olisi sentään jotenkin voinut kestää, puhdas pöytä ja kaikki, mutta että Rautakanki!? Kieltäytymisen ilo oli molemminpuolinen. Ja Kake on jo nähty kortti Kerhossa. Vain Samu Kuitunen ja Molla Hietanen olivat surkeampia.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Dufvaa tahi Rautakorpea ei minun kerhooni koskaan, piste. Kaksi sellaista kiekon syöpäläistä ettei pahemmasta väliä.

Kiitos molemmille miehille kieltäytymisestä.

Alatalo voisi kelvatakin, jossei kerran omille miehille löydy luottoa.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Leon kirjoitti:
Kaskilahden olisi sentään jotenkin voinut kestää, puhdas pöytä ja kaikki, mutta että Rautakanki!? Kieltäytymisen ilo oli molemminpuolinen. Ja Kake on jo nähty kortti Kerhossa. Vain Samu Kuitunen ja Molla Hietanen olivat surkeampia.
Lieventäväksi asianhaaraksi "Mollan" kohdalla näkisin, että mies taisi olla aika tumuissa...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Daemon kirjoitti:
Rautakorven ja Dufvan "kieltäytymiset" olisivat toteutuessaan parhaita uutisia sitten Moravecin nimeämisen. Hiukan "iloisemman" "pelikirjan" miehiä on oltava saatavilla, joko omasta takaa tai sitten muualta.

Itsekään en kyllä mielelläni näkisi Jukka Rautakorpea HPK:n ykkösvalmentajana. Sellaisen mielikuvan "kahvaus"valmentajana olen hänestä saanut, että häntä en HPK:n valmentajaksi päästäisi. Dufvasta en sano mitään.

Kari Heikkilästä sen verran, että kyllähän hänet nähtiin joo ja sai potkut. Mutta tuosta on kuitenkin jonkun verran jo aikaa ja tämän tapauksen jälkeen Heikkilä on
onnistunut päävalmentajan todella hyvin ja valmentanut mm. Kärpät suomenmestaruuteen.

Kyllä minä ainakin voisin antaa Heikkilälle vielä toisen mahdollisuuden.

Mitä iloisiin uutisiin tulee, niin lisäisin listaan vielä Billy Tibbetsin tulon HPK:hon. Tuolloin kun tämä tapahtui tunnelma oli kaksjakoinen, mutta Tibbets on näyttänyt, että hän olikin jopa parempi hankinta kuin tämä David Moravec.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Estolistalle

sixtus kirjoitti:
Dufvaa tahi Rautakorpea ei minun kerhooni koskaan....

Niin, itselleni ei ole muodostunut kuvaa Dufvasta, mutta päädyn listaamaan Rocky Rautakallion ja Matti Hagmanin tälle estolistalle. Jukka Rautakorven pestiä en pysty edes selvinpäin ajattelemaan.

Mikäli tämä ei menisi pelkäksi ihmisten mollaamiseksi, päädyn sanomaan, että Alatalo voisi sopia aika hyvin Kerhon pirtaan, maalivahdimman Lehkosen ohella.

Täältä tähän
 

Peter Gabriel

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hirveästi hävittävää

Mun miälestä on huolestuttava että huippuvalmentaja toisensa perään kieltäytyy HPK:n päävalmentajan pestistä jonka pitäisi kaiken järjen mukaan olla haluttu. Seurajohto on osaava ja kykenee pitkäjänteiseen sitoutumiseen, organisaatio antaa tukea ja kaupunki elää ja hengittää jääkiekkoa + valmentajalle kyetään tarjomanaan kilpailukykyinen joukke.

Mutta, kääntöpuolena on että HPK:ssa ollaan totuttu menestymään ja iso osa siinä on Jalosen vaikutuksella. HPK:sta on tullut Jalosen näköinen joukkue. Kuka valmentaja uskaltaa tulla siihen jatkoksi ja alkaa muokata joukkueesta oman näköistään kun samalla pitäisi taistella liigan kärkipaikoista. Suomeksi sanottuna, HPK:n uudella valmentajalla on kovat odotukset eli hirveästi hävittävää. Kuka lähtee vaarantamaan mainettaan? Jos HPK ensi kaudella menee finaaliin, se on odotettu suoritus, jos jää kuudenneksi, se johtuu valmentajan epäonnistumisesta ja sen jälkeen ko. koutsin maine on pilalla vuosiksi. Eikö nimenomaan HPK:ssa anneta valmentajalle parhaimmat mahdolliset edellytykset onnistua työssään. Jos ei HPK:ssa, missä sitten? HPK:han organisaationa ja joukkueena on todistanut kykynsä voittaa Suomen Mestaruus, vaikka lähtökohtaisesti resurssit riittävät vasta ensimmäisen haastajan asemaan.

Uuden valmentajan valinnasta taitaakin tulla johdolle odottamaton peikko kun koutsit eivät jonotakaan Korpelan toimiston ulkopuolella kädet ojossa.
 

Spenroos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, JanPa
Korinekki kirjoitti:
Veikkaaja tuossa tänään kertoili, että Rautakorpi ja Dufva olisivat kieltäytyneet Kerho-pestistä. Eikö siellä löydä Timo Lehkoselle luottoa vai eikö mies ole kiinnostunut pestistä?

Kuten monet muutkin ovat jo todenneet, Rautakorven ja Dufvan kieltäytymiset olisi parasta ikinä missään. Tosin, allekirjoittanut ei usko sekuntiakaan, että Kerho olisi millään lailla edes yrittänyt Rautakorpea havitella. Jos Rautakorpi jonain päivänä työskentelee HPK:n organisaatiossa, loppuu minun kannatukseni seuralle siihen paikkaan.

Joku tässä aiemmin huhuili, että HPK ei olisi kiinnostunut antamaan Lehkoselle päävalmentajan pestiä. Uskon ja toivon, että tällainen on paskapuhetta. Minun toiveissani on monivuotinen päävalmentajan pesti Lehkoselle.
 

Daemon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Juventus, FC Slayer
Lehkosen valmennuksessa olleet ovat lähinnä hymähdelleet, kun samassa lauseessa on mainittu HPK:n tuleva päävalmentaja ja Timo Lehkonen. Ei kuulemma ole kummoinenkaan auktoriteetti pelaajien keskuudessa. Kun Araa ei saatu, itse näkisin (Jalosen yllätysjatkon jälkeen toki) mieluiten ruorissa Matti Alatalon. Tehnyt Jyväskylässä pienessä seurassa suht onnistunutta työtä.

Heikkilä on nähty, mutta ilmeisesti kaunistunut kummasti sitten viime näkemän. Ehkä kuitenkin ei.

Vai olisiko sittenkin käännettävä katseet rapakoiden taaksen, joko P-Amerikkaan tai länsinaapuriin? Ulkkari ruotuun, ja riskien minimoimiseksi vuoden lappu erinäisine optioineen.

Vaan mitäpä minä mistään tietäisinkään.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
1) Kari Heikkilä
.
.
.
.
2) Matti Alatalo
.
.
.
.
.
.
3) Hampaaton kanukki

Ei ikinä mitään vitun Risto Dufvaa. Rautakorvelle samat sanat, mutta hieman loivemmin.
 

Procamp

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Daemon kirjoitti:
Lehkosen valmennuksessa olleet ovat lähinnä hymähdelleet, kun samassa lauseessa on mainittu HPK:n tuleva päävalmentaja ja Timo Lehkonen. Ei kuulemma ole kummoinenkaan auktoriteetti pelaajien keskuudessa.
Tässä piilee ehkä totuuden siemen. Kyllähän Tinden persoonassa asuu ikuinen pikkupoika ja virne suupielissä on tuttu näky. Verrattavissa osin joukkueen hierojaan. Ehdottomasti tuo kaksikko on kopin sisällä enemmän kuin tärkeä. Vaikka Lehkosessa olisi myös tuo vaativa rooli, ja varmasti onkin, kuinka tuollainen ääripäiden yhdistelmä toimii varsinkin pelaajien keskuudessa, jotka ovat tottuneet ns. vanhaan Tindeen. Vaikea sanoa, mutta jossain roolissa haluaisin hänen jatkavan mieleellään Kaakun kanssa. Jos ykköseksi asti ei tie käy, täysi mysteeri tässä vaiheessa itselle, kuka olisi paras vaihtoehto.
Miksei nimi sitten voisi tulla yhtä puskista, kuin JJ aikoinaan? Lintumäki vuorenvarmasti hakee ja haastattelee kerhon näköisen vaihtoehdon ja antaa vakuututtuaan täyden mahdollisuuden. Sitä sitten taas ihmetellään valtamedioita myöden.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Peter Gabriel kirjoitti:
Mutta, kääntöpuolena on että HPK:ssa ollaan totuttu menestymään ja iso osa siinä on Jalosen vaikutuksella. HPK:sta on tullut Jalosen näköinen joukkue. Kuka valmentaja uskaltaa tulla siihen jatkoksi ja alkaa muokata joukkueesta oman näköistään kun samalla pitäisi taistella liigan kärkipaikoista. Suomeksi sanottuna, HPK:n uudella valmentajalla on kovat odotukset eli hirveästi hävittävää.
Näinhän se menee. Kerho on jatkuvalla ylisuorittamisellaan luonut päävalmentajalle erittäin kovat paineet. Menestyä pitäisi, vaikka resurssit ovat liigan keskitasoa (esim. tämän kauden yhdeksänneksi suurin pelaajabudjetti).

Jos vertaa vaikka Bluesiin tai Hifkiin, tällä hetkellä niissä on vain voitettavaa. Molemmat ovat alisuorittaneet viimeiset kymmenen vuotta todella lahjakkaasti. Resurssit hankkia valmentajan haluamia pelaajia on täysin erilaiset kuin Kerholla ja jos joku näistä voittavan joukkueen kokoaa, nousee samalla suureksi sankariksi. Lukko ei ole myöskään kaukana tästä kuviosta.

Noista edellä esitetyistä nimistä Dufvalle ja JR:lle ikuinen ei kiitos. Heikkilä sen sijaan on vakuuttanut minut. Ihan kuka tahansa ei saa Blegiä pelaamaan noin hyvin. Hinta onkin sitten sen mukainen, kun kerran Espoossakaan ei sitä enää makseta. Jos Jyppi sukeltaa loppukauden, saattaa Alatalo olla lähellä. Lehkosesta myös tutunnäköisiä tekstejä yllä.
 

"JELINEK"

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK aina ja iän kaikkisesti
Ei Rautakorpea ikinä, koska Kari Makkonen olisi toinen valmentaja.:) Se liittyisi Jukan siis Rautakorven ehtoon tulla tänne. Voi sitä kaulan venymistä. Ei sitä jaksaisi katsoa. "Hpk pelaa tänään seuraavalla kokoonpanolla 62........... Valmentajat Jukka Rautakorpi ja Kari Makkonen". Herää pahvi, se oli vaan unta!!!!!
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin, täytyy sanoa että se JOS Duffa ja Rautakorpi ovat kieltäytyneet on se parasta mitä HPK:lle on tapahtunut koskaan. Mutta itse mietin sitä että jos heidän kanssaan on neuvoteltu ja tiedetään heidän "pelikirjansa", ja tiedetään millä tavalla HPK haluaa pelata... Niin miksi heidän kanssaan on edes neuvoteltu?Tästä tuli itselleni mieleeni että voisiko olla mahdollista että HPK on etsinyt oikeanlaista valmentajapersoonaa ja sanonut että tällä "pelikirjalla" pitäisi pelata millä HPK pelaa nytkin ja herrat eivät olisi tähän suostuneet ja siksi kieltäytyneet? Muuten on vaikea itse löytää mitään syitä siihen miksi kyseisten herrojen kanssa on edes neuvoteltu. Ja sanottakoon sen verran että itse en pidä heitä edes oikeanlaisia persoonina HPK:n valmentajaksi. SM-liigan nykyisistä valmentajista Alatalo, Toivola ja Aravirta sopivat ehkä kaikkein parhaiten siihen muottiin jonka itse näkisin mieluiten HPK:n tulevana valmentajana. Näistä tällä hetkellä voisin kuvitella, että Alatalo voisi olla jopa saatavilla.JYPin missiot on nähty ja Alatalolla ei ehkä enää ole Jypille annettavaa. Ainakin minulle on muodostunut sellainen kuva siitä mitä olen lukenut ja kuulostellut.
 

lartama24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Jäähonka + espoolaiset, HIFK
Jakub kirjoitti:
Mutta itse mietin sitä että jos heidän kanssaan on neuvoteltu ja tiedetään heidän "pelikirjansa", ja tiedetään millä tavalla HPK haluaa pelata... Niin miksi heidän kanssaan on edes neuvoteltu?Tästä tuli itselleni mieleeni että voisiko olla mahdollista että HPK on etsinyt oikeanlaista valmentajapersoonaa ja sanonut että tällä "pelikirjalla" pitäisi pelata millä HPK pelaa nytkin ja herrat eivät olisi tähän suostuneet ja siksi kieltäytyneet? Muuten on vaikea itse löytää mitään syitä siihen miksi kyseisten herrojen kanssa on edes neuvoteltu.

No hei, miksi jääkiekkovalmentamisen työnhaku olisi täysin päinvastaista normaaliin työelämään verrattuna ? Eikö asian voi nähdä niinkin että Sven Tuuva ja Rautakorpi ovat itse ottaneet yhteyttä keskustellakseen työpaikasta HPK:n päävalmentajana ja on syystä tai toisesta (pelitapa, raha, etc..) tultu siihen tulokseen että yhteistä linjaa ei löydy ? On noi kuitenkin sen verran kokeneita miehiä että on kohteliasta keskustella/neuvotella jos em. herrat sitä pyytävät.

Voisi kuvitella että Lintumäki, Korpela & co on sen verran kokeneita rekrytoijia että on tiedossa se että sopivaa valmentajaa etsiessä kannattaa kääntää myös ne kivet jotka eivät ole ensisijaisina vaihtoehtoina. Tai niin mä ainakin tekisin.
 

Peter Gabriel

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eiköhän ala tulla jo selväksi ettei herroja Dufva, Rautakorpi ja Heikkilä nähdä ensi kaudella HPK:n peräsimessä. Itse näkisin että varteenotettavin ja varmasti toimivin vaihtoehto olisi jos löydettäisiin joku ns. puskista. Kuten jalonen aikanaan. Itse en ainakaan tiedä yhtään laadukasta nimeä joka olisi enää vapailla markkinoilla. Sellainen tilanne olisi varmasti myös valmentajalle otollisin tilanne. Joku nimimies varmasti saisi painetta enemmän.

Mikä on Vesa Surenkinin tilanne? Valmensiko herra Venäjällä vai muistanko ihan väärin? Joku sanoi kaverin olevan tulevia kovia valmentajanimiä. Mikäs Toivolan tilanne on muuten kuin että talo valmistuu Hämeenlinnaan. Joko Hjalliksen kanssa on sovittu siirrosta Narripaitojen penkin taakse? Entäs yllätysvetona Lukossa flopannut Jarmo Tolvanen? Kaverihan on tehnyt kai aika hyvää tulosta poislukien viime kausi jo muutenkin epästabiilissa Lukossa. Ei kukaan koutsi aina ja jatkuvasti voi onnistua. Mutta heiii... entäs Tami!?!
 
Viimeksi muokattu:

Vele

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Leijonat
Joku puhelee Hämeenlinnassa paineista. Onhan niitä tietenkin osaltaan, mutta kyllä täällä silti ollaan vasta viimeisimpänä heittämässä valmentajaa pihalla, jos otetaan SM-sarjan kaikki joukkueet mittariin. Kuitenkin sitten K.Heikkilän, niin ei ole mielestäni tapahtunut. Ja silloinkaan ei kyse ollut Heikkilästä, vaan suhteellisen heikon materiaalista.

Valmentajilla saattaa olla tämä moraalinen omainen kauhu tulla kerhoon. Vuosi toisen perään tänne ei kukaan halua juuri nimekkäistä pelaajistakaan tulla. Silti jo muutaman pelatun pelin jälkeen Hämeenlinnaa kehutaan maasta taivaisiin. Ja ihmetellään jo lähes, että "Miks en aiemmin älynnyt tulla tänne". Esimerkiksi T.Mäkiaho vältteli kerhoa aikanaan aika pitkään, samoin J.Hassinen. J.Kauppilaakin täällä on himoittu jokaiselle kaudelle, mutta lähtönsä jälkeen hän on aina nähnyt muut laitumet parempina.

En usko, että rahastakaan näissä tapauksissa kyse. Kun ne eivät mene aina yksi yhteen kuten hyvin on täällä nähty. Kauden jälkeen on ollut aina helppo sanoa, että "meillä on ollut parhaat timantit". Tottakai, koska niistä on tehty niistä sellaisia. Se on vaan taitoa, että sitä tapahtuu täällä Hämeeenlinnassa "joka kausi", ei ole sattumaa. Sen varmasti jo monen vuoden jälkeen Helsingissäkin voidaan todeta. Koska he tuppaavat aina himoitsemaan, ne parhaat pelaajat täältä =)
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Timo Lehkonen ottaa loppukaudeksi myös vastuulleen A-nuorten päävalmentajan pestin. Enteilisikö tämä nyt sitä että Lehkosta testataan päävalmentajana ensi kautta silmällä pitäen. Lisäksi Pasi Arvonen liittyy A-nuorten peräsimeen. Lehkonen-Arvonen-Kaarela penkin takana ensi kaudella HPK:n liigajoukkueessa... ?

http://www.hameensanomat.fi/Article.jsp?article=49050
 
F

Flonaldo

Jakub kirjoitti:
Timo Lehkonen ottaa loppukaudeksi myös vastuulleen A-nuorten päävalmentajan pestin. Enteilisikö tämä nyt sitä että Lehkosta testataan päävalmentajana ensi kautta silmällä pitäen.
Eiköhän tuo enteile sitä, että A:n kausi on mennyt päin persettä, ja jonkun on nyt pakko se pelastaa ellei haluta pudota divariin.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sitäkin varmasti,mutta tuntuu myös tietyllä tavalla hölmöltä että liigajoukkueen voimavaroja "hukataan" ilman että katsotaan panostuksella olevan muutakin hyötyä tulevaisuudessa kuin se että A-nuoret eivät tipu divariin. Kyllähän A:lle olisi luullut ulkopuoleltakin löytyvän valmentajan joka olisi kaikenlisäksi pystynyt keskittymään 100% vain nuorten peleihin.
 

Dvozak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onkohan Lintumäki kysellyt kovaa Kerho-fania ja vähintään yhtä kovaa lätkäanalyytikkoa Petteri Sihvosta penkin taakse? Sihvonenhan olisi melko varma nakki.

Tosissaan on mielenkiintoista nähdä Kerhon valinta. Vaikka Jalonen mittauttikin Laden mailan kiukuspäissään tuossa muutama vuosi sitten, niin olen ihaillut Jukan viihdyttävää ja samalla tuloksellista jääkiekkoa. Eikä ole aina tarvittu niitä kaikista valmiimpia pelimiehiä Hämeenlinnassa toteuttamaan Jalosen visioita. Vaikeaa on löytää yhtä hyvää valmentajaa mistään.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Dvozak kirjoitti:
Onkohan Lintumäki kysellyt kovaa Kerho-fania ja vähintään yhtä kovaa lätkäanalyytikkoa Petteri Sihvosta penkin taakse? Sihvonenhan olisi melko varma nakki.

HYI vittu, siis hyi VITTU! Mulle tulis heti ikuinen oksennustauti jos se vitun ääliöanalyytikko joka tietää lätkästä enemmän kun kaikki muut yhteensä tulis Kerhoon. Parempi jos Sihvonen ei edes kusis Hämeenlinnan suuntaan...

ps. Vain ja ainoastaan mun mielipide mutta se on niin turha, niin turha.
 
Mutta Sihvonenhan on sanonut, ettei halua olla päävalmentaja vaan mieluummin kakkosena.
Eli siitä teille oiva kakkoskoutsi. Ja Rautakorven Jukka ykköseks! Jo alkais tulosta tuleen, ja Velho #39 pissis hunajaa ;)
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Väsyneet Kädet kirjoitti:
Mutta Sihvonenhan on sanonut, ettei halua olla päävalmentaja vaan mieluummin kakkosena.
Eli siitä teille oiva kakkoskoutsi. Ja Rautakorven Jukka ykköseks! Jo alkais tulosta tuleen, ja Velho #39 pissis hunajaa ;)

Siinä oliskin sitten aivan kauhee paketti kasassa. Tota en tosiaan muistanu että Sihvonen haluaa olla kakkonen. No ihan yks lysti, ei se sovi siihenkään ja Rautakorpi sano jo ei, varmaan kateellinen Moravecin letille.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Velho#39 kirjoitti:
Parempi jos Sihvonen ei edes kusis Hämeenlinnan suuntaan...

Niin, Sihvonenhan kyllä kusee Hämeenlinnaan, mutta ei siitä enempää.

Aiemmin olin sitä mieltä, että saattaisi Sihvosesta löytyä valmentaja HPKn Jalosen jälkeiseen aikaan, olisi tuntunut hieman samanlaiselta ratkaisulta kuin Jalonen aikanaan. Mutta nykysellään näiden kaikkien analyysien ja tiukkojen mielipidekirjoitusten jälkeen en oikein usko enää mieheen. Ei sillä, että varsinainen valmennustaito olisi niin paljoa ruostunut. Vain hieman tulee sama tuntu kuin Tammisesta.

Että silleen...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös