Hermes - Kiekko-Pojat 240323: DSC_2949
andrealindvall.kuvat.fi
Hermes Loyals oli tehnyt pudotuspelien kunniaks tifon.
Espoossakin kiekkokannattajien somen mukaan tänään ottelun alussa tifo. Kauaa ei siis seuraavaa tarvitse odottaa.On kyllä tyylikäs tifo. Näitä pitäisi nähdä enemmän.
Hieno on. Mikä se tynnyri on siinä oikealla?Hermes - Kiekko-Pojat 240323: DSC_2949
andrealindvall.kuvat.fi
Hermes Loyals oli tehnyt pudotuspelien kunniaks tifon.
Kokkolan vaakuna.Hieno on. Mikä se tynnyri on siinä oikealla?
Sen karmeampaa kulttuuria ei olekaan kuin kolme tai neljä rumpua joita lyödään vähän eri tahdissa :(voitte ottaa (yhden!) rummun käyttöön
Tämä sama kävi Espoossa, kun Salonoja naulasi viimeiset naulat arkkuun EU räpellyksellä Bluesin konkurssin jälkeen, mikäli oltais saatu tämä uusi Kiekko-Espoo kasaan jo tuolloin niin ei oltaisi jouduttu kaikkea rakentamaan alusta, mutta toisin kävi.Liian moni nukahti, häipyi mustien vuosien aikana.
Kyllä mestis on jo useamman vuoden näivettynyt. Ei ole karsintoja, katsomot ammottavat tyhjyyttään, sponsorit kaikkoavat, pelaajapalkkiot ovat hävyttömän pieniä joten pelaajat lähtevät ulkomaille.Olin kuvitellut, että eilisen Tuto - Jokerit -pelin kaltaiset "isot ottelut" saisivat myös paikalliset "fanikulttuurin edustajat" edes jollain tasolla aktivoitumaan. Karu realiteetti Turussa on kuitenkin se, että kannattajakatsomossa oli 5 henkilöä, 6 rumpua ja 1 megafoni. Mitä helvettiä?!
Tässäkin syyttävä sormi voi lipsua suljetun Liigan suuntaan. Tai sitten en ole vaan itse tajunnut miten katastrofaaliseen tilaan jääkiekko Suomessa on ajettu.
Tsemppiä Turkuun, koittakaa rakentaa sinne kulttuuria. Tuto on paljon tepsiä kiinnostavampi seura. Yritystä on seuran taustavoimissa, nyt kaivataan fanien aktivoitumista.
Olin kuvitellut, että eilisen Tuto - Jokerit -pelin kaltaiset "isot ottelut" saisivat myös paikalliset "fanikulttuurin edustajat" edes jollain tasolla aktivoitumaan. Karu realiteetti Turussa on kuitenkin se, että kannattajakatsomossa oli 5 henkilöä, 6 rumpua ja 1 megafoni. Mitä helvettiä?!
Tässäkin syyttävä sormi voi lipsua suljetun Liigan suuntaan. Tai sitten en ole vaan itse tajunnut miten katastrofaaliseen tilaan jääkiekko Suomessa on ajettu.
Tsemppiä Turkuun, koittakaa rakentaa sinne kulttuuria. Tuto on paljon tepsiä kiinnostavampi seura. Yritystä on seuran taustavoimissa, nyt kaivataan fanien aktivoitumista.
Sarjan ja seuran viime vuosien näivettymisen lisäksi yksi syy tilanteeseen on se, että se nyt vaan on Turussa noloa fanittaa jotain joukkuetta julkisesti. Hiljainen kannattaminen on eri asia. Eikä tämä ole minun mielipiteeni, vaan yleinen mielipide. Ja ennen kuin kukaan tulee Tepsin fanikatsomosta kertomaan, että heitä on tosi paljon kiitelty siitä, että he pitävät ääntä hallissa. Niin juu, ihan varmasti on kiitelty, koska turkulainen nimenomaan haluaa, että joku muu hoitaa (nolon) kannustamisen heidän puolestaan.Olin kuvitellut, että eilisen Tuto - Jokerit -pelin kaltaiset "isot ottelut" saisivat myös paikalliset "fanikulttuurin edustajat" edes jollain tasolla aktivoitumaan. Karu realiteetti Turussa on kuitenkin se, että kannattajakatsomossa oli 5 henkilöä, 6 rumpua ja 1 megafoni. Mitä helvettiä?!
Siellä oli kuudella kaverilla kaksi rumpua per henkilö. Siitä on kannustaminen kaukana.Vaikka itse olenkin brasilialaisen sambamusiikin ystävä ja rumpu on tärkeä väline ison faniporukan tahdittamiseen, eikö toden totta alle tuhannen fanin tarpeisiin riitä se yksi rumpu? Ymmärrän että asia jakaa mielipiteitä, mutta rummun pitäisi omasta mielestäni jäädä äänen jalkoihin, ei toisinpäin. Eteläpääty hoitaa homman hienosti, mutta Tutolla näytti eilen muutamalla kannattajalla olevan todellinen rumpupatteristo.
Sarjan ja seuran viime vuosien näivettymisen lisäksi yksi syy tilanteeseen on se, että se nyt vaan on Turussa noloa fanittaa jotain joukkuetta julkisesti. Hiljainen kannattaminen on eri asia. Eikä tämä ole minun mielipiteeni, vaan yleinen mielipide. Ja ennen kuin kukaan tulee Tepsin fanikatsomosta kertomaan, että heitä on tosi paljon kiitelty siitä, että he pitävät ääntä hallissa. Niin juu, ihan varmasti on kiitelty, koska turkulainen nimenomaan haluaa, että joku muu hoitaa (nolon) kannustamisen heidän puolestaan.
Erittäin turkulainen ilmiö on myös se, että kannustaminen elää ottelun kuluessa. Ensin vähän tarkkaillaan, miten ottelu lähtee etenemään. Jos kotijoukkue näyttää olevan niskan päällä, saatetaan hyvinkin lähteä taputuksiin mukaan, ja kun voitto näyttää varmalta, voidaan jopa huutaakin jotain. Jos sen sijaan kotijoukkue näyttää häviävän, on parempi olla niin kuin oma suosikkijoukkue ei olisi kentällä ollenkaan. Turkulaiselle alasti kaupungin läpi käveleminen on noloudessaan pikku juttu siihen verrattuna, että joku tuttu sattuu näkemään, että kannustat jotain joukkuetta ja se joukkue häviää.
Vaikka itse olenkin brasilialaisen sambamusiikin ystävä ja rumpu on tärkeä väline ison faniporukan tahdittamiseen, eikö toden totta alle tuhannen fanin tarpeisiin riitä se yksi rumpu? Ymmärrän että asia jakaa mielipiteitä, mutta rummun pitäisi omasta mielestäni jäädä äänen jalkoihin, ei toisinpäin. Eteläpääty hoitaa homman hienosti, mutta Tutolla näytti eilen muutamalla kannattajalla olevan todellinen rumpupatteristo.
Erittäin turkulainen ilmiö on myös se, että kannustaminen elää ottelun kuluessa. Ensin vähän tarkkaillaan, miten ottelu lähtee etenemään. Jos kotijoukkue näyttää olevan niskan päällä, saatetaan hyvinkin lähteä taputuksiin mukaan, ja kun voitto näyttää varmalta, voidaan jopa huutaakin jotain. Jos sen sijaan kotijoukkue näyttää häviävän, on parempi olla niin kuin oma suosikkijoukkue ei olisi kentällä ollenkaan. Turkulaiselle alasti kaupungin läpi käveleminen on noloudessaan pikku juttu siihen verrattuna, että joku tuttu sattuu näkemään, että kannustat jotain joukkuetta ja se joukkue häviää.
Ei ehkä kuitenkaan tultu luennoimaan siitä miten pitäisi kenenkin kannattaa, vaan ihmeteltiin sitä nimenomaista kannattamisen ja kannattajien puutetta. Onhan se nyt aika huvittavaa, ja oikeastaan todella surullistakin, että kotijoukkueen fanikatsomossa on enemmän rumpuja kun faneja... Ja samaan aikaan vierasfaneja saapuu paikalle satapäin.Tätähän me maalaistollot ollaan kaivattu. Ihmeellisestä Helsingistä tulee erikoisasiantuntijat kertomaan miten pitää kannattaa.