Tässähän ihan tulee mieleen, viitsiikö tai uskaltaako enää järjestää yhtäkään fanimatkaa, jos tuolla tavoin uhotaan, että turpaan tulee, jos tulette tänne.
Itse olen käynyt lähes kaikissa halleissa Ässä-paita päällä. Raumalla nyt saa aina pelätä ja katsoa taakseen ja toinen paikka, jossa haistattelua naisihmiselle on tullut, oli Hämeenlinna. Jos olisin väkivaltainen ja helposti provosoituva ihminen, olisin varmaan joutunut käsirysyyn. Minua lähinnä nauratti kyseisen henkilön hyvin epäonnistuneet provoiluyritykset.
Pitänee kuitenkin muistaa, että ainakaan meidän fanimatkoilla ei suurempia ongelmia ole ollut. Johtuuko tämä siitä, että nuo Porissa uhoavat henkilöt eivät tule fanimatkoille vai siitä, että olemme osanneet olla ihmisiksi?
Ikäviä yleistyksiä tässäkin ketjussa on taas ollut. Se, että joku kännispäinen porilainen haastaa riitaa ja mottaa vierasfania, ei tarkoita, että kaikki porilaiset olisivat sellaisia. Eivät ainakaan ne, jotka itse tunnen.
Ruumiintarkastukset, joita halleissa tehdään estävät ehkä jotain, mutta eivät kaikkea. Pääsinhän itsekin Tampereella osalliseksi miespuolisen järkkärin tekemästä kopeloinnista, mikä ei varmaan ole aivan sallittua. Raumallahan tarkastus on aika paljon riippuvainen siitä, onko sinulla vierasjoukkueen paita päällä vai ei. Näin ainakin omien kokemusten mukaan ja se ei ole hyvä eikä oikein.
Toivottavasti kaikki osaisivat ottaa joskus järjen käteen. Miksi turhaa provosoida jo lyötyjä tai miksi provosoitua... Naisille varmaan helpompaa kuin miehille, mutta yrittää jokainen saisi. Kyse on kuitenkin vain jääkiekosta, vaikka se onkin yksi elämän kulmakivistä.