Katupartiot – ”nyt voin tuntea oloni turvalliseksi/turvattomaksi”

  • 194 444
  • 1 974

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No ehkä periaatteessa joo, mutta ei oikeastaan siltikään. Kyllä pedofiilikin voisi olla ihan hyvä lastenhoitaja tai kleptomaani ihan pätevä kassaneiti, mutta en mä välttämättä haluaisi ottaa riskiä. Poliisikaan ei Odineiden apua kaipaa ja osa kansasta pitää katupartioita, aiheesta tai ei, pelottavina. Edes lähtökohtaisesti homma ei ole erityisen positiivista ja sillä on potentiaalia räjähtää käsiin aika pahasti. Sen takia minun ja monen muun mielestä moista toimintaa ei tarvittaisi ollenkaan.
En nyt aivan pysy kärryillä ajatustenjuoksussasi. Vertaat siis pedofiilä lastenhoitajana ja kleptomaania kassaneitinä, siihen, että kansalainen kävelee pusakka päällä kadulla ja ei ole tehnyt mitään rikosta? Toki vertauksesi voisi olla osuva, jos pedofiiliä ei ole koskaan tuomittu, tai kleptomaania ei ole koskaan saatu kiinni. (onko "pedofiili", pedofiili ilman tuomiota, tai kleptmaani kleptomaani, ilman että lääkäri on kleptomaaniksi todennut tämän jäätyä kiinni?) Montakos rasistista rikosta näillä SoO tyypeillä on? Vieläpä sellaista mikä on toteutettu tuolla kaduilla partioidessa ja varsinkin "väärän" värisiä kohtaan? Sitten minä ymmärrän viittauksesi, jos näitä on.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Montakos rasistista rikosta näillä SoO tyypeillä on? Vieläpä sellaista mikä on toteutettu tuolla kaduilla partioidessa ja varsinkin "väärän" värisiä kohtaan? Sitten minä ymmärrän viittauksesi, jos näitä on.
Mun kuvitteellisessa esimerkissä ne pedofiilit ja kleptomaanit eivät myöskään olleet tehneet mitään. Ainakaan just siinä päiväkodissa/kaupassa tai ainakaan virallisella työajalla. Pointti oli se, että riski on ilmeinen ja siksi katupartioita vastustetaan jo ennen kuin ovat mamuja joukolla hakanneet. Tämä vastauksena ihmetykseesi.

(onko "pedofiili", pedofiili ilman tuomiota, tai kleptmaani kleptomaani, ilman että lääkäri on kleptomaaniksi todennut tämän jäätyä kiinni?
Tietenkin ovat. Sairaudesta/mielenhäiriöstä voi kärsiä vaikka ei tarpeidensa mukaan käyttäytyisikään. Siinä mielessä vertaus natseihin ei toimi, että rasismi ei ole diagnosoitava häiriö vaan ihan ainoastaan tyhmyyttä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ihanaa nähdä Pasilan asemalla Soldiers of Odin-huppareihin pukeutuneita janareita juomassa kaljaa. Heti tulee olo turvallisemmaksi!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minä en ainakaan tiedä mistää ISIS kannattajista, onneksi SuPolla tuntuu olevan homma hallussa. Mitä suurimmalla todennäköisyydellä, joudun sanomaan, ettei Suomessa ole ISIS järjestön jäseniä, koska näitä ei ole otettu kiinni. Mikäli on, niin nämä ovat ainakin toistaiseksi toimineet lakien mukaan ja täten jonkun lipun heiluttelua en pidä minään tuomittavana asiana, enkä ymmärrä miksi pitäisi. Montako ihmistä se lippu, tai symboli on tappanut?...

Eli sinusta on ok, jos Suomeen tulee sharia katupartioita Norjan tyyliin? Niillä nyt on jotain iskulauseita kiinnitettynä selkään ja ISISksen lippu tunnuksena, mutta eihän ne mitään tarkoita.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Eli sinusta on ok, jos Suomeen tulee sharia katupartioita Norjan tyyliin? Niillä nyt on jotain iskulauseita kiinnitettynä selkään ja ISISksen lippu tunnuksena, mutta eihän ne mitään tarkoita.
Miksi minulla olisi jotain niitä vastaan? En nyt ihan ymmärrä mitä tällä haet takaa. Kyllä tähän maahan tallaajaa mahtuu katuja kulkemaan, niin kauan kuin lakia ei rikota. Miksi ihmeessä minun pitäisi tälläinen toiminta tuomita etukäteen?

Tässä maassa on kokoontumisen, mielipiteen, uskonnon ja liikkumisen vapaus (muiden muassa), se ei erittele, ketä siellä liikkuu ja mitä lippuja tms. ne kantaa, tai mihin "jumalaan", jos mihinkään ne uskoo. Minusta se on ihan hyvä laki, ennemmin minä lähden barrikadeille sen puolesta että tätä lakia ei kavenneta, perustuen otaksumiin, kuin älämöimään ja rajoittamaan lakeja sen takia, että joku ehkä voi rikkoa lakia. Se kun on loputon suo, se tie kuljettavaksi, että milloin kenenkin vapauksia rajoitetaan ja milläkin huutoäänestyksellä.

edit. Olen sanonut aiemminkin ja sanon jatkossakin, että minua pelottaa, siis aivan perkeleesti pelottaa, se suunta mihin olemme kansakuntana menossa. Niin moni on valmis rajoittamaan oman perustuslakimme suomia oikeuksia, jonkin epämääräisen, milloin minkäkin, syyn takia ja tämä porukka on kasvattanut suosiotaan viimeisien 10 vuoden aikana, aivan perkeleesti. Samaan aikaan kun nämä, joiden mielestä kaikkia ei tule kohdella tasapuolisesti ja tasa-arvoisesti, muistavat kertoa kuinka he tietävät muista, jopa näitä itseään paremmin (osaavat ilmeisesti lukea ajatuksia tms. minä en tiedä, kun en osaa) ja tästä syystä nämä "muut" tulee tuomita vähempiarvoisiksi ja heidän oikeuksiaan tulee rajoittaa. Minusta silloin ei puhuta enää demokratiasta ja yksilönvapaudesta, vapaasta maasta jne. sekä tasa-arvosta, vaan meno alkaa muistuttaa diktatuuria, Pohjois-Koreaa tms. natsi-Saksakin olisi hyvin lähellä mieltäni, tai no fasismi lähinnä aatteena. Ja nämä (tällä hetkellä, tai tässä ketjussa ehkä paremmin ilmaistuna) väittävät olevansa "suvaitsevaisia". Jossain mussa asiassa, taas ne puolet kääntyy toisinpäin tai rajalinjat muuttuu ja seuraava sakki haluaa rajoittaa toisten oikeuksia, siihen ja tähän asiaan.

Tämä toisten oikeuksien vähentäminen on sellainen pelkokuva, mikä on mielestäni helvetisti lähempänä sitä maata, missä en halua elää, kuin se jos tuolla kadulla lompsii, ihan ketä vain partioimassa, tai ihan millaisilla lipuilla vain koristeltujen kerhotilojen omistajia.
 
Viimeksi muokattu:

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Nyt meni BlackWolfin idea itseltäni ohi. Sua siis ihan oikeasti "perkeleesti pelottaa" vaikka kuvailemasi on ollut pelkkää puhetta, eli oletat jotain vaikka mitään ei ole konkreettisesti tehty?

Wannabe-natsien puheista ja kuvista et halua olettaa mitään joten niitä ei tarvitse pelätä?
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Nyt meni BlackWolfin idea itseltäni ohi. Sua siis ihan oikeasti "perkeleesti pelottaa" vaikka kuvailemasi on ollut pelkkää puhetta, eli oletat jotain vaikka mitään ei ole konkreettisesti tehty?

Wannabe-natsien puheista ja kuvista et halua olettaa mitään joten niitä ei tarvitse pelätä?
Ihmettelen kanssa tuota viimeistä vuodatusta. Eli pelottaa perkeleesti että jotkut toisia itseään parempina pitävät pyrkivät rajoittamaan toisten oikeuksia vaikka mitään ei ole tehty. Ilmeisesti myös kiihotus kansanryhmää vastaan ei ole rikos kun eihän se kiihottaja ketään ole telonut (ja retorisia keinoja tai huumoria jota vaan kukkahatut ei tajua) ja rikoksen suunnittelukin on Suomessa tehty rikolliseksi vaikka eihän siinäkään muuta kuin samanmieliset pohdiskelevat ihan ajatusharjoituksen takia esimerkiksi että millä keinoin arvokuljetus olisi helpointa ryöstää.

Olen äärimmäisen pahoillani, mutta minulle tulee aivan väkisin tuosta keskustelutyylistä mieleen itänaapurimme ammattimainen disinformaatio. Minkäänlainen todiste ei riitä mielipidettä muuttamaan, oli kyse sitten näistä klanipäiden partioista (joita nimellisesti ohjaa SVL aktiivi, toki aivan harmittomasti siviiliharrasteenaan ja ei mitenkään liity järjestöt toisiinsa) tai venäläisten epäsuoran sodankäynnin keinoista Suomessa (strategisten kohteiden hankinta on silkkaa paskapuhetta kun venäläiset siviilit ovat joutuneet talouskriisin takia myymään siviilikäyttöön hankkimiaan mökkejä). Väyrys-Patea lainatakseni en syytä enkä väitä, mutta totean. Ja olen pahoillani.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Minä olen pitänyt sinua aina hyvänä kirjoittajana, tolkun miehenä enkä mitenkään voi ymmärtää miksi olet lähtenyt tähän mutkutteluun mukaan. Sinä olet ilmeisen sivistynyt ihminen, tunnet kirjallisuutta, historiaa, musiikkia ja taiteita ylipäänsä joten en ymmärrä tätä äärioikeiston tekojen vähättelyä nostamalla vastapuolen teot valokeilaan. Sinulla on kirjoitustesi perusteella hyvin vahvat antipatiat muslimeja kohtaan, en tiedä mistä ne kumpuavat. Selittäisikö nämä antipatiat sitten jotenkin sympatiasi partiopoikiin, en tiedä. Mutta olen hyvin yllättynyt että juuri sinä olet barrikaadeilla puolustamassa näitä nahkatukkaisia partiopoikia.

Minä taas olen pitänyt sinua sen verran harkitsevana kirjoittajana (ja pidän jatkossakin), että lukisit mitä kirjoitan eli sen, että en ole barrikaadeilla puolustamassa mitään nahkatukkia, eikä se tarkoita äärioikeiston puolustelua jos nostaa myös äärivasemmiston vastaavia tempauksia ja tekoja valokeilaan. Tämän olen kirjoittanut moneen viestiin erikseen, mutta alan kyllästyä sitä toistamaan. @H.Incandenza tämän asian jo tuossa ylhäällä aika hyvin kiteyttikin.

Minä en arvosta kumpaakaan ääripäätä, mutta nähtävästi Jatkiksenkin nettipalstoilla on sama laulu kuin muuallakin eli päätyy välittömästi jommalle kummalle puolelle ääripäiden etulinjoja jos ei halua asua kummankaan puolen kuplassa.

Se historian tuntemus mitä minulla on kertoo riittävästi ääripäiden aiheuttamista ongelmista ja myös siitä, mitä seuraa jos esimerkiksi lähdetään teilaamaan "fasisteiksi" kaikki ne, joilla on eriävä näkemys. Tästä on Neuvostoliitossa ja nyky-Venäjälläkin hyviä esimerkkejä. Suomessakin ns. "tiedostavat vasemmistolaiset" ovat natsi-sanaa hokeneet kiihkoissaan milloin mitenkin: välillä ovat kytät natsisikoja, välillä ovat kaikki maahanmuuttopolitiikkaa kritisoivat natseja ja niin edelleen. Sitten jos sattuukin oikea natsi vastaan, niin sen jälkeen voi entistä suuremmalla vakaumuksella heitellä natsikortteja.

Natsikortti vain lopettaa yleensä keskusteluissa viimeisenkin järjen valon, niin se on kauan sitten tehnyt tässäkin ketjussa - varmasti puolin ja toisin. Näitä viestejä lukiessani alkaa muistua taas mieleen, miksi jokin aika sitten ajattelin jättää nämä samaa rataa vuosikausia kiertävät vänkäysketjut vähemmälle. Mihinkään ne eivät johda eivätkä lopulta mitään muuta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Minä en arvosta kumpaakaan ääripäätä, mutta nähtävästi Jatkiksenkin nettipalstoilla on sama laulu kuin muuallakin eli päätyy välittömästi jommalle kummalle puolelle ääripäiden etulinjoja jos ei halua asua kummankaan puolen kuplassa...

En minäkään arvosta ääripäitä, mutta ei vaan ymmärrä miten äärivasemmisto tai anarkistit liittyvät tähän ketjuun. Viime aikainen keskustelu on koskenut median esiin tuomia facebookviestejä ja kuvia, jotka todistavat Soldiers of Odinin uusnatsi taustan. Ja jos keskustellaan uusnatseista, eikö heitä saa kutsua natseiksi, koska natsikortti on huono juttu?
 

Tuamas

Jäsen
Natsikortin pelaaminen ja natsin sanominen natsiksi ovat eri asia.

Sinänsähän se ongelma tässä on tämä mutku-porukka, joka ei jostain syystä kykene keskustelemaan asiasta asiana.

Vaan viivytyksettä kun joku sanoo natsihenkistä katupartiojärjestöä natsihenkiseksi katupartiojärjestöksi, lehahtavat paikalle tolkun mutku-miehet, muistuttamaan kuinka vihervassaritkin riehuvat.

Jotenkin tuollaisten ulostulojen jälkeen "puolueettomuudesta" puhuminen on melko koomista.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Miten äärivasemmiston, anarkistien tekemisest liittyvät katupartioihin?

Tämä on tänä päivänä pelottavan laajalle levinnyt ilmiö, vedetään "mut kun muutkin" kortti esiin tilanteessa, jossa pitäisi ottaa selkeästi tuomitseva kanta. Yllättävän moni "tolkun ihminen" syyllistyy tähän. Esimerkiksi kirjoittajana arvostavani @Musta Nuoli on nyt selitellyt useamman viestin ajan puuta heinää anarkistien tekemisistä ja pyöritellyt asiaa turhaan. Minusta on älyllisesti epärehellistä väittää, ettei kuvien perusteella voi tuomita ketään uusnatsiksi. Asiassa ei ole mitään epäselvää, natsirekvisiittalla on sen verran kova leima, ettei ihmiset niitä kerhohuoneidensa seinille turhaan ripustele.

Siinä olet täysin oikeassa, että olen turhan monta viestiä tähän aiheeseen kirjoittanut tällä erää, tämä saa olla toistaiseksi viimeinen tähän nyt käsiteltävään SOO-episodiin. Varsinkin kun se ei tunnu menevän oikein perille, että toisen ääripään tekojen esiin nostaminen ei tarkoita toisen ääripään tekojen tuomitsemista. Ja on käsittämätöntä tulkita siten, että ei tuomitsisi esimerkiksi natseja jos nostaa esiin myös vastapuolen rötöksiä. Ei asioita tarvitse aina rautalangasta vääntää, ja vaikka vääntäisikin ei se tunnu erityisesti nettikeskusteluissa auttavan, koska rautalankakaan ei auta.

Sama kuin jos kirjoittaisi kriittisesti neuvostoliittolaisten hirmuteoista toisessa maailmansodassa (vaikkapa nyt Katynin verilöyly) ja joku huutelisi sivusta, että "nyt et tuominnut selkeästi myös natsien tekoja samassa lauseessa, hyväksyt varmaan sitten myös juutalaisten joukkomurhan ja lienet natsien kanssa rintamassa varmaan itsekin".

En ole muuten missään vaiheessa väittänyt, etteikö SOO-tyypeistä osa voisi olla uusnatseja, ei se sitä itsestäänselvyyttä poista vaikka tuon esille myös muiden porukoiden aiheuttamia ongelmia, jotka koen tällä hetkellä erityisesti Kiakkovieras-tyyppisten mellakoiden suhteen paljon vakavammaksi asiaksi kuin netissä tai kerhoissa natsien leikkimisen. Henkilökohtaisesti suosittelisin kaikille natsihenkisille kunnon perehdytettyä reissua keskitysleireille, luultavasti aika hiljaista poikaa sieltä tulisi ulos jos vähänkin järki pelaa.

Aivan varmasti SOO-tyypeistä osa onkin uusnatseja. Mutta siinäpä sitten keräilevät rekvisiittaansa ja leikkivät kerhohuoneen kaljailtamissaan herrarotua - so fucking what, niin kauan kun eivät toteuta fantasioitaan käytännössä ja aloita vastaavaa systemaattista mellakointi- ja virkavallan kivittämisperinnettä kuin ideologinen vastaporukkansa. Jos aloittavat, niin sen jälkeen voidaan sitten tuomita, ja kovalla kädellä voidaankin tuomita. Kuten pitäisi tuomita riehumista jo nyt harrastava äärivasemmistoporukkakin.

Kaikki riehuvat porukat pitää tuomita, niin oikealta kuin vasemmaltakin. Myös yksilöiden väkivaltaiset teot ovat kaikki tuomittavia, rikoksenuusijoille kannatan muutenkin paljon kovempia tuomioita kuin Suomessa niistä saa. Jos SOO-tyyppi jonkun hakkaa syyttä suotta, niin linnaan vain. Mutta samoin poliisia kivittävä naamioitunut vandaali.

Ajatuksia tai edes kerhohuoneen koristelua mieleisekseen ei kuitenkaan tarvitse lain edessä tuomita niin kauan kuin ne eivät konkreettisesti ketään vahingoita. Joku natsibanneri "kerhohuoneen" seinällä on ihan sama kuin vaikkapa punalippu tai "kytät on natsisikoja, NAZI DIE"-töherrys vallatun talon seinässä (tässä Hesarin artikkelista osuva kuva), samanlaista uhoa.

Ei natsien kuolemaa toivova graffiti sen moraalisesti parempi ole kuin poseerauskuva kerhohuoneen sotaleikeistä. Suurin ero lienee siinä, että yksi porukka uhoaa kerhohuoneessa jonka vuokran se itse maksaa ja toinen porukka kirjoittaa vittu- ja natsiviestejään taloon, jonka he ovat laittomasti vallanneet ja jota he vandalisoivat.

Antaa tämän topiikin kuitenkin toistaiseksi olla, tuskin tämä myrsky vesilasissa enää muuksi muuttuu.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Sama kuin jos kirjoittaisi kriittisesti neuvostoliittolaisten hirmuteoista toisessa maailmansodassa (vaikkapa nyt Katynin verilöyly) ja joku huutelisi sivusta, että "nyt et tuominnut selkeästi myös natsien tekoja samassa lauseessa, hyväksyt varmaan sitten myös juutalaisten joukkomurhan ja lienet natsien kanssa rintamassa varmaan itsekin".

Eiköhän tämä mennyt toisinpäin, eli menit kirjoittamaan natsien hirmutekoketjuun neukkujen tekemisistä ja porukka alkoi ihmetellä että miksi puhut niistä kun täällä puhutaan natseista?

Ajatuksia tai edes kerhohuoneen koristelua mieleisekseen ei kuitenkaan tarvitse lain edessä tuomita niin kauan kuin ne eivät konkreettisesti ketään vahingoita. Joku natsibanneri "kerhohuoneen" seinällä on ihan sama kuin vaikkapa punalippu tai "kytät on natsisikoja, NAZI DIE"-töherrys vallatun talon seinässä (tässä Hesarin artikkelista osuva kuva), samanlaista uhoa.

Eikai kukaan niitä oikeudessa ole tuomitsemassakaan mutta huolissaan saa olla että minkälaisella motiivilla nämä kaverit haluavat päästä muiluttamaan ja minkäväristä porukkaa. Ja aihe on pinnalla koska he kertovat julkisesti olevansa ei-rasistinen poikaporukka joka vain haluaa suojella naisia, mikä nähdyn perusteella vaikuttaa peitetarinalta.
 
Minä en arvosta kumpaakaan ääripäätä, mutta nähtävästi Jatkiksenkin nettipalstoilla on sama laulu kuin muuallakin eli päätyy välittömästi jommalle kummalle puolelle ääripäiden etulinjoja jos ei halua asua kummankaan puolen kuplassa.

Kyllä sinä valitsit sen puolesi ihan itse kertoessasi, että ennemmin valkoisen Suomen puolesta taisteleva Soldiers of Odin kuin heitä häiriköivät klovnit. Siksi sun on ihan turha nyt heittäytyä marttyyriksi ja väittää, ettet olisi muka ottanut kantaa suuntaan tai toiseen. Tuo kannanotto nimittäin kertoo jo todella paljon siitä, mitä mieltä olet tummaihoisista ihmisistä. Minusta on pahempi juttu arvottaa ihmisiä avoimesti huonommiksi ihonvärin perusteella kuin häiriköidä näiden roturealistien laillisia marsseja.

Tuossa yhdessä odinilaisten marssissa muuten hieman ihmetytti se, että nettivideoiden perusteella Hämeenkadun länsipääkin näytti olevan suljettu autoliikenteeltä näiden jamppojen takia. Marssin syyksi ilmoitettiin se, että sillä kunnioitettiin erään menehtyneen odinilaisen muistoa. Minusta tuo järjenjuoksu kuulostaa sangen erikoiselta: "Meidän roturealistikaveri kuoli, hei, nyt pitää pistää Hämeenkatu säppiin!"

Kaikki riehuvat porukat pitää tuomita, niin oikealta kuin vasemmaltakin.

Osaatko kertoa, millaiseen riehumiseen Loldiers of Odin on syyllistynyt, kun vedät tähän keskusteluun mukaan kaikki Kiakkovieras-juhlat sun muut rähinät? Minä en ole nähnyt Loldiersin heittelevän poliisia kivillä tai hakkaavan hevosia. Minä olen nähnyt heidän menevän piirileikkiä roturealistien ympärillä ja kieltäytyvän poliisien käskystä jättää enemmän hajurakoa roturealistien marssiin. Minun asteikollani nuo eivät ole kovin vakavia rikkeitä.
 
Viimeksi muokattu:

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Missä nämä Odinin soturit ovat olleet vuosikaudet, silloin kun naiset ovat yrittäneet kertoa heihin suuntautuvasta ahdistelusta ja huutelusta? Veikkaan että ovat silloin nimitelleet näitä naisia huumorintajuttomiksi ämmiksi, hiekkapilluiksi, viherpiiperölesboiksi jotka tarttis vaan kunnolla munaa jne. Pojat on poikia jne. ja etkös nyt leikkiä ymmärrä. Kummasti niitä naisrauhan puolustajia vaan putkahtaa esiin kuin sieniä sateella, kun tekijöinä on tai mahdollisina tekijöinä saattaa ehkä joskus olla väärännäköistä porukkaa.

Ahdistelu ja huutelu, seksuaalirikoksista puhumattakaan, on inhottavaa ja uhria traumatisoivaa ja ainakin itse voisin potkia joka vitun raiskaajan ulos maasta, ja tarkoitan tällä myös kantasuomalaisia raiskaajia. Onkin todella vastenmielistä, että maahanmuuttajien ehkä joskus kuvitteellisessa tulevaisuudessa suorittamista raiskauksista on tullut niin iso puheenaihe, että keskustelupalstoja lukiessa voisi kuvitella että Suomessa raiskataan nykyään 3000 naista päivässä. Eikö ihmisillä perkele pyöri päässä enää mitään muuta kuin se että kohta se Abdul ihan varmasti raiskaa jonkun?

Vasta kysymyksenä voisi kysyä, että missä ovat olleet kaikki nämä auttajat, rajat auki tyypit silloin kuin joku suomalainen tarvitsee apua, onko heitä autettu?
Ei ole, koska siitä ei saa samanlaista imagollista hyötyä mitä maahanmuuttajien auttamisesta saa.

en tiedä onko tuo alla oleva linkki tänne jo laitettu tai kuinka moni on tämän nähnyt.
A studio 2015 09 04 Jakso 18 Päästä pakolainen kotiisi - YouTube
Lauralta ja hänen perheeltään hieno juttu, juontajan suvaitsevaisuuden näkee kotisohvalle. Ja tämä kolmas nainen, noh mielestäni hänelle syyt on imagolliset.

tässä vielä toinen linkki
SALON MIELENOSOITUSTEN JÄRJESTÄJÄT KOHTASIVAT IL-TV:SSÄ - YouTube
Tyttö käy sääliksi, on lähtenyt vähän turhan heppoisella tietopohjalla rakentamaan jotain mitä ei ymmärrä edes vielä. Opetellut muutaman hienon sana ulkoa ja thats it.

painamasi linkki vie youtubeen.

Tuo Salomaa saa aikalailla omat ajatukset puettua sanoiksi. Jos tuo on rasismia niin olen sitten ylpeä siitä että olen rasisiti.
 
Missä nämä Odinin soturit ovat olleet vuosikaudet, silloin kun naiset ovat yrittäneet kertoa heihin suuntautuvasta ahdistelusta ja huutelusta? Veikkaan että ovat silloin nimitelleet näitä naisia huumorintajuttomiksi ämmiksi, hiekkapilluiksi, viherpiiperölesboiksi jotka tarttis vaan kunnolla munaa jne. Pojat on poikia jne. ja etkös nyt leikkiä ymmärrä. Kummasti niitä naisrauhan puolustajia vaan putkahtaa esiin kuin sieniä sateella, kun tekijöinä on tai mahdollisina tekijöinä saattaa ehkä joskus olla väärännäköistä porukkaa.

Vasta kysymyksenä voisi kysyä, että missä ovat olleet kaikki nämä auttajat, rajat auki tyypit silloin kuin joku suomalainen tarvitsee apua, onko heitä autettu?
Ei ole, koska siitä ei saa samanlaista imagollista hyötyä mitä maahanmuuttajien auttamisesta saa.

Nämä "rajat auki tyypit" ovat pitkälti samoja ihmisiä, joiden mielestä ihmisoikeudet kuuluvat kaikille ja jotka ovat aiemmin olleet myös julkisesti omalla nimellään ja naamallaan mm. puolustamassa (suomalaisia) naisia koti- ja seksuaaliselta väkivallalta, ahdistelulta ja sopimattomalta kielenkäytöltä esim. työpaikoilla, ja joita (suomalaiset) miehet ovat sen takia julkisesti nimimerkin takaa kutsuneet huumorintajuttomiksi femakkolesboiksi, sotanorsuiksi ja hiekkapilluiksi. Ovatko odinit ja muut äijjät olleet silloin puolustamassa naisrauhaa? Eivät, koska siitä ei saa samanlaista virtuaalikikkelin kasvuefektiä kuin maahanmuuttajien demonisoinnista saa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Nyt meni BlackWolfin idea itseltäni ohi. Sua siis ihan oikeasti "perkeleesti pelottaa" vaikka kuvailemasi on ollut pelkkää puhetta, eli oletat jotain vaikka mitään ei ole konkreettisesti tehty?

Wannabe-natsien puheista ja kuvista et halua olettaa mitään joten niitä ei tarvitse pelätä?
Kyllä minua pelottaa oikeasti se miten mediaa myöten ollaan lähdetty tähän ajojahtiin, milloin minkäkin tahon vaimentamiseksi. Vieläpä niin, että aletaan vaatia poliisivoimien puiuttumista asiaan ja huudellaan SuPoa tekemään jotain. Tähän kun lisätään päälle, kaikki loldierssit, mitkä pyrkivät provosoimaan toisia väkivaltaan ja rauhallisten marssien kimppuun hyökkivät väkivllan käyttäjät, joiden tekoja sitten puolustellaan kovaan ääneen, ymäri maita ja mantuja, niin kyllä minua oikeasti pelottaa se mihin suuntaan tämä maa on menossa. Paljon vähemmän minua pelottaa jotkut kaljut klubitakkeihin pukeutujat, jotka jossin kerhotiloisa leikkii arjalaisia. Ainakin niin kauan, kuin siihen pelkoon ei ole mitään aihetta, koska he eivät mitään laitonta ole tehneet.
 
Kyllä minua pelottaa oikeasti se miten mediaa myöten ollaan lähdetty tähän ajojahtiin, milloin minkäkin tahon vaimentamiseksi. Vieläpä niin, että aletaan vaatia poliisivoimien puiuttumista asiaan ja huudellaan SuPoa tekemään jotain.

Minun mielestäni nuo white pride -aatetta kannattavat odinilaiset ovat idiootteja ja vastenmielisiä ihmisiä mutta en silti halua kieltää heiltä oikeutta ilmaista idioottimaisia mielipiteitään. Onko myös tämä minun ajattelutapani mielestäsi "pelottava"? Ja kun mielestäsi Odinin elämäm koululaisilta pitäisi ennen tuomitsemista kysyä, mitä he "valkoisella Suomella" tarkoittavat (ikään kuin tämä olisi jotenkin epäselvää), voisitko kertoa, missä tätä asiaa voi heiltä kysyä?

Jostain syystä minua ei muuten lainkaan yllätä, että sinä ihmisenä, joka ei ole kovin innokas tuomitsemaan valkoisen Suomen puolustajia, puhut esim. "syy ja seuraus suhteista", "hakaristi lipuista", "rasismi kortista", "natsi kortista", "SS lipuista", jne. Onkohan tämäkin pelottavaa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minun mielestäni nuo white pride -aatetta kannattavat odinilaiset ovat idiootteja ja vastenmielisiä ihmisiä mutta en silti halua kieltää heiltä oikeutta ilmaista idioottimaisia mielipiteitään. Onko myös tämä minun ajattelutapani mielestäsi "pelottava"? Ja kun mielestäsi Odinin elämäm koululaisilta pitäisi ennen tuomitsemista kysyä, mitä he "valkoisella Suomella" tarkoittavat (ikään kuin tämä olisi jotenkin epäselvää), voisitko kertoa, missä tätä asiaa voi heiltä kysyä?

Jostain syystä minua ei muuten lainkaan yllätä, että sinä ihmisenä, joka ei ole kovin innokas tuomitsemaan valkoisen Suomen puolustajia, puhut esim. "syy ja seuraus suhteista", "hakaristi lipuista", "rasismi kortista", "natsi kortista", "SS lipuista", jne. Onkohan tämäkin pelottavaa.
Miksi sinun ajatusmallisi minua pelottaisi, ethän sinä, omien sanojesi mukaan, halua heidän vapauttaan rajoittaa. Enkä minä tiedä missä heiltä voi kysyä, kai sosiaalisessa mediassa jossain. Kyllä tuntuu toimittajat kuitenkin haastatteluja saavan yms. niin kai sitä voisi saada myös tuohon asiaan selvityksen. En kuitenkaan aivan pysty ymmärtämään järkeilyäsi, että millainen minä olen ihmisenä, voinet varmaan tarkentaa?
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Kyllä minua pelottaa oikeasti se miten mediaa myöten ollaan lähdetty tähän ajojahtiin, milloin minkäkin tahon vaimentamiseksi. Vieläpä niin, että aletaan vaatia poliisivoimien puiuttumista asiaan ja huudellaan SuPoa tekemään jotain. Tähän kun lisätään päälle, kaikki loldierssit, mitkä pyrkivät provosoimaan toisia väkivaltaan ja rauhallisten marssien kimppuun hyökkivät väkivllan käyttäjät, joiden tekoja sitten puolustellaan kovaan ääneen, ymäri maita ja mantuja, niin kyllä minua oikeasti pelottaa se mihin suuntaan tämä maa on menossa. Paljon vähemmän minua pelottaa jotkut kaljut klubitakkeihin pukeutujat, jotka jossin kerhotiloisa leikkii arjalaisia. Ainakin niin kauan, kuin siihen pelkoon ei ole mitään aihetta, koska he eivät mitään laitonta ole tehneet.

Tästä melko samaa mieltä. Kehitys on huolestuttava kun ihmisen työpaikoille otetaan yhteyksiä mielipiteiden takia, katkotaan ja kehotetaan katkomaan ihmissuhteita mielipiteiden takia. Ajatuspoliisit jotka janoaa tuomioita on monin kerroin vaarallisempia kun natsi ja isis patrollit.
 
kehotetaan katkomaan ihmissuhteita mielipiteiden takia.

Minun mielestäni ei ole lainkaan hullumpi idea katkoa ihmissuhteita sellaisten tyyppien kanssa, joille musta lapsi ämpärissä on ihonvärinsä vuoksi saavillinen paskaa. Kaikkein järkevintä toki on olla edes ryhtymättä ihmissuhteisiin tuollaisten idioottien kanssa.

Odinilaisille se paskasaavista puhuminen on toki ihan OK, koska vasemmistopolitrukit on perseestä, ja Minna Canthin perintöä tulee vaalia:
Loppuun asti Odinien takana - Sydämellinen separatisti / Susanna Kaukinen - Vuodatus.net
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Minun mielestäni ei ole lainkaan hullumpi idea katkoa ihmissuhteita sellaisen tyypin kanssa, jolle musta lapsi ämpärissä on ihonvärinsä vuoksi saavillinen paskaa. Kaikkein järkevintä toki on olla edes ryhtymättä ihmissuhteisiin tuollaisten idioottien kanssa.

Tämä varmaan on sellainen ääritapaus että se on ympäröiny itsensä melko varmasti samanmielisillä. Hain tolla enemmänkin ihan normi kriittisiä mielipiteitä ja niiden takia katkotaan niitä suhteita joita on somesta päätellen katkottu ja etenkin kehotettu sellaiseen.
 

gasp

Jäsen
Minun mielestäni ei ole lainkaan hullumpi idea katkoa ihmissuhteita sellaisten tyyppien kanssa, joille musta lapsi ämpärissä on ihonvärinsä vuoksi saavillinen paskaa.

Jostain syystä oletat, että "valkoisen Suomen puolesta" -kannattajat ajattelevat näin? Se, että kannattaa kansallissosialismia tai muuten vaan valkoista nationalismia, ei automaattisesti meinaa että kaikki erilaisen etnisen tausta omaavat henkilöt "ovat saavillinen paskaa". Ja se, että jos 1/30 natsista ajattelee näin, ei tarkoita sitä että kaikki natsit voi yleistää tällä tavalla ajatteleviksi, kuten kaikkia vasemmistolaisia ei voi yleistää anarkisteiksi.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Minä en kyllä automaattisesti tuomitse kansalaispartioita - jos poliisin resurssit ovat ylikuormitetut niin tälläisestä toiminnasta voi olla hyvin toteutettuna merkittävä apu. Sen sijaan tietysti tuomitsen Sturmabt..., korjaan Soldiers Of Onanin, korjaan, Odinin, ilmeiset natsi-sympatiat sekä yhteydet rauhaa rakastavaan semi-fasistiseen itäiseen naapuriimme sekä hulluihin ruotsalaisiin rotuideologeihin. Noin, ei ollut vaikeata.

Samoilla linjoilla minäkin olen, katupartiointi sinänsä ei ole kielteinen asia alueilla joilla ilmenee turvattomuutta tai joille viranomaiset eivät syystä tai toisesta kykene takaamaan turvallisuutta - ymmärrän, että monin seuduin Suomessa oltiin muuttuneesta tilanteesta huolestuneita ja huolta lisäsi se, että alueilla jo tätä ennen poliisien tarjoamat palvelut olivat olemattomat ja partioiden saapuminen paikalle kesti aivan liian kauan aikaa. Tässä tilanteessa on ymmärrettävää, että ihmiset ovat huolissaan ja että he toivovat "rauhaa kaduille" - myös tilanteessa jossa mitään ei vielä ollut tapahtunut. Se on luonnollista.

Tämä, sinänsä hyvin yksinkertainen psykologinen käyttäytymistapa huomioiden, tuntuu ihmeelliseltä, että hallitus ei syksyllä ja alkutalvesta halunnut reagoida - se kielsi ihmisiltä tämän tunteen. Ongelma olisi ollut hoidettavissa monin keinoin, mikseo eläkkeelle jääneistä rajavartijoista (tai poliiseista) koottu partioita kaduille. Toinen vaihtoehto olisi ollut turvautua reserviläisjärjestöihin, niistä olisi ollut (uskoakseni) helpohkosti värvättävissä vapaaehtoisia katupartioihin jos ehdot olisi määritelty ja toiminnan säännöt olisivat olleet selkeät, esim.spolleista olisi ollut koottavissa ainakin osaan Suomea ryhmiä joilla olisi jo ollut tietotaitoa jouhasta, samoin valmiusprikaateissa palvelleita olisi voinut hyödyntää - etenkin jos taustalla on kokemusta Afganistanista tai muilta kriisialueilta.

Mutta että ollaan toimettomia ja annetaan kadut jollekin Soldiers of Odinille - idiotismia ja kuten olen todennut, pallon pelaamista vastustajalle. He, aivan kuten kaikki ekstremistit, ovat, meidän tuntemamme yhteiskunnan, "vastustajia".

vlad
 
Ja se, että jos 1/30 natsista ajattelee näin, ei tarkoita sitä että kaikki natsit voi yleistää tällä tavalla ajatteleviksi, kuten kaikkia vasemmistolaisia ei voi yleistää anarkisteiksi.

Mistä sä tuon suhdeluvun tiedät? Minä uskon, että huomattavasti suurempi osuus natseista pitää tuota hyvänä läppänä, eikä minua yllätä lainkaan se, että tuollainen rasistinen paska kerää yläpeukkuja Odinin Solttujen suljetussa Facebook-ryhmässä.
 

gasp

Jäsen
Mistä sä tuon suhdeluvun tiedät? Minä uskon, että huomattavasti suurempi osuus natseista pitää tuota hyvänä läppänä, eikä minua yllätä lainkaan se, että tuollainen rasistinen paska kerää yläpeukkuja Odinin Solttujen suljetussa Facebook-ryhmässä.

En tiedä, se oli oma arvio. Tuosta ei taida mitään kyselyä löytyä, joten tuo suhdeluku perustuu pääasiassa ennakkoluuloihin ja olettamuksiin. Voi hyvinkin olla, että useampi kuin 1/30 ajattelee noin, mutta en usko että missään nimessä merkittävä osa. Se, että jotkut skinit heittävät tuollaista läppää, on kyllä aika vastenmielistä todellakin, mutta minusta erirotuisia ihmisiä vihaavia natseja ei ole niin paljon, kuin yleiset ennakkoluulot käsittää.

American History X antaa täydellisesti väärän kuvan natseista ja onkin tehokasta propagandaa. Muuten kyllä hyvä elokuva, ei siinä mitään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös