Mainos

Kari Tynistä JYPin toimitusjohtaja

  • 44 155
  • 155

Buffalo_1988

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hyvä esimerkki markkinointimielessä. Toki JJK on tehnyt organisaationa tappiota, mutta ei edes hyvä markkinointi pelasta kaikkea.
Niinpä. Jalkapallo on suomessa todella huono business, joten markkinointi ja joukkueen tappiot kannattaa vetää erilleen. JJK on todella raikkaalla meiningillä liikenteessä. En tykkää katsoa jalkapalloa, mutta JJK:n markkinointi facebookissa sai minut ostamaan pari lippua. Ovat valovuoden JYPiä edellä.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Hyvä esimerkki markkinointimielessä. Toki JJK on tehnyt organisaationa tappiota, mutta ei edes hyvä markkinointi pelasta kaikkea. Ehkä heidän olisi hyvä vaihtaa kokemuksia näistä muista asioista vaikka JYPn kanssa?

No enpä tiedä mitä tiiviimpi yhteistyö toisi lisäarvoa ainakaan JYPille. Tosiasia on kuitenkin se että futis on Suomessa toivoton bisnes kun jääkiekko kuitenkin vaan huono bisnes. Veikkausliigan katsoja/ottelumäärillä se myös pysyy sellaisena. Suuresti ihmettelen jos JJK on sellaisenaan enää liigassa parin vuoden kuluttuakaan. Mitalin/europelien hinta oli kova. Ei valoakaan tunnelin päässä. JYP vetää olosuhteisiin nähden ns.maksimeilla mutta jos idänkauppa tyrehtyy,on vaikeaa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
No enpä tiedä mitä tiiviimpi yhteistyö toisi lisäarvoa ainakaan JYPille.

Kokemusten ja ajatusten vaihtaminen ns lessons learned voisi olla hyvä... (toki voihan se olla, että näin tehdään jo nyt).

Ehkä "huvittavin" esimerkki löytyy JYPn kotisivuilta... miksi ei voida laittaa linkkiä fanikauppaan sivun yläpalkkiin - mistä sen löytäisi välittömästi ja helposti jne jne.

Niinkuin sanoin, niin JYPn markkinointi (ja viestintä) on linjassa muiden SM-liigaseurojen kanssa, mutta mielestäni tämä osa-alue olisi suht helposti ja nopeasti parannettavissa.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Bisneksen tekeminen Jyväskylän korkeudella jalkapallolla on hiukan eri asia, kuin bisneksen tekeminen jääkiekolla. Tässä mielessä nostan kyllä Vesalaiselle hattua, eikä Tyni ole mielestäni kyennyt lähellekään samaan JYPin markkinoinnissa. Potentiaalia olisi paljon enempääkin, varsinkin nyt, kun kyseessä on sentään hallitseva Suomen Mestari.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Lisäksi olisin toivonut erityisesti fanikaupassa huomattavaa parannusta, sillä se on vieläkin amatöörienpuuhastelutasolla. Yleismaailmallisesti urheiluseurat saavat iso osan tuloista näistä fanituotteista... Toki kansallisella tasolla tuo JYPn meiniki on linjassa, mutta siihen olisin toivonut organisaation olevan maan terävintä kärkeä..

Fanituotteissa on todella varaa parantaa / laajentaa mutta ehkäpä juuri "amatöörimäisempaan" tai kauniimmin sanottuna käsityöläisempään suuntaan. Minä haluaisin nähdä mm:
-jäähallitakin. Pelipaita on pelaajien vaate. Peliasua mukaileva, sponsoriton (tai piensponsoriton) tarkoituksenmukainen takki joka olisi sopivan lämmin ja hengittävä jäähallin olosuhteisiin.
-Kulttipelaajia esiin nostavia, tyylikkäästi toteutettuja T-paitoja. Tähän mallia musiikkimaailmasta. Ehdottomasti limited editioneita (esim facebookissa julkaistaisiin tyylikkäällä printillä J-P Hytönen paita, valmistettu 250 kpl, saatavilla xx.xx.2014 alkaen sieltä ja täältä hinnalla xx€. Ei varauksia, myynnissä rajoitetun ajan.)
-Vanhoja perinteitäkin esiin tuovia yksittäisiä tuotteita, esim vanhalla logolla kikkailua jne. Joku paikallinen pikkupaja voisi tuottaa tätä kamaa ja halpaakaan sen ei tarvitsisi olla. SOME:n hyödyntäminen ideoinneissa yms.
-Halpuudesta puheenollen,*jotain päällepuettavaa tuotetta pitäisi olla saatavana TODELLA halvalla. Ensimmäisen tuotteen jälkeen on nimittäin selvästi matalampi kynnys ostaa lisää. Esimerkiksi itselläni on erään kotimaisen jalkapalloseuran (ei JJK) fanituotteita neljä. Ensimmäinen niistä maksoi 5 (viisi) euroa.

Nyt meni vähän ohi tj:n hommasta, tavallaan.

Jääkiekon liigajoukkue on vahvasti paikallinen PIENYRITYS vaikka sen saama mediahuomio saattaakin hämätä mittakaavaa. Sen toimitusjohtajan ei pitäisi etääntyä kovin kauas mistään katsomon osasta. Jonkun mielestä ehkä toimitusjohtajakan ei pitäisi lukea tätä palstaa, mutta minun mielestäni varttitunti jatkoajan keskustelupalstalle höyryävän kahvikupin kanssa on todella tärkeää.

Jääkiekkotoimintaa ylläpitävät kukkarot ovat henkisten pikkupoikien käsissä. On syytä osata jutella niille pikkupojille oikealla tavalla, olipa kyseessä sitten ihan rivifani, Jyväskylän energian tai Jyväskylän kaupungin päätöksentekijät.
Oikeastaan kotimaisista sidosryhmistä vain median intressit eivät edusta fanipoikameininkiä. He palvelevat ja myyvät tuotettaan sille samalle fanijoukolle kuin itse joukkuekin. Monelle Keskisuomalaisen tilaajalle ainoa syy tilata juuri se lehti on urheilusivujen paikallisuus.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Kun tässä nyt ajauduttiin vertailemaan JJK:n ja JYPin markkinointia, niin muistetaanpa että nämä JJK:n markkinamiehet ovat lähes kaikki kokeilleet markkinointia myös JYPin leivissä. Ja muistetaanpa myös se, että markkinointi on oleellinen osa osakeyhtiön tulo- ja menobudjettia; onko markkinointiin kenties panostettu liikaa/väärin jos yhtiö tuottaa persnettoa ja tulot eivät kasva kohisten?

Minä en siis ottaisi tämän hetken JYPiin mitään mallia JJK:sta. JJK on uusi tulokas pääsarjassa ja katsojat/kannattajat/tukijat on pitänyt hommata käytännössä nollasta aloittaen viimeisen viiden vuoden aikana. JYP on ollut liigassa yhtäjaksoisesti kohta kolmekymmentä vuotta, joten JYPin näkyvyys kannattajien/yhteistyökumppanien suuntaan on kasvanut luonnollisesti, pikkuhiljaa. Samaten noita JJK:n vapaalippuja tuntuu olevan jaossa joka helvetin paikassa, jotta katsojakeskiarvo pidetään (keinotekoisesti?) korkealla ja joukkue näyttää kiinnostavalta. Läheinen ystäväni toimii Veikkausliigaseurassa ja totuus on se, että JJK:n yleisötulot ovat samaa luokkaa kuin puolet pienemmillä yleisömäärillä pelaavilla Veikkausliigaseuroilla. Osan selittää Harjun surkeat faciliteetit, mutta osa on juuri tätä ilmaisjakelua. Pikkuhiljaa JJK:n tulisi pystyä nostamaan tuotteensa arvoa niin, että nämä luvut pysyvät vaikka ihmiset joutuvatkin viihteestä maksamaan.

JYPin markkinointi on lähinnä ylläpitämistä. JYP möisi 2500 kausikorttia pelkästään laittamalla kirjeen vanhoille asiakkaille ja ilmoittamalla nettisivuilla, että kausarit on myynnissä. Miksi uhrata järjetön määrä aikaa ja rahaa mainoksiin tai sosiaalisessa mediassa tiedottamiseen? Ei JYP voi tietenkään ylenkatsoa maksavia kannattajiaan, mutta kun tupaan ei mahdu 4500 ihmistä enempää, on turha luoda peleissä käymisestä ainoata tapaa kannattaa. Fanituotemyynnissä voi olla parantamista ja paljon erilaiset JYP-vaatteet kaupungilla ovat lisääntyneet, mutta silti peruskausikorttilainen on omistanut kausarin 15 vuotta eikä suostunut vetämään edes sitä valkeaa ILMAISTA finaalipaitaa niskaan hallilla. JYPin tärkein markkinointisuunta on yhteistyökumppanit: heille joukkueen pitää olla kiinnostava ja näkyvä. Heille pitää pystyä tarjoamaan muutakin kuin se peli ja lihis erätauolla. Heille pitää pystyä räätälöimään erilaisia virkistystapahtumia otteluiden yhteyteen tai yhtiöiden omiin tilaisuuksiin. Tarvitsemme markkinointipäällikön, joka pystyy hoitamaan yritysten välisiä suhteita ensiluokkaisesti ja kasvattamaan yhä lisää yritysmyyntiä. Vaikka se tuntuukin kenties tapahtuvan joskus sen peruskausikorttilaisen kustannuksella, se mahdollistaa kalliimman joukkueen ylläpidon.

Jotta ei menisi kokonaan aiheen viereen, toivotan onnea Kari Tynille! Mielestäni valinta oli oikea ja ainoa vaihtoehto tässä tilanteessa. Seppänen selkeästi luottaa Tyniin ja tietää, että Tyni vie JYPiä siihen suuntaan kuin Seppänen toivoo. Ja Seppänen säilyy omistajana, se on tärkeintä. Tynin yhteiskuntasuhteet ovat erinomaisella mallilla ja hän pystyy varmasti olemaan edelleen markkinoinnin tukena kun lähestytään kaupunginisiä halliasioilla tai liigahallitusta otteluohjelman muokkauksessa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Minä en siis ottaisi tämän hetken JYPiin mitään mallia JJK:sta. JJK on uusi tulokas pääsarjassa ja katsojat/kannattajat/tukijat on pitänyt hommata käytännössä nollasta aloittaen viimeisen viiden vuoden aikana. JYP on ollut liigassa yhtäjaksoisesti kohta kolmekymmentä vuotta, joten JYPin näkyvyys kannattajien/yhteistyökumppanien suuntaan on kasvanut luonnollisesti, pikkuhiljaa.

Viesintä (ja sitä kautta markkinointi) ja kehittynyt valtavasti viimeisen viiden vuoden aikana, saati sitten viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana.Tärkeintä olisi pysyä ajanhermolla koko ajan eikä tuudittautua hyvän olon tunteeseen "toimistollakaan".

Tosiasia on se, että ajankohtaista viestintää on suhteellisen halpaa tuottaa nykyaikana.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viesintä (ja sitä kautta markkinointi) ja kehittynyt valtavasti viimeisen viiden vuoden aikana, saati sitten viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana.Tärkeintä olisi pysyä ajanhermolla koko ajan eikä tuudittautua hyvän olon tunteeseen "toimistollakaan".

Tosiasia on se, että ajankohtaista viestintää on suhteellisen halpaa tuottaa nykyaikana.

Mielestäni tärkein ja toimintaedellytysten kannalta oikeastaan ainoa mittari jolla yrityksen markkinointia ja yritysmyyntiä voi mitata on se, mitä jää viivan alle, kun tulos julkistetaan.

Tuossa mielessä edelleen ihmettelen, miksi ihmeessä JYPin pitäisi ottaa mallia JJK:lta. Totta kai yhteisiä keskusteluja voi ja kannattaakin käydä sitä silmälläpitäen, josko jotain synergiaetuja on löydettävissä, mutta eiköhän JYPin kannata tehdä suuret linjaukset jatkossakin ihan omaa tietä kulkien.

Arvostan Joni Vesalaista ihmisenä monessakin mielessä, mutta mikään talousnero hän ja hänen esikuntansa eivät ikävä kyllä näytä olevan, jos tuohon Suomi-fudiksen tilaan nyt ihmelääkkeitä on olemassakaan.
 

Buffalo_1988

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksi uhrata järjetön määrä aikaa ja rahaa mainoksiin tai sosiaalisessa mediassa tiedottamiseen?
Kuka on puhunut järjettömistä määristä ja ihan sen verran että oletko ajatellut mitä tapahtuu tulevaisuudessa. Käyvätkö ne ihmiset automaattisesti vuodesta toiseen hallilla? Mitäs jos nykyään fanit haluaa muutankin kun kahvilipun grillille tai paskoja mainoksia telkkariin. JYP faneja on moneen lähtöön, nuori sukupolvi on tottunut hyvään audiovisuaaliseen tarjontaan, sekä netin reaali-aikaiseen tiedottamiseen.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JYP faneja on moneen lähtöön, nuori sukupolvi on tottunut hyvään audiovisuaaliseen tarjontaan, sekä netin reaali-aikaiseen tiedottamiseen.

Yritän vielä kerran.

En nyt väitä, etteikö JYPillä todella olisi kehitettävää tuossa nuorille katsojille suunnatussa markkinoinnissaan, mutta kun totuus on kuitenkin se, että rahavirrat liikkuvat aivan jossain muualla kuin facebookin tykkäämisissä.

Tätä ketjua lukiessa nuo tykkäämiset korostuvat nyt aivan liikaa. Johtuu tietenkin siitä, että tähän ketjuun ilmeisesti kirjoittaa aika huomattava määrä nuorta sukupolvea, joka näkee asioiden tärkeysjärjestykset omalta kannaltaan. Eikä siinä ole mitään väärää, mutta sen perusteella ei voi tehdä johtopäätöksiä siitä, miten Tyni on onnistunut markkinointijohtajana vaan sen määrittää yrityksen tulo- ja menokehitys. Sen perusteella taas Tyni on onnistunut jopa erinomaisesti omalla sarallaan.

Mutta kuten kirjoitettua, JYPin tulee totta kai kehittää nuorille suunnattuja palveluitaan, koska tämän päivän nuoret ovat huomispäivän sponsoreita.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Kuka on puhunut järjettömistä määristä ja ihan sen verran että oletko ajatellut mitä tapahtuu tulevaisuudessa. Käyvätkö ne ihmiset automaattisesti vuodesta toiseen hallilla? Mitäs jos nykyään fanit haluaa muutankin kun kahvilipun grillille tai paskoja mainoksia telkkariin. JYP faneja on moneen lähtöön, nuori sukupolvi on tottunut hyvään audiovisuaaliseen tarjontaan, sekä netin reaali-aikaiseen tiedottamiseen.

Niin... Minäkin olen uusinut kausikorttini joka kevät, vaikka ärsyttää ihan jumalattomasti Radio Jyväskylässä puolen tunnin välein pyörivät ottelumainokset. Eivät tuo varmasti ketään lisää halliin, mutta jotta niistä saisi hyviä/huumorintajuisia/kuuntelukertoja kestäviä, panostus pitäisi ainakin satakertaistaa. Nythän se luetaan nauhalle ja soitetaan sata kertaa. Siihen vähän tehosteita, vaihtuvuutta, juonta lisää, niin alkaa hinta nousemaan.

Eihän sosiaalisessa mediassa toimiminen ja siellä tiedottaminen keneltäkään ole pois ja ei se saa niitä vanhoja partoja kausikortistaan luopumaan. Mutta jos meillä ei ole siihen tällä hetkellä osaamista tai aikaa, tuoko se niin paljon lisäarvoa että kannattaisi palkata uusi ihminen sitä tekemään? Jos se on ihan täyspäiväinen työntekijä, se maksaa ainakin sen 40 000 e sivukuluineen. Toki hänellä muutakin voi varmasti teettää, mutta onko tekemättömiä töitä niin paljon, että se on rahan arvoinen?

JYPin katsojakunta uudistuu pikkuhiljaa, mutta aika tavalla se siirtyy isältä pojalle tai tulee kiekkoharrastuksen kautta tavaksi. Väitän edelleen, että ne kiekkokatsojat, jotka mainoksen tai sosiaalisen median uhrina raahautuvat vakiokatsojiksi hallille, ovat vähässä. Nämä kiekkokatsojat tietävät peliajankohdasta ja kokoonpanoista vaikka niitä ei JYPin puolelta päivitettäisi Facebookiin, Twitteriin ja kotisivuille. Tilanne voi olla erilainen pk-seudun tarjonnassa, mutta tämä tuntuma on Jyväskylästä.

Lyhykäisyydessään - nykytyyli riittää vielä nykypäivänä, enkä panostaisi miljoonia uusiin juttuihin. Mikäli organisaatioon tulee osaamista luonnollista tietä esim. jonkun nettigurun muodossa, hänelle sosiaalisen median hanskaaminen voi olla niin helppoa että sitten tätä voidaan lisätä luonnollisesti. Tai jos meillä alkaa olla katsojapulaa, niin pakkohan uusia kanavia on avata.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eihän sosiaalisessa mediassa toimiminen ja siellä tiedottaminen keneltäkään ole pois ja ei se saa niitä vanhoja partoja kausikortistaan luopumaan. Mutta jos meillä ei ole siihen tällä hetkellä osaamista tai aikaa, tuoko se niin paljon lisäarvoa että kannattaisi palkata uusi ihminen sitä tekemään? Jos se on ihan täyspäiväinen työntekijä, se maksaa ainakin sen 40 000 e sivukuluineen. Toki hänellä muutakin voi varmasti teettää, mutta onko tekemättömiä töitä niin paljon, että se on rahan arvoinen?

Ei varmaan uutta ihmistä tarvitsisi jos oikeasti vaikkapa tuohon sosiaalisen mediaan haluaa edes vähän panostaa niin ei se nyt välttämättä veisi niin paljon aikaa, siinä samalla vaikka kun istuu paskalla niin jonkun hullunhauskan viestin kyllä ainakin Facebookiin pystyy kirjoittamaan. Eikä sen nyt tarvitse olla semmoista kuten nyt vaikka JJK:lla, että vesalainen pistää fb:hen heti viestiä kun tulee jotain asiaa mieleen tai JJK:hon jotenkin liittyvä asia on jossain vähänkin esillä. Se mikä pistää tuossa JJK:n sosiaalisen median käytöstä vielä mieleen on se, että vaikka esimerkiksi kausi oli ohi niin silti FB:hen päivitetään tietoa joukkueen tilanteista, on kaikenmaailman pelaajahaastatteluja ja valmentajan haastatteluja pitkin talveakin jne.. oikeastaan joukkue on esillä jotenkin kokoajan vaikka olisi se tauko menossa.

Juurikin se mitä tynin aikana olisi paremmin voitu tehdä on mielestäni tuo sosiaalisen median edes vähän paremmin hyödyntäminen, toinen juttu mikä olisi voinut olla joukkueen tuominen enemmän katukuvaan. Kävelykadulla joukkue ei näy juurikaan mitenkään, hippoksen luona ei ole missän valotaulua missä näkyy milloin seuraava peli on jne.. Noh ehkä homma on enemmän hallussa seuraavalla markkinointijohtajalla. Tyni hoiti hyvin hommat kotia, mutta olisi siis kyllä voinut tehostaa toimintaansa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
En nyt väitä, etteikö JYPillä todella olisi kehitettävää tuossa nuorille katsojille suunnatussa markkinoinnissaan, mutta kun totuus on kuitenkin se, että rahavirrat liikkuvat aivan jossain muualla kuin facebookin tykkäämisissä.

Näinhän se Kummolakin ajatteli.

Ja e-markkinoinnista on kyse enemmän, kuin tykkää-napista. Itse olen toistuvasti tuonut sen, että tämä konsepti olisi suht nopeasti ja yksinkertaisesti käytettävissä, eikä siitä olisi mitään haittaa - niin miksi sitä ei voisi hyödyntää paremmin? Sisältöä saa halvalla ja nopeasti toteuttua niin miksi ei tehdä niin?

Nimimerkki -pasi- sanoi hyvin:

Se mikä pistää tuossa JJK:n sosiaalisen median käytöstä vielä mieleen on se, että vaikka esimerkiksi kausi oli ohi niin silti FB:hen päivitetään tietoa joukkueen tilanteista, on kaikenmaailman pelaajahaastatteluja ja valmentajan haastatteluja pitkin talveakin jne.. oikeastaan joukkue on esillä jotenkin kokoajan vaikka olisi se tauko menossa.
 
Viimeksi muokattu:

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Vaikka nyt mennäänkin taas hieman aiheesta ulkona, niin mielestäni on vain hölmöä että mm. tämänpäiväistä tiedoitustilaisuudesta ei olla fb:ssä mainittu mitään. Uutinenkin tästä tj-vaihdoksesta tuli JYPin fb-sivulle vasta klo 17.11! Eli 6h tiedotustilaisuuden jälkeen! Eilen oltaisiin voitu yhdellä-kahdella lauseella rustata facebookiin että "JYP järjestää huomenna tiedoitustilaisuuden klo 11. Pysykää kuulolla!". Ei niiden päivitysten tarvitse mitään rakettitieteitä hipoavia olla. Lisäksi tuota Facebookia voitaisiin käyttää sponsoreiden miellyttämisessä. Tietenkin sellaisessa mittakaavassa ettei jokatoinen päivitys ole mainos. Mutta ihan hyvin voisi olla semmoisia päivityksiä kuten "JYPin joukkue kävi eilen vierailulla Valtran tehtailla suolahdessa, katso oheisesta linkistä kuvia ja pelaajien mietteitä Suolahdesta." Takuulla Valtrakin olisi tyytyväinen.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Ei varmaan uutta ihmistä tarvitsisi jos oikeasti vaikkapa tuohon sosiaalisen mediaan haluaa edes vähän panostaa niin ei se nyt välttämättä veisi niin paljon aikaa, siinä samalla vaikka kun istuu paskalla niin jonkun hullunhauskan viestin kyllä ainakin Facebookiin pystyy kirjoittamaan. Eikä sen nyt tarvitse olla semmoista kuten nyt vaikka JJK:lla, että vesalainen pistää fb:hen heti viestiä kun tulee jotain asiaa mieleen tai JJK:hon jotenkin liittyvä asia on jossain vähänkin esillä.

Tämä on juuri sitä, mitä en toivo JYPin koskaan tekevän. Puhutaan nyt vähän eri asioista kuin pelkistä Facebook-päivityksistä. Tuon kokoisella yrityksellä kuin JYP, tulee olla selkeä viestintästrategia, mitä halutaan kertoa julkisuuteen, milloin ja millä tavalla. Nämä parin lauseen Facebook-päivitykset joko tukevat strategiaa tai tuhoavat sen, vievät uskottavuuden. Kuulun itsekin JJK:n Facebook-ryhmään ja täytyy sanoa, että nykyään luen sen sisällöstä ehkä vajaan prosentin. Miksi? Siksi, että sitä huttua tulee siitä tuutista tunnin välein. Suurin osa on informaatioarvoltaan täysin nolla, mutta ne kiinnostavatkin uutiset hukkuvat tuohon paskan määrän. Ei kiitos. Asiaa minä haluan sieltä lukea.

Toisekseen, JYPillä ei ole Vesalaisen tapaista kaikessa mukana hääräävää touhuajaa vaan useampi ammatti-ihminen. Kukaan muu kuin Tyni tai Siekkinen ei pystyisi tietämään tarvittavaa määrää joukkueen tekemisistä tiedottaakseen tuolla tahdilla. Tuossa tulee olla 24/7 tiedottaja ja minun mielestä Tynin ja Siekkisen tärkeämmät tehtävät ovat ihan muualla kuin Facebookin päivittämisessä.

Jos tuo tiedottaminen tuntuu niin helpolta ja suomen kieli taipuu riittävästi, ei muuta kuin postia Tynille että olette valmiita homman hoitamaan. Tuskin siellä tänäkään päivänä liikaa talkoolaisia on.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Tuon kokoisella yrityksellä kuin JYP, tulee olla selkeä viestintästrategia, mitä halutaan kertoa julkisuuteen, milloin ja millä tavalla.

Tottakai näin ja nämä parin lauseen pikapäivitykset eivät välttämättä ole sitä fiksua viestintää, mutta että olisi minimivaatimuksena se, että kaikki mitä laitetaan kotisivuille tulisi myös sosiaalisen median kautta tietoon: copy+paste ei vaadi juuri mitään resursseja.

Ihan sen vuoksi, että tieto levitetään kahdella eri tavalla: tieto JYPn kotisivujen kautta kautta on "pull" ja sama uutinen/tieto SoMe:n kautta on "push".
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Minä en tiedä mitä ajatella. En tuomitse suoralta kädeltä, mutta helvetin pahalta tuntuu. Onko JYPistä tulossa hyvä veli-organisaatio, jossa nostetaan mukava ja tuttu ihminen uusiin tehtäviin?

Aina aiemmin on voinut heikoillakin hetkillä ajatella, että onneksi siellä on Seppänen, joka hoitaa hommat, mutta nyt... Osoita minun olevan väärässä, Kari.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onnittelut JKL:ään! Seurajohto teki hienon valinnan, varmasti pelkkää hyvää tämä tietää JYPin kannalta.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
No oli sentään vähän painavampaa asiaa kuin vanhusten ulkoilutus. Tynin uskottavuutta nakertaa viimeinen lause: "Lisäksi hän on juontanut yhdet Miss Suomi-kilpailut."

Minusta tuo nimenomaan lisäsi Tynin uskottavuutta. Ei ihan jokainen SM-liigaseuran toimari ole missikisoja juontanut, meillä on siis ammattimies puikoissa. No ei, mielenkiinnolla tosiaan odotellaan, kuka tuikataan tuleen markkinamieheksi. Tynille kaikki propsit, mutta ei mennyt aina ihan kaukoputkeen.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Kyllähän Tyni on sitä markkinointityötä tehnyt ihan mukavan aktiivisesti ja yrityksiltä rahaakin kerännyt käsittääkseni kiitettävästi. Oma kritiikkini on kohdistunut tietynlaiseen paikalleen jämähtämiseen ja siihen, ettei markkinointiin oikein keksitä mitään uusia ideoita.

Toimitusjohtajaksi Tyni on vähän outo valinta, eihän tässä nyt paljon asiat silti tule muuttumaan mutta selvästi kuitenkin pestiin haluttiin joku joka tuntee ns. talon tavat. Toivoisin sitten että edes markkinointipuolelle otetaan nyt mukaan joku ulkopuolinen tuomaan vähän uutta verta ja uusia ajatuksia.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
No oli sentään vähän painavampaa asiaa kuin vanhusten ulkoilutus. Tynin uskottavuutta nakertaa viimeinen lause: "Lisäksi hän on juontanut yhdet Miss Suomi-kilpailut."

Tietysti ei pitäisi ensimmäisenä aina olla arvostelemassa, mutta jotenkin... Kari Tyni??? Ihan järjetöntä huutonaurua!!!

Ja tämä ei liity mitenkään siihen, etteikö voisikin olla hyvä paikallaan ja JYP menestyä, mutta oma arvioni on, ettei Tyni voi menestyä, tosin JYP voi.
 

Sudan1

Jäsen
Kuulun itsekin JJK:n Facebook-ryhmään ja täytyy sanoa, että nykyään luen sen sisällöstä ehkä vajaan prosentin. Miksi? Siksi, että sitä huttua tulee siitä tuutista tunnin välein. Suurin osa on informaatioarvoltaan täysin nolla, mutta ne kiinnostavatkin uutiset hukkuvat tuohon paskan määrän. Ei kiitos. Asiaa minä haluan sieltä lukea.

Kukaan muu kuin Tyni tai Siekkinen ei pystyisi tietämään tarvittavaa määrää joukkueen tekemisistä tiedottaakseen tuolla tahdilla. Tuossa tulee olla 24/7 tiedottaja ja minun mielestä Tynin ja Siekkisen tärkeämmät tehtävät ovat ihan muualla kuin Facebookin päivittämisessä.

Tuossahan on omassa kirjoituksessasi jo ristiriita. Ensin kerroit, kuinka et jaksa lukea informaatioarvoltaan nolla olevia viestejä, joita JJK sylkee 24/7, ja seuraavassa pätkässä kerrot kuinka JYPillä tulisi olla 24/7-tiedottaja, jos tuohon sosiaalisen median tehokkaaseen käyttämiseen ryhtyy.

Nimenomaan ajatuksena tässä olisi, että informaatioarvoltaan edes tärkeät tai kohtalaisen tärkeät asiat voitaisiin tiedottaa myös sosiaalisen median kautta reaaliaikaisesti, eikä tosiaan 6h myöhässä kuten tänään tehtiin. Se ei vaatisi hirvittäviä resursseja seuralta, jolla ne ovat erittäinkin rajalliset (jonka asian tiedostan). Nykytilanne vaan kielii toimiston kulttuurista, jossa sosiaalista mediaa ei nähdä juurikaan lainkaan tärkeänä kanavana toimia. Juuri rajallisilla resursseilla toimivan seuran pitäisi tunnistaa sen kustannustehokas tavoittavaisuus, ei se vaadi sitä "40000euroa vuodessa sivukuluineen". Voin myös samalla kumota käsityksen, että sosiaalinen media olisi jotenkin vain nuorten media, josta ei vanhempi ikäväestö "tykkää".
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Voin myös samalla kumota käsityksen, että sosiaalinen media olisi jotenkin vain nuorten media, josta ei vanhempi ikäväestö "tykkää".

Itse jo lähes 40-vuotiaana pidän sosiaalisesta mediasta juuri aiemmin mainitsemani push-toiminnallisuuden vuoksi - puhelimeeni tulee reaaliaikaisesti "työnnettyä" minua kiinnostavat uutiset ja sitä kautta saan tiedon heti, mitä voin "käsitellä" silloin kun haluan. Minua ainakin kiinnostaa kaikki mahdolliset uutiset JYPstä, varsinkin tähän aikaan vuodesta ja tässä tilantessa missä ollaan.

Toki tämä ei varmasti toimi eikä kiinnosta kaikkia, mutta uskallan väittää tämän trendin yleistyvän kovasti.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Tuossahan on omassa kirjoituksessasi jo ristiriita. Ensin kerroit, kuinka et jaksa lukea informaatioarvoltaan nolla olevia viestejä, joita JJK sylkee 24/7, ja seuraavassa pätkässä kerrot kuinka JYPillä tulisi olla 24/7-tiedottaja, jos tuohon sosiaalisen median tehokkaaseen käyttämiseen ryhtyy.

Piti ihan miettiä että mikä se ristiriita on. Siinä ei ole ristiriitaa, koska en toivo JYPin koskaan noin tiedottavan. Ja kyllä, tämän päivän tiedotuksen kaltainen asia tulee löytyä myös JYPin Facebookista samaan aikaan kuin nettisivuilta. Sama tiedote kelpaa eikä vaadi nörttiä.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Itse jo lähes 40-vuotiaana pidän sosiaalisesta mediasta juuri aiemmin mainitsemani push-toiminnallisuuden vuoksi - puhelimeeni tulee reaaliaikaisesti "työnnettyä" minua kiinnostavat uutiset ja sitä kautta saan tiedon heti, mitä voin "käsitellä" silloin kun haluan. Minua ainakin kiinnostaa kaikki mahdolliset uutiset JYPstä, varsinkin tähän aikaan vuodesta ja tässä tilantessa missä ollaan.

Tässä on pointti, jonka takia olen aikoinani liittynyt mm. JJK:n Facebook-kanavalle. Sitä vaan käytetään totaalisen väärin. Lukisin innolla harjoittelusta, peliin valmistautumisesta, kokoonpanoista, pelaajista, valmentajista, mutta paskat. Ei siellä tuollaisista kerrota kuin sivulauseessa. Nykymedia on mahtava mahdollisuus, jota käytetään totaalisen väärin. Ja parempi olla käyttämättä kun tuottaa mitäänsanomatonta sisältöä klikkihuorauksella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös