On 3 ruokaa joita en suuhuni mielellään panisi: maksalaatikko josta on huonoja muistoja kouluajalta, klimppisoppa joka nyt sattuu vaan olemaan hirveää ja Lindströmin pihvit jonka nimen kuuleminenkin saa oksentamaan. Hirveetä!
Voiko tästä lähtien kutsua moista tuotetta nimellä tillilima? En pidä itsekään tästä ruuasta, sama ongelma kuin kaikilla muillakin, jänteistä ja läskistä lihanroipetta liman seassa. Ihan silkka läski ei mene, muistan vieläkin sen koulun "lihakastikkeen" jossa piilotellut läskinpala solahti liukkaasti kokonaisena kurkusta alas, puistattaa melkein. Sienet ei mene missään muodossa, varmasti hyvin valmistettuna ihan maittavia, mutta saa muut syödä.Ala-asteen tilliliha. Siis mitä helvettiä, limaan laitettua tilliä.
Tilliliha oli alakoulussa herkkua, sekä minun että monen muun. Vasta myöhemmin kuulin ihmisistä joita kyseinen ruoka ellotti. Aikanaan jouduin myös maistamaan sellaista tillilihaa joka valaisi tätä toistakin näkökulmaa. Ehkä oli niin, että koulun keittäjä teki poikkeuksellisen hyvin tämän ruoan. Liha oli aina mureaa ja kastike rakenteeltaan kaikkea muuta kuin liisteriä.Voiko tästä lähtien kutsua moista tuotetta nimellä tillilima?
Vanhempia muisteluja:
http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=3094
Niin ja kouluruoista täytyy mainita kaalikääryleet. Siis hyi saatana, itse kun olin aina nauttinut mummini valmistamista sellaista ja ihmetellyt toisten haukkumista, niin silmäni kyllä avautuivat sillä samalla sekunnilla, kun sellaista käärylää maistoin. Hyi vittu!
Intissä Riihimäellä oli ainakin 10 vuotta sitten erittäin hyvät ruuat. En muista, että siellä olisi koskaan mitään erityisen pahaa tarjottu.
Ei hitto..Luulin olevani yksin. Keitetyt vihannekset, varsinkin sekavihannekset valmiina pussista. Mutsi niitä aina tarjoaa ruuan kanssa ja aina on papanat lentäneet lattialle. (Noin lievästi liitoitellen.)
Siihen ala-asteen pakkomaisto sienisalaatista, huh.
Pääskynpesästä tuli mieleen. http://www.uglyfood.com/wp-content/uploads/2007/10/birds_nest_drink_soda.jpg
Kokemuksia?