Kari Tynistä JYPin toimitusjohtaja

  • 43 528
  • 155

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuntuu, että mitä enemmän Tyniä kritisoidaan, sitä päättömämpiä oivalluksia hän saa. Pitäisikö lopettaa kirjoittelu siis kokonaan?

Huomionarvoista on sekin, että tällä kaudella jo kaksi kertaa Liiga on joutunut puuttumaan miehen tekemisiin (= myötähäpeää runsaasti aiheuttaneet klasikkopaidat ja nyt tämä megafonijupakka). Etsii rajojaan kuin uhmaikäinen, vaikka muutoin onkin kuin fossiili.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Tuntuu, että mitä enemmän Tyniä kritisoidaan, sitä päättömämpiä oivalluksia hän saa. Pitäisikö lopettaa kirjoittelu siis kokonaan?

Huomionarvoista on sekin, että tällä kaudella jo kaksi kertaa Liiga on joutunut puuttumaan miehen tekemisiin (= myötähäpeää runsaasti aiheuttaneet klasikkopaidat ja nyt tämä megafonijupakka). Etsii rajojaan kuin uhmaikäinen, vaikka muutoin onkin kuin fossiili.

Sehän siinä outoa onkin että miksi Kari sitten ottaa meidän kirjoituksia niin todesta, kun olemme kuitenkin 17-vuotiaita nulikoita.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Noh, jos ihan rehellinen olen, mulle nyt aivan se ja sama laittaako Tyni Trombin ja Kombin hyppelemään jäälle tai nylkyttävätkö ne baarikiskan myyjää tiskin alla. Sama juttu klassikkopaitojen kanssa, mun mielestä se oli itse asiassa ihan ok idea, ehkä ei mikään huikein mutta tulipahan koitettua. Myötähäpeää moni jaksaa kehittää näillä palstoilla: minua ei vain hievauta tuollaiset puoleen jos toiseen.

Enemmän olen huolissani siitä ns. vakavammasta puolesta (toki markkinointi on tärkeä osa nykyurheilua - en tarkoita sitä, täällä vain välillä tehdään kärpäsistä härkäsiä), joka liittyy JYPin urheilulliseen menestykseen ja sen turvaamiseen. Siinä on menty tällä kaudella pahasti väärään suuntaan. Ja sille saisi myös Tyni kiinnittää enemmän huomiota kuin Jatkoajan kriittisille äänenpainoille klassikopaidoista tai hassuttelukoirista. Eli pistetään sitten peruukkia päähän ja miljarrrrdit palamaan, kun Virtanen on heivattu helevettiin penkin takaa.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noh, jos ihan rehellinen olen, mulle nyt aivan se ja sama laittaako Tyni Trombin ja Kombin hyppelemään jäälle tai nylkyttävätkö ne baarikiskan myyjää tiskin alla. Sama juttu klassikkopaitojen kanssa, mun mielestä se oli itse asiassa ihan ok idea, ehkä ei mikään huikein mutta tulipahan koitettua. Myötähäpeää moni jaksaa kehittää näillä palstoilla: minua ei vain hievauta tuollaiset puoleen jos toiseen.

Enemmän olen huolissani siitä ns. vakavammasta puolesta (toki markkinointi on tärkeä osa nykyurheilua - en tarkoita sitä, täällä vain välillä tehdään kärpäsistä härkäsiä), joka liittyy JYPin urheilulliseen menestykseen ja sen turvaamiseen. Siinä on menty tällä kaudella pahasti väärään suuntaan. Ja sille saisi myös Tyni kiinnittää enemmän huomiota kuin Jatkoajan kriittisille äänenpainoille klassikopaidoista tai hassuttelukoirista. Eli pistetään sitten peruukkia päähän ja miljarrrrdit palamaan, kun Virtanen on heivattu helevettiin penkin takaa.

Minä olen taas täysin eri mieltä. Urheilullisen puolen ongelmat ovat lopulta varsin yksinkertaiset: täksi kaudeksi palkattiin kokematon päävalmentaja, joka ei saanut taktiikkaansa toimimaan, eikä tsempattua joukkuetta taistelemaan. Ensi kaudeksi tähän hommaan uusi mies, jolle painotetaan, että ainakin alkuun mennään jonkinasteisella versiolla Dufva/Aho -kiekosta. Vaikea uskoa, että homma voisi mennä tätä kautta huonommin. Ja, ihan oikeasti, ei se viides sija ja puolivälierissä tippuminen nyt todellakaan vielä mikään katastrofi ole. Mutta suuri korostus sanalle vielä.

Sen sijaan Tynin tempaukset seuran toimarina alkavat olla jo ihan oikeasti vakavaa touhua. Yksittäiset mielipiteet tämän palstan nimimerkeiltä ovat pieniä verrattuna siihen, kuinka alkeellista seuran toiminta on markkinointipuolella, eikä tämä tunnu Tyniä huolettavan, pikemminkin päinvastoin. Nettisivut ovat edelleen alkeelliset, sisältö sinne tuotetaan vapaaehtoisvoimin ja toimiston väen päivittämät uutiset ovat täynnä kirjoitus- ja ulkoasuvirheitä, Facebook on myös pystyssä vapaaehtoisvoimin, Twitter-tiliä ei ole edelleenkään (ainoana liigaseuroista), kotipelejä mainostetaan ainoastaan radiossa ja Keskisuomalaisessa ja siihen päälle vielä nämä kaiken maailman klassikkopaidat, avoimet kirjeet, megafonikiellot sun muut, joista seura (Tyni) on saanut Liigalta jo kaksi varoitusta ja monen monen räkäistä ja/tai epäuskoista naurua lajia seuraavilta.

Tällä kaudella on ajoittain kovaakin parranpärinää aiheuttanut rumpuryhmä ja heidän toimintansa. Missä on seuran toimitusjohtajan virallinen/julkinen kanta tähän asiaan? Olisi Tyni vaikka sitten puolustanut rumpuja, sekin olisi ollut parempaa, mitä täydellinen hiljaisuus. Uskallankin väittää, että osasyy siitä, että mielipiteet "rumpuryhmä voisi kehittää toimintaansa" ovat muuttuneet muotoon "rummut pois Hippokselta", on Tynin hiljaisuuden "ansiota".

Kuten on tullut jo moneen kertaan mainittua, Tyni teki organisaation astuessaan paljon hyvää ja vei monia asioita eteenpäin, mutta viimeistään tj:n paikalle hypättyään on tullut selväksi, että toimintatavat ovat auttamatta vanhentuneet ja ennen kaikkea kaikenlainen kritiikinsietokyky loppunut. Lähes kymmenen miljoonan liikevaihdolla toimivan yrityksen toimitusjohtaja yksinkertaisesti ei voi kieltää jokaista ikävää asiaa ja ylihehkuttaa mukavia juttuja. Saati valehdella päin naamaa asiakkailleen (lipunmyynticase).

Ja siinä missä apuvalmentaja Harri Laurila antaitsee myös osan Virtaseen ja peliesityksiin kohdistetusta kriikistä, myös Jari Lindström voi ottaa osan Tynin "glooriasta". Mitä seuran nykyinen markkinointijohtaja on tällä kaudella tehnyt markkinoinnin eteen? Veikkaan vahvasti, että taputellut Tyniä selkään hienoista päätöksistä ja saanut tältä kiitokseksi lämpimiä halauksia kauniista puheistaan. Organisaatioon tarvittaisiin äkkiä uutta väkeä nykyisen kaveriporukan ulkopuolelta.
 
Viimeksi muokattu:

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Omalta osaltani kiitokset jo tässä vaiheessa Kari Tynille kaikista vuosista.

Varmasti virheitäkin on tehty (kukapa ei tekisi) mutta sitoutumisesta en voi sanoa mitään negatiivista, ainostaan positiivista. Tyni toi toimintaan mukaan tullessaan myös paljon hyvää, siitä saadaan myös tänä päivänä nauttia. Kritiikki on ollut mielestäni myös osittain liiallista, mutta myös rakentavaa ja perusteltua kritiikkiä on esitetty. Kaikkia ei voi koskaan täysin miellyttää.
 
Viimeksi muokattu:

Valametti

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Samoin kiitokset Karille JYP-vuosista. Sydämellä olet vienyt seuraa eteenpäin - se on näkynyt työssäsi. Seuraava Tj - kuka lieneekään - pääsee toimivan turbo-traktorin puikkoihin.
 

marras

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suuret kiitokset Tynille työstä seuran eteen. Virheitä sattuu kaikille, mutta moni ei noin suurella sydämellä työskentele.
 

Bigg_Doggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ymmärrän kyllä sen, että Kari Tyni haluaa luopua toimitusjohtajan pestistä sekä hallituspaikastaan, jotta voi keskittyä johonkin "helpompaan" ja normaalimpaan työhön tms.

Voisiko joku selventää, miksi hän haluaa luopua tuosta 5% omistusosuudestaan? Eikö sen voisi pitää "rakkaudesta seuraa kohtaan".
Se pieni omistusosuus ei sido mihinkään ja joskus sillä voi olla isompikin arvo.
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ymmärrän kyllä sen, että Kari Tyni haluaa luopua toimitusjohtajan pestistä sekä hallituspaikastaan, jotta voi keskittyä johonkin "helpompaan" ja normaalimpaan työhön tms.

Voisiko joku selventää, miksi hän haluaa luopua tuosta 5% omistusosuudestaan? Eikö sen voisi pitää "rakkaudesta seuraa kohtaan".
Se pieni omistusosuus ei sido mihinkään ja joskus sillä voi olla isompikin arvo.

Se voi olla sovittuna Tynin johtajasopimuksessa tuo 5%:n siivu osakekannasta. Jotkut yritykset sitouttavat toimitusjohtajansa firmaan myymällä hänelle tietyn siivun firman osakekannasta. Tämä tietysti kirjataan sopimukseen ja samalla siihen kirjataan myös se mitä tuolle osuudelle tapahtuu kun sopimus päättyy. Tyni ja JYP on voinut sopia että tämä 5% siirtyy takaisin muiden osakkaiden omistukseen jollain tietyllä korvauksella Tynin lähtiessä pois.
 

Bigg_Doggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kiitos selvennyksestä @Syöttöpiste !

Enpäs heti tajunnutkaan tuota kirjoittamaasi mahdollisuutta, kun olin siinä uskossa että Tynillä olisi ollut omistusosuus jo kauemmin.
 

Baldrick

Jäsen
Kuten sanottua, sitoutumisen tasosta Tyniä ei voi moittia, sillä onhan isolla sydämellä Kartsa painanut hommia JYPin eteen. Tynillä on myös ollut oma roolinsa siinä, että JYP on tänä päivänä jotain muutakin kuin pelkkä jämäjengi. Kiitos Kartsalle vuosista ja kai hänelle voisi kausikortin tuleviksi vuosiksi lapaan työntää.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Vaikka itsellä tulee Tynistä vähän negatiivissävytteisiä kokemuksia viimevuosilta, niin kyllä silti pitää arvostaa hänen tekemäänsä työtä JYPin puolesta. Kiitos Tyntsä.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se voi olla sovittuna Tynin johtajasopimuksessa tuo 5%:n siivu osakekannasta. Jotkut yritykset sitouttavat toimitusjohtajansa firmaan myymällä hänelle tietyn siivun firman osakekannasta. Tämä tietysti kirjataan sopimukseen ja samalla siihen kirjataan myös se mitä tuolle osuudelle tapahtuu kun sopimus päättyy. Tyni ja JYP on voinut sopia että tämä 5% siirtyy takaisin muiden osakkaiden omistukseen jollain tietyllä korvauksella Tynin lähtiessä pois.

Muistaakseni Tyni hankki siivun seurasta omistukseen jos muinoin siirtyessään päätoimisesti JYPin palvelukseen. Ts omistusosuus ei liittyne tj-sopimukseen (tämän voinee tarkistaa historiikista). Ehkä vain ostaa tuolla osuudestaan luopumisella varhaiseläkkeen itselleen.
 

Fordél

Jäsen
Kaikki tekevät virheitä, joten sinänsä tässä kohdin on turhaa muistutella, että sellaisia on sattunut Tyninkin aikakauteen. Kuitenkin kun katsoo JYP:n kehittymistä aikana, jolloin Tyni on ollut vaikuttamassa (milloin enemmän ja milloin vähemmän) seuraan, onhan JYP noussut ihan uudelle tasolla kaikin puolin. Tästä todella kovasta työstä ja intohimosta seuraa kohtaan kannattaa Tyniä kiittää, kuten täällä on tehtykin. Tyni jättää seuran hyvä voimaisena ja seuran tulevaisuus näyttää kaikin puolin valoisalta.
 

inkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotka Rankki ohutta yläpilveä
Mikään ei ole ikuista ei edes johtajuus. Eikä itsestään selvää. Persoonaan kohdistuvan keskustelun sijasta kannattaisi jonkin pidemmän paikallisen perspektiivin omaavan aloittaa uusi ketju jotain "mihin suuntaan nyt Jyppi" tai vastaavaa. Pitäisi keskustella siitä, miten seura selviää tulevista taloushaasteista, miten peliolosuhteet (areena) saadaan tämän päivän tasolle jne. Kuka ottaa kopin? (Ei tarkoita Veiniä)
 

Uncle Ben

Jäsen
Voisiko joku selventää, miksi hän haluaa luopua tuosta 5% omistusosuudestaan? Eikö sen voisi pitää "rakkaudesta seuraa kohtaan".
Se pieni omistusosuus ei sido mihinkään ja joskus sillä voi olla isompikin arvo.

Näin ulkopuoliselle tulee myös mieleen sellainen vaihtoehto, että Tyni haluaa olla ”sitoutumaton”. Jos vaikka sattuisi vielä jatkossa työskentelemään jonkun toisen kiekko-organisaation palveluksessa, tai joissakin muissa jääkiekkotehtävissä, joissa pitäisi olla puolueeton ja joissa tämän puolueettomuuden voitaisiin katsoa vaarantuvan, jos takataskussa on omistusosuus yksittäisestä seurasta.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Isot kiitokset Tynin duunista täältä päin, moni ei varmaan oivallakkaan, millainen parivaljakko Tyni - Seppänen on ollutkaan JYPin menestymisen suhteen, puhumattakaan jo siitä loistavasta selostajapestistä, jolla myös osaltaan kaikilla herkullisilla lempinimillään loi JYP yhteisöllisyyttä ja JYP kulttuuria, josta nykyäänkin vielä saadaan ammentaa. Kaikki varmaan muistaa nämä Konneveden kurrit ja puistokadun panssarivaunut ym. herkulliset lempinimet, joita selostaessaan keksiskeli. kaikkea hyvää siis jatkoon ja ehkä paluuta selostuskoppiin.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Kiitos Kari. Välillä sait ehkä vähän liikaakin paskaa niskaan, mutta minulta nousee hattu korkealle saavutuksillesi JYPissä. Suurimmat arvostukset annan sinulle sponsorien kalastelusta. Uskallan väittää ettei kukaan muu henkilö olisi saanut noin paljon rahaa yrityksiltä JYPin kanssaan. Fanien kanssa ei mennyt yhtä hyvin, ja toivon että seuraajasi pystyisi parantamaan tällä sektorilla. Uudet tuulet ovat ihan hyvää vaihtelua seuraan tällä hetkellä, mutta jäät silti muistiin "uuden JYPin" toisiksi pitkäaikaisimpana toimarina. Kiitos Kari Tyni 2004-16.
 

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
Aika lailla hiljaiseloa olen jatkoajalta pitänyt - mutta nyt oli tultava kirjoittamaan, että KIITOS Kari Tyni. Monet tänne ovatkin jo nostaneet esille Tynin merkityksen JYPin nousemisessa huippuseuraksi. Aivan uskomattoman hienoa duunia ja sitoutuneesti on Tyni tehnyt Jyväskylän jääkiekon eteen. Haaste seuraajalle on kova, toivottavasti saappaisiin kasvaja löytyy.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tynistä olen myös ollut montaa mieltä, mutta isossa kuvassa hän ansaitsee suuret kiitokset. JYPin kirjoihin ja kansiin merkkihenkilönä. Lätinät sikseen, eli kiitos Kari Tyni.
 

low prospect

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, support KooKoo & Jokerit
Tynistä olen myös ollut montaa mieltä, mutta isossa kuvassa hän ansaitsee suuret kiitokset. JYPin kirjoihin ja kansiin merkkihenkilönä. Lätinät sikseen, eli kiitos Kari Tyni.

Täysin sama, minusta Tyni teki hienon työn aikoinaan ja sitä pitä kunnioittaa.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Kun katson omaa allekirjoitustani, siinä näkyy JYP:n tämän vuosituhannen menestyksen ajanjakso. Tänä aikana on JYPiä johtanut toimitusjohtajan paikalta Jukka Seppänen sekä Kari Tyni. Kun Kari astui toimitusjohtajan paikalle, muistan ensimmäisen reaktioni olleen että "meneeköhän nyt oikeaan suuntaan..". Jukka Seppäsen saappaat olivat todella suuret ja huoli sinänsä ihan aiheellinen.
Kun katsomme menestyksen jatkumoa, voidaan varmasti sanoa ettö huoli oli aiheeton ja että Kari on tehnyt kovan päivätyön JYPin toimitusjohtajana.

Kun tarkastelen asiaa liigajoukkueiden tai urheilujoukkueiden toimitusjohtajien julkisen kuvan näkökulmasta yleisesti: huomaan että urheiluseuran ja erityisesti liigajoukkueen toimitusjohtajan tehtävissä on valtava määrä epäonnistumisia Suomessa. Moni TJ on ajanut seuransa todelliseen taloudelliseen ahdinkoon, urheilullisesta menestyksestä puhumattakaan!
Kari Tyni on omalla työllään, yhdessä muun JYP yhteisön kanssa pitänyt JYPin urheilullisesti ja jossainmäärin taloudellisestikkin liigan kärkijoukkueena! Hyvää työtä!

Me herkästi muistamme huonot asiat (Perrin, keskustelut markkinoinnista tai ottelutapahtumasta) koska meille Suomalaisille penkkiurheilijoille on sisäänrakennettu tarve lähestyä asioita negation kautta. 10 Vuoden kuntopuntarilla mitattuna tai JYP brändin maineella mitattuna on kuitenkin syytä nostaa hattua väistyvälle toimitusjohtajalle!

Nyt minun (negation kautta lähestyvänä kannattajana) on aika esittää huoleni siitä että onko tuleva uusi toimitusjohtaja kyvykäs jatkamaan hyvää työtä vähintään nykyisellä vaatimustasolla ja pystyykö uusi toimitusjohtaja täyttämään nämä Kari Tynin suuret saappaat? On liian suuri mahdollisuus sille että ei..

Pienenä lisähuomautuksena tuossa radiohaastattelussa mainitusta nöyryydestä:

Kaksi kertaa olen sähköpostia elämäni aikana JYPille lähettänyt. On ollut asiaa. Molemmat ovat olleet ihan puhtaasti tunteenpaloa kausikorttilaisena. Molempiin posteihin Kari Tyni vastasi asiallisesti, erittäin nopeasti ja kohtuullisen pitkästi jopa.
Pidän pienenä ihmeenä jos esimerkiksi tuleva toimitusjohtaja toimii samalla tavalla. Mielestäni jos joku on tervettä nöyryyttä ja asiakkaan arvostamista niin se, että vastaukseni sain, ja suorasanaisesti ja rehellisesti.

Olen joskus arvostellutkin, olen joskus kehunutkin.
Onnea tulevaisuuden haasteisiin Kari Tyni, minulta kouluarvosanaksi 9.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Meinasin jo kirjoittaa saman sisältöisen viestin kuin tuossa yllä mutta @Hurricane teki sen kyllä paremmin. Joka asiasta samaa mieltä. Jos joskus satun naamakain Tynin kanssa, aion kyllä paiskata kättä ja kiittää tekemästään työstä... Kaikesta huolimatta hieno ja asiokas ura ihan alusta saakka...
 

Saint

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitäköhän tälle asialle kuuluu? Jokohan Karin lomat alkavat olla lähellä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös