Kauden 2007-2008 Valmennuskuviot

  • 53 268
  • 206
Tila
Viestiketju on suljettu.

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Niin elikkäs ajattelin jo korkata ketjun jossa voimme spekuloida Kerhon kauden 07-08 valmennusta. Hirveän aikaistahan se on, kun on vielä kausikin välissä pelaamatta, mutta spekuloiminenhan on kauhean kivaa aina. =)

Sehän on jo selvä, että tuleva kausi on viimeinen Jukka Jalosen luotsauksessa. Eli kenet te näkisitte JJ:n suurien saappaiden täyttäjiksi? Lisäksi Jalosen ympärillä olevan erittäin toimivan ja taspainoisen tiimin (Lehkonen kakkosena, Kaakku molarivalmentajan) osaa menestykseen ei kannata unohtaa. Kuka/Ketkä olisi/olisivat hyvä lisä tiimiin, että se olisi yhtä toimiva kuin nykyinen?

Oma mielipide on, että annettaisiin Lehkosen Timpalle ykköskoutsin viitta, hän on sen ansainnut. Ja kumminkin on ollut Jalosen opetuksessa jo kauan, osaamisesta ei pitäisi jäädä kiinni.

Kakkoseksi näkisin jonkun entisen Kerho pelaajan tai muuten vain HPK taustaisen kaverin. Marko Palo olisi mielestäni erittäin hyvä tähän rooliin, onko Kyy valmentanut missään vielä? Tai sitten toinen vaihtoehto olisi Teppo Kivelä. Tai miksipä ei Lehkosen Ismo veljensä kanssa, mutta ei taida ego kestää olla veljänsä "takana". Mielestäni kumminkin Timppa menee Ismon edellä ainakin omassa rankingissa.

Maalivahtivalmentajana jatkakoon Kaakku jos vain mielenkiintoa ja motiivia löytyy.

Ei muuta kuin spekuloimaan. =)
 

Desperaado

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Spurs
Pasi Arvonen on tietojeni mukaan HPK:n ensikauden valmentaja. Tämä ei ole hatusta vedetty huhu, vaan neuvotteluja ainakin kiivaasti on käyty. Tälläkin hetkellä pyörii hallilla ja mukana jo kerhon toiminnassa.
 

Daemon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Juventus, FC Slayer
Täysin samoilla linjoilla alustuksen kanssa. Lehkonen-Kivelä kaksikkoa olen itsekin miettinyt potentiaaliseksi valmennusvastuun kantavaksi duoksi. Kivelä on tehnyt hyvää hommaa junnuissa ja Lehkonen nähnyt läheltä, miten mestari valmentaa miehistä mestareita.

Ei mitään arvosia.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Jos Lehkonen niin sitten Ika. Ihan vaan sen takia, että itse en näe Timoa (ainakaan vielä) yhtään päävalmentajatyyppinä. En haluaisi verrata Immoseen, mutta teen sen silti.

Meinasin tuosta Arvosesta kysyä että kukas pesäpalloilija se on, mutta google paljasti hänet HPK:n junioreiden UTJ:ksi ja ennätystenkirja-mieheksi.
 

blazee

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kärpät, Ducks, Capitals, Red Wings, Penguins!
tuuski kirjoitti:
Meinasin tuosta Arvosesta kysyä että kukas pesäpalloilija se on, mutta google paljasti hänet HPK:n junioreiden UTJ:ksi ja ennätystenkirja-mieheksi.


Jep, jonkinmoinen pelaajatarkkailija hän ainakin on. Kivelällähän loppuu myös tämän kauden jälkeen sopimus A-junnujen peräsimessä.

Itse en oikein osaa vastata vielä tähän ketjun aloittajan kysymykseen. Kerho on vain niin Jalosen näköinen joukkue ollut niin monta vuotta kun Jukka on HPK:ta valmentanut niin aika tyhjää näkyy minun pääkopassani!
 

Avaro

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Desperaado kirjoitti:
Pasi Arvonen on tietojeni mukaan HPK:n ensikauden valmentaja. Tämä ei ole hatusta vedetty huhu, vaan neuvotteluja ainakin kiivaasti on käyty. Tälläkin hetkellä pyörii hallilla ja mukana jo kerhon toiminnassa.

Itse olisin arvaillut Risto Dufvaa. Tosin en ole nähnyt hallilla palloilemassa, tms.

--
Avaro
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Eikös sen Mika Toivola-kuvion pitänyt olla selviö? Ainakin Toivolan agentin unissa.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Koutsi

blazee kirjoitti:
Itse en oikein osaa vastata vielä tähän ketjun aloittajan kysymykseen. Kerho on vain niin Jalosen näköinen joukkue ollut niin monta vuotta kun Jukka on HPK:ta valmentanut niin aika tyhjää näkyy minun pääkopassani!

Tää sama tuli mulla ekana mieleen. En edes osaa kuvitella joukkuetta tällä hetkellä ilman Jalosta. Vähän sama oli Teisan jälkeen. Mutta luotan silti Korpelaan ja kumppaneihin, eiköhän sinne oikee mies löydy. Lehkosen Timpasta en silti haluaisi luopua. Jos Timppa tahtoo näyttää kykynsä niin olkoon se sitten Kerhossa...

Ja niin... Ei mitään Arvosia.
 

Daemon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Juventus, FC Slayer
Pääasia on, ettei uudessa valmennusryhmässä ole muuan Kai Rautio. Jatkakoon junnumaajoukkueen leivissä. Yäk.

EDIT: Ei siis mitään uutta tällä rintamalla. Mielipide.
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Pasi Arvonen? Älkää nyt vittu naurattako. Ei valmentajan mikään ruudinkeksijä välttämättä pidä olla (vrt. turunhannu), mutta joku roti perkele noihin juttuihin.

Kyllähän menneisyyden painolasti on minun mielestäni Tepon kannalla. Syteen tai saveen. Se mies oli 10. Ketään ns. suurta nimeä penkin taakse tuskin Kerho saa.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Vai että Pasi Arvonen.

Ei ollut kyllä mies minun suunnitelmissa ja ei olisi vieläkään, mutta minähän en niitä päätä. Mitä miehestä jotain muista niin eikö ole aika kokenut divari valmentaja?

No en mene silti tuomitsemaan, jos mies Kerhoa tosiaan valmentaa ensi kaudella. Muistan elävästi sen päivän, kun Kerho julkisti uudeksi valmentajaksi erään Jukka Jalosen. Silloin kyllä vitutti, mutta eipä enään niin hirveästi. Eli kyllä olkoon valmentaja kuka tahansa niin en mene enään tuomitsemaa (Tolvanen poikkeus).
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Aika luonnolliselta valinnalta kuulostaisi Lehkosen Timo. Yhtään luonnoton vaihtoehtoehto ei tosiaan olisi Gagnen ehdottama Kiveläkään. Ja kun oikein tarkkaan mietitään, niin otetaan sinne penkin taakse molemmat viiden vuoden sopimuksella ja niin kaikilla on kivaa.

Arvonen pyöriskelkööt hallin uudessa tuulikaapissa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Timppa voisi tosiaan olla ihan pätevä kaveri päävalmentajan paikalle, ei siinä mitään. Onkos tämä Pasi minkään Arvonen kaveri? Onko mitään suurempia meriittejä? Nimen olen kuullut kyllä joskus ja pikainen GooGletus paljastaa miehen vaikuttaneen ainakin Hermeksessä...

Tuli mieleen, että eipä Jalos-Jukankaan meriitit mitään ihan älyttömän kovia olleet, kun tuli Kerhoon, ja kaveria jopa haukuttiin mr. Nobodyksi etc...
 

Ronning

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Vancouver Canucks, Cliff Ronning
Devin kirjoitti:
No onhan näitä ns. suuria nimiä ennenkin nähty. Miksei nähtäisi enää?

Ehkä HPK hakee kuitenkin ensisijaisesti kaveria joka ajattelee peliä samansuuntaisesti kuin millä organisaatio on menestyksensä saanut. Eli siinä missä 10-15 vuotta sitten tarvittiin vahva mies luomaan suuntaa, tarvitaan nyky-Kerhossa vahvaan organisaatioon sopiva mies.

Eli tässä vaiheessa olisi turha lähteä millään "Jortikalla" sekoittamaan meidän "Pilluja".
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Elämää Jalosen jälkeen, kuka käskee?

Hoblaa,

(edit: enpä siis avaakaan ketjua kun olikin jo, ei vaan löytynyt, zori kaikille)

Omat mietteet tällä hetkellä. Niin ja en jaksa kaivaa, kellä on sopparia mitenkin jäljellä. Kyllähän meillä pottuja piisaa ostaa soppari pihalle.

EI IKINÄ KIITOS!
Suhonen - NEVÖ!
H.Kapanen - NEVÖ!
Summanen - NEVÖ!
Heikkilä - NEVÖ!
K.Jalonen - NEVÖ!
Teisa ;-)

MIKÄ JOTTEI
Jortsu
M.Toivola
Aravirta
Lehkonen T (jos kiinnostaa yrittää)
Erkka W

PIENI EHKÄ
Alatalo
Lehkonen I


Päivitetään kun tulee uusia ajatuksia.
 
Viimeksi muokattu:

Vele

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Leijonat
Siinä voi olla vaan sellainen, että jos Jukka Jalonen valitaan maajoukkueeseen, niin Timo Lehkonen ja Jari Kaarela menee varmaan samalla. Muistaakseni Jukka Jalonen koitti itse ajaa jossain haastattelussa, että päävalmentajan pitäisi itse saada valita assintenttinsa. (Huom. jos muistan oikein)

Eikös kolmikolla Jukka Jalonen, Timo Lehkonen ja Jari Kaarela kaikilta lopu sopimus tämän kauden jälkeen?

Tosin en näkisi tätä hyvä skennaariona, että koko valmennus uusiutuu kerralla. Samaa mentaliteettiä näkisin kuin Erkka Westerlundin päävalmentaja nimityksellä, että tietty jatkumo olisi hyvä olla. Silloin ideaali päävalmentaja olisi luonnollisesti Timo Lehkonen aisaparinaan Teppo Kivelä.
 

F.Drebin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Maple Leafs & Spurs + Chairboys
Uusinpien huhujen mukaan uudeksi maajoukkueen koutsiksi on ehdolla myös muuan Doug Shedden. Mielenkiintoista nähdä mitä tällä rintamalla tapahtuu, sillä itse olen pitänyt J.Jalosen maajoukkuepestiä liki kiveen kirjoitettuna, mutta entäs nyt?? Ilmeisesti ilmoille on väläytelty ainakin Shedden/K.Jalonen kaksikkoa..

Onkohan tässä pienintäkään mahdollisuutta pitää kiinni Kulta-Jukasta, jos maajoukkuepesti lipuu jollekin muulle?? Itse näen ainakin tällä hetkellä vaikeana edes kuvitella Kerhoa ilman Jalosta. Maajoukkueen peräsimessä näkisin J.J:n mielelläni, mutta EN minkään muun(lue:pk-seutu) liigaryhmän penkin takana..

Koskahan liitto asiasta päättää??
 

J.Petke

Jäsen
Eniten minua häiritsee tässä koko valmentaja jutussa se, että uusi valmentaja meinataan julkistaa jo Joulukuussa. Ja jos esimerkiksi Shedden/Jalonen/Jalonen valitaan niin pakostihan siitä myös liigajoukkue kärsii jos päävalmentaja on kiinni jollain tapaa myös maajoukkueessa. Eikö valinta olisi voinut odottaa siihen asti että joukkueella on pelit ohi? Vai meneekö se jo liian myöhäiseksi, ja uusi valmentaja ei voisi ajaa omaa systeemiään sisään. Outoa joka tapauksessa.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
J.Petke kirjoitti:
Outoa joka tapauksessa.
Ja outoa on myös se, että jos maajoukkueen valmentaja aiotaan valita jo joulukuussa, niin luulisi Sheddeninkin kuulleen mahdollisesta pestistään jo jotain. Eilenhän hän väitti, ettei ollut kuullut asiasta kuin huhuja.

Kyllähän valmentajan vaihtaminen Kerhollekin voisi ihan hyvää tehdä, vaikka ei minulla mitään Jalosen jatkoakaan vastaan ole. Vaikea on kyllä pätevää valmentajaa JJ:n jälkeen löytää, mutta eiköhän se sieltä löydy. Lehkonen ainakin on riittävän pitkään ollut Jalosen koulussa, mutta riittääkö persoona? Paha sanoa, kun en miestä sen kummemmin tunne.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Pro Uimalakki

Jukka Jalosen jatkoon HPK:ssa en jaksa uskoa, mutta kyllähän niitä ihmeitä on joskus tapahtunut. Luonnollinen ja itselleni mieluinen jatkumo olisi Timo Lehkonen, jonka persoona riittää satavarmasti HPK:n luotsaamiseen. Muutenkin Lehkonen tuntee HPK:n paremmin kuin omat taskunsa ja sama tietysti pätee toisinkin päin. Myös pelaajat tietävät mitä Lehkosen johdolla tuleman pitää.

En usko, että JJ antaa maajoukkuespekulaatioiden vaikuttaa tämän kauden tekemiseen millään muotoa. Ei edes pelaajien.
 

M10

Jäsen
Jos ja kun Jukka Jalonen valitaan joulukuussa maajoukkueen päävalmentajaksi, on se niin odotettu nimitys, etten jaksa uskoa sen vaikuttavan Kerhon loppukauden otteisiin mitenkään negatiivisesti. Sen sijaan Jukka haluaa varmasti laittaa kaiken likoon vielä, kun liigassa valmentaa. Samoin hänelle ehkä viimeistä kauttaan sarjatasolla pelaavat pelaajat.

Uimis Lehkonen on erittäin luonnollinen valinta Jukan työn jatkajaksi. Häneltä löytyy mielestäni tarpeeksi auktoriteettia ja karismaa tuohon hommaan. Kaiken lisäksi Timppa on kaupungin omia poikia, jolla varmasti on vuosien varrella jäänyt tarpeeksi kiekkotietämystä tuohon vaativaan hommaan. Kakkosvalmentajaksi voisi ryhtyä vaikkapa Teppo Kivelä.

Jos jostain syystä Jalosta ei valitakaan leijonien luotsiksi, en millään jaksa uskoa hänen jatkavan Kerhossa. En sitten millään. Uusia haasteita on tässä huippu-urheilussa saatava sopivin väliajoin ja viisi vuotta on helvetin pitkä aika päävalmentajalle samassa joukkueessa. Louhikin myönsi näiden uusien haasteiden ja ympyröiden tarpeellisuuden lähtiessään Ilmalaan.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Hyvä, että palstalla riittää tietäjiä ja asiantuntijoita jopa lupaamaan satavarmaa persoonan riittämistä, mitä Timo Lehkoseen tulee. Itse nimittäin en osaa sanoa, ennen kuin olen nähnyt Lehkosen valmentaman joukkueen pelaavan. Timo ei kaiketi liene kertaakaan päävalmentajana liigassa esiintynyt.

Siitä toki olen samaa mieltä, että T. Lehkonen olisi paras mahdollinen jatkaja Jalosen hyväksi havaitulle työlle. Jos siihen vain sopiva aisapari löytyy, ja roolit valmennuksessa lutviutuvat yhtä hyvin kuin ne ilmeisesti tähän saakka ovat lutviutuneet, niin en näe mitään estettä Kerhon menestystarinan jatkumiselle.

En missään tapauksessa lähtisi sekoittamaan pakkaa palkkaamalla jonkun suuriegoisen mukahyvän juhanitammisen tai hannujortikan. Jalosen valmennustyyli kaikesta päätellen sopii Kerholle, ja Lehkonen mitä ilmeisimmin sen takana seisoo, koska on noinkin kauan valmennustiimissä heilunut.

Persoonalla tarkoitin sitä, että hyvä kakkosvalmentaja ei välttämättä aina ole hyvä päävalmentaja. Ei se kaikille sovi. Mutta jos ei koita, ei voita.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös