Sanoin 2vk sitten, että Nenän ja HIFK:n jatko on hyvin lähellä , mutta odottelin joulukuulle aikaisintaan tiedotetta jatkosta. Homma nopeutui ja se on hyvä molemmille osapuolille. Jatko on muotoa 1+1, joten eipä neljäkään kautta putkeen ole poissuljettua.
Ja tästä Carlosille: coolman on oikeassa - se, että HIFK:lla on sopimus päävalmentajan kanssa kolmeksi kaudeksi (ja optio neljännestä) ei vielä tarkoita sitä, että kyseinen kaveri valmentaa meillä kolme kautta putkeen. Tätä on hockey. Alpollahan oli avoin valtakirja Ässien koutsiksi ja Sveitsistä hänet löytää nykyään. No, HIFK on ollut mun makuuni liiankin maltillinen joidenkin valmentajien kanssa. Baxter sai kaksi kautta (1,5) ja kyllä siinä oli jälkimmäinen liikaa. Mutta jos tällaisenkin kaverin kanssa ollaan 2 kautta kimpassa, niin kyllä Nenän tyyppisen heebon kuuluukin saada 3 kautta. Suomi on yhden mielipiteen maa ja nyt ollaan kautta linjan sitä mieltä, että valmentajapotkut ovat turhia. Mitä nyt TPS poikkesi linjasta. Koutsit saavat kiittää mm. P. Sihvosta siitä, että duunipaikka ei enää ole niin herkässä.
Olen 80%:sesti tyytyväinen ratkaisuun. Pistin optimistisen JHagin haastattelemaan pessimististä JHagia:
-No, eikös ollut hyvä että HIFK jatkaa Nenän kanssa? Homma kulkee, ollaan sarjakakkosia ja pelaajahankinnat tälle kaudelle ovat parantuneet huomattavasti
-HIFK ei ole vielä voittanut yhtään mitään KJ:n kanssa. Keväällä hän putosi kuin halvaantunut lapanen Suikkaselle ja nyt on vasta marraskuu. Mitäs sitten, jos kevät on huono? Ollaanko iloisia, että naulittiin kiinni kaveri, joka mahdollisesti aloittaa kolmannen kautensa kaksi kertaa pleijareissa flopanneena?
-No vittu älä nyt jaksa olla noin pessimistinen. Lätkäbisneksessä on tärkeää olla tässä ja nyt ja katsoa eteenpäin. Takautuvasti ei voi mokia enää korjata, mutta hyvät tyypit oppivat mokistaan. Nyt näyttää hyvältä, ilman muuta jatketaan tällä permanentilla.
-Onhan se noinkin, en kiistä, ja kun puhuit hyvistä pelaajahankinnoista, niin kiitos niistä kuuluu Nenällekin, pakko myöntää. Nyba ja Nenä ovat kertoneet myös UL:n haastattelussa miten homma toimii ja Nenähän sen Järventienkin halusi.
-No perkelettäkö sitten vielä iniset?
-Mun mielestäni maalivahtikin lasketaan pelaajiin ja mv-peliin ei ole ikävä kyllä tullut Nokankaan aikaan parannusta.
-So? Pitäisikö sen itse mennä torjumaan?
-Ei, mutta tuon tason koutsin pitäisi osata vaatia kunnon veskari, kun kaikki muu on kunnossa. Jääkö Nokka historiaan kaverina, jolle kaudesta toiseen riittivät nieminenlundellit ja niinpä jäätiin harmittavan lähelle menestystä?
-Mutta jos organisaatiolla ei ole fyrkkaa hankkia veskaria?
-Sori nyt vaan, mutta toi on täyttä paskapuhetta. HIFK on kaudesta toiseen liigan kalleimpia joukkueita ja jos meillä on varaa Lupaschukiin, Södeen, Kankeen, Järventiehen, Kimiin ja moneen muuhun, niin on meillä isossa kuvassa varaa "Vehaseenkin". Ei niitä kassahanoja laiteta kiinni nimenomaan veskarin kohdalla.
-Hmmm....Joo, ymmärrän pointin. Mutta KJ on silti vain koutsi, ei pelaajahankinnoista vastaava kaveri
-Joka itse kertoi Urheilulehdessä, että on mukana kuvioissa kun pelaajia hankitaan ja on hankkinutkin hyvää materiaalia? Älänyvviitti
-Niin, toi on totta. Toivotaan, että Nenän, Nyban tai vaikka hallivaksien ansiosta HIFK ei jätä työtä kesken ja paikkaa sen veskariosastonsa
-Musta se olisi reilua myös Nokan kannalta. Häntä on helpompi arvioida, jos ei koko ajan ole olemassa maalivahtikorttia, minkä taakse piiloutua. Olisi muuten tullut kultaa, mutta kun ne veskarit...
-Toikin on totta. Olen silti tyytyväinen jatkoon. Nokan jatko täyttää nämä oleelliset kriteerit: Kyseessä on tällä tietoa ehdottomasti paras vaihtoehto jatkamaan HIFK:ssa. Oven takana ei ole Summasta tai Jukka Jalosta ja jos joku muu tulee, hänen rakennustyönsä alkaa alusta.
-No joo joo..........ollaan tyytyväisiä nyt, mutta jos keväällä ryssitään myös valmennuksen osalta, niin tulen kyllä selittämään että mitä mä sanoin
-Niinhän sä aina
-Niin säkin