Ja minä olen kyllä vuosikaudet istunut siellä fanipäädyssä, en faniporukan mukana mutta siinä liepeillä. Lähinnä siksi, että peliä on mielestäni paras seurata päädystä (EA:n NHL-videopelien kasvatti, heh).
Täällä ilmoittautuu myös yksi saman koulukunnan mies. Tosin peliä seuraan aina seisten, kuten muutkin Sportin fanipäädyssä. Pelit siis aina päädystä katsoen, mutta ei kuitenkaan ihan siellä faniporukan ytimessä. Pelin näkee parhaiten päädystä ja siitä perspektivistä on pelit tottunut katsomaan + siellä on paras tunnelma ja meininki. Meikäläinen kyllä arvostaa faneja ja sitä tunnelman luontia (olisi ihan h*lvetisti Kuparisaaren ottelutapahtumasta pois, jos siellä ei Red Army/Ultras pitäisi tunnelmaa yllä - kyllähän tuo tarttuu myös jäällekin pelaajiin, ja päinvastoin), mutta itse olen enemmänkin sellainen "hillitymmän" koulukunnan kannattaja. Joskus tulee taputuksiin lähdettyä mukaan, ja jos hyvä matsi + vähän olutta alla, niin miksei joskus harvoin huutoihinkin.
Kyllä ne laulut ja huudot tekevät ottelutapahtumaan tunnelmaa. Vaikka elän tilanteista ja maaleista, huudan kun maali tulee, niin esim pakkopelin tai YV:n aikana en pysty/kykene, kannustamaan joukkuetta vaikka taputuksien avulla. Ei vaan nappaa. Pulssi on muutenkin sen 210/min niin miksi sitä pitää lisätä rasittamalla itseäni. Kiitos kaikille faniryhmille, että te jaksatte, minä en.
Hahah, hyvin kuvailtu. Tähän myös meikäläisen osalta aika vahva sama. Välillä tosiaan tiukissa matseissa esim. yv:llä on pulssi ja jännitys niin kovilla, niin eihän sitä pysty kahteen asiaan keskittymään eli taputtaa vielä samalla ;)
Arvostan paljon niitä, jotka siihen pystyy ja pitää tuota tunnelmaa kenttätapahtumista riippumatta ja illasta toiseen yllä.
Kuten täälläkin jo moneen kertaan sanottua, niin meitä on niin moneen junaan. Eri koulukunnan miehiä tuo kannattamisen / ottelun seuraamisen osalta, kukin tavallaan.
Itse asiassa, mitä kaveripiiristäni erilaisiin faniporukoihin kuuluvilta tiedän, siellä ns. "hc-faniporukoissa" niitä hangaroundeja ja hännystelijöitä vasta pyöriikin, jotka tulevat paikalle vain sen bilefiiliksen, yhteisön ja yhdessä tekemisen, ei niinkään itse fanituksen kohteen, takia.
Tämä oli ihan hyvä pointti. Meinaan, että jos omaltakin kohdalta asiaa ajattelee, niin määrittelisin itseni aika h*lvetin kovaksi Sportin kannattajaksi, vaikka en tuohon ns. aktiiviseen faniporukkaan kuulukaan. Ja väitän, että mulle henk.kohtaisesti esim. Sportin kesälomille joutuminen otti paljon kovemmalle kuin monia monia muita, jotka saattavat käyttää äänijänteitään/pomppivat peleissä mua enemmän. Tai miten paljon olen esim. euroja kuluttanut vieraspelejen streamien katseluun yms.
Edelleen siis tullaan siihen, että kukin tavallaan. En myöskään halua hyppiä sellaisen fanin varpaille, joka on aktiivinen matseissa tuon laulamisen yms. suhteen. Kuten sanoin, arvostan näitä(kin) kannattajia todella paljon.
Ps. Kouvolassa raikasi mukavasti laulut tänään KooKoo-fanien päädyssä ja paikoin halli lähti taputuksiin oikein hyvin mukaan. Alkaa olemaan ihan hyvin lauluvalikoimaa teillä. Välillä mielestäni jopa turhankin tiheään vaihdettiin chäntistä toiseen. Tai siteen on vain tottunut siihen, kun Vaasassa vedetään tiettyjä chänttejä kerrallaan joskus todella pitkään, mikä on mielestäni hienoa.
Jos ihmettelitte miksi kaikki istumakatsomossa eivät lähteneet "kuka voittaa, KooKoo" -huutoihin mukaan, niin ainakin tämä yksi vaasalainen siellä istui kiltisti hiljaa kädes puuskassa ;)
Ps2. Jukureidenkin kannattajat kannustivat hyvin läpi ottelun. Ei vain Kouvolan isossa hallissa niin hyvin tuonne toiseen päätynurkkaukseen asti laulut kuulu. Melkein kävi jopa sääliksi, kun keltaiset fanit yrittävät vielä pitää capon johdolla fiilistä yllä ja laulaa, kun taululla on 6-0. Voin sanoa, että itseäni olisi Sportin osalta v*tuttanut tuossa vaiheessa sen verran, että olisi ollut vitsit (lue: laulut) vähissä.