Mainos

Kari Tynistä JYPin toimitusjohtaja

  • 44 155
  • 155

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Jyväskylässä on ehdottoman nopeasti saatava käyttöön järjestelmä, jossa kausikortin omaava henkilö, joka syystä tai toisesta joutuu jättämään ottelun väliin pystyisi helposti myymään paikkansa yksittäisiin otteluihin JYPin virallista myyntikanavaa pitkin.

Tämä on erittäin hyvä idea ja käytössä muuallapäin maailmaa.

Toinen hyvä uudistus olisi myydä ennakkoon kahvi-/munkkilippuja vaikka sarjana normaalia hieman halvempana. Tällöin kioskipalveut sujuisi paljon nopeammin, kun ei tarvitsisi vekslata rahan saati pankkikorttien kanssa. Suuressa maailmassa on vastaavaa käytössä oluen suhteen, missä voi ostaa valmiiksi nipullisen beer-tickettejä millä saat nopeasti ja helposti erätauko-oluesi. Luultavasti tämä ei Suomessa onnistu jonkun terveyslakipykälän vuoksi: "olutta ei saa hankkia kupongilla" tai vastaaava klausuuli.
 

Luikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jyväskylässä on ehdottoman nopeasti saatava käyttöön järjestelmä, jossa kausikortin omaava henkilö, joka syystä tai toisesta joutuu jättämään ottelun väliin pystyisi helposti myymään paikkansa yksittäisiin otteluihin JYPin virallista myyntikanavaa pitkin.

JYP voisi tilittää tietyn prosenttiosuuden myyjän "kannattajatilille" jonka saldoa voisi kätevästi käyttää esimerkiksi kioski- ja ravintolapalveluissa jäähallilla.

Samalla tyhjillään oleville paikolle pääsisi maksavia faneja seuraamaan matsia hyvältä paikalta ja samalla he investoisivat rahaa hallin palveluihin.

Tämähän oli kokeilussa viime kaudella ja lakaistiin myöhemmin maton alle varmaan siitä syystä, ettei kukaan käyttänyt palvelua. Ja syykin on aivan selvä. Kausikorttilainen sai tuolloin peräti 5 €:n hyvityksen pelistä, kun ilmoitti, että ei käytä kausikorttia. Ja tuo 5 € oli käytettävä hallin kioskipalveluihin. Tuo hinta oli sellainen, mikä ei kyllä ketään houkuta. Mieluummin antaa kortin vaikka kaverille lainaan ja kaveri tarjoaa siitä hyvästä oluen. Näitä tyhjiä kausikorttipaikkoja hallissa on lähinnä silloin, kun yritysten kausikortit jäävät käyttämättä. Uskon, että kortin ostaneet yksityishenkilöt lainaavat korttiaan kavereille/sukulaisille.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tälläiseen asenteseen JYPillä ei ole varaa. Olet oikeassa että suurimmat hillot tulee yhteistyökumppaneilta, mutta JYPin on oltava myös tavallisen "kansan" huulilla. Nykyään netillä on niin älytön merkitys markkinoinnissa, sekä tiedottamisessa, että JYP ei voi jäädä jälkeen sillä osa-alueella. Kuten joku mainitsi, niin kuvia pelaajien vanhainkoti käynneiltä. Tuskin Valtra suuttuu jos joukkueesta ja traktoreista olisi vaikka yhteiskuvia JYPin Fb:ssä tai kotisivuilla.

Missä minä olen vastustanut esimerkiksi SoMen käytön tehostamisesta JYPin markkinoinnissa tai missä olen unohtanut ns. "tavallisen kansan"? Olen yrittänyt ainoastaan tuoda esille sitä, mitä monet muutkin ovat täällä tehneet, että esimerkiksi facebookin merkitystä on mielestäni ylikorostettu tässä ketjussa, jossa kaiketi on tarkoitus arvioida Kari Tynin mahdollisuuksia toimia toimitusjohtajana ja arvioida hänen saavutuksiaan tähän asti.

Väitän edelleen, että Kari Tynistä ei tee huonoa toimaria se, ettei hän nyt minunkaan mielestäni ole ihan kaikessa perillä siitä, mitä tulee esimerkiksi nuorten katsojien houkuttamiseen ja koukuttamiseen hallille.

Edelleen väitän myös, että Tynin suurimmat ansiot ovat olleet tulovirran kasvattamisessa yritysmaailmasta. Siis sieltä, missä liikkuu ns. iso raha.

Myöskin viittaukset Kummolaan ovat vähän outoja, koska JYPin lippujen hinnat ovat mielestäni edelleen sangen maltillisia, enkä ainakaan minä ole havainnut pöhöttymisdilemmaa sen paremmin Seppäsessä kuin Tynissäkään.
 

janbo

Jäsen
Niin - jos ajatellaan yhtään pidemmälle, niin kaipa yhteistyökumppanit sijoittavat JYPiin rahaa siksi, että haluavat olla mukana näkymässä sellaisen joukkueen tekemisessä, jolla on merkitystä yhteistyökumppanien potentiaalisille asiakkaille. Ja tämä merkitys häviää ajan mittaan, ellei sitä yritetä jatkuvasti ylläpitää yhteistyökumppanien potentiaalisten asiakkaiden eli tavallisen kansan suuntaan. Jos ei JYP saa markkinoitua itseään ihmisille ja saa porukkaa joukkueen kannattajiksi ja peleihin, miksi joku yhteistyökumppanikaan haluaisi sijoittaa yhteistyöhön rahaa, kun ei yhteistyökumppani silloin tavoita ketään investoinnillaan?

Tämä ei ole henkilökohtainen hyökkäys kirjoittajaa vastaan, mutta haluan nostaa kuitenkin ylläolevan kappaleen malliesimerkiksi siitä, miksi jopa markkinointi-ihmiset saavat koulutuksen. Näitä talouteen kytköksissä olevia ketjuja lukiessa tekee välillä mieli tukistaa itseään, kun ihmiset vouhottavat seuran markkinoinnista/mainonnasta, kun eivät itse edes tiedä eroa markkinoinnin ja mainonnan välillä.

Olen vakuuttunut siitä, että esim. Valtraa ei voisi vähempää kiinnostaa JYPin näkyminen sosiaalisessa mediassa. Ne aikuiset, jotka JYPiä seuraavat FB:ssä, luultavasti seuraavat sitä jo monissa muissakin medioissa. Lapset eivät osta yhtäkään traktoria, ja heillekin Valtra on jäänyt varmasti paremmin mieleen sankareidensa pelipaidoista, jollainen monilta itseltäänkin löytyy päältä pelipäivinä. Tänään osui silmään netin uutisvirrassa juttua Facebookista, nyt loputkin varmaan voivat unohtaa haihattelun FB:n kustannustehokkuutta koskien (joka perustui aiemmin 0-kustannuksiin ja häviävän pieneen tehokkuuteen). Linkki Arvopaperin juttuun FB:n yritysten tilapäivitysten muuttamisesta maksulliseksi: http://www.arvopaperi.fi/uutisarkisto/nytko+se+facebookin+rahastaminen+alkoi/a815415

Markkinointi, etenkin sponsorikumppanuudet, ovat yksi suurimmista ongelmista suomalaisen urheilun talousosaamisessa. Vielä tänäkin päivänä markkinointi- ja toimitusjohtajat noudattavat vanhaa kaavaa - mennään hattu kourassa yrityksen luo, pyydetään rahaa ja tilalle saa tarran pelaajan perseeseen. Halukkaita perseentarroittajia löytyy, koska tyykkävät lätkästä / seurasta. Summat jäävät vain hyvin pieniksi, koska urheiluseurat pääsevät käsiksi yritysten sponsorointibudjettiin, joka on vain pieni murto-osa esimerkiksi mediabudjetista. Syy on siinä, ettei yritys aivan oikeutetusti koe saavansa vastinetta sijoitetulle rahalle olemalla osa pelaajien tilkkutäkkejä. Ainoastaan paikalliset yritykset suuntaavat lätkään sijoittamansa eurot paikalla oleviin katsojiin, jolloin hyviä kohteita ovat lähinnä jotkin laitamainokset, mutta nämä ovat loppujen lopuksi vain pieni osa seuran tulovirrasta.

Uskokaa tai älkää, Tyni on tehnyt hyvää työtä JYPin markkinoinnissa. Kertauksena huomautan vielä, että markkinointi ei tarkoita mainontaa. Itsekään en pidä noista mukahauskoista mainoksista jne, mutta tämä on vain ohut kerros suuressa kakussa. Käsittääkseni Tyni on muuttanut JYPin yritysmyyntiä melko radikaalisti, tehden JYPistä tavallaan mediatalon, joka myy yrityksille näkyvyyttä medioissa valtakunnallisella ja paikallisella tasolla. Ideana on ilmeisesti tätä kautta päästä yhteistyökumppaniyritysten mediabudjettien puolelle lahjoituksiksi rinnastettavan sponsoribudjetin sijasta. Totta kai myytävä tuote räätälöidään asiakkaan tarpeiden mukaan. Esimerkiksi Valtralle tärkeintä JYPin tukemisessa on sen mahdollistamat elämys- ja kestityspalvelut. Suuri osa Valtran asiakkaista on ulkomaalaisia ja isompien kauppojen ollessa kyseessä lähes poikkeuksetta asiakkaat viedään katsomaan jääkiekkoa ja hieromaan suhteita ja kauppoja Valtran aitioihin. Uskon JYPin pyrkivän haalimaan alueen yrityselämää kasaan niin, että se voisi toimia liikemiesten kohtaamispaikkana. Oulun Kärpät onnistui tässä vuosituhannen alussa, joka johti tilanteeseen, jossa jokainen Oulun seudulla menestystä halunnut uusi yritys "joutui" tulemaan Kärppäklubiin mukaan.

Totta kai seura tarvitsee kannattajiaan halliin, muuten yhteistyökumppanitkaan eivät kiinnostu. En nyt vain näe kovin suurta olemassa olevaa ongelmaa, yleistötavoitteet täyttyi tälläkin kaudella ja tavoite oli mielestäni jo aikalailla tapissa valmiiksi. Täytyy muistaa, että täysi halli ei aina tarkoita maksimituloja. Ei etenkään jos halli on täytetty väkisin (alennuksilla, ilmaislipuilla), mutta myös luonnollisista syistä. Näitä ovat hallipalveluiden ruuhkautuminen yms. Ongelma ei koske vain Jyväskylää, jopa Lahdessa optimiyleisömäärä on melko selvästi alle maksimikapasiteetin.
 

Buffalo_1988

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Väitän edelleen, että Kari Tynistä ei tee huonoa toimaria se, ettei hän nyt minunkaan mielestäni ole ihan kaikessa perillä siitä, mitä tulee esimerkiksi nuorten katsojien houkuttamiseen ja koukuttamiseen hallille.
Minäkin olen sitä mieltä että Tyni on varmasti ihan tarpeeksi pätevä tehtävään, kuten mainitsin tämän keskustelun ensimmäisellä sivulla että antaa kaverin näyttää mihin pystyy. Samaa säveltä lauloin myös Ahon kohdalla.

Vaikka olisimme voittaneet 100 mestaruutta putkeen ja markkinointi olisi hommannut miljardin niin se ei poista sitä seikkaa että kotisivujen ja sosiaalisen median kanssa hommat on tehty vasemmalla kädellä viime vuosina.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Täytyy muistaa, että täysi halli ei aina tarkoita maksimituloja.

Ja samalla on hyvä muistaa sekin, että tuloja tulee (olisi hyvä tulla) myös ottelutapahtumien ulkopuolella.
 

jyppimies-82

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kari on sellainen "hyvä tyyppi" jolle toivoo kaikkea hyvää, enkä usko että sanoisi pahasti kärpäsellekään. En tarkkaan tiedä mitä Tynin työn kuvaan kuuluu mutta jotenkin ajattelisi että mukavalta mieheltä odotetaan muutakin kuin miellyttävää käyttäytymistä. Uskon että Seppänen ja Holtari siellä taustalla hääräävät edelleen, Tyni kirjoittelee sopimuksia ja hankkii kavereita.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
RadioJKL-facebook:

Mukavaa maanantaita! Jyväskylän iltapäivässä tänään ajankohtaista kiekkoasiaa. Viikon VIP-vieras JYPin toimitusjohtaja Kari Tyni äänessä kello 16-17. -Aukusti

Voisiko joku laittaa referaattia mitä asiaa Tynillä on ollut...?
 

chubster

Jäsen
RadioJKL-facebook:

Mukavaa maanantaita! Jyväskylän iltapäivässä tänään ajankohtaista kiekkoasiaa. Viikon VIP-vieras JYPin toimitusjohtaja Kari Tyni äänessä kello 16-17. -Aukusti

Voisiko joku laittaa referaattia mitä asiaa Tynillä on ollut...?

Joku voi täydentää, kun itse ei tullut kokonaan kuunneltua.

Sen ajan mitä kuuntelin niin Tyni kovasti vakuutteli, että JYP organisaatio ei tunne käsitettä "välikausi" ja myös ensi kaudella tullaan taistelemaan kärkisijoista. Lähteneiden tilalle skoutataan koko ajan uusia pelimiehiä ja uutisia tullaan kuulemaan ennen kauden alkua (ylläri). Kuulemma "tänäänkin Holtari oli sähköpostiin laittanut yli 40 pelaajan lista, jotka kiinnostavat JYPiä ja ovat näitä ykköskorin miehiä". Uskokoon ken tahtoo. Tai siis varmasti 40 nimen listan on Holtari koonnutkin, joteenkin vaa epäilen, että minun ja Tynin mainitseman "ykköskorin pelaajan" välillä on eroja.

Noh kuitenkin. Jotai tuollaista ainaki höpötteli. Myös european trophy paidat on kuulemma tosi hienot.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joku voi täydentää, kun itse ei tullut kokonaan kuunneltua.

Sen ajan mitä kuuntelin niin Tyni kovasti vakuutteli, että JYP organisaatio ei tunne käsitettä "välikausi" ja myös ensi kaudella tullaan taistelemaan kärkisijoista. Lähteneiden tilalle skoutataan koko ajan uusia pelimiehiä ja uutisia tullaan kuulemaan ennen kauden alkua (ylläri). Kuulemma "tänäänkin Holtari oli sähköpostiin laittanut yli 40 pelaajan lista, jotka kiinnostavat JYPiä ja ovat näitä ykköskorin miehiä". Uskokoon ken tahtoo. Tai siis varmasti 40 nimen listan on Holtari koonnutkin, joteenkin vaa epäilen, että minun ja Tynin mainitseman "ykköskorin pelaajan" välillä on eroja.

Noh kuitenkin. Jotai tuollaista ainaki höpötteli. Myös european trophy paidat on kuulemma tosi hienot.

Joo, tuo oli taattua Kari Tyni -laatua, jonka perusteella ei voi tehdä johtopäätöksiä, ollaanko seuraa hautaamassa konkurssiin vai viemässä KHL:ään. Rivien välistä jäi sellainen kuva, ettei toimistolla(kaan) ole juurikaan tietoa tulevasta joukkueesta.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä minä uskon että "Holtarin lista" voi olla täynnä ykköskorin miehiä. Jos ylhäältä on Holtarille kerrottu että ykköskorin miehiä haetaan, niin kyllä sellaisia löytyy helposti 40 kappaletta. Ulkomaalaisia varmasti suurin osa ja voi olla että liian kalliita tai muuten haluttomia JYPiin tulemaan, mutta jokainen heistä varmasti kiinnostaa.

Mutta kuten todettua, niin Tynin puheista ei ikinä tiedä. Siitä olen kuitenkin varma, että niin Tynillä kuin muullakin JYP-johdolla ei ole mitään aikomuksia välikaudesta, vaan koko välikausi-hömppä on fanien panikointia, eikä mitään muuta. Toki välikausi voi tulla, mutta se vaatii huonoa tuuria pelaajamarkkinoilla ja kaikin puolin monipuolisesti epäonnistumisia useilla tahoilla. Tietoisesti sitä ei taatusti lähdetä hakemaan.

Tarkoituksena on varmasti rakentaa vahva joukkue, mutta lähtijöiden määrä ja laatu ei aseta JYPiä helppoon asemaan. Tuon tason korvaajia ei ihan noin vaan saada ja varmasti joudutaan turvautumaan ulkomaalaisiin.

Santalasta ovat jotkin jo haaveilleet, mutta oma näkökanta tuohon on, että Santala on todella haluttu mies markkinoilla, mikäli Klotenista lähtee. Eli takuuvarmasti JYP on tilaisuuden tullen miehen perässä, mutta vaikea sanoa millaiset mahdollisuudet lopulta on hänet saada. Kovan kaliiberin suomalaisia JYP kyllä tarvitsee ja haluaa, mutta heitä ei liikaa ole tarjolla.

Elämme mielenkiintoisia aikoja, ystävät hyvät.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Kari Tyni toimitusjohtajana ei herätä
minussa ainakaan minkäänlaista luottamusta. Enemmänkin pelkoa ja kauhistusta. Jos jotain asiaa kuvailee "Tynimäiseksi", on siinä heti negatiivinen vivahde. Tämä lisäksi Seppänen jää "taustalle", joka kuulostaa pelottavan paljon Hjallis-Virmanen -parivaljakolta.

Eli Tyni tekee ja säätää parhaan uskomuksensa mukaan ja Seppänen taustalla jyrähtelee. Tämä ei kuulosta terveeltä.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Kari Tyni toimitusjohtajana ei herätä
minussa ainakaan minkäänlaista luottamusta. Enemmänkin pelkoa ja kauhistusta. Jos jotain asiaa kuvailee "Tynimäiseksi", on siinä heti negatiivinen vivahde. Tämä lisäksi Seppänen jää "taustalle", joka kuulostaa pelottavan paljon Hjallis-Virmanen -parivaljakolta.

Eli Tyni tekee ja säätää parhaan uskomuksensa mukaan ja Seppänen taustalla jyrähtelee. Tämä ei kuulosta terveeltä.

Luitko ollenkaan niitä tiedotteita ja lehtijuttuja, joita asian tiimoilta julkaistiin? Seppänen kertoi, että jo viime kaudella Tyni hoiti käytännössä tj:n tehtäviä ja Seppänen oli enemmän taustalla. Lisäksi Seppänen kertoi, että näin hänellä jää enemmän aikaa URHEILUpuolen hoitamiseen yhdessä Holtarin kanssa, kun ei tarvitse arkirutiineihin toimitusjohtajana osallistua. Viime vuonna tämä resepti toi Suomen mestaruuden, joten ei se nyt ihan päin persettä mennyt.

Ainoa muutos viime kauteen on se, että Tyni jättää markkinointihommia muille. Ja siitä moni on täällä ollut tyytyväinen, vaikka siinäkin tehtävässä Tyni on myös onnistunut ohilaukauksien lisäksi. Ei nyt itketä ihan kaikesta aina.
 

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
Rautakanslerinhan muistamme kaikki analyyttisena ja perehtyvänä sisäpiirinkommentoijana, joka onnistui kesken finaalisarjan hankkimaan itsensä keulimalla liiaksi kirjoituskieltoon tällä palstalla.

Eli toivoisin itse kirjoittajien kasvavan. Ei voi olla niin, että kesäkuussa ennen joukkueen kasassa oloa JYP fanien palstalla panikoidaan ja toisaalta ei niinkään, että parin voiton jälkeen uhotaan jo mitä sattuu. Oikea rautakansleri ei niin tee, eli nimimerkin vaihto olisi jo jollakulla suotavaa.

Vaihtuvuus on nyt suurta, mutta niin se on aina mestarijoukkueen kohdalla. Ja jollei ole, niin harvoin viime vuosina on mestaruus toistunut. Ennen KHL aikakautta oli toisin, sen myönnän.

Holtari-Seppänen- Aho-Tyni-Siekkinen viisikko on liigan eliittiä rooleissaan. Mestaruus on paras markkinointikeino. Vain jääkiekosta tietämätön voi kuvitella, ettei JYP saisi ensi kaudelle kasaan huippujoukkuetta, etenkin kun puolustus on jo huippua liigaan nyt. Itse lomailen rauhassa ja pari kausaria on iloisena hankittu jo
 

Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Markkinointi, etenkin sponsorikumppanuudet, ovat yksi suurimmista ongelmista suomalaisen urheilun talousosaamisessa. Vielä tänäkin päivänä markkinointi- ja toimitusjohtajat noudattavat vanhaa kaavaa - mennään hattu kourassa yrityksen luo, pyydetään rahaa ja tilalle saa tarran pelaajan perseeseen. Halukkaita perseentarroittajia löytyy, koska tyykkävät lätkästä / seurasta. Summat jäävät vain hyvin pieniksi, koska urheiluseurat pääsevät käsiksi yritysten sponsorointibudjettiin, joka on vain pieni murto-osa esimerkiksi mediabudjetista. Syy on siinä, ettei yritys aivan oikeutetusti koe saavansa vastinetta sijoitetulle rahalle olemalla osa pelaajien tilkkutäkkejä. Ainoastaan paikalliset yritykset suuntaavat lätkään sijoittamansa eurot paikalla oleviin katsojiin, jolloin hyviä kohteita ovat lähinnä jotkin laitamainokset, mutta nämä ovat loppujen lopuksi vain pieni osa seuran tulovirrasta.

Tämän osa-alueen tietämys on aikalailla nollassa Jatkoajassa, ja jopa printtimediassa yleisesti. Olen edellisessä työssäni neuvotellut useamman seuran kanssa markkinointisopimuksista, ja yllä kuvailemallasi tavalla asiat eivät ole menneet. Nykyään seurat tietävät tarkkaan TV-katsojamäärät, kanavat joilta katsojia on saatu, lehtileikkeiden määrät ja lukijat jne. Näitä tilastoja voidaan seurata, korvausta vastaan, jopa yhden mainoksen tarkuudella. Seurat ovat oman kokemukseni mukaan nimenomaan kiinni yritysten markkinointibudjeteissa, ei missään sponsoribudjeteissa joita jaetaan vastikeettomasti lähinnä koulujen potkupallo seuroille ja ynnämuu laijeille. Oliko se urheilulehti vai jääkiekkolehti joka uutisoi muutama kuukausi sitten kuinka Jokerit(?) muutti urheilumarkkinoinnin tarjoamalla tutkittua tietoa kontaktimääristä tms. Uutinen lähinnä nauratti, toimittaja oli aivan kujalla ja toimituksellinen taustatyö oli taas jäänyt Iltalehti asteelle - tuo kun on ollut alan käytäntöä jo vuosia, ei siinä ole todellakaan mitään ihmeellistä. Kansalliset yritykset hoitavat markkinointiaan useassa seurassa, koska tietävät sen olevan kustannustehokasta brändimarkkinointia.

Käsittääkseni Tyni on muuttanut JYPin yritysmyyntiä melko radikaalisti, tehden JYPistä tavallaan mediatalon, joka myy yrityksille näkyvyyttä medioissa valtakunnallisella ja paikallisella tasolla. Ideana on ilmeisesti tätä kautta päästä yhteistyökumppaniyritysten mediabudjettien puolelle lahjoituksiksi rinnastettavan sponsoribudjetin sijasta.

Niin ikään tämä on ollut käytäntönä jo useita vuosia lähes joka seurassa, ei tuossa mitään ihmeellistä ole. Se täytyy sanoa että SM-liigaseurat ovat ottaneet harppauksia eteenpäin viimeisen 10 vuoden aikana, ja jatkavat hyvää työtä tällä saralla. Jatkoajassa, ja näemmä myös urheilulehdissä, ei ole vaan mitään hajua asioiden oikeasta tilasta. Se voidaan laskea seurojen sekä kanttotasolla liigan tappioksi, kun ei osata nauttia oikeaa arvostusta ja tuoda sitä esille. HIFK ja Koff on ehkäpä paras esimerkki todellisesta strategisesta markkinoinnista, JYP ja Valtra kelpaa myös esimerkiksi. Länsi-rannikolta Ässät ja Puustelli ovat näkyneet hyvin, samoin Kivikylän kotipalvaamo on antanut tunnustusta yhteistyöstä Lukon kanssa. Ei näissä puhuta mistään sponsori euroista, joita jaetaan ilman vastiketta paikalliselle pikkuseuroille pelkästä tukemisen ilosta, vaan oikeasta strategisesta markkinoinnista.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Vain jääkiekosta tietämätön voi kuvitella, ettei JYP saisi ensi kaudelle kasaan huippujoukkuetta, etenkin kun puolustus on jo huippua liigaan nyt. Itse lomailen rauhassa ja pari kausaria on iloisena hankittu jo

Kerro toki sitten jääkiekosta tietävänä mitä et toki näemmä peittele ollenkaan, että miten JYP paikkaa ensi kauden joukkueesta Heleniuksen, Tuppuraisen, Perrinin, Hytösen, Pesosen ja Hubacekin jättämät aukot.
Vaikka jokaisen erikseen, niin otan kommenttisi talteen ja katsotaan sitten ensi keväänä mikä on lopputulos.
 

janbo

Jäsen
Tämän osa-alueen tietämys on aikalailla nollassa Jatkoajassa, ja jopa printtimediassa yleisesti. Olen edellisessä työssäni neuvotellut useamman seuran kanssa markkinointisopimuksista, ja yllä kuvailemallasi tavalla asiat eivät ole menneet. Nykyään seurat tietävät tarkkaan TV-katsojamäärät, kanavat joilta katsojia on saatu, lehtileikkeiden määrät ja lukijat jne. Näitä tilastoja voidaan seurata, korvausta vastaan, jopa yhden mainoksen tarkuudella. Seurat ovat oman kokemukseni mukaan nimenomaan kiinni yritysten markkinointibudjeteissa, ei missään sponsoribudjeteissa joita jaetaan vastikeettomasti lähinnä koulujen potkupallo seuroille ja ynnämuu laijeille. Oliko se urheilulehti vai jääkiekkolehti joka uutisoi muutama kuukausi sitten kuinka Jokerit(?) muutti urheilumarkkinoinnin tarjoamalla tutkittua tietoa kontaktimääristä tms. Uutinen lähinnä nauratti, toimittaja oli aivan kujalla ja toimituksellinen taustatyö oli taas jäänyt Iltalehti asteelle - tuo kun on ollut alan käytäntöä jo vuosia, ei siinä ole todellakaan mitään ihmeellistä. Kansalliset yritykset hoitavat markkinointiaan useassa seurassa, koska tietävät sen olevan kustannustehokasta brändimarkkinointia.

Kyseisessä kappaleessa pohjustin suomalaisen urheilun tilaa isommassa mittakaavassa, en ainoastaan sen selkeänä kärkenä toimivaa SM-liigaa. Ei tarvitse hypätä kuin askel alaspäin potkupallon puolelle, niin alkaa jo löytymään kuvailemaani toimintatapaa. Myös JYP kuului käsittääkseni tähän porukkaan ennen Tynin tuloa. Vai oletko ollut sorvaamassa JYPin sponsorisopimuksia ennen vuotta 2004? (tällöin Tyni alkoi tuomaan panostaan seuran toiminnan parantamiseksi, vaikka aloittikin markkinointijohtajana 2007)

Niin ikään tämä on ollut käytäntönä jo useita vuosia lähes joka seurassa, ei tuossa mitään ihmeellistä ole.

En ole väittänytkään siinä olevan mitään erityisen ihmeellistä. Väitin vain sen tapahtuneen JYPissä Kari Tynin työn tuloksena. Vaikka muut olisivat toimineet kuvatulla tavalla jo 50 vuotta ennen JYPiä, niin joku se tämänkin toimintakulttuurin on JYPiin sittemin tuonut.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Rautakanslerinhan muistamme kaikki analyyttisena ja perehtyvänä sisäpiirinkommentoijana, joka onnistui kesken finaalisarjan hankkimaan itsensä keulimalla liiaksi kirjoituskieltoon tällä palstalla.

Millä tavalla tämä liittyy mielipiteeseeni Kari Tynistä? Tai mitenkään koko keskusteluun? Kai minulla saa olla mielipiteeni, ei kai se vittu sentään niin mene että yksi sanelee mitä muut ovat mieltä.

Kari Tyni ei herätä täällä päässä minkäänlaista luottamusta, vaikka onkin juontanut missikisat.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Kari Tyni ei herätä täällä päässä minkäänlaista luottamusta, vaikka onkin juontanut missikisat.

Vaikka henkilöllisyyksiä ei pitäisi arvailla, niin yksi asia on päivänselvää: rautakansleri ei ole Jukka Seppänen eikä oletettavasti kukaan JYP Jyväskylä OY:n hallituksen jäsen.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikka henkilöllisyyksiä ei pitäisi arvailla, niin yksi asia on päivänselvää: rautakansleri ei ole Jukka Seppänen eikä oletettavasti kukaan JYP Jyväskylä OY:n hallituksen jäsen.

rautakansleri pitää myös missikisoista, kun sen Tynin ansioluettelosta otti positiiviseksi puoleksi.

Itselläni on omat eipälyni Tyniä kohtaan, mutta annan mainosnerolle aikansa. Näin tein Ahonkin kanssa ja eipähän Ahoa tarvinnutkaan kauden aikana pilkata.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Vaikka henkilöllisyyksiä ei pitäisi arvailla, niin yksi asia on päivänselvää: rautakansleri ei ole Jukka Seppänen eikä oletettavasti kukaan JYP Jyväskylä OY:n hallituksen jäsen.

Vaikka henkillösyyksiä ei pitäisi arvailla, niin yksi asia on päivänselvää: Sanainen arkku saattaa olla Jukka Seppänen tai oletettavasti joku JYP Jyväskylä OY:n hallituksen jäsen.

Kuulostiko fiksulta? Vastaus: ei. Ja täysin tyhjänpäiväinen viesti, jonka vuoksi meille molemmille pitäisi antaa pelikieltoa. Vai onko tämä nykyään palstan tapa että vittuillaan vaan nimimerkeille tyhjänpäiväisillä viesteillä joilla ei ole yhtään mitään annettavaa keskusteluun?

Viestilläni jota lainasit, on annettavaa. Se kertoo mitä mieltä MINÄ (ja koko muu maailma) on Kari Tynistä, tuosta koomisesta hahmosta joka tulee tuhoamaan JYPin.

Kari Tyni on koominen hahmo. Hän on tehnyt markkinoinnissa hyvää jälkeä, mutta millä meriiteillä hän on toimitusjohtaja? Tynimäinen "liukkaus" on tunnettu käsite. Se tarkkoittaa sitä että Tynin lupaukset "luiskahtelevat" siihen suuntaan mikä Tynin mielestä on hyvä juttu. Sillä liukkaudella on saatu.. Koirat.. Rumpuryhmälle jatkolupa.. Kieroja sopimuslupauksia, huonoa fanimyyntiä, innokasta markkinointia.
 

Chivas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kari Tyni on koominen hahmo. Hän on tehnyt markkinoinnissa hyvää jälkeä, mutta millä meriiteillä hän on toimitusjohtaja? Tynimäinen "liukkaus" on tunnettu käsite. Se tarkkoittaa sitä että Tynin lupaukset "luiskahtelevat" siihen suuntaan mikä Tynin mielestä on hyvä juttu. Sillä liukkaudella on saatu.. Koirat.. Rumpuryhmälle jatkolupa.. Kieroja sopimuslupauksia, huonoa fanimyyntiä, innokasta markkinointia.

Huh huh, jos tuo on ainoa mitä Tynin aikakaudesta Rautakanslerilla on mielessä niin on kyllä kaveri elänyt pullossa. Vuodesta 2007 koko organisaatio on mennyt eteenpäin todella voimakkasti ja Tyni on ollut yksi keskeinen hahmo kyseisen organisaation kehittämisessä. Onko joku oikeasti niin sokea että uskoo Seppäsen valitsevan uudeksi toimitusjohtajaksi kaverin jonka kykyyn luotsata seuraa ei usko? Mielestäni Tyni on erittäin looginen jatkumo, koska jo edellisillä kausilla on ollut niin ytimessä kun JYPin toimintaa on viety eteenpäin että siirtyminen toimitusjohtajan pallille on yllätävänkin pieni askel. Ja Seppäsen näkökulmasta siirtyminen toimarin paikalta pois on erittäin loogista; kaveri on antanut kasvonsa koko JYPille ja tehnyt työtä todella paljon ja kantanut riskiä omilla rahoillaan. Astuessaan parrasvaloista askeleen sivummalle voi keskittyä organisaatiossa muihin tehtäviin entistä täysipainotteisemmin.

Muutenkin tämä kesustelu on tavallaan koomista, ihan kun koko organisaatio uudistettaisiin lattiasta kattoon, kun Tyni ottaa aiempaa isomman vastuun seuran toiminnasta. Lisäksi kukaan keskeinen henkilö ei ole edes poistumassa, joten samalla poppoolla jatketaan. Keskustelun tason voi tiivistää siihen ideaan että Holtarista olisi pitänyt tehdä toimari kuten joku kirjoitti. Sehän olisikin loistava idea, yksi europpan parhaista pelaajatarkkailijoista jättäisi hommansa ja siirtyisi toimitusjohtajaksi. Pelaajatarkkailijaksi siirrettäisiin tuolal logiikalla vissiin Tyni =) Valot päälle nyt kaikille.
 

Nypsi

Jäsen
Kerro toki sitten jääkiekosta tietävänä mitä et toki näemmä peittele ollenkaan, että miten JYP paikkaa ensi kauden joukkueesta Heleniuksen, Tuppuraisen, Perrinin, Hytösen, Pesosen ja Hubacekin jättämät aukot.
Vaikka jokaisen erikseen, niin otan kommenttisi talteen ja katsotaan sitten ensi keväänä mikä on lopputulos.
En tiedä odotatko, että sinulle heitetään valmiit nimet, jotka tulevat korvaamaan nämä pelaajat, vai mitä tarkoitit tuolla "jokaisen erikseen" kommentilla? Itse ainakin odotan, että nykyiseen joukkueeseen tulee vielä muutama vahvistus ja mielestäni Holtarin täytyy kyllä epäonnistua aika isosti hankinnoissaan, mikäli JYP ei ensi kaudella ole kuuden joukossa. Itse ainakin pidän kuuden sakkiin sijoittumista hyvänä saavutuksena, koska vaihtuvuus on noin suuri.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös