Kari Tynistä JYPin toimitusjohtaja

  • 43 525
  • 155

Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyseisessä kappaleessa pohjustin suomalaisen urheilun tilaa isommassa mittakaavassa, en ainoastaan sen selkeänä kärkenä toimivaa SM-liigaa. Ei tarvitse hypätä kuin askel alaspäin potkupallon puolelle, niin alkaa jo löytymään kuvailemaani toimintatapaa. Myös JYP kuului käsittääkseni tähän porukkaan ennen Tynin tuloa. Vai oletko ollut sorvaamassa JYPin sponsorisopimuksia ennen vuotta 2004? (tällöin Tyni alkoi tuomaan panostaan seuran toiminnan parantamiseksi, vaikka aloittikin markkinointijohtajana 2007.

Vastaan hieman myöhässä, mutta kuitenkin. En ole tehnyt JYPin kanssa sponsorisopimuksia Tynin aikana, jaoin vain näkemykseni oman kokemukseni pohjalta. Tynin olen tavannut muutaman kerran, minulle Tyni oli hieman liian itsetietoinen, sanotaanko kohteliaasti näin, että henkilökemiamme eivät kohdanneet. Viis siitä, jos Tyni oli se joka nosti JYPin markkinoinnin hyvälle liigatasolle, niin siitä ilmanmuuta sulka hattuun! Nykyään tehdään hyvää työtä varmaan jokaisessa seurassa, mutta about 10 v taaksepäin asia ei ollut useasti näin, vaan asiat menivät aikaisemmin kuvailemallasi tavalla, hattu kourassa haettiin sponsoreita, mutta ei osattu esittää mitä konkereettista vastiketta sponsori siitä saisi.

Asiasta kukkaruukkuun, Wallinheimo heitti hyvän vastakommentinBryggaren "jääkiekko tuhoaa muut lajit" kommentille. Olen samoilla linjoilla, ei asiansa hyvin hoitaneita kuulu rangaista, vaan muiden pitää ottaa oppia ja kehittyä.
 

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
Hieman myöhässä huomasin itseäni kommentoidun, koska kuten jo aiemmin viestissäni kommentoin lomailen rauhassa ja luotan siihen, että Tyni- Seppänen ja Holtari hoitavat iskukykyisen joukkueen kasaan.

Niinpä nimimerkki Köpi, joka kopioit viimeiset kaksi lausettani ja toivoit minun kertovan, miten korvataan poislähteneet, totean sinulle vain sen, että siihen vaikkapa Tyni on vastaillut moneen kertaan mediassa. Minä en tiedä mitä JYP tekee ja keitä hankkii, mutta luotan seuran johdon asiantuntemukseen tässä ja kommentoin joukkuetta itse, kun se on valmis. Sitä se ei nyt ole. Turha panikointi ja pessimismi on melkoisen hupaisaa.

Rautakanslerille toki myönnän oikeuden omiin näkemyksiinsä totta kai, mutta edelleenkään en voi niihin kyllä yhtyä. En vaikka niitä jatkossa useammallakin kirosanalla vahvistettaisiin ;)
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Parempaan ketjuun..

Tuntuukin, etta yleista tyytymattomyytta peliesityksiin kanavoidaan nyt suuntiin, joilla ei ole mitaan tekemista jaalla tapahtuvien asioiden kanssa.

No Tyni on ihan itse ylimielisyydellään aiheuttamassa tätä tyytymättömyyttä (Klassikkopaidat, avoin kirje, nyt lipunmyyntikoijailut), joten ihan oikeaan suuntaan tämäkin paska lapioidaan kun miestä kritisoidaan.

Tälläkö Tyni luulee saavansa lisää katsojia ja jättämällä esim. ottelutapahtuman kehittämisen täysin nollille? Minä en ainakaan ole nähnyt tällä kaudella mitään uutta ottelutapahtumassa, jos unohtaa nämä surkeat klassikkopaidat.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Ei helvetti, turvallisuus syihin vedoten kiellämme megafonin käytön. Miten ne viestintäyhteydet sieltä toimistolta taas toimikaan...
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Suosikkijoukkue
JYP, GKS TYCHY, Puolalainen lätkä, Boston Bruins
En epäile hetkeäkään etteikö Kari Tynillä olisi "hurrikaani-sydän" ja etteikö JYP olisi hänelle tärkeä. Mutta kuten on nyt niin monesti täällä muut kirjoittajat on todennut niin herra ei ole lainkaan 2010-luvulla!
Tälläistä seurojen nokitteluahan nähtiin joskus 94-97 Jokereiden ja TPS:n välillä kun he hajottivat toistensa faniporukoita antamalla lippuja sieltä täältä. Mutta se oli 90-luvulla se! Kaikkinensa tämä kausi on saanut kyllä sapen kiehumaan Tynin touhuista, kaikesta paistaa jatkuvasti ylimielisyys ja se ajatus että fanien mielipiteet saadaan kyllä kuriin kun vaan laitetaan kirje missä piilovittuillaan. Ehkäpä sekin tapa olisi joskus ennenmuinoin toiminut mutta ei enää.

Tämä viimeisin Saipafaneille kohdistunut hauiksen näyttö saa totisesti häpeämään!
Jukka Seppänen, ymmärrän että Kari on ystäväsi mutta hoida nyt herran jestas jollain kikalla vaikka Tyni radioon takas selostamaan ja ota tämä joukkue näppiisi ennen kun kaikki tämä upea työ ja menestys minkä olet tehnyt kääntyy vielä JYPiä itseään vastaan.
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Arvostan Jyväskylää ja JYP:in tekemää urheilullista ja laadukasta työtä viime vuosina, vaikka tiedän että Jokereista ei siellä(kään) tykätä eikä Jokeri-faneja arvosteta.

Siitä huolimatta tulen nyt ketjuunne "kuokkimaan" ja sanon, että pelkästään Kari Tyni on syy, miksi nyt toivon SaiPan voittoa tässä play off-sarjassa. Toki parempi voittakoon ja toivotaan hyviä sekä kovia, mutta rehtejä pelejä, joita täältä kesälomaltakin voi seurailla. Tämä play off-sarja on nyt se kaikista kiinnostavin minulle ja eilinen peli oli jo varsin laadukas taisto.

Ja kyllä tämä Tyni oli kanssa vahvasti se syy miksi viime vuoden välierissä olin vahvasti Porilaisen jääkiekon kannattaja.

Olen aikaisemminkin täällä kirjoitellut, että itseäni ällötti sekä vuoden 2009 että 2012 viimeisessä finaalin jälkeen, kun tämä Tyri Kani tunki itseään joka väliin, kun PELAAJAT ja JOUKKUE juhlivat Suomen mestaruutta jäällä ja pukukopissa. Tosin ihme kyllä antoi kapteeni Hytösen noutaa Kanada-maljan, olisi varmaan itse halunnut...

Tyni on varmasti tehnyt paljon hyvääkin ja ylipäätään paljon työtä Jyväskylän jääkiekon eteen eri tehtävissä. Silti on hyvä huomata, että myös tässä ketjussa JYP:in fanitkin myöntävät, että ylimielisyydellä on rajansa ja tuntevat myötähäpeää tästä kaverista.

niille joiden mielestä tämä on lapsellinen kirjoitus (ja varmaan onkin) tai jotka toivottellee Narri-fanin ryssän helvettiin, pyydän pohtimaan hetken ennen tätä, kuinka paljon Jokerit on saanut antipatioita Harkimon takia. Enkä yhtään ihmettele, miksi...

Toivotaan hyvää peliä ja huikeaa tunnelmaa tänään Hippoksella.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tyni voisi tosiaan lähteä vaikka Lievemaalle kommentaattoriksi - puhumaan jyppiarvoista, kehumaan joukkueen jyppi-ilmettä tai muuten vaan arvioimaan kuinka jyppimäisiä suorituksia JYP esittää. Ja Nelonen kiittäisi: taas saataisiin useita uusia asiakkaita.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Nyt jumaliste Tyni!

Sä oot ihan vitun pelle! Jos siellä joku katsomossa on turvallisuusriski, se on ne saakelin rummut! Herää pahvi! Käsittämätöntä, että eniten arvostamastani mediapersoonasta on tullut tuollainen. Lähe nyt meneen vielä kun ehdit!
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Olisi edes jotain johdonmukaisuutta mokomassa kiellossa, mutta eihän sitä ole kun kerran aiemmin megafonit ovat olleet sallittuja Jyväskylässä. Luulisi järjissään olevan ihmisen tajuavan että kaikki hoksaavat tuon pelkkänä vittuiluna kun yhtäkkiä keksitään että "eikun hei... miten tajuttiinkin kaikkien näiden vuosien jälkeen just nyt että megafoni vaarantaa turvallisuutta!"
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Kuka perustaisi Kari Tynille kenkää!! -ketjun? Mä en enää kehtaa kun olen jo aholle ja virtaselle sellaiset tehny.

Tuo Saatanan PELLE pilaa koko JYPin maineen!! Suosittelen laittamaan tiukkasävyistä mutta asiallista sähköpostia miehelle, lukee ja joskus vastaileekin maileihin.
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Parhaat vitsit menevät läpi silloin kun niillä on jotain todellisuuspohjaa. Tyni on todellakin muinaisjäänne mitä tulee viestintään. Nyt siis on kyse siitä kumpi sen vitsin murjaisi Theofilus vai Tyni?
Muuten olisin voinut uskoakin että Tyni olisi tuollaisen sähköpostin lähettänyt. Mutta siinä vaiheessa uskottavuus katosi:
”On toki hienoa, jos pystytte koordinoimaan huutosakkitoimintaa kahden katsomonosanne välillä, mutta viestiliikennettä varten Teidän täytyy miettiä jokin toinen ratkaisu, esim. GSM-puhelinyhteys.”
Eli
- Onko Saipalla kaksi fanikatsomoa? Ei ainakaan Jyväskylässä ole.
- Huutosakkitoimintaa ei koordinoida millään puhelimella vaan Capot päättävät mitä huudetaan
- Ei edes aivovammainen ihminen puhuisi vuonna 2014 mistään GSM-puhelinyhteydestä
- Kunnioitusta kympillä Lappeen rannan suuntaan vuosikymmenen parhaasta provosta
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Olisi edes jotain johdonmukaisuutta mokomassa kiellossa, mutta eihän sitä ole kun kerran aiemmin megafonit ovat olleet sallittuja Jyväskylässä.

Liiga on ilmeisesti puuttunut tähän Tynin pullisteluun ja ilmoittanut että megafonia ei voi kieltää - rikkomatta liigan kilpailusäännöstöä. Saapa nähdä nöyrtyykö Tyni.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Liiga on ilmeisesti puuttunut tähän Tynin pullisteluun ja ilmoittanut että megafonia ei voi kieltää - rikkomatta liigan kilpailusäännöstöä. Saapa nähdä nöyrtyykö Tyni.
Jos ei nöyrry niin Liigan suuntaan vaan viestiä ja Jypille sakot. Katsotaan naurattaako Tyniä sitten.

Kuten joku toinenkin totesi toisessa ketjussa on Tyni myös minulle yksi syy (joskaan ei ainoa) miksi toivon SaiPan voittoa. Aivan naurettavaa toimintaa.
 

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
Kari Tynin ollessa JYPin toimari/ markkinointijohtaja on menestystä seuralle tullut melko mukavasti. Sekä urheilullisesti että taloudellisesti. Ei Suomen jääkiekosta monelta samoja saavutuksia samoissa tehtävissä löydy.

Minusta on melkoisen yhdentekevää saako katsomoon tuoda megafonin tai joitain muuta äänivehjettä. Ei siitä myöskään voi olla SaiPa fanien kannustus kiinni. Ja on sen kieltäminen sitten pikkumaista tai jopa sääntöjen vastaista, niin ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka Tyni osaa seuraa johtaa.

Jyväskyläläiskannattajien toivoisin keskittyvän nyt lähinnä kannustamiseen - ainakin jos fan sanaa itseensä jollain tavoin liittävät.
 

Wolves

Jäsen
Jyväskylässä Saipafanit jaetaan kahteen katsomonosaan, A1 ja B1 kaarteisiin. Näin ainakin mainittiin tässä JYPin uutisessa Tiedote katsojille / Uutiset / JYP

Jos tämä on katsomon ahtauden vuoksi tehty, ymmärrän tämän täysin. Mikäli jompaankumpaan katsomoon nuo 200 lappeenrantalaista mahtuisi, menee viimeinenkin arvostuksen tynkä JYPiä kohtaan vessasta alas.

Jos tuo jälkimmäinen on totta, niin tässä vain odotellaan, milloin maksetaan potut pottuina.

Eipä silti, toivon sydämestäni, että SaiPa ei alennu koskaan näin alhaiseen vittuiluun.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ja on sen kieltäminen sitten pikkumaista tai jopa sääntöjen vastaista, niin ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka Tyni osaa seuraa johtaa..

Onpas.
Ihan samaan ylimielisen suhtautumisen listaan menee tuokin, mitä tällä kaudella on saatu tuon fossiilin toimesta hävetä koko kausi (klassikkopaidat, avoin kirje, lipunmyynnin liiottelut jne.).
Listaan voidaan myös lisätä HPK:n sponsoreille vittuilu viime kaudella kun Kerhokin oli ajatellut katsojien viihtyvyyttä hallissa ja kieltänyt rumpupatterin raahaamisen Rinkelinmäelle.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Kuten joku toinenkin totesi toisessa ketjussa on Tyni myös minulle yksi syy (joskaan ei ainoa) miksi toivon SaiPan voittoa. Aivan naurettavaa toimintaa.

Ja taas yksi sulka lisää Karin hattuun. Samanlaisia kommenttejahan JYP sai todella paljon keväällä 2010 kun oli tämä "finaalit 2010-kypärät" keissi. Ei voi sanoa muuta kuin että ylimielinen äijä. JYP-fanithan ovat viime kausina olleet ylimielisten fanien maineessa, mutta itse näen että syypää löytyy toimistolta toimitusjohtajan huoneesta.

0-2 taululla. Toivottavasti kesällä JYPin organisaatiossa pidetään isoja ja vakavia palavereja.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Karin voisi joku oikeasti lähettää takaisin kestitsemään yritysvieraita. Siihen hommaan miehellä sentäs riittää osaaminenn eikä tarvitse hävetä yhden miehen sohelluksia aivan jatkuvalla syötöllä. Jukka Seppänen on tehnyt aivan järkyttävän työn nostaessaan JYPin suosta ja sitten yksi muinaisjäänne tekee kaikkensa pilatakseen JYPin maineen niin omien fanien silmissä kuin muiden seurojen fanien silmissä.

Roudaa nyt perkele vielä koiramaskotit, Finaalikypärät ja mystinen taikuri seuraavaan kotipeliin niin kaikki on täydellistä.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Roudaa nyt perkele vielä koiramaskotit, Finaalikypärät ja mystinen taikuri seuraavaan kotipeliin niin kaikki on täydellistä.

Tämän jo taitaa moni tietääkkin mutta korjaan sen verran että mystinen taikuri ei ollut mitenkään Tynin roudaama vaan kaveri halusi omasta tahdostaan viihdyttää yleisöä.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Tämän jo taitaa moni tietääkkin mutta korjaan sen verran että mystinen taikuri ei ollut mitenkään Tynin roudaama vaan kaveri halusi omasta tahdostaan viihdyttää yleisöä.

Eikös mystinen taikuri mennyt niin että ensimmäinen välierä KalPaa vastaan kotona ja kaveri esiintyi siellä ekan kerran. Lähinnä huudatti kilpaa JYPin seisomakatsomoja juoksemalla edestakaisin a-puolelta b-puolelle. Muistan kun olin katsomossa tuolloin, ihan hauska heebo oli. Loppuihin KalPa tai Kärppä-matseihin en lippua saanut, mutta muistelin että Tyni oli napannut ensimmäisen matsin aikana kaverista kiinni ja luvannut miehelle (ainakin) ilmaisen sisäänpääsyn tuleviinkin kotimatseihin jos tahti pysyy samana. Ja varmasti jotain tekemistä Tynin kanssa oli, kerta taikuri pääsi lavalle JYPin joukkueen kanssa kultajuhlissa Aren aukiolla.

Mystinen taikuri oli mielestäni ihan hauska lisä. Varmaankin siksi ettei se varsinaisesti ollut Tynin kehittelemä idea.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Eikös mystinen taikuri mennyt niin että ensimmäinen välierä KalPaa vastaan kotona ja kaveri esiintyi siellä ekan kerran. Lähinnä huudatti kilpaa JYPin seisomakatsomoja juoksemalla edestakaisin a-puolelta b-puolelle. Muistan kun olin katsomossa tuolloin, ihan hauska heebo oli.

Kutakuinkin näin mitä itsekkin muistelen. Yleensäkkin tuntuu että nuo Tynin kehittämät väkisin väännetyt innoittajat enemmänkin latistaa, kun taas spontaanit ilmiöt mitä kukaan ei ole maksanut ja on seurausta oikeasta kiekkohuumasta, todellakin innostaa. Eilenkin tämä leppoinen lipunheiluttaja kaikessa yksinkertaisuudessaan, mikä toisessa ketjussa mainittiin, varmasti innosti enemmän kuin Tynin koirat. Kyseessä oli siis mies joka oli humalassa ja kävi heiluttamassa lippuaan pleksin vieressä ja taisi huudella jotain kentälle päin, kunnes järkkärit pilasivat tämänkin ilon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös