Kari Jalonen HIFK:n valmentajaksi

  • 594 113
  • 1 971

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Vai onko Jalonen valmentajana erilaisessa asemassa. Mitenkäs sitten Kapanen, joka aloitti huutelun IFK:n vaihtoaitioon?

On. IFK:n valmentaja, suurennuslasin alla ja suuremmat sakot. Sama pätee Ilmalaan. Siellä tosin on pelaajille ihan omat sääntönsä. Aikanaan liigassa oli kolmet peliä koskevat säännöt, SM-liiga säännöt, IFK säännöt ja Jokeri säännöt.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Miksei kuuluisi? Pääseväthän ne pelaajatkin jokaisessa ottelussa ilman mitään, vaikka siellä tikitalkkia harrastetaankin. Vai onko Jalonen valmentajana erilaisessa asemassa. Mitenkäs sitten Kapanen, joka aloitti huutelun IFK:n vaihtoaitioon?
Kuule, jos joku kentällä huutaa, että kohta tulee noutaja, siitä ei seuraa yhtikäs mitään. Siitä saattaa jo seurata, jos pelaaja huutaa erotuomarille uhkauksen lukaalin pyromanisoinnista. Valmentajaa seurataan hiukan tarkemmalla seulalla, niin kummallista kuin se onkin. Pelin ulkopuoliset tapahtumat varsinkin poikivat isompia rangaistuksia. Ei liiga voi jättää tuollaista rankaisematta, vaikka kellekään ei oikeasti tullut henkisiä vammoja tuosta huutelusta.
 

trap

Jäsen
Kari Jalonen on kyllä uskomaton pelle. Arvostuksen vähäisiäkään rippeitä ei tosin ollut edes jäljellä ennen tämänkertaista sekoilua, joten en pysty sanomaan että ne olisi menneet.

Mielenkiintoista nähdä mitä liiga tekee. Tämä on kuitenkin sana sanaa vastaan ja ääninauhaa tilanteesta ilmeisesti ei ole + huutelu ei tapahtunut esim. pressitilaisuudessa -> sanktioita tuskin tulee.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Pelin ulkopuoliset tapahtumat varsinkin poikivat isompia rangaistuksia. Ei liiga voi jättää tuollaista rankaisematta, vaikka kellekään ei oikeasti tullut henkisiä vammoja tuosta huutelusta.

Kahden tunnin jälki-istunto ja muikkari kotiin? Olihan toi ihan älytön huuto, mutta K.Jalonen käy rehdisti pyytämässä sammakkoaan anteeksi K.Kapaselta, pusu päälle ja sovinto. V**tuako näistä jakaa aina jotain sanktioita! Tämäkin huutelu elää täällä jo ihan omaa elämäänsä ja on muuttunut jo elämääkin suuremmaksi kysymykseksi.
Eiköhän keskitytä taas siihen mitä siellä kaukalossa tapahtuu.
 

PJx

Jäsen
Kahden tunnin jälki-istunto ja muikkari kotiin?
Vaikka näin tai mikä tahansa minimi-rangaistus, mutta kun huudosta tuli julkinen ja se liian älytön, niin ei kai siihen voi olla reagoimattakaan (harmittomuudesta huolimatta).

Tämä menee samaan sarjaan kuin "kiekko katsomoon jäähy" tilanteessa, jossa pilli on ollut taskussa jo tovin: pakko reagoida, vaikka kuinka v...aisi.
 

scholl

Jäsen
Mietin sellaista, että miten olisi jos Brunberg piffaisi seuraavaan matsiin kaikille Kalpa-aitioon neekerin pusut. Jalonen voisi viedä ne niille sm-liigan mainoskatkolla.

Hemmetin hyvää vittuilua Jaloselta. Näin Iltalehdestä Kimmo Kapasen kuvan, joka tuki hyvin kyllä Jalosen tilannetajua. Voidaan verrata jopa Paris Hiltoniin, joka letkautti kerran kadulla jollekin fanille "moi huora" tai jotain vastaavaa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mietin sellaista, että miten olisi jos Brunberg piffaisi seuraavaan matsiin kaikille Kalpa-aitioon neekerin pusut. Jalonen voisi viedä ne niille sm-liigan mainoskatkolla.

Tämä olisi kyllä aatelisluokan vittuilua. Tosin KJ:ta ei sinne voi päästää. Se on niin kuumaverinen jätkä, että joku kalakukko aukoo päätään lisää ja Nokka haistattaa taas jotain josta valtakunta vavahtaa.
 

mr purnu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rehelliset seurat ja fanit
Nokkaeläin Perryn maskotti ja Kalpan Juhlapaita päälle, missä Kimmon signeeraus ja Jalosen nimi ja numero takana. Musta verkosto lahjoittajana. Ihan ok että tunteet nousevat ja aletaan valmistautua Pudotuspeleihin.
Jos IFK saa sakot Jalosen käytöksestä, niin millä perusteella SM-Liiga on valtion alainen osa, joka saa antaa julkisia sakkoja?Eikös se ole vaan lainsäätäjän alaisia juttuja? Tätä olen aina ihmetellyt, koska jos Yksityinen yritys saa sakottaa toista yritystä tai yksityistä ihmistä, niin silloinhan kaikilla kansalaisilla olisi oikeus sakottaa toisiaan ihan jostain tekastuista syistä???
Asia kannattaa heittää muistojen sivuille ja keskittyä tulevaan.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Täällä on kuulkaas pikkupojat taas harrastettu niin paljon palkokasvien nasalointia että rupes tekeen mieli hernekeittoa.

Hyvä sinänsä että KJ elää tunteella mukana pelissä. Olihan tuo typerä kommentti, josta sietääkin olla nolona, mutta jumalauta mitkä reaktiot jengillä. Tunteiden kuohuissa tulee välillä jokaisella meistä sanottua ekat sanat mitä mieleen tulee, ja yleensä kaduttaa jälkeenpäin, ei se sen kummempaa ole. Kaiken maailman jeesustelijat, kukkahattutädit, rasismista syyttelijät ja häpeilijät voisivat miettiä hieman ennen kun näpyttelevät aivopierujaan tänne.

Ens kerralle voisi miettiä valmiiksi jotain vähän nasevampaa huutoa, kuten "Haista sinä kalakukko sitä itseään!".
 

strava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt lähtee rispektit Nokalle! .....

Nokalle pinnat pelisilmästä. Nyt ollaan playoffien kynnyksellä ja ne joukkueet, joiden asenne muuttuu tässä vaiheessa, menevät pleijareissa pitemmälle kuin yhtä ja samaa harmitonta runkosarjatuubaa kelailevat niput. Itse asiassa tämä kirjoitus ei varsinaisesti koske Kalpaa ollenkaan. Lopun tapahtumat tähän aikaan kaudesta olisivat miellyttäneet mitä tahansa joukkuetta vastaan.

Kerrankin harvinaisen samaa mieltä koko kirjoituksesi kanssa.

Nokka myi eilen Nordiksen loppuun noihin pariin kotimatsiin mitä on jäljellä.

Olisin aika hämmästynyt, ellei Kerhoa vastaan lauantaina synny mitään hämminkiä. Voi tosin olla, että annetaan heille valheelisen helppo kuva särmättömästä HIFK:stä(ei kai). Piru noista Nokan aivoituksista otaa selvää.

Omassa mielessäni Jalonen nosti eilen joukkueen selväksi suosikiksi välierässä, jos ja kun siellä Kalpa luistelee vastaan. Nenä on selvästi kiimassa. Joukkue pelaa selvästi valmentajalle. Savolaiset tuntuvat samaan aikaan hämmentyneiltä ja itsevarmoilta HIFKille tuloksen puolesta kokolailla merkityksettömän ottelun takia. Nousivathan he piikkipaikalle, mutta heille on puhuttu tuhmia ja tönittykin ihan tahallaan.

Loppumatsien tuloksilla ei ole paskankaan väliä, kunhan ne muutama bojo saadaan, että pidetään kotietu. Pääasia että nyt finnataan nää esipleijarit psykologisella tasolla ja hoidetaan mahdolliset pelikiellot ennen tosimatsien alkua. Hyvältä näyttää.

Pitäisikö Kari Jaloselle antaa toimitsijakielto? kyllä 77% (Iltapulu)
 

sovhoosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nolo tilanne.
Jos huutojen kohteena olisi ollut esimerkiksi Janne Laakkonen tai Risto Ulmala niin kenellekään ei tulisi mieleen puhua rasismista, mutta kun katsoo iltalehden kuvaa K.Kapasesta niin tilanne menee aika mutkikkaaksi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitäisikö Kari Jaloselle antaa toimitsijakielto? kyllä 77% (Iltapulu)

Jos Kari Jalonen hommaa meille tänä keväänä nakkikattilan, niin Nordiksen kattoon pitää ensi syksynä samalla kertaa mestaruusviirin kanssa nostaa pitkät kalsarit.

Mutta pelataan ne pleijarit ensin alta pois. Vielä ei olla voitettu ensimmäistäkään matsia, ja valitettava tosiasia on, että IFK on hävinnyt kuusi viimeistä poff-otteluaan. Ikävä olla ilonpilaaja, mutta joskus täytyy vähän muistella menneitäkin. Lisäksi tällä hetkellä näyttää pahasti siltä, että Hämpton tulee vastaan puolivälierissä ja se saa ainakin minut kovin mietteliääksi.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Surukuku: Vittu kaikki kaudethan on hävitty. Jos ringette matseissa huudetaan tollaisa eikä shakkikaan ole enää turvallista, niin mihin tämä maa on menossa?

Laittakaa nyt joku auttavan linjan nro äkkiä.

Mä oon totaalisen samaa mieltä tästä sun kanssa. Kyllä täytyy sanoa, että jengi on nykyään niin säälittävää. Pakka sekoaa totaalisesti, kun kuulee, että joku sanoo sanan neekeri. Tai ainakin tiettävästi sanoo... Tai sanoo ylipäätään pahasti, mahdollisesti jopa kirosanalla höystettynä ja ehkä jopa katsoo pahasti. Mä ihmettelen, miten pumpulissa ihmiset kasvavat nykyään.

Tästä KJ-episodista ja HIFKin otteista eilen yleisesti ottaen nostan peukkua. Nostan peukkua siksi, että mun HIFK:ssa on aina tunnetta. Ollaan mustaa tai valkoista, muttei koskaan harmaata. Ja kuten muutamat ovat täällä jo todenneet, on vain hyvä, jos valmentaja suhtautuu peliin tunteikkaasti. Eipähän ainakaan jää sellaista kuvaa, että on pelkästään nostamassa palkkaa. Intohimoa pitää olla, ja mun mielestä sitä HIFK eilen näytti.

Mitä tulee sitten tähän K. Kapasen solvaamiseen, niin en osaa tuollaista kovin vakavasti ottaa. Mulle ei ainakaan kukaan voi sanoa mitään sellaista yksittäistä haukkumasanaa, mistä pahoittaisin mieleni niin kovasti, että tulisi ns. paha mieli. Etenkään, jos toinen on puolituntematon tai täysin tuntematon ja hänen solvatessaan räkä lentää. Voi nimittäin ajatella, että ehkä tuossa tilanteessa ihminen ei täysin tarkoita sanomisiaan... Ja voin kertoa, että jo työni vuoksi olen saanut osani tästä, eikä ole tuntunut missään. Ja miksi tuntuisi? Mitä helvetin väliä sillä on, mitä joku ääliö sanoo? Pääasia, että läheiset eivät ala järjestään käyttämään samoja ilmaisuja. :)

Mutta aina on olemassa ihmisiä, joille tällainen tunteikas, värikäs ja temperamenttinen käyttäytyminen on pahasta. Heillä on siihen mielipiteeseen oikeus, ja tottakai he pitävät sitä pahana, koska ovat itse viimeisen päälle korrekteja, eivätkä koskaan ns. lyö yli. Sitä vain ihmettelen, että vaikka minä temperamenttisena ihmisenä ymmärrän näitä hieman harmaampia ja tylsempiä versioita, eivät he kuitenkaan ymmärrä KJ:n käytöstä, vaikka kuitenkin pitävät itseään niin suvaitsevaisina. Havaitseeko joku muukin ristiriidan?

Mutta siis hienoa toimintaa KJ:lta ja yhdyn Viherpuiston Ruoskan ehdotukseen pitkien kalsareiden kattoon hilaamisesta, mikäli nakkikattila suuntaa Nordikselle tänä keväänä.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Mä ihmettelen, miten pumpulissa ihmiset kasvavat nykyään.

Niinpä, tai missä pumpulin vastakohdassa ihmiset ennen kasvoivat.
Neekerittely osoittaa täydellistä tyylittömyyttä, moukkamaisuutta ja äärimmäistä junttimaisuutta. Jotain mikä olisi ihan hyväksyttävää Keravalla tai Vantaalla, mutta Helsingissä? Toisaalta, mitä muuta turkulaishenkiseltä oululaiselta voi odottaa?

Mutta kukin tyylillään. Vaikka tuo heitto olikin ala-arvoinen, niin on kiva huomata että Jalosestakin löytyy särmää.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Niinpä, tai missä pumpulin vastakohdassa ihmiset ennen kasvoivat.
Neekerittely osoittaa täydellistä tyylittömyyttä, moukkamaisuutta ja äärimmäistä junttimaisuutta. Mutta mitä muuta oululaiselta voi odottaa?

En ole Oulusta, edes läheltä, ja käynytkin siellä vain 3 kertaa, joista 2 täysin ohikulkumatkalla. Tämä pohjustuksena... Asiaan.

Sinustako on tyylikästä niputtaa yhden henkilön käyttäytymisen perusteella kaikki kyseisestä kaupungista kotoisin olevat henkilöt? Juuri sitä ristiriitaisuutta, mistä mainitsin aiemmassa viestissäni. Eikä tämä minua rasita, ei ollenkaan, yritän sinua vain saada havaitsemaan, miten syyllistyt aivan samanlaiseen, ehkä pahempaankin käyttäytymiseen, mitä itse kovasti paheksut.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kylläpä tästä yhdestä kommentista nousi melkoinen kohu. Katsoin Kimmo Kapasen kuvan Iltalehden sivuilta ja en kyllä ymmärrä mitään korostunutta asiayhteyttä, olenkohan hidasälyinen? Eihän se ole asiallista nimitellä toista, mutta onhan kaikenmaailman homotteluja ja muita vastaavia heitelty ennenkin.

Sinänsä oli huvittavaa lukea Sami Kapasen kommentteja jatkoajan haastattelusta. " Heillä näitä aika paljon tapahtuu. Se on näköjään heidän joku brändi ja slogan". Heillä? Hei, tää on se sama seura, johon siirryit yhdeksi kaudeksi kasvattajaseurastasi kaudeksi 1994-1995.
 

nikozwan

Jäsen
Sinänsä oli huvittavaa lukea Sami Kapasen kommentteja jatkoajan haastattelusta. " Heillä näitä aika paljon tapahtuu. Se on näköjään heidän joku brändi ja slogan". Heillä? Hei, tää on se sama seura, johon siirryit yhdeksi kaudeksi kasvattajaseurastasi kaudeksi 1994-1995.

Todella oksettava pelle tuo Kapanen. Oma isä voittanut Suomen Mestaruuden "meidän" paidassa ja itse siirtyi "täältä" P-Amerikkaan aikoinaan pelaamaan "nälkäpalkalla". Taidankin lähteä YouTubeen katselemaan kun Tucker antaa vastenmieliselle kalakukolle hieman "kontaktia". Toivottavasti tavataan playoffeissa...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Gags: En edes periaatteessa viitsisi vastata, sulla on oikeasti mainion yksisilmäinen näkökulma kaikkea HIFK:ta koskevassa. Toisin sanoen kirjoittajaprofiilisi poikkeaa aina, kun kirjoitat HIFK:sta. Kadehdin hieman, en saa narreista sellaisia paiseita, ettenkö usein olisi jostain tapahtumasta naapurin puolella. Etsin luupillakin, enkä löytänyt sulta yhtään HIFK:n "puolesta" ollutta viestiä, oli tapahtuma mikä tahansa. Asialla ei ole mulle mitään sen kummempaa merkitystä, olet mainio kirjoittaja ja näkemystä löytyy, mutta joku ihme poikkeama tässä asiassa on. Jos HIFK:sta on joku pelitilanneketju ja näen, että olet kirjoittanut sinne, ei tarvitse koskaan etukäteen miettiä oletkohan puolesta vai vastaan. Sorry, tuo oli palstaveljellistä viiden pennin analyysiä, älä maindaa, tämähän on siis mielipidepalsta. On myös täysin mahdollista, että olen väärässä. Olen usein väärässä. Mutta tässä oli sopiva paikka mainita tämä pikantti detalji kirjoittajasta, jota kuitenkin arvostan. Vinkuvat teinit erikseen. Eikä siinä mitään, itsekin vihaan Kimmo Rintasta, Petteri Nummelinia ja muutamaa muuta pelaajaa ilman sen kummempaa järkisyytä. Kokonaista joukkuetta en osaa vihata, mun on pakko katsoa aina mitä jäällä oikeasti tapahtui.

Mutta neekeriydestä. Miettikääs nyt vähän ihan oikeesti. Esimerkiksi Jokeri-fanit, joiden ugh ugh on ja oli rasistinen juttu ja mielestäni silti aivan helvetin hauska. Jokerien valmentaja Jortikkaa ei myöskään tunneta tyyliniekkana ja hän on haukkunut useita pelaajia ja myös tuomareita homoiksi otteluiden tiimellyksessä. Hänhän on selkeä pullava homofoobikko. Kaikki tämä valuu kuin vesi hanhen selästä, kuten sen pitääkin. Kyseessä on kiihkeä laji ja tämä laji kiihkeimmillään on aivan väärä paikka etsiä tyylikkäitä ja analyyttisia heittoja suoraan selkäytimestä. Jos jokainen liigakoutsi mikitettäisiin, ei heidän valituksensa tuomareille esimeriksi olisi valtakunnanverkkoon kelpaavaa ja neekeri ei olisi juttu rankimmasta päästä.

Tässä on kilahtanut joku yksittäinen kuopiolainen ja nostanut jutun. Luultavasti Kimmo Kapasta ja Nenä Jalosta tämä asia ei voisi vähempää kiinnostaa enää. Tämä ei itse asiassa puhuta kuin nettipalstalaisia, joista 95% ei ollut edes kyseisessä ottelussa. Minä mukaanlukien. Kuulemani mukaan tunnelma oli kuuma ja kaikki lajia oikeasti seuraavat tietävät, että silloin tulee settiä, joka ei ole yhtä hienoa kuin Pablo Nerudan lyriikka. Jos joku kokee saamansa huutelun ongelmana, hän voi ilman muuta nostaa jutun, mutta lätkäjätkät, kuten Kapanen ja Jalonen, ovat hyvin karaistuneita kavereita. Molemmat näistä ovat kuulleet silmät suut täyteen kaikenlaista settiä jo pelaajina. Ei paljon nappaa näitä sällejä, mutta näppikset laulavat. Pitäisi itse asiassa bannata kaikki kirjoitukset, mukaanlukien omani, niiltä jotka eivät olleet paikalla. Täällä väännetään ja vingutaan luulemisen perusteella ja väritetään omalla pikku kynällä sopivasti päälle. Näin saadaan erektiivinen kokemus. Tapaus muistuttaa erehdyttävästi tilannetta, jossa kaksi äijää ovat ajaneet peltikolarin ja haukkuvat toisiaan vitun homoiksi, sokeiksi jne. Ohi kulkee kukkahattutäti, joka nostaa äläkän. Kauheaa kieltä julkisella paikalla. Kukkis saa tästä riivittyä jopa jutun Savon sanomiin ja molemmat autoilijat ovat jo jatkaneet elämäänsä ilman sen kummempaa. Mutta yksittäinen kantelupukki, tässä tapauksessa kukkahattutäti, onanoi saatuaan oman 15 sekuntisensa julkisuudessa. Tää on ihan "Äitii tuu ikkunaan, Jalonen sano mua neekeriiks..." -osastoa. Ei kovinkaan keskeinen ongelma. Ugh ugh ja kaasua Tomekille ovat jopa aika heviä kamaa verrattuna vitun neekeriin. Kohteenahan oli kaikenlisäksi kaukaasialainen mies, joten missä se rasismi on? Ymmärtäisin rasismitematiikan, jos jollekin mustalle koripalloilijalle olisi huudettu neekeri.

Itse matsissahan HIFK ylilöi ja monien mielestä varmastikin väärin, koska....niin koska....koska se oli HIFK ja ei noin, vaan näin. Ja sitten jos ne ei tee mitään, sekin on väärin, kun ei ne enää ylilyö. Kapsen Sami ja moni muu kokenut pelaaja on ollut kovemmissakin matseissa. Jos joku saa penikseensä hieman lisämittaa ottamalla tästä 60 minuuttisesta esiin yhden tuollaisen huudon, hän tietoisesti irrottaa yksittäisen asian isommasta kontekstistä = jääkiekko-ottelusta. Ne, joiden äly riittää siihen, että tekevät tämän tietoisesti, saavat motiivinsa ihan muualta kuin kyseisestä tapahtumasta. Ne, joiden äly ei oikeasti toimi kuin yksittäisten tapahtuminen kautta, ovat varmasti kivoja ihmisiä, mutta kokonaisuuden analyytikkoina aivan paskoja. Sami Kapanen sanoi hienosti matsin jälkeen: "Pää kesti ja otettiin 3 pistettä". Ihan villinä veikkauksena heitän, että tällä hetkellä Kimmo Kapanen ja Kari Jalonen miettivät joukkueensa seuraavaa ottelua, eivätkä vietä unetonta yötä eilisen tapahtuman vuoksi.

edit: King Jeremylle - niin havaitsen minäkin ristiriitaa. Lisäksi haluaisin nostaa hallin kattoon Nokan pitkien kalsarien seuraksi hänen Jofa-kypäränsä.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Kylläpä tästä yhdestä kommentista nousi melkoinen kohu. Katsoin Kimmo Kapasen kuvan Iltalehden sivuilta ja en kyllä ymmärrä mitään korostunutta asiayhteyttä, olenkohan hidasälyinen?

Ehkä katsoit väärän kuvan. Siellä oli kuva, johon Kapaselle oli laitettu päähän densopipo ja ihan sikana itseruskettavaa naamaan, jolloin lopputulos oli se, että hän oli tummempi kuin Tiger Woods. Jos niin oli jo matsissa niin Jalosella leikkasi nopeasti. Futikseen keskittyneellä foorumilla on jopa ketju, jossa nauravat porukalle, jotka pelaavat itseruskettavien kanssa. Jalonen oli hereillä ja kommentoi tuota voide/solarium-addiktiota.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
A) Noutaja- ja b) talonpoltto-episodeissa uhattiin tehdä jotain. Jalosella ei tässä ymmärtääkseni ollut uhkausta. Tai jos oli, haluaisin todellakin nähdä kuinka Jalonen tekee Kapasesta neekerin.

Jösses, mikä show! Olen tyytyväinen osoitettuun intohimon määrään.
 

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
A) Noutaja- ja b) talonpoltto-episodeissa uhattiin tehdä jotain. Jalosella ei tässä ymmärtääkseni ollut uhkausta. Tai jos oli, haluaisin todellakin nähdä kuinka Jalonen tekee Kapasesta neekerin.

Eikö molemmat nuo episodit tallentuneet nauhalle? Nyt todisteita ei ole, ja KJ sanoi ettei tuollaista tapahtunut. Aika oikeusmurha sattuu jos jotain kieltoa tulee.

Jösses, mikä show! Olen tyytyväinen osoitettuun intohimon määrään.

Tämän allekirjjoitan 100%:sti
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
A) Noutaja- ja b) talonpoltto-episodeissa uhattiin tehdä jotain. Jalosella ei tässä ymmärtääkseni ollut uhkausta. Tai jos oli, haluaisin todellakin nähdä kuinka Jalonen tekee Kapasesta neekerin.

Äläs nyt pilaa hyviä itkuja ! Talonpoltto oli harmiton uhkaus, koska se ei ollut rasistinen, vaan selkeästi hyvän tavan mukainen. On aivan normaalia valkoisten eteläsuomalaisten miesten käytöstä käydä polttamassa kaverin talo, jos on jotain riitaa. Tasa-arvovaltuutetulla ei ole tässä nokan kopauttamista. Noutaminenkin on hyvän tavan mukaista, siinä ei noudeta pelaajaa hänen ihonvärinsä vuoksi. Ainoastaan käytöksen vuoksi.

Mutta jos huudat "Turpa kiinni vitun neekeri" , liikut vaarallisella alueella. Ei ole kohteliasta ensinnäkään estää toista kertomasta mielipiteitään. Turpa kiinni on todella mauton kommentti ja viittaa myös siihen, että toista pidetään hevosena. Eteläsuomalaiset valkoiset miehet eivät koskaan sano toisilleen turpa kiinni. He vastaavat tällaisilla argumenteilla: "Niinkö?" , "Todellako?" tai vastaavaa. Turpa kiinni loukkaa perustuslakia, maassammehan on sananvapaus. Lisäksi siinä samalla rinnastetaan ihminen eläimeen. Vitun neekeri? Vittu on ruma sana. On olemassa aivan kliinisiäkin termejä, kuten emätin tai vagina. Ja mitä sillä sanalla siinä tekee? Mitä se määrittää? Vaginan kautta olemme kaikki tulleet maailmaan. Tai sitten keisarinleikkauksella tietenkin. Ja neekeri? Miten hevoseksi määrittelemäsi henkilö voi olla samanaikaisesti afroamerikkalainen, kansanomaiselta nimeltään neekeri? Neekeri-sana loukkaa useimpia valkoisia suomalaisia. Tunnen useita tummaihoisia suomalaisia, joita se ei loukkaa, mutta mennään nyt eteläsuomalaisen valkoisen miehen ehdoilla tämä case. Kyllä Turpa kiinni vitun neekeri hakkaa Talonpoltot ja Homottelut mennen tullen. Joku kysyi btw. yyveenä ketä Jortikka on sanonut homoksi. Eräs tällainen henkilö on HIFK:n muinainen UTJ Jarmo Kekäläinen, jolla oli Jortikan käsitemaailmasta poikkeavasti hyvin istuva tyylikäs puku ja mallin työtä tekevä tyttöystävä. Niinpä tämä Aurajoen pullava nero keksi, että homohan se on. Ja oli kateellinen. Siis sille tyttöystävälle.

Turpa kiinni vitun neekeri pitäisi muuttaa muotoon: "Niinkö, vaginan afroamerikkalainen?" Paljon paremmalta kuulostaa ja taas saa yöllä untakin. Snif.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
...Turpa kiinni vitun neekeri pitäisi muuttaa muotoon: "Niinkö, vaginan afroamerikkalainen?" Paljon paremmalta kuulostaa ja taas saa yöllä untakin. Snif.

Mahtavaa tykitystä koko teksti, mutta lainasin vain tämän kaikista oleellisimman. Mitäpä tähän voisi sanoa kuin että täytyy meikäläisenkin yrittää nyt jatkossa muistaa tuo sinun versiosi, kun seuraavaksi palaa kiinni. Niin ja aina voi tietysti uhata talon poltolla, jos tuntee ikään kuin lievempää suuttumusta toista ihmistä kohtaan.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Gags: En edes periaatteessa viitsisi vastata, sulla on oikeasti mainion yksisilmäinen näkökulma kaikkea HIFK:ta koskevassa. Toisin sanoen kirjoittajaprofiilisi poikkeaa aina, kun kirjoitat HIFK:sta. Kadehdin hieman, en saa narreista sellaisia paiseita, ettenkö usein olisi jostain tapahtumasta naapurin puolella. Etsin luupillakin, enkä löytänyt sulta yhtään HIFK:n "puolesta" ollutta viestiä, oli tapahtuma mikä tahansa. Asialla ei ole mulle mitään sen kummempaa merkitystä, olet mainio kirjoittaja ja näkemystä löytyy, mutta joku ihme poikkeama tässä asiassa on. Jos HIFK:sta on joku pelitilanneketju ja näen, että olet kirjoittanut sinne, ei tarvitse koskaan etukäteen miettiä oletkohan puolesta vai vastaan. Sorry, tuo oli palstaveljellistä viiden pennin analyysiä, älä maindaa, tämähän on siis mielipidepalsta. On myös täysin mahdollista, että olen väärässä. Olen usein väärässä. Mutta tässä oli sopiva paikka mainita tämä pikantti detalji kirjoittajasta, jota kuitenkin arvostan.
Kuten itsekin lopussa toteat, olet väärässä. Tässä ei aika eikä palstatila riitä toteennäyttämään asiaa kaikilla niillä esimerkeillä jota palstalta löytyy, joten otan esiin ainoastaan edellisen tapauksen, kun HIFK-valmentajaa julkisuudessa syytettiin kommenteistaan. Seuraavassa minun kirjoitukseni asian tiimoilta:

http://keskustelu.jatkoaika.com/showpost.php?p=1160162&postcount=71

http://keskustelu.jatkoaika.com/showpost.php?p=1160311&postcount=107

http://keskustelu.jatkoaika.com/showpost.php?p=1164511&postcount=736

Painotan vielä erikseen, että tämä oli kauan ennenkuin villeimmissä huhuissakaan Sheddeniä liitettiin Jokereihin. Toinen tähän verrattavissa oleva keissi olisi Ika Lehkosen Noutaja-keissi, muuta sen osalta hakutoiminto ei enää löytänyt kirjoituksiani jostain syystä. Sen verran voin kertoa että kahden tai kolmen sähköpostin jälkeen MTV3 silloinen ohjelmajohtaja Tauno Äijälä suostui vastaamaan palautteeseeni siitä, miten ämmämäistä oli MTV3-kanavalta päästää se klippi julkisuuteen. SM-liiga ei silloin vastannut vaatimuksiini lopettaa yhteistyö MTV3 kanssa tuon tapauksen jälkeen, mutta purkivat kuitenkin sopimuksen sittemmin.

Se fakta, että olen aiemmin näinkin verisesti HIFK-valmentajia puolustellut näissä asioissa, ei kuitenkaan saa minusta puusilmää, joka hyväksyy kaiken värikkyyden nimissä. Tässä Jalosenkaan tapauksessa en itse kommenttia hirvittävän paheksuttavana pidä, mutta se ei poista sitä tosiasiaa että on ämmämäistä Jaloselta väittää ettei ole tuollaista huutanut. Ihan sama mitkä lasit kullakin on päällään. Minä en laseja näet tarvi kuin juomiseen.

Ugh, ugh. Toivottavasti tämä puhdisti ilmaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös