Täältä löytyy näköjään ihan asiallinenkin Kari Jalonen -viestiketju. Tuntuu melko turhalta kirjoittaa "Kuka KJ:n tilalle" -topikkiin, kun aniharva taitaa haluta KJ:ta vaihtoon.
Itsellä on todella luottavaiset fiilikset Kari Jalosen mahdollisuuksista saada voittava HIFK..Kyllä mestaruus on meidän jo tulevana vuonna.
Luottavainen olen minäkin. Taisin tosin jo kesällä ajatella (vähän itseltänikin salaa), että mestaruudesta tai edes finaalipaikasta on turha vielä haaveilla. Välieräpaikka olisi kova suoritus, kun nyt sitä toivottua huippuveskariakaan ei saatu. Pitkämäki on kyllä alun jälkeen skarpannut hienosti, mutta finaaliin? Ei.
Tämä viesti on sieltä toisesta KJ-topikista:
Tuosta Kojon kontrollifriikkiydestä: itse olen ymmärtänyt että nämä pahimmat ylilyönnit (lue: baariseuraaminen) tapahtuivat Kärppäuran alkupuolella. Loppua kohden homma järkevöityi ja rauhoittui asialliselle tasolle. Korjatkaa joku parhaiten kyseisestä jutusta tietävät jos olen väärässä mutta loppupuolella Kojon Kärppäuraa ylilyöntejä ei yhtään samalla lailla ollut.
Kaikenlainen sisäpiiritieto kiinnostaa aina. Varsinkin, kun itselläni ei sisäpiiritietoa ole eikä tule. Kai tänne kirjoittaa joku, jolla on käsitys Kojon toimintatavoista HIFK:ssa - pukuhuoneessa, vaihtoaitiossa, jäällä ja jään ulkopuolella?
Jalonenhan on HIFK:ssa "ulkopuolinen". Sisäpiiriläisiä organisaatiossa riittää: Omistajan valtaa käyttävän suljetun yhdistyksen ukot, OY:n hallituksen puheenjohtaja, urheilutoimenjohtaja, markkinointipäällikkö, maalivahtivalmentaja... unohtuiko joku?
Jos vaikka KJ:lla onkin työrauha päävalmentajana (organisaation taholta), niin miten pelaajat suhtautuvat? Ei ainakaan ole kuulunut syväkurkku-uutisia mistään konflikteista. No news is good news.
Ja sitten se tärkein eli itse peli. En ole mikään pelikirja-analyytikko, mutta tällä kaudella näkemissäni HIFK:n peleissä olen ollut näkevinäni tolkullista ja suunnitelmallista pelaamista, edes ajoittain. Tuli vaan mieleen, että miltähän Nielikäisen pelaaminen näyttäisi tämän kauden HIFK:ssa. Kun on ajoitukset ja etäisyydet kunnossa, niin ehtii taklata vastustajaakin eikä pelkkää päätypleksiä.