Ugh, ugh. Toivottavasti tämä puhdisti ilmaa.
Kaasua vaan sinne ! Olin siis väärässä, eikä tässä mitään ilmaa tarvitse puhdistaa, normaalia keskustelupalstan meininkiä. Jostain syystä olen törmännyt usein negatiivisiin HIFK-kommentteihisi ja yleistänyt tästä jonkunlaisen kaavan. Mähän olen / olisin vain iloinen, jos joukkueeni herättää tunteita. Lepo vaan tämän tiimoilta.
Vähän harmittaa, että KJ:n huutelun myötä unohtuu se, että kaukalossa HIFK oli kiistatta äijämäinen ja monen paikallisen mielestä "lähes rikollinen". Tämä lämmittää vanhaa brändisydäntäni. Kuitenkin sen verran moitetta KJ:lle, että miksi hän alunperin lähti neppailemaan? Kalpa kaatuu kuin kelohonka, kun vastustaja koventaa peliä. Joukkueella ei kerta kaikkiaan ole kalustoa vastata siihen. Sami Kapanenhan toimii joukkueen omistajana, ykköshyökkääjänä ja myös goonina.
Kiekkopalstalla luulisi olevan enemmän asiaa siitä, mitä tapahtui kaukalossa, kuin siitä mitä joku huusi jollekin kenties. Tämä ei näytä jääkiekon keskustelupalstalta, vaan enemmän ompeluseuralta, joka jaarittelee siitä kaatuiko Alma-tädin kukkaruukku oikealle vai vasemmalle ja oliko se kissa, joka kaatoi sen. Merkittäviä tapahtumia. Kuten totesin, kiihkeä yli 2 tunnin ottelu on oma kokonaisuutensa ja vain pelle riipii siitä irti yhden 3 sekunnin mahdollisen huudon ja rakentaa koko kuvionsa sen varaan. Mua vituttaa asiassa kuin asiassa, kun joku juttu irrotetaan omasta kontekstistaan. Jos telkkarista tulee 2 tunnin suora vaalikeskustelu, jossa joka ainoa tyyppi ulvoo puheenvuoroa ja puhuu toistensa päälle toimittajan yrittäessä pysyä mukana, niin eiköhän seuraavana päivänä joku maalaisliiton tai vastaavan media nostata kissankokoisia otsikoita: Meidän Mattia sorrettiin vaalikeskustelussa!! Jutussa kerrotaan kuinka Matti yritti kertoa hallituksen kantaa ympäristönsuojeluun, mutta toimittaja antoi törkeästi puheenvuoron kristillisen liiton Irma Kuivapillulle, jolla oli asiaa koiraverosta. Pointtina on se, että kun koko tapahtuman seuraa livenä, siinä sattuu ja tapahtuu aivan sairaasti ja jossain toisessa kohtaa Masa on päässyt jaarittelemaan jonkun toisen puheenvuorolla. Katso kokonaisuutta - ymmärrät enemmän. Edellä kuvattu tarina on tosi parin vuoden takaa.
Ihan perusjuttuna toteaisin, että kaikki liigavalmentajat ovat ämmiä sillä kriteerillä myöntäisikö joku jälkikäteen huutaneensa vastustajalle "vitun neekeri". On täyttä jeesustelua väittää muuta. Sanoisiko Petu Matikainen tai Jortikka, että niinpä huusinkin? Kissanvitut. En mäkään sanoisi sitä julkisuuteen, vaikka olisinkin huutanut. Huutoni olisi ollut tarkoitettu vain kyseiselle afroamerikkalaiselle, enkä mä ole niin dille, että myöntäisin jälkikäteen ja ottaisin sakot seuralle ja muuta sanktiota itselleni. Olen siis ämmä. Tai sitten vaan rehellinen.