Gags: En edes periaatteessa viitsisi vastata, sulla on oikeasti mainion yksisilmäinen näkökulma kaikkea HIFK:ta koskevassa. Toisin sanoen kirjoittajaprofiilisi poikkeaa aina, kun kirjoitat HIFK:sta. Kadehdin hieman, en saa narreista sellaisia paiseita, ettenkö usein olisi jostain tapahtumasta naapurin puolella. Etsin luupillakin, enkä löytänyt sulta yhtään HIFK:n "puolesta" ollutta viestiä, oli tapahtuma mikä tahansa. Asialla ei ole mulle mitään sen kummempaa merkitystä, olet mainio kirjoittaja ja näkemystä löytyy, mutta joku ihme poikkeama tässä asiassa on. Jos HIFK:sta on joku pelitilanneketju ja näen, että olet kirjoittanut sinne, ei tarvitse koskaan etukäteen miettiä oletkohan puolesta vai vastaan. Sorry, tuo oli palstaveljellistä viiden pennin analyysiä, älä maindaa, tämähän on siis mielipidepalsta. On myös täysin mahdollista, että olen väärässä. Olen usein väärässä. Mutta tässä oli sopiva paikka mainita tämä pikantti detalji kirjoittajasta, jota kuitenkin arvostan. Vinkuvat teinit erikseen. Eikä siinä mitään, itsekin vihaan Kimmo Rintasta, Petteri Nummelinia ja muutamaa muuta pelaajaa ilman sen kummempaa järkisyytä. Kokonaista joukkuetta en osaa vihata, mun on pakko katsoa aina mitä jäällä oikeasti tapahtui.
Mutta neekeriydestä. Miettikääs nyt vähän ihan oikeesti. Esimerkiksi Jokeri-fanit, joiden ugh ugh on ja oli rasistinen juttu ja mielestäni silti aivan helvetin hauska. Jokerien valmentaja Jortikkaa ei myöskään tunneta tyyliniekkana ja hän on haukkunut useita pelaajia ja myös tuomareita homoiksi otteluiden tiimellyksessä. Hänhän on selkeä pullava homofoobikko. Kaikki tämä valuu kuin vesi hanhen selästä, kuten sen pitääkin. Kyseessä on kiihkeä laji ja tämä laji kiihkeimmillään on aivan väärä paikka etsiä tyylikkäitä ja analyyttisia heittoja suoraan selkäytimestä. Jos jokainen liigakoutsi mikitettäisiin, ei heidän valituksensa tuomareille esimeriksi olisi valtakunnanverkkoon kelpaavaa ja neekeri ei olisi juttu rankimmasta päästä.
Tässä on kilahtanut joku yksittäinen kuopiolainen ja nostanut jutun. Luultavasti Kimmo Kapasta ja Nenä Jalosta tämä asia ei voisi vähempää kiinnostaa enää. Tämä ei itse asiassa puhuta kuin nettipalstalaisia, joista 95% ei ollut edes kyseisessä ottelussa. Minä mukaanlukien. Kuulemani mukaan tunnelma oli kuuma ja kaikki lajia oikeasti seuraavat tietävät, että silloin tulee settiä, joka ei ole yhtä hienoa kuin Pablo Nerudan lyriikka. Jos joku kokee saamansa huutelun ongelmana, hän voi ilman muuta nostaa jutun, mutta lätkäjätkät, kuten Kapanen ja Jalonen, ovat hyvin karaistuneita kavereita. Molemmat näistä ovat kuulleet silmät suut täyteen kaikenlaista settiä jo pelaajina. Ei paljon nappaa näitä sällejä, mutta näppikset laulavat. Pitäisi itse asiassa bannata kaikki kirjoitukset, mukaanlukien omani, niiltä jotka eivät olleet paikalla. Täällä väännetään ja vingutaan luulemisen perusteella ja väritetään omalla pikku kynällä sopivasti päälle. Näin saadaan erektiivinen kokemus. Tapaus muistuttaa erehdyttävästi tilannetta, jossa kaksi äijää ovat ajaneet peltikolarin ja haukkuvat toisiaan vitun homoiksi, sokeiksi jne. Ohi kulkee kukkahattutäti, joka nostaa äläkän. Kauheaa kieltä julkisella paikalla. Kukkis saa tästä riivittyä jopa jutun Savon sanomiin ja molemmat autoilijat ovat jo jatkaneet elämäänsä ilman sen kummempaa. Mutta yksittäinen kantelupukki, tässä tapauksessa kukkahattutäti, onanoi saatuaan oman 15 sekuntisensa julkisuudessa. Tää on ihan "Äitii tuu ikkunaan, Jalonen sano mua neekeriiks..." -osastoa. Ei kovinkaan keskeinen ongelma. Ugh ugh ja kaasua Tomekille ovat jopa aika heviä kamaa verrattuna vitun neekeriin. Kohteenahan oli kaikenlisäksi kaukaasialainen mies, joten missä se rasismi on? Ymmärtäisin rasismitematiikan, jos jollekin mustalle koripalloilijalle olisi huudettu neekeri.
Itse matsissahan HIFK ylilöi ja monien mielestä varmastikin väärin, koska....niin koska....koska se oli HIFK ja ei noin, vaan näin. Ja sitten jos ne ei tee mitään, sekin on väärin, kun ei ne enää ylilyö. Kapsen Sami ja moni muu kokenut pelaaja on ollut kovemmissakin matseissa. Jos joku saa penikseensä hieman lisämittaa ottamalla tästä 60 minuuttisesta esiin yhden tuollaisen huudon, hän tietoisesti irrottaa yksittäisen asian isommasta kontekstistä = jääkiekko-ottelusta. Ne, joiden äly riittää siihen, että tekevät tämän tietoisesti, saavat motiivinsa ihan muualta kuin kyseisestä tapahtumasta. Ne, joiden äly ei oikeasti toimi kuin yksittäisten tapahtuminen kautta, ovat varmasti kivoja ihmisiä, mutta kokonaisuuden analyytikkoina aivan paskoja. Sami Kapanen sanoi hienosti matsin jälkeen: "Pää kesti ja otettiin 3 pistettä". Ihan villinä veikkauksena heitän, että tällä hetkellä Kimmo Kapanen ja Kari Jalonen miettivät joukkueensa seuraavaa ottelua, eivätkä vietä unetonta yötä eilisen tapahtuman vuoksi.
edit: King Jeremylle - niin havaitsen minäkin ristiriitaa. Lisäksi haluaisin nostaa hallin kattoon Nokan pitkien kalsarien seuraksi hänen Jofa-kypäränsä.