Kyllä tuollainen eräänlainen natsileikki kohdistuu suomalaisia vastaan. Ei se ainakaan minun etujani aja millään lailla.
Tässä on nyt juuri tämä varsin kiinnostava pointti.
SoO nimenomaan ajaa Suomen etua (omasta mielestään). Omasta mielestäsi tuo kohdistuu suomalaisia vastaan, eikä omasta mielestäsi aja sinun etuasi. Nuo ovat puhtaasti mielipiteitä, eikä niillä ole mitään tekemistä absoluuttisen totuuden kanssa, kun puhutaan Suomen tai suomalaisten edusta. Tai loppujen lopuksi edes sinun henkilökohtaisesta edustasi.
Jostain syystä "etu" koetaan usein jonkinlaisena eettisenä tai moraalisena asiana. "Koska pitää pyrkiä hyvään". Vaikka itse perustaisi maailmankuvansa tällaisiin (omasta mielestäni toki ihan kunnioitettaviin) arvoihin ei kannata kuitenkaan luulla, että sama pätisi suomalaisiin kansana. Suomalaisten etu on yhtä kuin turvallisuus, talous, koulutus jne. Kaikki nämä asiat vaarantuvat viime vuoden kaltaisella turvapaikanhakijoiden vyöryllä jatkossa.
Tämä on kevyt kärjistys, mutta jokainen yksityiskohta (SoO mukaanlukien) joka vähentää turvapaikanhakijoiden kiinnostusta suunnata Suomeen
saattaa olla puhtaasti suomalaisten etu. Jälkikäteen ollaan sitten viisaampia.
Sitten tietysti ymmärrän, että esim tämä kyseinen asia saattaa oikeasti herättää kysymysmerkkejä tai pelkoa tiettyjen vähemmistöjen keskuudessa Suomessa. Harmi. (Siis ihan oikeasti harmi, ei sarkastisesti). Niin saattaa silti herättää yhteiskuntasopimus tai alkoholilain mahdollinen muutoskin. Eri ryhmissä toki.
Hyväksynkö itse SoO:n partioinnin? Ilmeisesti kai sitten. Asia ei vaikuta omaan elämääni millään tavalla, enkä halua lähteä kyseenalaistamaan niiden ihmisten tunnetilaa, jotka kokevat turvallisuutensa parantuneen. Lisäksi tuohon on vaikea ja epäilyttävää puuttua juridisesti. Itse toki olisin mielummin valinnut täysin toisenlaisen tien jo alunperin. Sen, jossa äärioikeistolainen ja rasistinen henki olisi voinut pysyä maan alla piilossa. Itse me loimme sille kasvualustan. Ei vihapuheella, vaan seuraamalla sivusta turvapaikanhakijoiden tulvaa.
Entä ymmärränkö? Hyvin. Ne jotka eivät ymmärrä, ovat mielestäni täysin vieraantuneet siitä, mitä Eurooppa oikeasti on.