Katupartiot – ”nyt voin tuntea oloni turvalliseksi/turvattomaksi”

  • 194 772
  • 1 974

lätkämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Columbus Blue Jackets
Negatiivinen hyöty eli haitta Odinseille? Okei. Missähän mielessä mielessä näin? Pahoittivat mielensä? Huvittava juttuhan tuo kaikkinensa oli ja Rasmus-yhteisö näytti jälleen hyvin rauhallista suhtautumistaan.
No lähinnä haittahan tulee siitä, että joku lukee tämän jutun(ennen oikaisuja) ja puhuu totuutena koska ei tiedä mitä siellä taustalla oikeasti on. Siitä lähtee pieni kierre väärällä tiedolla ja vaikuttaa imagoon luonnollisesti.
 
Siirretty pakolaisketjusta.

Kun vastaava tulee Suomeen, niin mielenkiintoista nähdä, kummalle puolelle kukkahattu suvakit asettuvatkaan. Suomalaisten, vain islamin kannattajien.
Minun isoisäni isoisä yritti aikoinaan väittää ettei ole kummallakaan puolella. Ei uskottu, vaan pantiin karjavaunuun. Onneksi oli suorittanut nuoruudessaan keisarikunnan asevelvollisuuden ja oppinut siellä venäjää (kuuluimmehan venäjän vallan alle), joten sai suostuteltua vartijan päästämään karkuun.

Kuten totesin jo loppusyksystä, olisi selvyyden vuoksi hyvä että nämä eri katupartiot käyttäisivät erivärisiä hihamerkkejä samalla kun partioivat tuulisilla kaduillamme turvallisuuttamme lisäämässä...
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Turvallisuuden lisääjä nähty taas kerran Pasilan asemalla. Riiteli bisse kädessä jonkun naisen kanssa. Takista tunnistin.

Tuli taas niin turvallinen tunne.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Tämä olisi muuten erinomainen kysymys myös tällä palstalla. Nämä kaikki Soldiers of Odin (tirsk) katupartioiden puolustelijat, tokihan puolustelisitte myös vastaavaa Sharia of Allah ryhmittymää kaduillamme? Jos heidän päämääränään olisi turvallisemmat kadut kaikille.

Tämä olisi vain niin epärealistinen tilanne koska tälläinen porukka ei turvaisi mitään. Se vain provosoisi, lisäisi jännitteitä ja poliisin työtaakkaa.

Niin, varmasti ovat faktoja, jos kysytään vasemmistolaiselta, muslimilta tai uusnatsilta. Mutta kuten Laaninen tuossa sanoo, Hamasilla on ihan oma lusikkansa sopassa. Heidän peruskirjassaan lukee, että jokainen puiden ja kivien takana piileskelevä juutalainen tulee tappaa. Vasemmistolaiset tukee avoimesti hamasilaista Palestiinaa ja heidän verenhimoisia tavoitteitaan, Suomen valtio onneksi ei.

Olet oikeassa. Tämä aihe käsitellään yleensä niin, että halutaan nähdä nuo palestiinan henkilöt uhreina vaikka oikeastaan asia ei missään olosuhteissa ole näin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Norjassa ääri-islamistit ovat perustaneet oman katupartionsa "Allahin sotilaat", vastineena Suomesta Norjaan levinneelle Soldiers of Odinille, tarkoituksenaan "ehkäistä rikollisuutta". Tunnuksenaan partio käyttää mm. ISIS:n mustaa lippua. Taustalla on ilmeisesti salafistijärjestö Profetens Ummah. Tuo on ihan mielenkiintoista, että järjestö väittää itse omassa tiedotteessaan, että liki kaikki ryhmän jäsenet ovat Norjan turvallisuuspoliisin tarkkailulistalla.

YLEn uutinen asiasta:VG: Norjan islamistit perustivat katupartion vastineeksi Soldiers of Odinille – tunnuksena Isisin lippu | Yle Uutiset | yle.fi
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Norjassa ääri-islamistit ovat perustaneet oman katupartionsa "Allahin sotilaat", vastineena Suomesta Norjaan levinneelle Soldiers of Odinille, tarkoituksenaan "ehkäistä rikollisuutta".
Kyllähän tuossa katujen turvallisuus tuplaantui. Vielä kun liikkeelle saataisiin ateismiin uskovien joukot rikollisuutta ehkäisemään niin katujen turvallisuus kolminkertaistuisi.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tämä olisi vain niin epärealistinen tilanne koska tälläinen porukka ei turvaisi mitään. Se vain provosoisi, lisäisi jännitteitä ja poliisin työtaakkaa.
Miten niin? Ei lisäisi yhtään sen enempää kuin Soldiers of Sodomitkaan. Onhan täällä jokaisella ryhmällä oikeus perustaa omat katupartionsa siinä missä Sodomeillakin. Toivonkin, että kaikki kansanryhmät eläkeläisistä pedofiileihin perustaisivat omat katupartionsa ja lähtisivät turvaamaan omien ryhmiensä etuja tuonne yöhön.
Olet oikeassa. Tämä aihe käsitellään yleensä niin, että halutaan nähdä nuo palestiinan henkilöt uhreina vaikka oikeastaan asia ei missään olosuhteissa ole näin.
Huomaa taas millä tasolla tietämyksesi on. Puhut mitä sylki suuhun tuo vailla mitään faktapohjaa joka keskustelussa. Intät, että vastakeskustelijasi on lapsen tasolla ja siinä se argumentointi olikin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Onhan täällä jokaisella ryhmällä oikeus perustaa omat katupartionsa siinä missä Sodomeillakin. Toivonkin, että kaikki kansanryhmät eläkeläisistä pedofiileihin perustaisivat omat katupartionsa ja lähtisivät turvaamaan omien ryhmiensä etuja tuonne yöhön

Juuri näin ja siksi ihmetyttääkin tämä vinkuminen odineista. Kunhan toimitaan lain puitteissa niin ei mitään hätää. Se, miten näihin väestö suhtautuu onkin toinen asia. Odinit ovat käsittääkseni saaneet olla aika rauhassa poislukien pelleprovoilijoita.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Miten niin? Ei lisäisi yhtään sen enempää kuin Soldiers of Sodomitkaan. Onhan täällä jokaisella ryhmällä oikeus perustaa omat katupartionsa siinä missä Sodomeillakin. Toivonkin, että kaikki kansanryhmät eläkeläisistä pedofiileihin perustaisivat omat katupartionsa ja lähtisivät turvaamaan omien ryhmiensä etuja tuonne yöhön.

Väitinkö ettei olisi oikeus perustaa?? Lueppas uudestaan mitä kirjoitin ja jatketaan aiheesta sitten. Siinä melko kävi ilmi ettei tuolla turvattaisi mitään vaan pelkästään provosoitaisiin suomalaisia. Tai no voitaisiin siinä turvallisuuden tunne luoda. Kongreettisesti ei sitten kuitenkaan.

Huomaa taas millä tasolla tietämyksesi on. Puhut mitä sylki suuhun tuo vailla mitään faktapohjaa joka keskustelussa. Intät, että vastakeskustelijasi on lapsen tasolla ja siinä se argumentointi olikin.

Hienosti ainakin osasit argumentoida sen etten minä muka osannut argumentoida... En missään nimessä huutele mitä sylki suuhun tuo ja olisi melko suotavaa ettet sinäkään huuteleisi mitä sattuu kuten nyt tässä kävi. Ja näytäkö sen kohdan jossa kirjoitin "vastakeskustelijan olevan lapsen tasolla".
 
Viimeksi muokattu:
Vai miten se olikaan poliisin mukaan: 24 turvapaikanahakijaa on ollut epäiltynä seksuaalisesta ahdistelusta eli turvapaikanhakijoista yli 99,99 %:a ei epäillä sellaisesta. Tämä fakta ei tainnut ihan täällä ilman itkunkouristuksia mennä kaikilla alas.

Paikalleen sanottu. Eivät öyhöttäjiä tietenkään kiinnosta ne yli 200 000 turvapaikanhakijaa, jotka eivät ole olleet epäiltynä ahdistelusta.
 
Viimeksi muokattu:

Rushlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Vai miten se olikaan poliisin mukaan: 24 turvapaikanahakijaa on ollut epäiltynä seksuaalisesta ahdistelusta eli turvapaikanhakijoista yli 99,99 %:a ei epäillä sellaisesta. Tämä fakta ei tainnut ihan täällä ilman itkunkouristuksia mennä kaikilla alas.

Seksuaalisesta ahdistelusta epäiltyjen lukumäärää en tiedä, mutta seksuaalirikoksista epäiltyjä on varmuudella kolme kertaa enemmän kuin tuo 24.
http://yle.fi/uutiset/yle_selvitti_...sia_kaksi_perattomia_tapauksia_useita/8707863
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Miten niin? Ei lisäisi yhtään sen enempää kuin Soldiers of Sodomitkaan. Onhan täällä jokaisella ryhmällä oikeus perustaa omat katupartionsa siinä missä Sodomeillakin. Toivonkin, että kaikki kansanryhmät eläkeläisistä pedofiileihin perustaisivat omat katupartionsa ja lähtisivät turvaamaan omien ryhmiensä etuja tuonne yöhön.
Muuten hyvä idea, mutta vaikea kuvitella, että ihannoimasi pedofiilit pystyisi etujaan julkisesti ajamaan. Pedofilia on kuitenkin varsin vakava rikos. Toisekseen noi odinit eivät ole ajamassa mitään oman ryhmänsä etuja, mutta se taitaakin olla jo liian vaikeaa käsittää. Eli suomeksi sanottuna aivan paskat ja kelvottomat vertaukset.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Muuten hyvä idea, mutta vaikea kuvitella, että ihannoimasi pedofiilit pystyisi etujaan julkisesti ajamaan. Pedofilia on kuitenkin varsin vakava rikos. Toisekseen noi odinit eivät ole ajamassa mitään oman ryhmänsä etuja, mutta se taitaakin olla jo liian vaikeaa käsittää. Eli suomeksi sanottuna aivan paskat ja kelvottomat vertaukset.
Sinulla taitaa hitusen päässä heittää, jos keksit tuosta viestistäni jotain ihannointia. Et sitten kuitenkaan eläkeläisiä maininnut? Aivan. Odinien porukoissahan on myös tuomittuja rikollisia. Tällä ei ole mitään väliä? Odinit eivät ole ajamassa valkoisen suomen etua? Ok. Kuulostat vänkäämisesi kanssa lähinnä mv-lehdeltä.
 
Viimeksi muokattu:

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Sinulla taitaa hitusen päässä heittää, jos keksit tuosta viestistäni jotain ihannointia. Et sitten kuitenkaan eläkeläisiä maininnut? Aivan. Odinien porukoissahan on myös tuomittuja rikollisia. Tällä ei ole mitään väliä? Odinit eivät ole ajamassa valkoisen suomen etua? Ok. Kuulostat vänkäämisesi kanssa lähinnä mv-lehdeltä.

Sinulla taitaa olla suuria vaikeuksia esittää asioitasi korrektisti. Oletko sitten kenties liian nuori tai sitten tämä asia käy liian tunteisiin mutta joka tapauksessa kyseinen ryhmä on melkoisen selvästi tehnyt selväksi omat taprkoitusperänsä joten sitä ei kannta ruveta vääntämään ja kääntämään miksikään muuksi kuin mitä se onkaan.

Ja mitä sitten vaikka siellä olisi "rikollisia"?? He itse kun saavat valita jäsenensä ihan heidän omilla kriteereillään. Ja miten sitten se "rikollinen" määritellään loppujen lopuksi. Aina rikos-nimikkeet kuulostaa hurjemmilta kuin ne ovatkaan vaikka oikeasti se rikos olisi ollutkin joku täysin olematon. Kuitenkaan ei tiedettävästi siellä ole yhtään murhasta tuomittua saati raiskaajaa ja vaikka olisikin niin he eivät ole kohdistaneet toimintaansa suomalaisia vastaan vaan päinvastoin.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Sinulla taitaa olla suuria vaikeuksia esittää asioitasi korrektisti. Oletko sitten kenties liian nuori tai sitten tämä asia käy liian tunteisiin mutta joka tapauksessa kyseinen ryhmä on melkoisen selvästi tehnyt selväksi omat taprkoitusperänsä joten sitä ei kannta ruveta vääntämään ja kääntämään miksikään muuksi kuin mitä se onkaan.

Ja mitä sitten vaikka siellä olisi "rikollisia"?? He itse kun saavat valita jäsenensä ihan heidän omilla kriteereillään. Ja miten sitten se "rikollinen" määritellään loppujen lopuksi. Aina rikos-nimikkeet kuulostaa hurjemmilta kuin ne ovatkaan vaikka oikeasti se rikos olisi ollutkin joku täysin olematon. Kuitenkaan ei tiedettävästi siellä ole yhtään murhasta tuomittua saati raiskaajaa ja vaikka olisikin niin he eivät ole kohdistaneet toimintaansa suomalaisia vastaan vaan päinvastoin.
Sinulla taitaa olla "pieniä" puutteita luetun ymmärtämisessä. Jos osaisit lukea, niin varmaan huomasit, että minä en niitä tarkoitusperiä vääntänyt ja kääntänytkään.

Et näe mitään ristiriitaa siinä, että väkivaltarikoksista tuomitut lyhytpinnaiset urpot yläpitävät "turvallisuutta"? Minun mielestäni esim. väkivaltarikokset ovat kyllä ihan oikeita rikoksia siinä missä raiskauksetkin. Sinun logiikallasi varmaan onkin ihan ok "puolustaa isänmaata" rikkomalla sen lakeja. Haluatko selventää mitkä rikokset ovat hyväksyttyjä ja mitkä eivät ole sallittuja, että sopii katupartioida? Kyllä tuollainen eräänlainen natsileikki kohdistuu suomalaisia vastaan. Ei se ainakaan minun etujani aja millään lailla.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Kyllä tuollainen eräänlainen natsileikki kohdistuu suomalaisia vastaan. Ei se ainakaan minun etujani aja millään lailla.

Tässä on nyt juuri tämä varsin kiinnostava pointti.

SoO nimenomaan ajaa Suomen etua (omasta mielestään). Omasta mielestäsi tuo kohdistuu suomalaisia vastaan, eikä omasta mielestäsi aja sinun etuasi. Nuo ovat puhtaasti mielipiteitä, eikä niillä ole mitään tekemistä absoluuttisen totuuden kanssa, kun puhutaan Suomen tai suomalaisten edusta. Tai loppujen lopuksi edes sinun henkilökohtaisesta edustasi.

Jostain syystä "etu" koetaan usein jonkinlaisena eettisenä tai moraalisena asiana. "Koska pitää pyrkiä hyvään". Vaikka itse perustaisi maailmankuvansa tällaisiin (omasta mielestäni toki ihan kunnioitettaviin) arvoihin ei kannata kuitenkaan luulla, että sama pätisi suomalaisiin kansana. Suomalaisten etu on yhtä kuin turvallisuus, talous, koulutus jne. Kaikki nämä asiat vaarantuvat viime vuoden kaltaisella turvapaikanhakijoiden vyöryllä jatkossa.

Tämä on kevyt kärjistys, mutta jokainen yksityiskohta (SoO mukaanlukien) joka vähentää turvapaikanhakijoiden kiinnostusta suunnata Suomeen saattaa olla puhtaasti suomalaisten etu. Jälkikäteen ollaan sitten viisaampia.

Sitten tietysti ymmärrän, että esim tämä kyseinen asia saattaa oikeasti herättää kysymysmerkkejä tai pelkoa tiettyjen vähemmistöjen keskuudessa Suomessa. Harmi. (Siis ihan oikeasti harmi, ei sarkastisesti). Niin saattaa silti herättää yhteiskuntasopimus tai alkoholilain mahdollinen muutoskin. Eri ryhmissä toki.

Hyväksynkö itse SoO:n partioinnin? Ilmeisesti kai sitten. Asia ei vaikuta omaan elämääni millään tavalla, enkä halua lähteä kyseenalaistamaan niiden ihmisten tunnetilaa, jotka kokevat turvallisuutensa parantuneen. Lisäksi tuohon on vaikea ja epäilyttävää puuttua juridisesti. Itse toki olisin mielummin valinnut täysin toisenlaisen tien jo alunperin. Sen, jossa äärioikeistolainen ja rasistinen henki olisi voinut pysyä maan alla piilossa. Itse me loimme sille kasvualustan. Ei vihapuheella, vaan seuraamalla sivusta turvapaikanhakijoiden tulvaa.

Entä ymmärränkö? Hyvin. Ne jotka eivät ymmärrä, ovat mielestäni täysin vieraantuneet siitä, mitä Eurooppa oikeasti on.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Tässä on muutama kiinnostava pointti. Natsipartioiden tehtävä siis onkin pelotella jotain kansanosaa, eikä suinkaan huolehtia siitä, että kaikilla olisi entistä turvallisempaa, mitä argumenttia täälläkin on jostain syystä useaan otteeseen käytetty natsien välttämättömyyden puolustuksena. No ainakin sinä esitit ainakin rehellisesti sen, mikä natsien tarkoitusperä tässä kuviossa on.

Kirjoituksesi pohjautuu sille olettamukselle, että

A) minä olisin monihenkinen natsipartio
B) minun aamupäivällä kirjoittama viestini olisi aikamatkannut menneisyyteen natsipartioiden tarkoitusperäksi.
C) minä määrittelisin mikä on natsipartioiden agenda tai tehtävä
D) minä olisin natsien kollektiivinen tajunta

Olin ihan varma ettei kukaan ole niin kuutamolla, että voisi kuvitella jotain ylläolevista, mutta olin näemmä väärässä. Eli sinulle vielä ihan henkilökohtaisena infona : yksikään ylläolevista ei ole totta. "Ylläolevilla" tarkoitan kohtia A,B,C,D. Ajattelin vain täsmentää, koska en tiedä miten olisit käsittänyt termin "ylläoleva".
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
"Minä, minä, minä.... ". Onpas nyt mimosanherkkää meininkiä. Kommentoi vain kriittisesti esittämääsi natsipartioiden edullista funktiota ulkomaalaisten pelotteena ja suomalaisten edun ("turvallisuus, talous, koulutus") takaajana.

Kyllä. Rasismin, väkivallan ja esimerkiksi kuoleman pelko voivat olla vahvoja ihmisen motivaatioon vaikuttavia tekijöitä.

Se, että minä spekuloin tämän tekijän mahdollisella positiivisella lopputulemalla ei luonnollisestikaan tarkoita, että kyseiset järjestöt pohjaisivat toimintaansa tähän spekulaatioon. Tästä olet ilmeisesti sittenkin samaa mieltä? Ja toinen asia on tietysti se, että sinä nimenomaan et kommentoinut kriittisesti mitään, vaan ymmärsit tahallasi väärin. Tähän tapaan:

---------------------

Kenties Suomen ei kuitenkaan kannata perustaa ulkomaalaispolitiikkaansa siihen, että meillä olisi mahdollisimman pelottavia natseja kaduilla. Silloin olla taidettu menettää jo aika paljon muutakin kuin tervejärkinen suhtautuminen ulkomaailmaan.

Eli siis Suomi sittenkin tällä hetkellä perustaa ulkomaalaispolitiikkansa siihen, että meillä on pelottavia natseja kadulla. Ainakin sinä mainitsit rehellisesti mikä Suomen linjaus asiassa tällä hetkellä on.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Ei perusta eikä toivottavasti koskaan aiokaan, koska silloin ollaan taidettu menettää jo aika paljon muutakin kuin tervejärkinen suhtautuminen ulkomaailmaan. En siis usko, että löytyy yhtäkään vaikutusvaltaista poliitikkoa, jonka mielestä katunatseja tarvitaan pelotteeksi takaamaan turvallisuutta, talouden rattaiden pyörimistä ja korkeatasoista koulutusta.

Ah, ok. Olin vain ilmeisesti tahallani ymmärtänyt väärin. Sain tahallani nimittäin sellaisen kuvan, että Suomi olisi jo sellaisessa tilanteessa. Kirjoituksestasi ei varsinaisesti mitään sellaista ilmennyt, mutta pääsin mukavasti kääntämään keskustelun epäolennaiseen ja heittämään sinne sekaan oman mielipiteeni joka ei perustunut mihinkään, mutta näytti minut haluamassani valossa tämän aiheen parissa, jota tarkastelen ideologisista syistä laput silmillä.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Sinulla taitaa olla "pieniä" puutteita luetun ymmärtämisessä. Jos osaisit lukea, niin varmaan huomasit, että minä en niitä tarkoitusperiä vääntänyt ja kääntänytkään.

Et näe mitään ristiriitaa siinä, että väkivaltarikoksista tuomitut lyhytpinnaiset urpot yläpitävät "turvallisuutta"? Minun mielestäni esim. väkivaltarikokset ovat kyllä ihan oikeita rikoksia siinä missä raiskauksetkin. Sinun logiikallasi varmaan onkin ihan ok "puolustaa isänmaata" rikkomalla sen lakeja. Haluatko selventää mitkä rikokset ovat hyväksyttyjä ja mitkä eivät ole sallittuja, että sopii katupartioida? Kyllä tuollainen eräänlainen natsileikki kohdistuu suomalaisia vastaan. Ei se ainakaan minun etujani aja millään lailla.

Jos minulla on puutteita lukemisessa niin saat ihan vapaasti niitä oikaista mikäli niihin on jonkinlainen järjellinen mielipide/näkulma. Siitä kun ei kenenkään pidä hernettä nenään vetää. Ja vaikka sinä et välttämättä vääntänytkään niin jotenkin jäi sellainen kuva, että mielelläsi kyllä komppaat tuota kuvitelmaa.

"Väkivaltarikollinen" on niin laaja rikosnimike, että sen saa melko helposti ja melko helpoin perustein. Siksi siis haluaisin hieman laajemmin tietää, että onko se kyseinen väkivaltarikos nimenomaan niin iso väkivaltarikos, että sen takia kannattaisi leimakirveella lyödä ja näin ollen leimata koko porukka. Sillä samalla logiikalla voisi leimata, että yksi ulkomaalainen raiskasi, sai tuomion ja nyt niitä ulkomaalaisia seksuaalirikollisia kulkee kaduilla pilvin pimein. Vaikkakaan rikosnimikkeet eivät ole samoja niin joka tapauksessa asiaa voi verrata noin.

Ja kyllä se väkivaltarikos on ihan oikea rikos mutta en vieläkään sanonut etteikö se olisi rikos. Kyseenalaistin sen käyttöarvon asiassa. Ja missä kohtaa he rikkovat niitä lakeja puolustaessaan isänmaata?? Hehän puuttuvat asiaan vasta kun ulkomaalaiset tekevät aloitteen jolloin kyseessä on itsepuolustus tai toisen auttaminen. Mielestäni toisen auttaminen ei ole Suomen rikos-laissa kielletty...

Ja avaisitko vähän lisää tuota, että miten se kohdistuu suomalaisia vastaan ja miten natsit niihin liittyy. En ole ihan niin syvällä heidän toiminnassaan jote voin vaikka oppia tässä jotain lisää.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ihan juuri alkaa suuri A2 "Turvattomuusilta" Kakkosella.

Saa nähdä tuleeko samanlaista kuohuntaa, kuin joidenkin aiempien A2-iltojen tiimoilta.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Ei sitten ollut kenelläkään odinilla rohkeutta tulla televisioon kertomaan, miksi he kaduilla maleksivat.

Samanlaisia pelkureita kuin vihervasemmistoilaiset keskustelua pakoilevat kansanedustajatkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös